gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Latest oscam all images 11766 (update) 20-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72190 Posts in 11150 Topics by 6358 Members - Latest Member: ManyPeny7 April 23, 2024, 04:08:27 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Hoe receiver aansluiten
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Hoe receiver aansluiten  (Read 1818 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline drernieTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 413
  • Country: ch
Hoe receiver aansluiten
« on: March 31, 2016, 11:44:49 PM »
Ik heb mijn eerste surround receiver aangeschaft, een denon x2200w. Nu weet ik niet hoe ik deze het best op de rest van mijn apparatuur kan aansluiten. Sluit ik mijn vu+ en mede8er rechtstreeks aan op de receiver of eerst op de tv? De surround speakers komen nog, dus vooralsnog staat de receiver niet aan tijdens het tv kijken. Geeft de receiver altijd het signaal Door van de bron of moet je steeds een andere bron kiezen? Het gebruik moet voor de rest van het gezin zo eenvoudig mogelijk blijven, dus liefst geen bron selectie op de receiver.
wavefrontier T55, Vu+ Duo 2, Dreambox  800HD. Astra 1,2,3,4, hotbird  and Thor

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Hoe receiver aansluiten
« Reply #1 on: April 02, 2016, 02:51:04 PM »
Uw vu + geeft altijd  signaal door via zijn cinch aansluitingen, dat is regelbaar met de remote control, hierop kan je de denon x2200w aansluiten.
Op die manier kan je de vu + & denon x2200w gebruiken voor geluid van radio of tv.
Let op, het geluid wordt nog een keer aangeboden op je tv via de hdmi kabel, d.wz. als je de denon gaat gebruiken je het geluid van de tv moet afzetten, want anders krijg je een galm effect, daar zit een vertraging op   
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline sjorss

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 313
  • Country: 00
Re: Hoe receiver aansluiten
« Reply #2 on: April 09, 2016, 03:10:16 PM »
gewoon je dennon via de ARC aan sluiten op je tv.
aageven in je vu dat je een av versterker gebruikt en de ingangen definiëren in menu van je vu (hdmi cec settings) bij mij ik gebruik Blackhole onder de groene knop.
geef daar in wat er moet gebeuren welke hdmi poort je gebruikt op je versterker en op je tv meestal is hdmi 1 ARC.

nu zou normaal gezien alles via de vu afstandsbediening werken dwz volume, zappen en dergelijke.


mvg

Sjorss

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Hoe receiver aansluiten
 

gfxgfx
gfx gfx