gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 19-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72203 Posts in 11152 Topics by 6357 Members - Latest Member: edward87 April 19, 2024, 10:28:03 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard  (Read 4121 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« on: October 02, 2016, 10:00:44 PM »
Het stopzetten van HBO Nederland is een zakelijke beslissing van Ziggo en de andere aandeelhouder. Over de precieze motieven, buiten dat eenvoudigweg de zenders geen zakelijk succes zijn, wordt nog veel gespeculeerd. Hoe dan ook raakt dit andere providers die HBO doorgeven tamelijk hard. Niet alleen KPN, maar ook kleinere kabelbedrijven als Delta en Caiway zien een groot zenderpakket wegvallen. CanalDigitaal is een grotere provider die daardoor hard wordt geraakt, want HBO maakt daar ook deel uit van het toppakket, inclusief gebruik van de HBO App. Op het satellietforum heeft CanalDigitaal bevestigd dat dit een flinke impact heeft op hun zenderpakket, maar op alle vragen van abbonees nog geen antwoord te hebben. In technische zin kan eigenaar M7 Group S.A. een deel van de vrijkomende capaciteit inzetten voor uitbreiding van het Film1 (HD-)pakket of het Ziggo Sport pakket. De satellietaanbieder informeert haar klanten zodra meer duidelijk is.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« Reply #1 on: November 25, 2016, 02:02:36 AM »
Ik kreeg net een mail van CD waarin ze aankondigen dat HBO einde van het jaar in Nederland stopt.

Mmmmm...in Nederland ??? maar Ziggo zal het dan toch nog wel hebben ??????


Maar goed....ze zeggen dan leuk dat automatisch de abonnementskosten ook minder zal worden.
En wel met een bedrag van 7,50 euri per maand

Worden we daar niet even genept !!!!
Want als je ooit HBO wilde afnemen daaro koste dat toen bijna 15 euri.
En nog steeds op hun site staat te lezen dat het HBO pakket nu 13,95 euri kost.

Dus steken ze daar even zomaar 6,50 euri in hun eigen zakken wat wij nu EXTRA moeten betalen omdat er een paar mooie zenders verdwijnen.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« Reply #2 on: November 25, 2016, 10:18:55 AM »
Sterk staaltje klantenbinding daar, het lijk wel de Vlaamse regering, die rekenen ook zo, beloven 100 € en stelen er 700 €.
Misschien maar beter een screenshot nemen van hun pagina met prijzen, want straks gaan ze nog beweren dat het altijd maar 7.5 € kostte.
Naar alle waarschijnlijkheid kregen ze HBO aan 7.5 € / maand en was de rest winst.
Wat me daar meteen opviel op hun pagina met prijzen, ze vragen voor Film 1 ook 13.95 €, 2 verschillende aanbieders en dezelfde prijs ?
Hopelijk melden nog meer klanten van CD dit..
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« Reply #3 on: November 25, 2016, 04:59:44 PM »
HBO Q&A
Wat gebeurt er met mijn HBO pakket?
HBO stop met uitzenden per 31-12-2016. HBO, HBO 2 en HBO 3 en HBO GO zijn dan niet langer beschikbaar.

Verdwijnt HBO alleen bij CanalDigitaal of ook bij andere providers
HBO verdwijnt bij alle providers in Nederland alleen Ziggo neemt (een deel van) de content van HBO over.

Welke abonnementen worden getroffen?
Alle klanten met een los HBO premium abonnement en klanten met een TopHD abonnement. HBO maakt onderdeel uit van het TopHD-pakket.

Wat krijg ik voor een aanbod?
Dit is afhankelijk van uw situatie:
Heeft u een TopHD pakket dan ontvangt u een korting van € 7,50 per maand.
Heeft u een los HBO abonnement en geen Film 1 dan wordt het HBO abonnement vervangen door een Film1 abonnement en kijk de klant t/m eind januari gratis.

De abonnementsprijs van € 13,95 per maand blijft voor de klant ongewijzigd (m.u.v. de januari 2017).
heeft de klant een los HBO abonnement en een Film 1 abonnement dan vervallen de maandelijkse kosten voor het HBO abonnement.

Per wanneer wordt dit aangeboden?
Met ingang 1-1-2017 is bovenstaand aanbod geldig echter zetten wij vanaf half december het Film1-pakket al aan voor betreffende klanten.

Hoe word ik hier over geďnformeerd?
De klant wordt in algemene zin op de hoogste gebracht via de Nieuwsbrief en specifiek per klantsituatie door middel van een E-mail en brief.

Waarom is er voor Film 1 als vervanging gekozen?
Film1 is het beste alternatief in vergelijking met HBO.

Hoeveel ga ik hiervoor betalen?
De maandelijkse kosten voor Film1 zijn net als voor HBO € 13,95 per maand.

Welke contractperiode krijgt dit abonnement op Film1?
Film1 vervangt het huidige HBO abonnement. De contractperiode verandert niet.

Ik heb geen HBO abonnement kan ik dan ook kiezen voor Film 1 met een maand gratis?
Nee, abonnees zonder HBO abonnement kunnen hier geen gebruik van maken. Uiteraard hebben we ook mooie aanbiedingen voor nieuwe klanten van Film1.

Waarom wordt mijn TopHD pakket maar € 7,50 goedkoper als ik HBO verlies?
Het TopHD-pakket is een combinatie van verschillende pakketten. Echter zit hier een andere combinatie prijs aan vast dan een optelsom van losse pakket prijzen

Vanaf welke maand ga ik de nieuwe abonnementsprijs betalen?
Als TopHD klant gaat u vanaf 1 januari 2017 de nieuwe prijs voor uw TopHD-pakket betalen.

Ik heb het TopHD-pakket net afgesloten (na facturatie december), wat ga ik betalen?
U gaat vanaf 1 januari 2017 de nieuwe prijs voor het TopHD-pakket betalen. Er gaat € 7,50 van de huidige prijs voor het TopHD-pakket af (peildatum 18 november 2016).

Ik wil mijn abonnement nu stopzetten, kan dat?
Heeft u een TopHD-pakket dan mag u uw abonnement opzeggen als gevolg van het verdwijnen van HBO. Heeft u HBO als een los pakket en krijgt u hier nu Film1 voor in de plaats dan heeft u de mogelijkheid om uw Film1-pakket op te zeggen.

Op welke manier?
U kunt telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900 – 9323 (€ 1,- per gesprek). Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 9.00 tot 21.00 uur.

Tot wanneer?
Tot einde contract datum van het lopende abonnement.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« Reply #4 on: November 25, 2016, 07:06:16 PM »


Ik heb het TopHD-pakket net afgesloten (na facturatie december), wat ga ik betalen?
U gaat vanaf 1 januari 2017 de nieuwe prijs voor het TopHD-pakket betalen. Er gaat € 7,50 van de huidige prijs voor het TopHD-pakket af (peildatum 18 november 2016).


Ze kunnen lullen wat ze willen, maar ik zie dat toch anders.
Ze vergeten ook nog een pakket.  :-x  Ik heb nl. het: "TopHD Brits"
Het TopHd kost 67,45  en het TopHD brits kost 57,95

wat is dat Brits nu? ....Ja eigenlijk gewoon het Entertain + Film1 + HBO en dan die FTA zenders uit Engeland die hun zogenaamd verkopen dus die tel ik niet mee.
Zo TopHD Brits kost zeg maar afgerond 58 euri ----- Entertain/Film1/HBO kost afgerond 32+14+14 = 60 euri
Dus je hebt dan maar 2 euri voordeel.

Het HBO van 14 euri kost mij dan 14 - 2 + 12 euri.
En nu geven ze er maar 7.50 euri voor terug...dus ben ik 12 - 7.50 = 4.50 euri duurder uit.


****
Ik ga dus mijn TopHD Brits mooi opzeggen en dan neem ik het Entertain pakket + Film1 en dat is 32 + 14 = 46 euri

Doe ik niks, dan betaal je dus 57.95 - 7.50 = 50,45 euri ...voor precies hetzelfde...nou ja, misschien dat je ergens nog een prust zendertje erbij hebt..dat heb ik niet uitgezocht
want die pagina's met alle zenders per pakket daar klopt op hun site geen zak van...en dat heeft nog nooit geklopt wat je precies krijgt.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« Reply #5 on: November 25, 2016, 07:31:30 PM »
Nog even ter aanvulling omdat ik hierboven heb geprobeerd het even logisch voor te stellen.

Maar zo'n korting die je krijgt is dus omdat je een TOP pakket hebt ....en dus ALLE zenders.
Dat is dus bij alle bedrijven zo dat wanneer je iets totaal neemt je daar een voordeeltje mee hebt.
Die korting is dus 2 euri + misschien 1 of 2 extra zendertjes.  :P
Maar die 2 euri geldt dus voor het totaal zenders en niet alleen voor HBO.
Dus dat ik die 2 euro van die 14 euro aftrek is niet juist....voor HBO is dat misschien maar 0.25 cent en voor Film1 ook b.v. 0.25 cent.

Maar CD draait het gewoon om...en dus alle voordeel wat je als klant het op een totaal TOP pakket gaat er nu af en blijft er nog 7.50 over wat je terug kan krijgen.
En dat dus nu je ook nog eens zenders gaat missen.
***

Voorbeeld
1 Brood kost 1 euri
Man koopt die en betaald 1 euri, maar een vrouw moet voor dat brood 2 euri betalen.
Vraagt die vrouw waarom, zegt de kassamiep....Ja dat komt omdat die man ook een krat bier erbij heeft.
Komt er een jongen die ook een brood koopt en die moet 0.25 afrekenen....waarom vragen de man en vrouw???
Ja zegt kassamiep omdat zijn familie hier alles koopt en beloofd heeft niet bij een andere suppermarkt te kopen.
Kijk zo wekt CD.


In mijn ogen kost dus HBO voor elke klant hetzelfde ( dus 14 euri) en dan moeten ze later niet met rare rekensommetjes van hun pakketten aankomen
dat de een maar zoveel betaald voor HBO en een ander weer zoveel en zoveel...... :-x

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« Reply #6 on: November 26, 2016, 12:00:32 AM »
ze reken nooit in hun nadeel,
Wat ik ook al zo vreemd vind HBO stopt, dat is geen reden om je abo op te zeggen, omdat de zenders gewoon stoppen en er een apart contract bestaat met HBO. Aan de andere kant gaat men nu doodleuk het HBO abonnement omzetten naar een film1 abonnement, zonder inspraak van de klant natuurlijk. Dat kan toch nooit een wettelijke basis hebben, mensen hebben een contract met HBO en niet met film1.
ongehoord wat die club zich permitteert en ze komen er altijd mee weg.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« Reply #7 on: November 26, 2016, 01:22:37 AM »
Dat je je abo kan stop zetten als je een TopHD hebt zoals ze zeggen klopt volgens mij wel hoor.

Mensen hebben dus speciaal zo'n top pakket juist om die zenders als HBO en Film1...wat eigenlijk in losse pakketten zitten.
In een TopHD pakket verdwijnt er dus een onderdeel. Dat is net iets anders als er b.v. of 2 zenders verdwijnen uit een Entertain of basis pakket.
Dus als HBO verdwijnt kunnen ze het contract met klanten niet meer nakomen wat voor dat TopHD pakket gold.

Hun weten ook wel dat de meesten dan toch wel blijven en niet naar een Ziggo of KPN gaan, maar dat ze dan bij CD kiezen voor een nieuw contract.
Dat ga ik dus ook doen en neem dan Entertain + Film1.
Mensen die niks zeggen/doen...tja die krijgen dan die 7.50 per maand minder op hun afrekening....wat je eigenlijk kan zien als een fikse prijsverhoging van je abo.  <achter>

Je hebt gelijk dat men niet zomaar mensen kan opdringen die alleen HBO hadden om die nu Film1 door de strot de drukken.  <nono>
maar ja...van die klanten houden ze natuurlijk graag die 14 euri. erbij.
Als je dat niet wil moet je nu ZELF actie gaan ondernemen om dat Film1 weer af te zeggen....pffff dat is de omgekeerde wereld.
Als mensen HBO missen en van films houden zijn ze zelf wel zo machtig om dan hun abo te gaan uitbreiden met Film1....immers dat kost dan hetzelfde en dat bedrag zijn ze al gewend.
Wil men Film1 niet, dan heeft CD gewoon pech en kunnen ze fluiten naar die 14 euro.
Dit is dan wel niet de schuld van CD, maar ZEKER ook niet onze schuld dat HBO weg gaat. ....en dat ze geld gaan missen bij die club kan ik me voorstellen,
maar dat gelag mag je de klant niet laten betalen.

Laten ze maar eens hun best doen om nu Film1 maar eens te voorzien van HD zenders.
Dan hebben ze tenminste nog iets waarvoor klanten willen betalen en een abo voor af te nemen.


*****

Btw. Ik vrees nu ook voor een verschuiving van zenders en pakketten.
Dat TopHD stelt zonder HBO nu niet echt veel meer voor.
Kan dus zomaar zijn dat ze een aantal van die pr0n zenders weer verhuizen van Entertain naar de TopHD
De prijs van 32 euri voor Entertain blijft dan gelijk, maar je mist nu de erotiek en daarvoor mag je dan weer extra je knip trekken.
Ze hadden ooit zo'n ero pakket en dat hebben ze toen niet voor niet opgeheven en de zenders in de dure pakketten ondergebracht....sex sells !!!!
De meeste mensen hadden toen aan een Basis pakketje + ero pakketje genoeg... hahaha en nu betalen we ons blauw aan al pruts zenders
zoals Travel, Fine Living en Outdoor Channel e.d. die ze bij die pakketten indrukken, maar die geen hond wil zien op een klein gezelschap na.



Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« Reply #8 on: December 01, 2016, 04:17:15 PM »
Oke....ik heb mijn TopHD (brits) 57.95 euri opgezegd bij CD.
En ik wilde Entertainment + Film1 pakket weer terug.
vanaf 1 jan. gaat mijn nieuwe contract dus weer in.

Maar er is op die site van CD wel onduidelijkheid hoor...dat heb ik hun ook even medegedeeld want ze verkopen iets wat je NIET krijgt.

Die man zei dus na mijn verhaal....jij wil dus geen HBO meer...dan hoef je nu niet te doen.
Ik weer: Ho even !!! Ik wil wel HBO maar jullie stoppen ermee...dus mag/kan ik mijn TopHD opzeggen....punt!
Ik zei, als ik dat niet doe krijg in maar 7.50 terug en betaal ik maandelijks 4.55 euri ( totaal 50,45) meer voor PRECIES HETZELFDE.

Nee zegt die man, want met alleen Entertain + Film1 ( van totaal 45.90 euri) heb je die 2 Ziggo sport zenders er niet bij.
P.s. Schijnbaar betaal je dan voor die 2 sport SD zendertjes dus die 4.55  :D :D :D
Ik zei, maar op jullie site ( Homepage en dan button TV Thuis) staat dus te lezen dat je bij het Entertainment pakket dus Ziggo Sport Totaal hebt.  :-x
En nu blijkt dus dat dat helemaal niet waar is...hahaha je hebt in Entertain dan alleen maar Ziggo sport HD.
Dat is dus 1 zender.....die 2 andere SD ( voetbal en golf) zitten er niet bij.
Ze verkopen je dus iets wat niet klopt......maar goed ik hou toch niet van sport en kan die 2 Ziggo zendertjes missen als kiespijn.


Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« Reply #9 on: December 01, 2016, 04:29:55 PM »
Ik heb vernomen dat HBO Nederland verlaat! Dus ook Ziggo geen HBO...
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« Reply #10 on: December 01, 2016, 06:09:49 PM »
Dus ook Ziggo geen HBO...

Ja...maar dat Ziggo is dus mede eigenaar van HBO Nederland.
Op NOS nieuwssite staat dat het gaat om een zakelijk beslissing.......zeg maar in andere woorden: Om geld en dikke winsten.

Ziggo is ook in de weer met dat Videoland en misschien hopen ze daarmee dat HBO kijkers nu hun filmpies/series moeten/gaan kijken op Videoland.  :-x

Op de NOS nieuwssite staat nl. ook te lezen dat de rechten van HBO-series als Game of Thrones  e.d. naar een nieuwe dienst gaan die Ziggo wil gaan aanbieden.
Dat is overigens nog niet aangekondigd en wat dat gaat kosten enzo.....en of die dienst b.v. bij dat Videoland komt ofzo  :P :P :P

Offline pearlpeter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2760
  • Country: nl
  • Dreambox Veteraan
Re: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« Reply #11 on: December 01, 2016, 08:25:35 PM »
Dit staat er op de site van ziggo te lezen.
HBO stopt per 31 december in Nederland

Ziggo heeft besloten om een nieuw product te introduceren waar de content van HBO onderdeel van is. Vanaf 1 januari 2017 is het Ziggo Movies & Series XL pakket te bestellen.

Je kijkt vanaf dat moment de spraakmakende kwaliteitsseries zoals Game of Thrones, Boardwalk Empire en Girls gewoon lekker via Ziggo. Bekijk ze een dag na Amerika live op tv of wanneer je maar wil met On Demand.
Groetjes Peter

Offline sjorss

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 313
  • Country: 00
Re: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« Reply #12 on: December 06, 2016, 07:12:26 PM »
Dit komt van http://www.itshbo.nl/

Beste bezoeker,
Vanaf 1 januari 2017 houdt HBO Nederland op te bestaan. Vanaf deze datum zijn de zenders - HBO, HBO 2 en HBO 3 - alsmede HBO GO en HBO On Demand niet langer beschikbaar.

Heb je nog vragen? Wij adviseren je contact op te nemen met de klantenservice van je tv-aanbieder: http://www.itshbo.nl/contact.

HBO Nederland
Dear visitor,
HBO Netherlands will cease its operations as from January 1st, 2017. As of this date, the channels - HBO, HBO 2, and HBO 3 - together with HBO GO and HBO On Demand will no longer be available.

If you have any questions, please contact the customer support of your TV operator:
http://www.itshbo.nl/contact.

HBO Nederland
mvg

Sjorss

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« Reply #13 on: December 06, 2016, 07:34:21 PM »
Wat daar meteen opvalt is de geldhonger van CanalDigitaal

CanalDigitaal    0900-9323 (€ 1,- per gesprek plus gebruikelijke belkosten)
op de voet gevolgd door online.nl ook weer M7
Online    0900 - 9515 (€ 0,50 per gesprek plus gebruikelijke belkosten)

Telfort    0900-9596 (0,50 c/gesprek)

de rest is normaal tarief of gratis
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
« Reply #14 on: December 07, 2016, 02:58:46 AM »
Ja.....nu is het gelukkig ( nou ja als je van geluk mag spreken) maar 1 euri.

Er waren tijden toen ik nog prepaid belde dat ik eerst een klap geld op mijn mobiel moest zetten
omdat je CD ging bellen om je pakketten te verhogen.
Per gesprek (euh veel muziekjes en doorschakelen en afschuiven) was je dan al gauw 15 euri ( soms 20 euri) kwijt.

En je weet hoe dat gaat....dan kon je door hun gelieg en geklungel ook nog eens 3x bellen voordat je dan de juiste zenders had.


In januari veranderd mijn abo dus...ik hoop maar dat ze het nu eens goed doen.....ook qua financiën.

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  Stoppen HBO raakt ook CanalDigitaal hard
 

gfxgfx
gfx gfx