gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Latest oscam all images 11766 (update) 20-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72187 Posts in 11150 Topics by 6359 Members - Latest Member: enbaldric April 25, 2024, 05:20:01 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  Cookies
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Cookies  (Read 2575 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Cookies
« on: August 01, 2015, 01:03:09 PM »
Vraag: heeft de site LuxSat gisteren soms e.e.a. aangepast ???

Ik krijg nl. sinds gisteren plots bovenaan een melding om cookies toe te staan.
Aan mijn browser ligt het waarschijnlijk ook niet want op andere sites heb ik het niet en zowel in Firefox als Chrome zie ik dit nu.

Of....hebben andere members dit nu ook ????



Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Cookies
« Reply #1 on: August 01, 2015, 01:13:39 PM »
klopt, dat heb je met die Europese regelnichten oeps, macht der gewoonte "regelgeving"
je moet cookies accepteren, dat je met 1 klik ook al die andere (schadelijke) cookies binnenhaalt dat is hun ontgaan.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21497
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Cookies
« Reply #2 on: August 01, 2015, 11:31:03 PM »
Ja de Europese regelgeving moeit zich in alles en nog wat en dus ook hier alweer,
Ik heb het zolang mogelijk tegengehouden maar nu worden wij via een andere weg namelijk Google verplicht die cookie regelgeving in te voeren als wij nog gebruik willen maken van die Google reclame.
 :-x

Wanneer je op Got it klikt word je luxsat cookie op je Pc opgeslagen en heb je daar verder geen last meer van tot je zelf cookies zou verwijderen.

  Groetjes van Jef

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Cookies
« Reply #3 on: August 02, 2015, 02:18:46 PM »
Ja ik weet wel min of meer wat cookies zijn  Cheesy en hier in Ned. is dat ook al een heel gedoe dat websites dat verplicht moeten melden.

Maar ik zit dus al een tijdje op LuxSat en volgens mij gebruikte de site al cookies (......toch???) anders zou het bij het  inloggen ook niet werken, want ik blijf ALTIJD ingelogd hier.  :cool:

Dus ik ging er vanuit dat ik ze al had en wist dus niet dat die regelgeving van de EU nu ook LuxSat opgelegd is en je dit VERPLICHT moet aangeven.
Tja...altijd even oppassen vandaar mijn vraag, want met hakkers weet je het ook maar nooit he hahaha...en dan ik maar nonchalant klikken op "Got it !"  :-x

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Cookies
« Reply #4 on: August 02, 2015, 04:41:44 PM »
Die maatregel is zoals met veel van die EU maatregels, totaal zinloos.
Verwijder eens al uw cookies en surf dan enkele uren rond, je zal merken, zonder je bij google of facebook inlogde, hun cookies toch op de pc gezet zijn.
ik kom nooit op facebook en toch staat hun smerig cookie weer op de pc.
Van het moment dat je ook maar even met die sites in aanraking komt, bijvoorbeeld via de krant, heb je prijs.
Je moet eens uittesten, gooi alle cookies eruit en weiger dan elke cookie die aangeboden wordt, en ga na een uur of 2 surfen eens kijken wat er aan cookies is binnen geslopen, daar val je van achterover.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Cookies
« Reply #5 on: August 02, 2015, 06:31:21 PM »
Ja in het verleden deed ik dat wel eens....al die cookies verwijderen, maar heeft geen enkele zin zoals je al zegt staan ze er in notime weer.
Het is dan alleen maar lastig omdat je dan op forums overal weer je wachtwoorden moet gaan invullen.
Ja weet het, die kan je dan weer selecteren dat je die niet weggooit...maar dat is weer zoeken in al die cookies.
Dus ach....ik laat het dan maar zo.
Heb ook een tijdje noscript gebruikt....dat houd ook een hoop zooi tegen waarvan je je afvraagt wat dat uberhaupt op dat forum/site doet...

Maar dat cookie beleid van de EU is eigenlijk onzin...zogenaamd voor je privacy hahaha
Als je de cookies zou weigeren dan werk vaak de hele site niet eens dus je kan 2 dingen doen
1. en dat is accepteren van de cookies en al het andere zooi dat achter de schermen op je PC komt
2. stekker uit je PC/internet  halen en PC op zolder zetten.


En met TV is het al net zo.
Wij zitten dan nog op Sat ( vrijheid) ja, omdat je niet rechtstreeks vast zit aan je provider. De schotel "ontvangt" alleen maar en straalt niks uit naar CD of TVV.
Op kabel/glas TV zit je aan een draadje...en je moest eens weten wat die gasten allemaal in jou decoder aan het doen zijn.  :-x
Daarom is het vaak ook niet 'jou' decoder, maar heb je er een die je huurt van hun met hun software....zogenaamd nog gratis ook hahaha maar dat is een verkoop trucje
En als die grote bedrijven over de schreef gaan met jou privacy, is het altijd "sorry, wisten wij niet"

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Cookies
« Reply #6 on: August 02, 2015, 08:47:23 PM »
Ja privacy, dat woord gebruiken ze ook maar als drogreden om van alles in te voeren en ons op kosten te jagen.
Zoals hier met onze ID kaart, daar mag geen adres opgedrukt staan wegens de wet op de privacy.
Erger wordt het als je iemand zoekt, en dat heb ik meegemaakt, terwijl ik daar met de papieren stond dat die persoon in de beheer raad zat.
Zelfs dan weigerden ze op het stadhuis het adres mee te delen, alles moest via een advocaat, enz....(kassa kassa)

Aan de ander kant zie je dan dat deze maatregel weer een maat voor niks is
Elke sportclub, bank of organisatie waar je langskomt vragen ze je ID kaart, om te fotokopiëren
Op dat moment geef je die aan derden, dan trekken ze daar mee naar een kamertje of hoekje, wat gebeurd daar verder nog mee? 
Bijna overal vind je nu een ID lezer, 2 seconden werk is het om de ID kaart uit te lezen en het adres te krijgen.
Daar is geen code voor nodig terwijl er wel een op zit. 
Waar zit mijn privacy die ze beloofden.
Maar ik mag wel om de 5 jaar achter een nieuwe ID kaart trekken, met dezelfde chip en lekken, dat is dan 20 € mijnheer.         

The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  Cookies
 

gfxgfx
gfx gfx