gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Latest oscam all images 11769 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72162 Posts in 11151 Topics by 6363 Members - Latest Member: aalain115 April 26, 2024, 08:58:26 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Dreamset Problemen Met Zenderlijst
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Dreamset Problemen Met Zenderlijst  (Read 2967 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline gerlofTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 127
Dreamset Problemen Met Zenderlijst
« on: February 10, 2016, 08:17:37 PM »
Hoi allemaal

Een vraag over dreamset, is het mogenlijk om vanuit een firmware reset dus met een lege box
mogenlijk om zonder een scan alle satelieten in het menu te krijgen en kan dit ook met Kabelfrequenties ?
Ben al een tijd aan het zoeken om dit voor elkaar te krijgen maar het lukt mij niet..

Ik moet scannen om de lijsten zichbaar te krijgen in het menu anders heb ik geen enkele zender

Veel bezig geweest met saven lamedb downloaden via inet werkt dan sate lamedb en dan loaden naar de box,
Ook een restart gedaan ook een paar keer met de prik eraf en opnieuw booten maar geen nieuwe zenderlijst

Inmiddels liuklt het downloaden wel omdat er een fout sat in mijn usb stick toe ik het programma over zette van
mijn linux bak naar de windows pc..

Ook met het inladen als test van de hannibal settings van 8 Feb via de site geen enkele zender te zien

na een restart zonder te scannen in het box menu bij de satelieten.

Natuurlijk weet ik als je de sat xml download van bijv sat beems en je restsrt de box dat je met sccannen de zenderlijst weer terug krijgt in de box maar ik wil het na een firmware reset met een lege zenderlijst in een

keer dat je alle satelieten in het menu te zien krijgt zonder te scannen maar dat lukt mij dus niet ..
Sathopper in hard en nieren ;)

Online mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Dreamset Problemen Met Zenderlijst
« Reply #1 on: February 10, 2016, 09:49:45 PM »
Satellite.xml is de file waar de gegevens in staan waarop moet worden gescand voor satelliet, voor de kabel is dat cables.xml 
je box zal alleen scannen op satellieten die zijn toegekend een lnb.
na de scan wordt alles opgeslagen in de lamedb, lamedb is een database.

met dreamset kan je wel nieuwe internet settings downloaden, hierbij moet je eerst de gewenste satellieten aanvinken.
let op dan heb je enkel de lamedb met zenders , zender boeketten moet je nog zelf aanmaken. 
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Dreamset Problemen Met Zenderlijst
« Reply #2 on: February 11, 2016, 02:35:25 AM »
Ik weet niet of meer Images zo werken, maar bij Pli is dat heel eenvoudig.
Als je een nieuw Image erop zet dan krijg je de melding van alle sats scannen.....en die sla ik dan over en kies dus NEE
Dan krijg je ook een optie om er een zenderlijst in te zetten...ik kies dan JA en kies alleen die lijst van 19 oost....andere sats niet.
Dat is sowieso dan handig want dan kan je na de flash ook meteen al zien of er al beeld komt op de Duitse FTA zenders.
Die 19 oost lijst met een boeket die heb je dan ook nodig zodat meteen ( zoals Mebo870 al zegt) die Satellite.xml enzo in je box komt te staan op de juiste plek....
dus hoef je daar ook niet meer na om te kijken en nadien ergens in e.o.a. mapje te zetten...want dat is alleen extra werk dus en moet je ook maar weten in welke map dat moet.  :-x
En met die 19 oost lijst doe je verder niks meer, want je schrijft hem met b.v. Dreamset meteen over met je eigen lijst die je erin wil.

Online mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Dreamset Problemen Met Zenderlijst
« Reply #3 on: February 11, 2016, 08:57:03 AM »
hij haalt de zaken wat door elkaar, hij heeft gewoon een goede settingslijst nodig
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Dreamset Problemen Met Zenderlijst
« Reply #4 on: February 11, 2016, 03:28:48 PM »
hij haalt de zaken wat door elkaar, hij heeft gewoon een goede settingslijst nodig

Ja oke...maar als je een nieuwe flash doet, dan is het wel noodzakelijk dat je er al een lijst in zet.
Als je het satelliet scannen overslaat en ook de standaard lijst overslaat is dus alles LEEG.
Het is dan ook niet mogelijk om met b.v. DreamSet jou eigen lijst erin te zetten....tenzij je dus die satellite.xml file (en al wat nodig is) ergens zelf handmatig inzet.
Daarom kies ik altijd dus om even snel iets van 19 oost tijdelijk erin te zetten met die Duitse zenders.
Dan valt er tenminste al wat te overschrijven...en kan DreamSet dus ook contact met je box maken.

Online mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Dreamset Problemen Met Zenderlijst
« Reply #5 on: February 11, 2016, 07:16:05 PM »
Dat klopt bij een nieuwe installatie moeten er altijd enkele zenders ingescand worden, een paar is genoeg ofwel aangeleverd van de server van de image bouwer.
Er zal nog een en ander moeten gekoppeld moeten worden aan de lamedb en boeketen.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline gerlofTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 127
Re: Dreamset Problemen Met Zenderlijst
« Reply #6 on: February 15, 2016, 10:14:15 PM »
Hoe kan dat dan dat bij V hannibal settings plugin bij een lege lijst na een reboot
van de box wel alle zenders in een keer in het satelite menu staan ?   :o

Dan doe ik iets fout of ben wat vergeten ..   <Jammer>
Sathopper in hard en nieren ;)

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Dreamset Problemen Met Zenderlijst
« Reply #7 on: February 16, 2016, 01:44:32 AM »
Je hebt het over een plug-in.
Dan vermoed ik dat deze plug-in er al even voor zorgt dat de benodigdheden op je box komen
en dan meteen daarna die lijst met boeketten erin zet.

Volgens mij is dat dus eigenlijk hetzelfde wat b.v. Pli ook doet als je hun standaard lijst erin zet als je die wizard doorloopt na het flashen.
Dan kan je ook kiezen voor b.v. 13-19-23-28 oost en krijg je een aantal boeketten.
Maar ja...je hebt dan wel de zenders, maar NIET je eigen boeketten structuur met daarin JOU voorkeur aan zenders en de plek waar de zenders staan.

Ik heb voor mezelf dus veel liever dat ik dat zelf bepaal wie, wat en waar......
En met mijn eigen lijst die ik al eens gemaakt heb ( aan de hand van een zenderlijst die ik hier gedownload heb) doe ik dan ook al een paar jaar nu.
Met een zenderwissel of nieuwe zender e.d. pas ik dat steeds even zelf handmatig aan en dan is dat maar een klein werkje.  :cool:
Op mijn PC bewaar ik die dus goed en ik bewaar er altijd ook een stuk of 10...dus die lijsten VOOR een bepaalde wissel...mocht het met de huidige wat fout gaan, heb ik de vorige nog.

Maar goed....sommige mensen zijn tevreden met een lijst en boeket indeling van anderen.
Je hebt wel goede lijsten hoor, maar die zijn vaak zo uitgebreid met vele satellieten e.d. dat je veel zenders in zo'n lijst toch niet kan kijken (zwart beeld)
en je komt ze dan wel steeds tegen tijdens zappen.
En dat fastscannen van CD/TVV  is ook al zo wat......dat is ook gewoon maar een lijst, maar wel eentje die gewoon onlogisch in elkaar steekt...hahaha

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Dreamset Problemen Met Zenderlijst
 

gfxgfx
gfx gfx