gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 06:13:30 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  CanalDigitaal introduceert interactieve tv-decoder
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: CanalDigitaal introduceert interactieve tv-decoder  (Read 2165 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
CanalDigitaal introduceert interactieve tv-decoder
« on: November 30, 2015, 05:44:15 PM »
In navolging van TV Vlaanderen gaat CanalDigitaal in 2016 de nieuwe interactieve satelliet decoder M7SAT MZ-101 aanbieden.

De M7SAT MZ-101 is een HD-satellietontvanger die na het koppelen aan internet interactieve mogelijkheden krijgt. Het gaat hierbij onder meer om het on demand kijken van films en series. Ook kan men eerder uitgezonden programma’s van de belangrijkste zenders via de dienst Programma Gemist terugkijken. Omdat de M7SAT MZ-101 niet over een harde schijf beschikt, kan men via een ingebouwd opslaggeheugen voor een bepaalde tijd wel live pauzeren. CanalDigitaal wijst er op de eigen internetsite wel op dat dit niet bij elke zender mogelijk is.

Viaccess codering ook bij CanalDigitaal
KAON is de fabrikant van de nieuwe CanalDigitaal-ontvanger. Bij de ontvanger wordt gebruik gemaakt van de Viaccess ORCA-codering. Hierbij wordt het abonnement aan de hardware gekoppeld. Hiermee wil M7 Group het delen van abonnementen – bijvoorbeeld door cardsharing – tegen gaan. Het is nog onbekend wanneer CanalDigitaal de nieuwe HD-satellietontvanger in bruikleen aan klanten gaat aanbieden. CanalDigitaal heeft de komst van het uitgebreider model M7SAT MP-201 met ingebouwde harde schijf nog niet aangekondigd. Dat geldt ook voor de nieuwe Viaccess ORCA CI+ module. Deze is in België wel door TV Vlaanderen en TéléSAT aan klanten gecommuniceerd.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: CanalDigitaal introduceert interactieve tv-decoder
« Reply #1 on: December 01, 2015, 01:17:00 AM »
Omdat de M7SAT MZ-101 niet over een harde schijf beschikt, kan men via een ingebouwd opslaggeheugen voor een bepaalde tijd wel live pauzeren. CanalDigitaal wijst er op de eigen internetsite wel op dat dit niet bij elke zender mogelijk is.



Dat is toch echt om je rot te lachen...hahahaha...wat een humor.  :) :) :)

Daar beginnen ze te schrijven met :  Dat je nooit meer een favoriete programma, film of serie zal missen.

Live pauzeren zit er ook in ipv hdd zodat je dus niks mist ( pas op daar staat een * bij  :-x )

En een programma gemist is met deze decoder echt geen probleem...kan je zo terug kijken. ( pas op daar staat een * bij  :-x )

En onderaan in kleine lettertjes wat nu dat * betekend.....niet op alles zenders dus!!
Ze willen er dat nog wel even bij vertellen om hele boze klanten er straks fijntjes op te kunnen wijzen  :-x
Maar als ze weten dat het overal niet werkt moeten zo ook weten WELKE zenders en om HOEVEEL zenders dat gaat....
en dat vermelden ze dan liever maar niet...anders koopt helemaal geen hond dat ding.

Je mist dus niks meer hahaha....en dan in een adem via een * aangeven dat je het wel kan schudden om nog iets terug te zien......als dat ding al werkt.... pure HUMOR dit.  <dans>


Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: CanalDigitaal introduceert interactieve tv-decoder
« Reply #2 on: December 01, 2015, 11:25:05 AM »
Wat ik ervan begrepen heb, is dat al die providers ziek zijn in hetzelfde bedje.
Hoe breng ik de klant zover dat hij nog meer zal betalen voor dingen die gisteren, standaard en gratis aanwezig waren.
Als reden voor het invoeren van een nieuw coderingssysteem en een kreng dat men in de toekomst aan iedereen wil opdringen, verstoppen ze zich nu achter een “anticardshare en copyright ” maatregel.
Terwijl het enkel te doen is om zware beperkingen door te voeren, die terug opgeheven worden als de klant steeds vaker en dieper in zijn buidel zal tasten.
Men verwijt ons dat we massaal illegaal kijken, is dat wel zo ?
En zijn die providers dan 100 % in orde met de auteursrechten, waar ze nu zo hard mee schermen, bij uitgesteld kijken worden zij de bron.
Doen ze hier niet identiek hetzelfde als datgene waar ze tegen strijden, namelijk het aanbieden van content dat eerder werd uitgezonden, niet door hen, maar door een zender die wel copyright betaalde om het eenmalig uit te zenden.
Providers hebben daar ook geen rechten op, ze zijn een doorgeefluik.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: CanalDigitaal introduceert interactieve tv-decoder
« Reply #3 on: December 01, 2015, 01:42:37 PM »
Ben het helemaal met je eens...dat idee had ikzelf ook altijd al.
Bij de kabelaars is dat al aan de orde van de dag....kan ook makkelijk daar want je zit aan elkaar vast d.m.v. een kabel en hun zitten daarmee direct in je decoder.
Vroeger had je een videorecorder en kon je doen wat je wilde qua opnames.....en toen werd alles digi. en begon de ellende dat men inzag dat er geld uit te halen was.
De eerste stap was dus zorgen dat mensen zelf niet meer gingen opnemen...hoe deden ze dat?
Nou door dat Uitzending gemist GRATIS aan te bieden. Ik hoor het mijn zus nog zeggen: O wat makkelijk en kost niks...ik zei pas maar op dat kost straks geld.
En ja  hoor...toen iedereen dat gewend was en er geen hdd schijven nodig waren die ze dan ook niet meer hadden kost dat uitzending gemist 5 euri per maand...later weer duurder.
Mensen konden al niet meer terug want die decoders van hun die je MOET gebruiken, daar kunnen dus ook geen hdd schijven in.
Daar na ging men dat Uitzending gemist weer splitsen...wat je in je 10euri pakket mag kijken zijn vooral die programma's die geen hond wil zien met lage kijkcijfers.
Doorspoelen e.d. is er met CI+ ook al niet bij dus die reclames krijg je ook nog om je oren...en daar betaal je dan extra voor he.
Programma's met hoge kijkcijfers kan je apart terug zien nadat je weer extra heb moet betalen....films kan je sowieso nooit terug zien want zeggen ze daar zitten rechten op
Die mag je dan wel zien b..v. met ondemand.

Dat CD nu zegt dat het niet op alle zenders zal werken, ben ik ook bang dat dit b.v. bij HBO en FILM1 en de pr0n en buitenlandse zenders het geval zal zijn...misschien ook wel History en Discovery e.d.
Dat programma gemist is dan alleen maar van PO en CO zenders en die box van hun zit aan Inet vast, dus halen ze die LQ stream daar vandaan.
Vraag me ook af of die box van hun dan nu ook HBBTV ondersteund  :-x ...of dat dat het nu juist is waar ze nu mee komen met hun programma's terugkijk mogelijkheid.
En dat Live pauzeren...hoelang kan dat? ....1 minuutje zeker hahaha




Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: CanalDigitaal introduceert interactieve tv-decoder
« Reply #4 on: December 01, 2015, 02:01:13 PM »
HBBTV zit er niet op, het "kreng' loopt dus al achter nog voor het op de markt komt.
ik hoop dat deze decoder wat stabieler is dan zijn voorgangers, want als ik de reacties lees van klanten die zo'n provider bak hebben, schrijnend.
Er zijn er bij die aan hun derde toestel toe zijn op een jaar tijd.

   
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: CanalDigitaal introduceert interactieve tv-decoder
« Reply #5 on: December 01, 2015, 02:12:21 PM »
Ja en ik las ook al ven mensen die zich afvragen waarom het geen UHD decoder is....daar gaat het toch ook naar toe binnen notime !

Btw tis ook net wat je zegt...die mensen die aan CS doen, die staan ook echt allemaal in de rij om deze decoder te kopen van CD  :)
Het zijn vooral de mensen die netjes betalen voor een abo, niet bezig zijn met technische dingen en normaal TV willen kijken, die weer eens de dupe worden en verder uitgemolken worden.

Als CD dan zo graag die CS aan willen pakken, moeten ze deze box van hun dan ook meteen 1 jan. 2016 gaan verplichten voor IEDEREEN.
Maar dat durven ze niet he haha....zijn ze meteen al hun klanten kwijt die massaal gaan opzeggen.
Stapje voor stapje worden mensen er vertrouwd mee gemaakt tot het punt komt dat iedereen er aan vast zit.
Kijk nu heb je al Motors TV en Mezzo ...ik heb een TOP abo van 56 euri in de maand en kan/mag dat al niet meer zien.
Ook ik ben dan fout bezig om dat toe te laten, maar ik denk...ach die zenders interesseren mij toch niet....dus ik blijf maar bij CD
Voor iemand anders is dat weer met andere zenders die hij/zij niet belangrijk vind en daar genoegen mee zal nemen.
Pas op het laatste moment wanneer de provider heeft gepeild en gemonitord dat ze de meesten al te pakken hebben, schakelen ze ook met de PO en CO om.
Mensen zijn er dan al zo aan gewend dat het kleine groepje dat over is gebleven gewoon geen keus meer heeft...Of toegeven of geen TV meer kijken.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: CanalDigitaal introduceert interactieve tv-decoder
« Reply #6 on: December 01, 2015, 02:54:48 PM »
Pikant detail, ik zag gisteren op een website die massaal cardsharing aanbied, dat je nu alle zenders kan krijgen via iptv in plaats van een c lijntje.
Ben echt benieuwd hoe men dat gaat tegen houden, niet dus, tenzij men op de hdmi ingang een of andere blokkering kan voorzien.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  CanalDigitaal introduceert interactieve tv-decoder
 

gfxgfx
gfx gfx