gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.002 (update) 10-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72199 Posts in 11152 Topics by 6355 Members - Latest Member: SAMY1680 April 16, 2024, 03:24:13 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Probleempjes met Dreamboxedit en Dreamset
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Probleempjes met Dreamboxedit en Dreamset  (Read 2205 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline gerlofTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 127
Probleempjes met Dreamboxedit en Dreamset
« on: February 01, 2016, 06:50:02 PM »
Hoi Allen

Ik heb even een vraag over Dreambox edit vanwege fouten met het verzenden van de userbouqets en satelite.xml

Eerst start ik Dreambox edit op en laad de bestanden van mijn dreambox 7020 hd in een map.
Dan vervang ik de satelite.xml door een gedownloade versie van het i net
Dan stuur ik de hele kluit weer terug nar de dreambox met de bedoeling dat ik in een keer
de satelieten van 60 oost tot 45 west in de box heb staan, maar dat lukt dus niet.

Steeds krijg ik blacklist mode 3 error en satxml mode 4 error in het rood onderin de lijst met uploaden..

Vroeger gebruikte ik dreamset maar de internet link naar lyngsat.xml maakt geen
verbinding en update master in het programma is ook niet geactiveert..          <Jammer>


Het downloaden van de bestanden lukt wel daar krijg ik geen fouten mee.

heeft iemand hier ervaring mee ?   :-D
Sathopper in hard en nieren ;)

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Probleempjes met Dreamboxedit en Dreamset
« Reply #1 on: February 01, 2016, 08:23:03 PM »
Met dreamset kan je toch ook een nieuwe satelite.xml aanmaken (nieuw >> internet settings) gewenste satellieten aanvinken en downloaden maar.
Nadien alles in een nieuwe map opslaan als Enigma 2 V4, daar kan je de satelite.xml uit kopiëren en per FTP naar je box sturen, dat is normaal onder /etc/tuxbox

box herstarten en je hebt alle satelliet gegevens
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline gerlofTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 127
Re: Probleempjes met Dreamboxedit en Dreamset
« Reply #2 on: February 02, 2016, 03:39:25 AM »
Helaas gaat dat niet meer in dreamset omdat internet update ervan neit meer werkt.
Het probleem met Dreambaxedit is dat de satelietnamen van de gedownloaden satelieten
anders zijn als de satelietnamen in de box. Thor 0.8 w bijv snapt de box niet.

Jammer dat dit niet universeel gehouden wordt. Ook de satxml update geeft een foutmelding
in het programma Dreamboxedit en als ik deze foutmelding wegklik gaat hij wel updaten maar
het programma blijft op 1 % staan, mischien heeft dat met de satelietnamen te maken ?

Het is toch niet zo makkelijk om de satelieten goed in de box te krijgen.  <Dommage>
Sathopper in hard en nieren ;)

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Probleempjes met Dreamboxedit en Dreamset
« Reply #3 on: February 02, 2016, 10:03:59 AM »
Hoezo dat werkt niet meer, misschien streek gebonden maar hier werkt het ophalen van zenders nog wel in dreamset, daar komt ook een satellite.xml met mee, die kan je kopiëren naar een bestaande lijst, gisteren nog gedaan met mijn lijst.
Opgelet als je "lamedb" of "satelite.xml" overzet van de ene lijst naar andere met dreamset, moet je die lijst waar "lamedb" of "satelite.xml" is geïmporteerd eerst openen en meteen saven.



 
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline gerlofTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 127
Re: Probleempjes met Dreamboxedit en Dreamset
« Reply #4 on: February 14, 2016, 05:26:41 PM »
Ik ben door een ingeving even met een alternatief bezig en heb deze bij trucks en tricks gepost
https://www.luxsat.eu/forum/index.php/topic,50688.0.html

Mischien is het mogenlijk om de Vhannibal plug in ook bij de plugins te zetten op de site.
Het is een mooie plugin voor verschillende typen boxen en er zit ook een autoupdate transponder knop op.

Hier te downloaden >  http://www.vhannibal.net/autosetting/vhannibal-autosetting-1.1.zip

Wel even de plugin upgraden van 1.1 naar de 1.3 versie door op JA te klikken..
De zenders komen meteen in het boxmenu te staan.

Wel aardig van Vhannibal dat ze de lijst op mijn verjaardag ( 8 Feb) hebben geupgrade..  :cool:
Een goede plugin, zeker de moeite waard..   :-)

Gerlof..


Sathopper in hard en nieren ;)

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Probleempjes met Dreamboxedit en Dreamset
 

gfxgfx
gfx gfx