gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 19-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72202 Posts in 11152 Topics by 6356 Members - Latest Member: nights April 19, 2024, 05:05:21 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  LG 55 EG 920V (Oled )
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: LG 55 EG 920V (Oled )  (Read 6354 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline novazyamTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 13
  • Country: nl
LG 55 EG 920V (Oled )
« on: July 26, 2016, 08:28:25 PM »
Goedenavond ik heb sinds 3 maanden een LG55EG920 , maar ik krijg het beeld maar niet scherp.
Vooral het zwarte gedeelte als er s avonds een film op is met donkere gedeelte (zwart) is dan niet zwart en er lijken allemaal zwarte vegen en geblokte gedeelte in hoofdzakelijk het zwarte gedeelte.
Ik heb al een paar keer LG gebeld , en die adviseerden maak er maar een filmpje van en dan kijken wij of er een reparatie nood zakelijk is. Op dat filmpje gemaakt vanaf mijn iPhone 6 Kun je het gewoon niet duidelijk zien.
En ze zeggen bij LG , speel maar wat met je instellingen misschien krijg je dan een beter beeld.
Ik heb zelfs al iemand gebeld om het beeld te caliberen , dat kost 200,00 euro maar hij kon niet garanderen dat het beeld dan beter is . Weet iemand wat ik kan doen ? Of heeft iemand ook een LG55EG920V die mij misschien de juiste instellingen kan toe sturen?
B.V.D.

novazyam.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: LG 55 EG 920V (Oled )
« Reply #1 on: July 26, 2016, 09:52:40 PM »
Ben je wel zeker dat het aan de tv gelegen is, en niet aan de zender
Op welke zender(s) heb je dat meestal ??? is het ook op bijvoorbeeld ZDF HD ??
Het is zo, dat ze nu bijna allemaal onder Mpeg 4 uitzenden, Mpeg 4 is een compressievorm, die bandbreedte uitspaart.
Dat doen ze door het deel van het beeld dat niet beweegt, te hergebruiken. Dat deel van het beeld blijft dan staan op het stuk informatie dat laatst binnen kwam.
En dan krijg je soms van die blokkerige (zwarte) beelden te zien
Op 2BE heb ik het een keer gezien toen er een film liep die zich voornamelijk in het donker afspeelde. Ik heb me toen behoorlijk geërgerd aan de beeldkwaliteit van TV Vlaanderen, dat was geen beeld maar een blokkendoos.
Die zwarte blokken of strepen, die zijn er altijd wel in donkere passages, maar meestal verdwijnen die zo snel dat we ze niet eens opmerken.
Het is alleen zichtbaar in donkere passage als er weinig tot geen beweging in het beeld zit.
Bij TV Vlaanderen en CD verdelen ze de data-informatie over meerdere zenders, het kan dus gebeuren dat er net een stuk mankeert op het moment dat de ontvanger dat weer moet gaan  hergebruiken en dan …..…….(niet goed)   
Wat je kan doen, om te minimaliseren, is de beeldverbeteraars afzetten.
Kleuren op 0 , en dan afregelen eerst op lichtsterkte, dan contrast.
Het beeld moet zo nauw mogelijk een zwart wit foto evenaren, zwart mag nog net zichtbaar zijn.
Nadien kleuren optrekken tot je een normale huidskleur krijgt bij de mensen, geen roodhuid.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline novazyamTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 13
  • Country: nl
Re: LG 55 EG 920V (Oled )
« Reply #2 on: July 30, 2016, 04:47:57 PM »
Sorry dat ik die vraag dan gesteld hebt ,ik zit nog niet zo heel lang op dit Forum.
Als ik het dus goed begrijpt heb jij ook een LG 55EG920V ?
Dus jij erger je niet aan die vegen en strepen in het donkere gedeelte?
Ik erger mij mateloos er aan , ze adverteren dat zwart zwart is en wit wit is maar dat blijkt in de praktijk niet zo te zijn.
Je hebt zoveel afstel mogelijk heden dat je de LG niet goed krijg  , zoals je hem hebben wilt.
Je  moet al naar Picture mode setting 1  dan oledlight /con trast /  brightness / H sharpness  / V sharpness / color / tint .
En dan krijg je later het moeilijkste gedeelte  met de kleuren magagent . 1 voor beeld color red ? Saturation ? Saturation ? tint ? luminance ? en dat dan  6 maal nou ik krijg hem niet goed misschien jij wel? mmar ik niet en daar baal ik van .
Bij wat ze beloven zwart is zwart / en wit is wit , nou bij mij klopt er niets van .

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: LG 55 EG 920V (Oled )
« Reply #3 on: July 31, 2016, 04:30:50 PM »
Je heb het dan steeds wel over je TV, maar hoe kijk je verder dan?
Kijk je via KabelTV met hun decoder....of kijk je Sat en welke decoder heb je dan?

Op b.v. een dreambox of VU e.d. moet jezelf een image zetten en b.v. dat image kan ook een bug hebben wat e.e.a. veroorzaakt.
Ik had ooit zoiets met mijn eerste Image op mijn eerste decoder ( DM7025)
Allemaal rare contrast kleuren en vlekken in het beeld. Niemand op fora's die mij kon uitleggen wat dat was.
Ik was toen al blij dat ik het voor elkaar had gekregen om er uberhaupt een Image op te flashen, dus ik stond er ook niet bij stil om dat nog eens te doen
en dat het daar ook mee te maken zou hebben.
Na een half jaartje had ik het idee om eens een nieuw Image erop te zetten ( had wat meer ervaring en wilde eens wat anders) maar daarna was mijn contrast probleem ook weg.

Het bleek dus te gaan om een Image versie die op mijn box raar deed....had ik dat dus maar meteen geweten.  :-x

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: LG 55 EG 920V (Oled )
« Reply #4 on: July 31, 2016, 08:28:38 PM »
Het zal zelfs zo erg niet zijn denk ik, maar we zitten hier blijkbaar weer met iemand die vragen stelt, antwoorden krijgt en gewoon verder doordramt zonder de raadgevingen eens na te lopen of te volgen, en daar baal ik van.
 
In zijn geval wordt de tv herleid tot een monitor met geluid, de tv geeft weer wat er aangeboden wordt via de HDMI kabel.
Dat zou hij eerst eens moeten na lopen of het niet aan de bron ligt, daarom dat ik begon over MPEG4.
Die zwarte blokken en strepen, dat ligt geheid aan de compressiemethode (mpeg4) en de manier waarop de encoders van TV Vlaanderen / CD werken.
Wat ik niet begrijp dat zijn oled tv geen puur zwart geeft, ze zetten die pixels af op de plaatsen waar zwart zit, donkerder gaan ze het niet krijgen.

Wat hij over het hoofd zal zien, dat had ik met mijn plasma ook toen ik die pas had.
Die toestellen komen uit de doos in een soort van SHOWROOM MODE, met beeld-verbeteraars aan, dus alles geforceerd, kleuren goed uitgestuurd.
Na een paar uur, gaat men dan zaken opmerken die er niet horen te zijn, bijvoorbeeld rode gezichten, een zwarte achtergrond die lichter wordt bij tekst, een witte achtergrond die purper of geel is getint.
Allemaal kleine foutjes die zeer ergerlijk kunnen zijn, en daardoor het beeld niet correct weergeven.
Daarom ook, dat ik de raad gaf "regel" dat toestel opnieuw af met de kleuren af.
Vooral op de background color moet gelet worden, die staat soms niet 100 % juist ingesteld, dan is de achtergrond purper, geel of groen getint.
Dat moet zo neutraal mogelijk (wit), want dat beïnvloed de kleuren heel sterk, dit kan men alleen maar zien en bij-regelen met de kleuren af, hiermee valt of staat het beeld,
Ook met contrast en sharpness maken veel de fout om alles volledig uit te sturen.

   
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: LG 55 EG 920V (Oled )
« Reply #5 on: July 31, 2016, 09:01:30 PM »
Mebo: Jouw eerste antwoord hier kan gewoon niet beter uitgelegd worden  :cool: :cool:
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: LG 55 EG 920V (Oled )
« Reply #6 on: August 01, 2016, 12:35:04 AM »
Vind ik ook rs232 maar als ze het niet willen aannemen en beter weten Wat doe je er dan nog aan He !
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: LG 55 EG 920V (Oled )
« Reply #7 on: August 01, 2016, 10:28:48 AM »
Ik vind dat jammer.
novazyam sprak ervan om een technieker te laten komen = 200 €, dat is veel geld, voor een halve oplossing.
Want dan gaat hij nog beelden te zien krijgen die niet goed zijn, zoiets moet men zelf inregelen.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline novazyamTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 13
  • Country: nl
Re: LG 55 EG 920V (Oled )
« Reply #8 on: August 01, 2016, 08:13:34 PM »
Goedenavond ik heb vandaag weer op het Forum gekeken of er nog nieuwe reactie waren over mijn vraag naar de instellingen van mijn LG55EG920V.
En ik ben eerlijk gezegd nou laat ik het NETJES zeggen geschokt door de reactie van diverse leden.
Dit is toch een FORUM om vragen te stellen als je wat niet snapt ,of ergens niet uit komt? Ik vind dat jammer dat bepaalde personen zo reageerde .
Mebo ik dank je voor je reactie en dat je mij nog verdedigd tegen diversen leden ,ik heb inderdaad iemand gebeld om het beeld te kalibreren en dat kostte 200 euro, maar hij kon niet zeggen dat het beeld dan beter of helderder zou zijn.
Ik heb een satelliet decoder de Vu+Duo HD , en inderdaad heb ik de HDMI kabel zitten tussen mijn Vu+Duo en mijn LG tv.
Mebo op de vraag van jou over MPEG ,nou die MPEG daar staat in het menu van de TV Op uit ( MPEG noise Reduction (off)
Bij de eerste instelling werd gevraagd of ik de Tv op de SHOWROOM MODE, of thuis mode wilde zetten ik heb toen natuurlijk voor de thuis mode gekozen.
Ik heb op you tube gekeken of er misschien een filmpje met de instellingen zou staan ,en wat bleek er stopnd geen filmpje met de instellingen van MIJN LG55EG920V op maar wel van de LG 55EG960 dus heb ik die instellingen zon beetje overgenomen ,want ik dacht dan kan ik nooit ver van de instellingen af zitten.
Mebo op je vraag op welke zenders hij niet zwart is kan ik je zeggen dat het op elke zender hetzefde is van NED 1 tot alles wat ik maar kan ontvangen ,en dat zijn veel zenders  , want ik heb een draaibare schotel het maak niets uit op welke zender hij staat.
Ik heb als inmage de VIX  open vix 4.0.0.11 op mijn vu duo staan.
Nu hoop ik dat ik iedereen naar tevredenheid heb geantwoord  , want ik zit hier om een beter beeld te krijgen , en niet omafgeschilderd te worden die te beroerd is om wat uit te proberen ,daar ben ik al maanden mee bezig ,
Nog even dit ter informatie ik heb vorige week woensdag weer om een monteur gebeld , nou LG zou binnen 2 dagen een afspraak met mij maken maar ze moeten nog bellen .
Sorry dat er bij de meeste regels een rode rand onder de regel loopt ik heb wat gecopieerd en toen was hij er en ik kreeg hem niet meer weg.

VR Gr

novazyam.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: LG 55 EG 920V (Oled )
« Reply #9 on: August 01, 2016, 11:21:11 PM »

En ik ben eerlijk gezegd nou laat ik het NETJES zeggen geschokt door de reactie van diverse leden.
Dit is toch een FORUM om vragen te stellen als je wat niet snapt ,of ergens niet uit komt? Ik vind dat jammer dat bepaalde personen zo reageerde .
Mebo ik dank je voor je reactie en dat je mij nog verdedigd tegen diversen leden

Je was denk ik zo geschokt dat je e.e.a. door elkaar gaat zien. Zo niet, dan ben ik nu geschokt om jou bericht te lezen hahahahaha

Alleen member jeanlili geeft een antwoord die je wat negatief zou kunnen zien...maar is een gewoon normale reactie...en niet schokkend dus.
Member rs232 is het volledig met Mebo870 eens, dus daar kan je ook niet geschokt over zijn ( als ik jou bericht lees over dat Mebo jou wel verdedigd  )

Dus blijft alleen member Kanus over ( ik dus haha) maar je hebt het over leden, dus ik dan samen met jeanlili.
En ik kan nu niet zeggen dat ik een reactie heb gegeven waar jij van over de toeren raakt...integendeel, ik vroeg wat om jou te helpen en gaf je mijn ervaring als voorbeeld.
Daarop gaf Mebo een reactie waarvan je dan idd geschokt van zou kunnen zijn...

Maar begrijp wel dat dit een forum is waar wij members proberen te helpen en daar ook veel tijd insteken met vaak lange teksten voor uitleg.
Als nieuweling op een forum zul jij wel niet weten hoe dat vaak dan gaat....en daar is Mebo juist teleurgesteld over....dus niet helemaal alleen op jou persoonlijk
Dan komt er b.v. iemand ( nieuwe member) met een vraag waar members met die kennis veel tijd aan besteden om te helpen. En als die persoon dat leest en daarmee b.v. geholpen is
hoor of lees je hier er niks meer over terug. Of ze komen steeds met dezelfde vraag terug in een ander topic waar andere member ook al een antwoord hadden geven.
Of om iemand te helpen hebben mensen wel precies bepaalde info van jou nodig,,,welke decoder, hoe is e.e.a. aangesloten bla bla
Op die vragen krijg je dan als helper GEEN antwoord en hebben ze het weer alleen over een dat b.v. de TV zwart beeld heeft. m.a.w. ze lezen dan niet wat je van ze vraagt.
Tja....je zult begrijpen dat je daar dan moe van wordt.

Maar als ik dit topic dus doorlees vind ik het wel wat overdreven van jou om geschokt te raken....je moest eens op andere fora's en blog komen.
Dit Sat forum is een van de "netste forums" die ik ken, en waar mensen elkaar helpen.....
P.s op een forum moet je gewoon een beetje proberen "begrijpend te lezen", dan valt allemaal dan reuze mee.  :-x :-x :-x :-x





Offline novazyamTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 13
  • Country: nl
Re: LG 55 EG 920V (Oled )
« Reply #10 on: August 02, 2016, 01:05:54 AM »
Ik denk nu dat ik wel alle vragen die jullie gesteld hebben beantwoord ,dus kom nou niet meer aan met vragen van heb je dit wel zo gedaan  ,heb je dat wel zus gedaan , moet je dat niet eerst doen .en ga zo maar door .
Ik heb genoegd van jullie opmerkingen ,jullie weten er zelf ook helemaal niets van ,en dat probeer je te verbloemen door antwoorden te geven die kant nog wal raken he Kanus he  jeanlili he  rs232 .
 He Kanus :  Dan komt er b.v. iemand ( nieuwe member) met een vraag waar members met die kennis veel tijd aan besteden om te helpen. En als die persoon dat leest en daarmee b.v. geholpen is hoor of lees je hier er niks meer over terug.
 Of ze komen steeds met dezelfde vraag terug in een ander topic waar andere member ook al een antwoord hadden geven.
Of om iemand te helpen hebben mensen wel precies bepaalde info van jou nodig,,,welke decoder, hoe is e.e.a. aangesloten bla bla
Op die vragen krijg je dan als helper GEEN antwoord en hebben ze het weer alleen over een dat b.v. de TV zwart beeld heeft. m.a.w. ze lezen dan niet wat je van ze vraagt. JE HEBT ALLE antwoorden gehad waar jullie om gevraagd hebben .
Tja....je zult begrijpen dat je daar dan moe van wordt.Nee ik begrijp niet dat je er moe van word van een dag hard weken word je moe , niet van achter een toetsen bord zitten dat heet HOBBY
Ik heb genoeg domme en heel erg domme antwoorden voorbij zien komen ,als je wat niet weet ,geef dan geen antwoord ,dat staat niet zo raar als een dom antwoord.
Ik heb hier genoeg van geleerd , jullie weten net zo veel ( weinig ) als ik .
Jullie kunnen nog van alles op dit topic zetten  maar het zal niet meer door mij gelezen worden , ik zou zeggen bespaar je de moeite want jullie zullen alleen nog maar met elkaar er over schrijven ,maar ik lees het niet meer ,ik heb in al die posted geen antwoord gehad waar ik wat mee kon.Hartelijkdank dat jullie zo goed hebben mee gedacht IK HEB ER ERG VEEL AAN GEHAD.
VAN MIJ KAN DIT TOPIC GESLOTEN WORDEN WANT VAN JULLIE WORD IK OOK NIET WIJZER. HE KANUS.en alle anderen.

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: LG 55 EG 920V (Oled )
« Reply #11 on: August 02, 2016, 07:49:16 AM »
Beste

Hier iedereen komen beledigen zal je probleem ook niet oplossen.
Je schrijft:
Quote
Ik heb hier genoeg van geleerd , jullie weten net zo veel ( weinig ) als ik .
Inderdaad zullen wij over je Tv Type nog minder weten als jezelf gewoon omdat het moeilijk is iemand te vinden met het zelfde type Tv, wij zijn trouwens een satelliet forum maar toch trachten wij mensen met problemen zoals die van U te helpen, door middel van veel vragen te stellen om een zo goed mogelijk inzicht te krijgen.
Trouwens had ik in het andere topic dat je hier over opende ook een kleine vraag gesteld die onbeantwoord bleef en vandaar dat ik er mij dan verder ook heb buiten gehouden.

Je vraag zag ik ook op andere fora passeren en ook daar bleven die onbeantwoord (onopgelost) en ik vrees als je op die toon blijft verder gaan dat je ook geen oplossingen zult vinden.


  Groetjes van Jef

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: LG 55 EG 920V (Oled )
« Reply #12 on: August 02, 2016, 10:51:18 AM »
We kennen er net zoveel van als u, haha dat zou wel eens kunnen kloppen.
Weet dat de meeste forums bestaan uit vrijwilligers en niet professioneel bezig zijn met die dingen. Daarbij is Luxsat een satelliet forum en geen LG TV forum, alles wat over satelliet, schotels en decoders gaat is ons ding want het is onze hobby, hierover weten we vaak meer dan degenen die zich uitgeven voor vakman. Vragen over rand apparaten zoals versterkers, TV’s, computer, routers, netwerken, NAS, harde schijven enz daar proberen we op te antwoorden in de mate van ons kunnen.
Er is nood aan zulke forums, omdat de officiële kanalen vaak niet thuis geven, als er al geantwoord word is het vaak, neem contact op met onze service dienst, dat laatste komt u waarschijnlijk bekend voor.
Ik ben op sommige momenten al eens brutaal naar de mensen toe, net omdat ook ik een vrijwilliger ben, die soms uren lang opzoeking doet voor iemand die met een probleem zit, om het opgelost te krijgen. Helaas en dat is de moderne mentaliteit, maar al te vaak krijgen we nadien te maken met een topic starter die het niet begrijpt, daar niet iedereen technisch is onderlegd, daarbij zijn de dingen vaak héél complex.
Of we krijgen te maken met betweters die alles lukraak uitproberen, nieuwe dingen aankopen en mogelijke oplossingen straal negeren, ondertussen blijven doordrammen over het probleem, zonder de stappen te volgen die wij voorstellen of in te gaan op de vragen.
Of in het slechtste geval niet meer thuis geven en dan vergeet ik nog een en ander, ondanks dat alles blijven we proberen om een oplossing aan te reiken.

Oled tv’s zijn voorlopig nog niet sterk vertegenwoordigd, informatie hierover komt maar mondjesmaat binnen.
Ik heb een internetpagina gevonden die de instellingen beschrijft van een LG Oled tv, de instellingen gebeuren op een paar details na op dezelfde manier als een plasma of lcd scherm.
Daarom nogmaals, regel dat zelf af met filters UIT, zoals dynamisch contrast en de kleuren af.
Filters kunnen goed werken bij sport of live beelden uit een studio en dan weer zorgen voor slecht beeld bij films.

Hier wat leesvoer
https://www.homecinemamagazine.nl/2012/07/hoe-kun-je-de-beeldkwaliteit-van-je-tv-verbeteren/
https://www.homecinemamagazine.nl/2013/02/is-de-contrast-ratio-van-een-tv-belangrijk-of-misleidend/
https://www.homecinemamagazine.nl/2013/05/moet-dynamisch-contrast-tv-aan-uit/
https://www.homecinemamagazine.nl/2015/07/oled-tvs-alles-dat-je-moet-weten/

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: LG 55 EG 920V (Oled )
« Reply #13 on: August 02, 2016, 11:23:54 AM »
Tja wat zal ik zeggen....beter is om mijn mond maar te houden.

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: LG 55 EG 920V (Oled )
« Reply #14 on: August 02, 2016, 12:30:54 PM »
Tja wat zal ik zeggen....beter is om mijn mond maar te houden.

 :cool: @ Kanus ga ik ook doen in het vervolg !
    Greetz...JEAN <love lux>

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  LG 55 EG 920V (Oled )
 

gfxgfx
gfx gfx