gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 29, 2024, 01:06:32 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Te Koop / Gezocht / Ruilen  |  Gevraagd / Demande - Ruilen / Echange  |  buitenantenne voor radio ontvangst
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: buitenantenne voor radio ontvangst  (Read 2105 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline wim1966Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 42
  • Country: be
  • Carpe Diem
buitenantenne voor radio ontvangst
« on: July 15, 2015, 01:35:10 AM »
Aangezien ik hier in mijn boshut niet altijd zo'n ruisvrije radio-ontvangst heb, via het standaard simpel antennedraadje bij mijn tuner/versterker, dacht ik eraan om een radio buitenantenne te monteren op de paal van mijn satellietschotel.
Ik heb een dergelijke antenne nl. ooit gezien op een foto die een forum-member me verstuurd heeft.

Heeft iemand een dergelijke buitenantenne te koop?
Of kan iemand me (info over) een dergelijke antenne adviseren, waar moet ik rekening mee houden (dan ben ik ook al tevreden)?

bedankt voor jullie positieve reacties.

groeten,
Wim

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: buitenantenne voor radio ontvangst
« Reply #1 on: July 15, 2015, 11:04:12 AM »
Ik heb hier op de camping en thuis deze in gebruik voor rond 20€ in huis
Google dit maar eens König ANT-FM11-KN
Suc6 grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline wim1966Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 42
  • Country: be
  • Carpe Diem
Re: buitenantenne voor radio ontvangst
« Reply #2 on: July 15, 2015, 04:38:50 PM »
Hey Peter,

bedankt voor je snelle reactie.
Het was inderdaad deze antenne die ik, wellicht via jou, op foto gezien had.
Ik heb even gegoogled en meteen besteld aan net geen 15euro (voor de liefhebbers, zie soundsandvisions.nl)

Binnenkort radio luisteren zonder kans op ruis en zonder gepruts aan dat stomme draadje ... oef

mvg
Wim

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: buitenantenne voor radio ontvangst
« Reply #3 on: July 16, 2015, 04:19:46 PM »
Hey Peter,

bedankt voor je snelle reactie.
Het was inderdaad deze antenne die ik, wellicht via jou, op foto gezien had.
Ik heb even gegoogled en meteen besteld aan net geen 15euro (voor de liefhebbers, zie soundsandvisions.nl)

Binnenkort radio luisteren zonder kans op ruis en zonder gepruts aan dat stomme draadje ... oef

mvg
Wim
Zal deze geweest zijn dan  :-x
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: buitenantenne voor radio ontvangst
« Reply #4 on: July 16, 2015, 05:48:34 PM »
Een betere antenne voor FM ga je niet vinden, rondom ontvangst.
Dat zijn ook goede antennes om mee uit te zenden. 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline wim1966Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 42
  • Country: be
  • Carpe Diem
Re: buitenantenne voor radio ontvangst
« Reply #5 on: July 16, 2015, 07:27:04 PM »
Yes Peter, dat was 'm  :cool:

Nu ik jouw foto bekijk en je signature, ga ik ervan uit dat dat pinnetje naast je schotel je wifi versterker buitenantenne is.
Als ik 't goed heb is dit om het wifi signaal te ontvangen he.
Bestaat er ook zoiets om aan te sluiten op mijn belgacom router om op mijn dak te plaatsen en signaal versterkt uit te sturen?
De bedoeling is om mijn wifi overal in mijn tuin te kunnen ontvangen en nu lukt dat niet zo geweldig. Een signaal zender op mijn dak zou daar bvb een prima oplossing voor zijn.

Een betere antenne voor FM ga je niet vinden, rondom ontvangst.
Dat zijn ook goede antennes om mee uit te zenden. 
Wat kan er dan bvb mee uitgezonden worden? Radiosignalen ... ?   :o voorlopig geen ambitie.

:merci:

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: buitenantenne voor radio ontvangst
« Reply #6 on: July 16, 2015, 09:08:43 PM »
Yes Peter, dat was 'm  :cool:

Nu ik jouw foto bekijk en je signature, ga ik ervan uit dat dat pinnetje naast je schotel je wifi versterker buitenantenne is.
Als ik 't goed heb is dit om het wifi signaal te ontvangen he.
Bestaat er ook zoiets om aan te sluiten op mijn belgacom router om op mijn dak te plaatsen en signaal versterkt uit te sturen?
De bedoeling is om mijn wifi overal in mijn tuin te kunnen ontvangen en nu lukt dat niet zo geweldig. Een signaal zender op mijn dak zou daar bvb een prima oplossing voor zijn.


Hoe moet ik daaraan beginnen
Of het gaat wat jij mij vraagt kan ik eigenlijk niet op antwoorden daar ik dat niet heb geprobeerd
Maar als jij op de site van de sponsor gaat en via de rechtstreekse shat uw vraag stelt zij geven degelijke info over hun producten heb ik reeds ondervonden http://www.deschotelshop.nl/schotel-accessoires/draadloos-netwerk/powerwifi-usb-wifi-buitenantenne-5-meter-kabel 
Jij kunt ook een gewone usb wifi antenne gebruiken indien uw apparaat een usb ingang heeft wel te verstaan 
Mijn installatie op de camping is, die antenne met  een apart wifi router/ modem  en zo uw signaal versterken waar jij wil maar dan spreken wij reeds over een kost van 2x89€ 1x voor antenne en 1x voor de router Bij onze sponsor DeSchotelShop.nl
Hoe groot is uw tuin ? mijn bereik hier op de camping is 20m dus ik mag mij 20 m van de caravan verwijderen eer mijn signaal weg valt  De modem hangt wel in de caravan dus in een metalen bak  :-x
Wij maken hier verbinding met ons eigen wifi netwerkje met 2x een laptop en 2 x IPhone en dan ook nog de vu+uno die hangt er bekabelt aan en eergisteren ook nog de RPi2 met usb wifi
Ik haal daar hier het Proximus_Fon signaal mee binnen maar jij kunt dat ook door uw modem gegevens te gebruiken als jij die ziet het is niet moeilijk in te stellen hoor.
Ik voeg een linkje met de handleiding erbij dan kun jij dat eens bekijken
http://www.powerwifi.nl/drivers/Installatie_Handleiding_Powerwifi_USB_Router.pdf
Als ik nog kan helpen hiermee stel dan uw vraag gerust hier 
https://www.luxsat.eu/forum/index.php/board,48.0.html
grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline wim1966Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 42
  • Country: be
  • Carpe Diem
Re: buitenantenne voor radio ontvangst
« Reply #7 on: July 18, 2015, 06:47:45 PM »
Hey Peter,

Je voorstel kan inderdaad een oplossing betekenen.
Mijn tuin is ong 70m diep en bijna achteraan is er een plaatsje waar we vaker zitten. De huidige wireless ontvangst is daar pover waardoor muziek luisteren via spotify ed niet zonder problemen verloopt.
De huidige modem van Belgacom haalt een bereik van ongeveer 50m wat dus net niet voldoende is om stabiel te blijven ontvangen achteraan.

Ik heb je forumtopic hierover gelezen en zal mijn vragen daar verder stellen. Eerst even proberen te verwerken wat je al eerder schreef in het topic en bijhorende handleiding en dan kom ik erop terug.

merci,
Wim

Offline mobilhome

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 675
  • Country: be
  • Welkom op het leukste forum !
Re: buitenantenne voor radio ontvangst
« Reply #8 on: July 19, 2015, 06:17:23 PM »
Ik denk dat jij het meer in deze richting moet zoeken... ENH220EXT van Engenius


 :cool:
Mijn opstellingen:
Xtrend ET 9000 op Triax 88cm multifeed(19,2-23,5-13-,28,2)op Samsung 55"
GT Media Combo 4K voor de mobilhome
Mutant HD51 4K /vizyon motor op Samsung 55"
Nvidia Shield pro
Androidplayer A95X F3 Slim 4GB/32GB

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: buitenantenne voor radio ontvangst
« Reply #9 on: July 21, 2015, 12:51:58 PM »

Mijn tuin is ong 70m diep en bijna achteraan is er een plaatsje waar we vaker zitten.

Heb je daar ook gewoon stroom ? ik neem aan van wel  Cheesy want anders heb je nog niks aan al die apparatuur die je dan wil gaan gebruiken.

Maar je zou dan ook kunnen denken aan "Internet over lichtnet" ( of hoe je het noemen wilt.)
Dan heb je van die adapters en gaat je Inet gewoon via het stopcontact.
Die dingen zijn ook niet zo duur...mijn buurvrouw gebruikt dat ook en die heeft TV en Inet van glasvezel.
Dan gaat vanaf haar modem een ethernet kabeltje in die adapter en in stopcontact <-----> aan de andere kant weer de 2de adapter en gaat met kabeltje in haar TV decoder.

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: buitenantenne voor radio ontvangst
« Reply #10 on: July 21, 2015, 02:39:52 PM »
Heb je daar ook gewoon stroom ? ik neem aan van wel  Cheesy want anders heb je nog niks aan al die apparatuur die je dan wil gaan gebruiken.

Maar je zou dan ook kunnen denken aan "Internet over lichtnet" ( of hoe je het noemen wilt.)
Dan heb je van die adapters en gaat je Inet gewoon via het stopcontact.
Die dingen zijn ook niet zo duur...mijn buurvrouw gebruikt dat ook en die heeft TV en Inet van glasvezel.
Dan gaat vanaf haar modem een ethernet kabeltje in die adapter en in stopcontact <-----> aan de andere kant weer de 2de adapter en gaat met kabeltje in haar TV decoder.
Dit kun jij overwegen maar heb jij de mogelijkheid om te testen of dit in uw geval werkt zonder het eerst te moeten aanschaffen
Er zijn zovele mogelijkheden om deze verbinding te maken
Er blijft de vraag wat is het beste voor mijn specifieke noden.
Maar jij hebt wel steeds een wifi modem/router nodig om met uw apparaten draadloos te kunnen verbinden met het I-net
grts peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline wim1966Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 42
  • Country: be
  • Carpe Diem
Re: buitenantenne voor radio ontvangst
« Reply #11 on: July 21, 2015, 03:06:16 PM »
Maar jij hebt wel steeds een wifi modem/router nodig om met uw apparaten draadloos te kunnen verbinden met het I-net
Die laatste bemerking is wel degelijk van belang en had ik ook in gedachte: een wireless connectie is toch wel van belang in de wereld van smartphones, tablets, ....
Ik hou momenteel 2 opties in onderzoek nl het voorstel van Peter aka truckerke of/en de router van EnGenius (cfr post Mobilhome).
In alle geval heel interessant om de verschillende opties bij te leren.

Wim

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: buitenantenne voor radio ontvangst
« Reply #12 on: July 21, 2015, 03:21:02 PM »
Even tussendoor er is wel een beperking van het aantal toestellen waarmee jij kunt verbinding maken met uw _Fon account
"Dit noemen zij sessie's"
MAAR
Met de opstelling die ik gebruik kun jij dit omzeilen,daar jij maar 1_fon sessie opent met 1 apparaat (laptop/tablet/smart phone) en alle andere apparaatjes krijgen dan de verbinding via uw router  :-)
grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline wim1966Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 42
  • Country: be
  • Carpe Diem
Re: buitenantenne voor radio ontvangst
« Reply #13 on: July 26, 2015, 04:56:09 PM »
Peter,

mijn buitenantenne voor radio ontvangst is gisteren geleverd en sinds deze morgen in gebruik.
Gedaan met geruis. Nogmaals dank voor de info.

Wat de wifi versterker betreft heb ik nog niets besteld.

Wim

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: buitenantenne voor radio ontvangst
« Reply #14 on: July 26, 2015, 08:50:56 PM »
Peter,

mijn buitenantenne voor radio ontvangst is gisteren geleverd en sinds deze morgen in gebruik.
Gedaan met geruis. Nogmaals dank voor de info.

Wim
:cool:  :drink:
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

LuxSat Satellite  |  Te Koop / Gezocht / Ruilen  |  Gevraagd / Demande - Ruilen / Echange  |  buitenantenne voor radio ontvangst
 

gfxgfx
gfx gfx