gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.002 (update) 10-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72201 Posts in 11152 Topics by 6356 Members - Latest Member: nights April 18, 2024, 08:04:19 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging  (Read 7726 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
CanalDigitaal en TV Vlaanderen wijzigen in de komende weken gefaseerd de firmware van eigen decoders, de reden (zogezegd): contentaanbieders eisen een betere beveiliging van de zenders.
 
Als eerste wordt de Philips DSR7121 vanaf 18 augustus van nieuwe firmware voorzien. De Philips DSR 8121 (23 augustus), M7 DSR8141 (24 augustus) en M7 DSR7141 (25 augustus) volgen later deze maand.
Het is onduidelijk wat de wijzigingen voor functionaliteit van niet door M7 Group gecertificeerde en in bruikleen geleverde HD=satellietontvangers met bijvoorbeeld interne smartcard op basis van emulatie gaat doen. M7 Group waarschuwt al enige tijd dat alleen kijkgarantie aanwezig is bij gebruik van een gecertificeerde decoder eventueel in combinatie met een door de aanbieder goedgekeurde CI-module.

Smartwi en Clone+
M7 Group geeft in ieder geval wel aan dat na de firmware-update bij de vier genoemde modellen satellietontvanger gebruik van de smartcard verdeel apparaatjes SmartwI en Clone+ niet meer mogelijk is. De firmwareupdate wordt op de gestelde datum automatisch in de ontvanger geplaatst wanneer deze aan wordt gezet. Gedurende vijftien minuten kan men tijdens het plaatsen van de firmware niet naar tv-zenders kijken of radiozenders luisteren. CanalDigitaal en TV Vlaanderen adviseren klanten die naar een favoriet programma willen kijken dan ook de decoder minimaal een kwartier voor aanvang aan te zetten.

Het is wel duidelijk waar het om te doen is, namelijk het buiten spel zetten van SmartwI en Clone+, zodat ze straks meer kaarten en bijhorende  abonementen kunnen verkopen.

Het ziet er alvast niet naar uit dat dit allemaal wettelijk is, ze passen namelijk gekochte toestellen aan, dit zonder de toestemming van de eigenaar.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
« Reply #1 on: August 19, 2016, 01:16:11 PM »
Ik weet niet of het ermee te maken heeft.
Maar ik gebruik dus gewoon CCcam in 2x een DM8000.
Sinds ong. anderhalf ŕ twee weken verneem ik plots dat zenders van CD moeilijk opengaan tijdens het zappen.
Aan beide Pli Images heb ik niks veranderd en deden voorheen gewoon goed met zappen.
Als de zenders in dezelfde transponder staan gaat het wel goed, maar b.v. van Ned1 HD naar RTL7 HD dan moet je echt vaak wel 10 sec wachten.
Soms gaat hij ( RTL7) dan helemaal niet open en moet ik eerst heen en weer zappen.
Zenders die echt veel last hebben zijn dus RTL7 HD en b.v. ook die transponder van Penthouse HD1 en 2

Ik zat al te denken....die kaart zal toch niet e.o.a. update hebben gehad ?   :P en nu ik dit zo lees ( ook in de nieuwsbrief van CD) twijfel ik nog meer.  :P :P :P

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2022
  • Country: be
Re: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
« Reply #2 on: August 19, 2016, 03:38:24 PM »
Als je dan toch PLi gebruikt waarom probeer je oscam niet vanuit de softcamfeed je CDS kaart werkt direct dan zie je het verschil in zappen, gemakkelijker kan je niet hebben.....
Wat ze meesturen naar je kaart weet je natuurlijk niet, maar cccam zal er op zich ook wel mee tussen zitten.
Toekomst gericht zal het steeds moeilijker worden voor Cccam  :-x
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
« Reply #3 on: August 19, 2016, 06:17:59 PM »
maar cccam zal er op zich ook wel mee tussen zitten.
Toekomst gericht zal het steeds moeilijker worden voor Cccam  :-x

Dit hoort zelf nog niet thuis in de Geruchten Chat dus dat zijn gewoon allemaal maar gissingen die ik hier lees  :P
 :-?
  Groetjes van Jef

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2022
  • Country: be
Re: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
« Reply #4 on: August 19, 2016, 06:30:35 PM »
 :) geruchten of ni in ieder geval hier zapt oscam als de bliksem  :-x

ps en heb ook een officiele cds kaart
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
« Reply #5 on: August 19, 2016, 11:27:10 PM »
We hoeven geen glazen bol, om te weten dat CCcam binnen het jaar niet meer te gebruiken zal zijn, als seca 3 uitgaat is het over.
CCcam kan niet overweg met viacces 5.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
« Reply #6 on: August 20, 2016, 11:42:48 AM »
Als je dan toch PLi gebruikt waarom probeer je oscam niet vanuit de softcamfeed

JA Oscam had ik hier een tijd terug ook draaien, maar dat was nog erger dat het zappen traag ging.
Op bijna alle zenders moest ik dan 5 tot 10 sec geduld hebben.

Tja... misschien zit het probleempie hier dan in 1 van mijn DM8000 of in de router (thuisnetwerkje)  :P

Ga iig eerdaags dat Oscam maar weer eens proberen.

zeeteefje

  • Guest
Re: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
« Reply #7 on: August 20, 2016, 11:49:13 AM »
Viaccess Orca is zowiezo een probleem, maar als CanalDigitaal Seca uitzet en de kaart omzet in Nagra, dan zijn de rapen al gaar. Dan valt ook Oscam uit, en dus alle cardservers. Voor de aanbieders van de content (en CD zelf) uiteraard de gewenste uitkomst.

Wellicht is de druk uit de contentaanbieders zo hoog dat ze dat moeten doen en de opzeggingen noodgedwongen voor lief nemen.

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2022
  • Country: be
Re: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
« Reply #8 on: August 20, 2016, 11:57:55 AM »
eerlijk gezegd bij mij liep het ook niet van de eerste keer als een trein hoor  :-x maar ff doorbijten zou ik zeggen, desnoods moet je de versie ff manueel update is gewoon een bepaalde versie downloaden via hier 

http://download.oscam.cc/index.php?&direction=0&order=mod&directory=1.20_TRUNK/mips-tuxbox-oe2.0

en dan via ftp overschrijven in /usr/bin de laatste versie op de moment is 11273

en hier m'n configuratie voor CDS & TvVl. deze werken hier goed

 [reader]
label                         = Tvv
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
caid                          = 0100
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
ident                         = 0100:00006C
group                         = 1
emmcache                      = 1,1,2,0
ratelimitecm                  = 3
ratelimittime                 = 9000
ecmunique                     = 1
srvidholdtime                 = 2000
cooldown                      = 30,600

[reader]
label                         = Can.Digit.
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci1
caid                          = 0100
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
ident                         = 0100:00006a
group                         = 1
emmcache                      = 1,1,2,0
ratelimitecm                  = 3
ratelimittime                 = 9000
ecmunique                     = 1
srvidholdtime                 = 2000
cooldown                      = 30,600

je router heeft niets te maken met je interne kaartlezers
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2022
  • Country: be
Re: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
« Reply #9 on: August 20, 2016, 12:12:34 PM »
je kan uiteindelijk ook een FPU oscam versie proberen deze vraagt minder cpu verbruik en geheugen van de box wat resulteert in vlotter draaien van oscam kzou zeggen testen en uitproberen heeft bij ook een week geduurd voor ik het hier stabiel kreeg.

De FPU versies kan je hier vinden

 http://download.oscam.cc/index.php?&direction=0&order=mod&directory=1.20_TRUNK/dreambox_fpu
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2022
  • Country: be
Re: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
« Reply #10 on: September 04, 2016, 11:01:52 AM »
Kanus, heb hier vandaag eens de openpli image op mn solo4K gezet met oscam versie 11213 uit de feed  en moet zeggen dat hij hier idd veel trager zapt dan op de Blackhole image die ik gebruik  :P
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
« Reply #11 on: September 04, 2016, 12:21:00 PM »
Kanus, heb hier vandaag eens de openpli image op mn solo4K gezet met oscam versie 11213 uit de feed  en moet zeggen dat hij hier idd veel trager zapt dan op de Blackhole image die ik gebruik  :P

Ik was er nog niet aan toe gekomen een ander Image erop te zetten....ik wilde dan ook weer eens gaan voor Oscam.
Maar dat traag zappen is eerder dat het lijkt dat de zenders blijven hangen ofzo.
Met de kaart in de box gaat het wel een stukje sneller. Maar toch zie je ook daar dat vaak wat trager gaat.
In het info paneel op je scherm kan je dat ook zien...daar komt dan zo'n regeltje tekst te staan van je kaart....op 2de box staat hier je IP nummer.
Ik denk dus dat wanneer je op zo'n zender komt ( kaart in box) en die zender dus nog niet open gaat, die info ook OP DAT MOMENT door je 2de box opgevraagd word.
Die info is er dus dan nog niet  :-x en de 2de box weet dus geen raad. Dan heeft de 1ste box ondertussen alsnog de zender ontsleuteld en verstuurd
deze weer naar box 2.
Ik zie dat dus altijd wanneer het blijft hangen.  :-x Het IP nummer is dan nog NIET te zien in je infobalk. Op het moment dat die pas verschijnt hoppa meteen beeld.

En dit had ik toen destijds ook HEEL erg met Oscam.
Ben toen weer naar CCcam gegaan en in dit huidige Image ging het een tijdje goed.
Maar paar weken terug kreeg ik hier dus ook opeens zomaar weer last van.
Op de box met kaart valt het dan wel mee, maar naar je 2de box sharen is het bij sommige zenders wel 10 sec wachten.

Misschien dat het toch aan het Image zelf ligt dan ??  :P  Ik ga die toch maar eens vervangen weer....( als ik tijd en zin heb hahaha)

Offline sjorss

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 313
  • Country: 00
Re: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
« Reply #12 on: September 04, 2016, 11:14:36 PM »
alhoewel dit niets meer met  de wijziging van beveiliging  of firmware te maken heeft van TVV, CD of M7 ontvangers.

ik werk ook met oscam i.s.m. Black hole maar share de kaart niet door.
ik gebruik mijn Duo 2 als server en verbind mijn Vu zero´s met mijn  Duo 2 via remote channelstream.
het voordeel is dat je gewoon  1 van de vrije tuners uit de Duo 2 gebruikt.
je moet natuurlijk wel op zijn minst 2 tuners met een lnb verbinden in mijn geval zijn dat er 4 omdat ik  2 Vu zero´s  in huis  heb die zijn verbonden met de DUO 2.
zo heb je ook op elke box de zelfde zenderlijst want die word netjes overgenomen van mijn Duo 2 ook de opnames zijn op alle boxen beschikbaar.
ik kijk zonder problemen via oscam met 1 kaart op alle ontvangers.
mvg

Sjorss

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
« Reply #13 on: September 04, 2016, 11:45:14 PM »
Dat is inderdaad een andere manier van delen.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Cobus R

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5739
  • Country: nl
    • Luxsat
Re: CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
« Reply #14 on: September 05, 2016, 08:04:53 AM »
Nou sorry aan allen wie oscam niks vinden het draaid met standaard pli uitstekend geen last van 5 tot 10 sec wachten hoor alleen als je de box opnieuw opstarten duurt het even ivm de datum en tijd dat is het enigste.
Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  CD | TV Vlaanderen wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging
 

gfxgfx
gfx gfx