gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 04:21:38 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  hulp bij schotel plaatsen in Berchem 2600
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: hulp bij schotel plaatsen in Berchem 2600  (Read 3540 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline naishdudeTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 219
hulp bij schotel plaatsen in Berchem 2600
« on: July 13, 2016, 11:10:13 AM »
dag mannen, ik heb een schotel maar moest die afbreken wegens nieuw dak.
Nu volgende vragen,
Ik heb een triax schotel 110cm denk ik , en wil 19° 23° 28°,   had daar zo een rail opstaan, maar die geeft constant problemen en moet dan iedere keer terug het dak op.

Ik wil me nu 3 nieuwe LNB' s en 2 nieuwe diseques aanschaffen. kan ik zo een tri lnb kop kopen voor op die schotel, ik lees hier en daar dat dit niet werkt op zo een grote schotel, dus een kleinere schotel installeren of?
Indien met 3 verschillende LNB's welke kan ik best nemen ( type of zo?) en van diseque's?

Alle kabels liggen , het is dus alleen maar de beugel er terug opschroeven, de schotel ophangen ( dat kan ik allemaal) alleen met het afstellen en uitrichten loop in steeds in de problemen en zou graag de 28° houden omdat ik graag al eens BBC kijk.
Is er iemand die wil of kan komen helpen /adviseren? Het is een plat dak en zeer makkelijk bereikbaar.

Bedankt
Mvg
Frank

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: hulp bij schotel plaatsen in Berchem 2600
« Reply #1 on: July 13, 2016, 04:07:24 PM »
LNB’s : Inverto Inverto Black Ultra (Twin) lnb, daar ben ik heel tevreden van, dat zijn veruit de beste, geven een heel goede ontvangst.
Switchen: EMP is goed maar nog beter zijn de  switchen van Spaun.
Bij een switch moet je altijd letten op de dB’s die ze intern verliezen, bij sommigen is dat erg veel.

Wat betreft uw schotel, met een triple lnb kan je niks aanvangen op zo’n schotel formaat.
Die gecombineerde lnb’s in 1 behuizing, monoblock, duo lnb of triple lnb’s zijn niet alleen schotel formaat gebonden maar nog eens aan de plaatst van ontvangst, die afstanden tussen de lnb’s zijn vast.

Wat betreft uw 110 cm schotel , hoe groter de schotel, hoe kleiner de openingshoek wordt. (hoek waarin de satelliet wordt gezien)
Om daar dan 3 lnb’s op te zetten, dat zou ik afraden.
De Astra 23.5 ga je loeiend hard binnen halen maar de 2 andere zullen al een flink stuk minder zijn.
Zo’n offsetschotel is ook niet bedoeld om meerdere lnb’s op te zetten, bij kleinere exemplaren lukt dat nog wel, mits wat in te boeten aan signaal.
Je zou er beter aan doen om een multitenne te kopen, zoals een Visiosat of Wavefield T55 – 90
die zijn daarop gebouwd, of schotel op een motor plaatsen.
Dit is waarschijnlijk niet het antwoord dat je verwacht had, mja er zijn nu eenmaal spelregels. 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline naishdudeTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 219
Re: hulp bij schotel plaatsen in Berchem 2600
« Reply #2 on: July 13, 2016, 06:21:32 PM »
niettemin toch bedankt voor het antwoord!  aan het soort lnb's en switchen heb ik al informatie die kan helpen...zou ik een soort Alp's moeten nemen, ik bedoel die dunne om ze naast elkaar te plaatsen?
thx
Frank

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: hulp bij schotel plaatsen in Berchem 2600
« Reply #3 on: July 13, 2016, 09:16:33 PM »
Alps of smalle  lnb's gebruik je enkel als lnb's tegen elkaar moeten staan en het met een standaard lnb niet lukt.
Zulke lnb's hebben geen feedhoorn, en zullen dus altijd minder signaal vangen dan een gewone lnb.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline naishdudeTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 219
Re: hulp bij schotel plaatsen in Berchem 2600
« Reply #4 on: July 14, 2016, 04:16:17 PM »
ok nogmaals bedankt!

Offline naishdudeTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 219
Re: hulp bij schotel plaatsen in Berchem 2600
« Reply #5 on: July 26, 2016, 09:53:35 PM »
vandaag alles binnen gekomen LNB Inverto en Spaun diseq  en alles is geplaatst , en nu lekker tv kijken
Thx voor het advies! :cool:
FRank

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  hulp bij schotel plaatsen in Berchem 2600
 

gfxgfx
gfx gfx