gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Bezoek onze advertenties, ze houden het gratis voor u en helpen onze serverkosten te betalen
Sluit uw ad blocker & Close your ad blocker !
Visit our advertisements they keep it free for you and help pay our server costs

gfx gfx
gfx
88996 Posts in 14163 Topics by 56138 Members - Latest Member: rudy4444 February 22, 2018, 05:14:22 PM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Home Site | Translator Online | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  VU+ RECEIVERS  |  VU+ Zero & Zero 4K OE(2.0) (Moderator: W.Lawson's)  |  vu zero streamen naar pc
gfx
gfxgfx

Author Topic: vu zero streamen naar pc  (Read 3101 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline sjsjeng

• Bronze Member
  • *
  • : nl
vu zero streamen naar pc
« on: November 23, 2015, 08:11:54 PM »
Hallo allemaal,

Onlangs een vu zero aangeschaft voor op de hobbykamer. Thuis op kantoor heb ik vaak een scherm waar ik via openwebif stream naar de pc. Als de tv vrij is doe ik dat altijd via de vu duo 2 uit de woonkamer. Dit werkt perfect. Echter bij de vu zero komt steamen op VLC niet op gang. Als ik op streamknop druk gebeurt er in vlc player niets. De oranje pion blijft staan. Maak ik via openwebif een screenshot zie ik wel een beeldje. Heb ik een instelling over het hoofd gezien. Beide boxen werken op openPLI4
Alvast bedankt voor het meedenken.

Jruss van der Sjeng

1x VU+ Duo PLI 4
1x Dreambox 800 HD PLI 4
1x Dreambox 7020 HD PLI 4

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
Re: vu zero streamen naar pc
« Reply #1 on: November 24, 2015, 02:08:52 AM »
Ik weet niet of dit het probleem is, maar ik heb ook openpli en op een van mijn DM8000 gaat/ging dat ook niet helemaal perfect....andere geen probleem.
Raar want ik heb 2 x een DM8000 en zet altijd op beide boxen precies hetzelfde Image...is de ene geflashed doe ik meteen daarna de andere ook even.

Ik schrijf dit even in de verleden tijd, want ik weet niet eens of ik het nu nog heb haha nooit meer getest.

Normaal klikte je dan op dat icoontje en dan zou die bewuste zender open moeten gaan in VLC
Dit gebeurde dan niet....bleek dat alleen zenders uit een transponder open gingen van een zender die ik had bekeken...of hier live op de TV aanstond.
Alle andere zender kon ik dus vergeten.

Maar als je dan in webif EERST op de zendernaam klikte in je zenderlijst die daar staat, dan activeerde je die bewuste transponder en dan ging
vervolgens alles daaruit weer open via icoontje en vlc

Offline sjsjeng

• Bronze Member
  • *
« Reply #2 on: November 24, 2015, 07:07:16 AM »
@ Kanus,

Dank voor je reactie: ik heb dit geprobeerd. Werkt echter nog steeds niet. Geeft in openwebif correcte zender weer en in vlc mediaplayer ook. Pionnetje blijft echter staan, stream start niet.

gr
Jruss van der Sjeng

1x VU+ Duo PLI 4
1x Dreambox 800 HD PLI 4

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #3 on: November 24, 2015, 02:04:32 PM »
In open webif zie je rechts bovenaan een knopje.
Als die groen is, staat hij op Standby...en komt er geen beeld via VLC
Als je daar op klikt word hij rood en staat hij AAN....nu komt er wel beeld.

Ook even kijken of je de laatste versie van VLC hebt....een oude versie kan ook zomaar een probleem zijn  :P

Offline sjsjeng

• Bronze Member
  • *
« Reply #4 on: November 24, 2015, 08:47:38 PM »
@ Kanus: Al jou opties uitgeprobeert, ook nieuwste VLC player geinstalleerd. Geen resultaat. Jammer.
Dank voor het meedenken

gr
Jruss van der Sjeng

1x VU+ Duo PLI 4
1x Dreambox 800 HD PLI 4

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #5 on: November 25, 2015, 12:57:09 PM »
Misschien dat iemand anders nog iets weet wat er aan de hand kan zijn.

Je hebt iig verbinding in je netwerk anders kon je uberhaupt niet in webif en ook geen screenshot maken e.d.

Ik kan dan verder ook niks anders meer bedenken dan dat er misschien een bugje in die versie van het Image zit.
Bij Pli kan dat zomaar gebeuren.....en heb ikzelf ook al een paar keer gehad met iets dergelijks.

Ik weet niet hoelang je dit Image er al op heb, maar dan even de aller nieuwste erop of een vorige die al een paar dagen oud is.
Of anders testen met een compleet ander merk Image...zien of het daar wel op doet.

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
  • : be
« Reply #6 on: November 25, 2015, 01:20:10 PM »
Waarschijnlijk geblokkeerd door de firewall, of een blocker zoals adblock die durven al eens de verkeerde dingen tegen houden.
probeer eens met een ander ip adres in de box te zetten en test dan nog eens.

VU Plus Ultimo 4K, VU Plus duo, Dreambox 800,  Dreambox 8000
Wavefield T90

Offline sjsjeng

• Bronze Member
  • *
« Reply #7 on: November 25, 2015, 10:09:54 PM »
@ Mebo: Ik ga eens een ander IP-adres proberen, ben echter bang dat dat niet zal zijn omdat 2 andere boxen wel goed functioneren. Ik laat weten hoe het uitpakt.

gr
Jruss van der Sjeng

1x VU+ Duo PLI 4
1x Dreambox 800 HD PLI 4

Offline sjsjeng

• Bronze Member
  • *
« Reply #8 on: December 02, 2015, 06:52:24 PM »
Sorry @Mebo, dat het ff geduurd heeft.

Ik heb IP-adres veranderd, zonder suc6.

dank voor meedenken
Jruss van der Sjeng

1x VU+ Duo PLI 4
1x Dreambox 800 HD PLI 4

LuxSat Satellite  |  VU+ RECEIVERS  |  VU+ Zero & Zero 4K OE(2.0) (Moderator: W.Lawson's)  |  vu zero streamen naar pc

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Copyright 30-10-2003-2018 LuxSat Satellite All rights Reserved.