gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024
Latest oscam all images 11748 (update) 18-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 (update) 18-03-2024
Vu+ openvix: release 6.5.001 (update) 14-03-2024
Dreambox Merlin (update) 11-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72164 Posts in 11150 Topics by 6349 Members - Latest Member: Banderas76 March 19, 2024, 11:51:57 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam  |  Settings (Moderator: Lawsons)  |  Formaat picons
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Formaat picons  (Read 3461 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8356
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Formaat picons
« on: April 22, 2016, 10:43:56 AM »
Ik heb hier een vraag over picons, ik maakte die altijd aan in 100x60, nu blijkt mijn DM8000 ook overweg te kunnen met het formaat 220x132 in de skin, deze zijn een stuk duidelijker.
Ik zou ze dus in de toekomst 220x132 willen maken omdat er ook boxen zijn die dit formaat op hun grotere display weergeven.
Nu is de vraag ondersteunen alle huidige E2 images dat formaat ?   
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Formaat picons
« Reply #1 on: April 22, 2016, 01:14:02 PM »
Misschien zou je dan 2 versies kunnen maken.   :P
Als je in fotosoep een "Batch" maakt, dan heb je in PRRRRRRR.... no time, alle picons ook in een ander formaat...meteen al in een eigen mapje.
Probleem  is dan wel dat je van klein naar groot gaat en dus de grote picons van 220x132 px wazig/onscherp zullen zijn.
Andersom van groot naar klein is nooit geen probleem.
Om dus grotere picons te maken zal alles weer overnieuw moeten doen...pffff....want als je de grote originele foto-picons nog hebt zoals ze in fotosoep ooit gemaakt zijn
(b.v. met resolutie van 500x300 px of 800x480 px enz.) dan gaat een Batch wel naar 220x132 px, ( of b.v. voor in de toekomst naar 300x180 px)
maar zit je met het probleem dat die dan niet de juiste zender-code naam hebben,
tenzij je die grote originelen ooit ook zo heb opgeslagen na het maken ervan met die juiste zender-code naam....maar dat betwijfel ik haha

Maar die afmeting van 220x132 px is dat echt bepalend zoals het ergens  in het Image zelf is vastgelegd ??...ja ik denk het wel he ??
Of zal hij ook b.v. een picon die nog iets groter is van b.v. 240x144 px of 200x120 px pakken ?

*****
Wat ik hiermee wil zeggen is dus je vraag of alle huidige E2 images dat grote formaat ondersteunen, dat wanneer je eenmaal grote picons hebt van b.v. die 220x132 px
het heel makkelijk is om daar ook met een batch nog weer kleine van te maken als daar nog vraag naar zou zijn...want die filenaam blijft dan ook bestaan.
En als het zou kunnen in de decoder dat hij ze ook als b.v. 300x180 px pakt, zou ik die nu dan ook zo maken met de zender-code als filenaam.
Deze 300x180 kan je dan weer terug zetten naar wat op dit huidige moment in de Image staat en aan de orde is ...dus de 220x132 px
Mocht het in de toekomst zo zijn dat een Image ook b.v. 250x150 px aankan, dan kun je die weer maken met een batch van die 300x180.




Online mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8356
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Formaat picons
« Reply #2 on: April 22, 2016, 01:20:17 PM »
Dat batchen is het probleem, photosoep heeft het daar moeilijk mee, zoek altijd naar een achtergrond die er niet is.
ik maak ze dan ook aan onder lab color en daarna nog eens de filter unsharp mask, dan zijn die dingen haarscherp.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Formaat picons
« Reply #3 on: April 22, 2016, 05:23:18 PM »
Dat batchen is het probleem, photosoep heeft het daar moeilijk mee, zoek altijd naar een achtergrond die er niet is.

Is al een tijd geleden dat ik een batch heb gemaakt.

Maar je moet eerst in fotosoep LEEG beginnen...dus meteen na het openen van fotosoep.
Dan open je de batch en klik je op dat icoontje "nieuwe batch" ( nieuwe handeling) ...en geef daar een naam in.
Dan zal dat record knopje rood worden en kan je daar op klikken....LET OP: nu neem je in feite alle handelingen die je doet op.

Nu "open" je normaal een picon 100x60 px
Deze vergroot je na b.v. 220x132 px
Nu verscherp je hem.
En nu Opslaan kiezen  btw volgens mij nu niet " opslaan als..."
Nu het plaatje weer sluiten.

Nu kan je de batch stoppen!!!
Je hebt nu met 1 zo'n picon een voorbeeldje gemaakt....maakt niet uit in welke map je dat had neer gezet...zie het als een testje.
Dat picon plaatje is b.v. dan ook even een kopie van een picon in de echte map...en kan je later weggooien.

Het ging erom dat je die batch kon recorden.

Als je nu via : bestand - automatisch - batch.. klikt kan je instellingen doen.
Dus daar kiezen voor die picon batch...zal je al een naam hebben gegeven dus.
En daar kan je dan de mapjes kiezen.
Dus de bron ----> dat is de map met al je picons van 100x60
En op PC heb je al een lege map aangemaakt die je b.v. "grote picons" hebt genoemd.
En dat is de map alwaar ze dan in moeten.

Als je dan op OK klikt zou in fotosoep dus nu e.e.a. voorbij vliegen hahaha
Doordat je Opslaan koos, zal de filenaam ( zender-code dus) hetzelfde blijven.
Maar omdat ze groter zijn geworden zal het ook onscherper zijn....van klein naar groot lever je kwaliteit in ondanks dat jezelf weer gaat verscherpen met:  filter unsharp mask
Is ook logisch want je PC moet nu zelf pixels in gaan vullen waarvan hij de details niet kent...hij doet dat dan d.m.v. de omliggende pixels.

Tip :
test het uit met 2 mappen
In de ene map zet je b.v. 10 of 20 picons van 100x60 --- de map waar ze straks inkomen is dus leeg.
Op die manier gaat dat even sneller om te testen ipv dat die er een paar 100 moet doen
en kan er ook niks gebeuren in je map met je goede picons van 100x60

***********

Ook kan je in fotosoep met "scrips" aan de gang.
Is ook zoiets maar ben daar ook nog niet helemaal handig in wat je daar mee kan.

LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam  |  Settings (Moderator: Lawsons)  |  Formaat picons
 

gfxgfx
gfx gfx