gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 11:58:46 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  Windows 8.1
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Windows 8.1  (Read 5650 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Windows 8.1
« on: May 06, 2015, 06:12:25 PM »
Ja jongens , ik heb nu 4 dagen winddoos 8.1 op de pc , wat een gedrocht is me dat.
Is dat nu het besturingssysteem waar men zo over staat te roepen.
Tussen xp en win 8.1 zit 15 jaar, een verbetering kan men dit niet noemen.
Dat lijkt wel ontwikkeld door pubers, daar valt toch niet mee te werken.

Al wat men aanklikt komt te voorschijn in een klein venstertje, ¼ van het scherm , ze slagen er nog niet eens in om een nieuw scherm maximaal te openen.
in hun verkenner zijn de teksten die de bestanden aanduiden half leesbaar, hier moet men telkens de kolom breedte aanpassen.
Klikt men daar iets aan verspringt heel het boeltje naar een ander venster en men weet niet meer van waar men vertrok.

Mijn beeldscherm krijg ik voor geen meter in orde.
Hun voorgestelde resolutie is het enige waarop ik scherp beeld krijg, de rest is wazig of met spookbeelden.
Dan heb ik piepkleine letters die ze vroeger op microfilm gebruikten, haast niet meer leesbaar, op zo’n letterformaat moet men dan werken.
Ze slagen er nog niet eens in om daar een deftig lettertype te plaatsen, aangepast aan die hogere resoluties.
En hun verhoudingen kloppen ook al niet, mijn cirkels zijn ovaal.

Mijn bevindingen zijn niet bepaald positief, een hoop show, maar presteren doet het niet.
Het is een sloom en dom besturingssysteem, het kan met moeite 2 taken gelijk aan.
Op de vriendin haar pc staat ook win 8.1 x 64 op de tijd dat die 1 iso file uitpakte had ik er met xp al bijna 3 gedaan.
Van de snelheid moet men het zeker niet hebben, waarschijnlijk draaien er weer 36 andere zaken mee die de pc afremmen of alles opslaan , zoals hun kl…. onedrive die er met geen stokken af te gooien is.
Daarnet photoshop cs 6 geinstaleerd, na 12 minuten stond het er eindelijk op, het leek wel of windows 95 terug was  met diskettes.
Daar vragen ze dan geld voor.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 8.1
« Reply #1 on: May 06, 2015, 06:24:22 PM »
Nog even geduld Windows 10 is op komst en je kunt hem dan nog gratis updaten van 8.1 naar Windows 10
 :)



  Groetjes van Jef

Offline sjorss

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 313
  • Country: 00
Re: Windows 8.1
« Reply #2 on: May 06, 2015, 06:27:22 PM »
Das de reden waarom ik nog steeds met W7 werk.
Ook op mijn recent gekochte laptop waar standaard W8 op stond heb ik terug W7 geïnstalleerd.
mvg

Sjorss

Offline pearlpeter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2760
  • Country: nl
  • Dreambox Veteraan
Re: Windows 8.1
« Reply #3 on: May 06, 2015, 07:45:05 PM »
En nu maar hopen, dat die versie 10 beter wordt, maar dat zal wel niet.
Blijf voorlopig mooi bij versie 7, die draait tenminste een beetje naar behoren.
Groetjes Peter

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 8.1
« Reply #4 on: May 06, 2015, 09:07:39 PM »
Wel eerlijk gezegd gebruik ik ook Windows 8.1 en heb daar na een tijdje gewenning en het toevoegen van startmenu 8 geen problemen mee.  :P

  Groetjes van Jef

Offline jsbenny

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 68
Re: Windows 8.1
« Reply #5 on: May 06, 2015, 11:58:46 PM »
IK had in het begin dat ik w 8.1 gebruikte er ook veel miserie mee,na een tijd vind je wel je weg en valt het mee. Maar xp vond ik nog het beste die liet meer toe om te gebruiken.

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Windows 8.1
« Reply #6 on: May 07, 2015, 11:22:08 AM »
@mebo870,

En hoe oud is de PC en hoeveel RAM heb je?.

Ik heb een laptop, af fabriek met Windows 8.1 en totaal geen probleem.

Was alleen even wennen met wat Windows tegels noemt, ik zeg gewoon apps.

Vind dit fijn om mee te werken, je kan ze aan vullen met wat jezelf wilt, neem een zelf gemaakte map, dan kan je daar een app van maken met de rechter muisknop.

Die oude icons, waar je 2x op moest klikken, dat is pas antiek.

Ook het opstarten gaat razend snel, binnen 30 seconden kan ik al beginnen met wat ik wil doen.

Nee, ik hoef echt niet terug naa Windows XP.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Windows 8.1
« Reply #7 on: May 07, 2015, 12:25:41 PM »
Mijn pc is wel wat ouder, ik heb 4 gig geheugen dat zou toch voldoende moeten zijn.
Win 8.1 draaide wel vlot, daar gaat het hem niet over, het is de manier waarop men dient te werken die me geen kloten aanstaat, .
Neem nu het openen van programma's, dat moet je daar gaan zoeken alfabetisch.
van daaruit kan je niet eens een snelkoppeling maken naar het bureaublad, of de taakbalk onderaan,  want dat is volgens hen voorbij.
 
Als je 4 dagen nodig hebt om een computer naar uw hand te zetten, dan scheelt er iets aan het besturingssysteem, in het bijzonder het benaderen ervan, dat is een ramp.
Er is niks logisch aan heel die opbouw van die windows 8, klikken op netwerk bijvoorbeeld brengt je op geen enkele manier naar de lan netwerkaart, dat moet men ruiken waar die instellingen verstopt zitten.
Nog gezwegen over de manier hoe ze daar helpen, met vragen die uitmonden in "sorry geen oplossing voor handen". 
Zo zijn er tal van zaken, ik had de startmenu 8 er op gezet en wou de de functie "start >> programma 's'" terug.
Dat is gelukt en zeer overzichtelijk nadien, maar al eens gaan zoeken waar ze dat verstopt hebben, hallo.
Ik heb graag een bliksemsnelle toegang tot iets zonder dat ik 10 keer moet klikken.
Ik werk veel vanuit de windows verkenner, die verkenner is nu herleid tot een kluwen van mappen, voor god weet waarvoor het ooit kan dienen, als ik een map nodig heb dan maak ik er een aan, dat moeten ze niet voor mij bepalen, ik hou graag de dingen gescheiden.
Men kan daar nog niet scrollen in die verkenner, dat kon vroeger nog wel, nu is alles aan te klikken.   
Ik heb een computer om mee te werken, en niet om allerlei zever van windows te moeten slikken . 
Daar maak ik mij lastig in, en als ik dan de prestaties zie, van hun super windows, dan is het om te huilen.
Die windows versies van nu zijn geen besturingssystemen meer voor een pc maar, maar voor een multimedia systeem.
Dat is opgezet om filmpjes te kijken, muziek te downloaden en te beluisteren en op facebook te zitten.
Verder bied het geen enkele meerwaarde ten opzichte van xp.
En dat vind ik heel jammer, Windows is zooi en dat zal het altijd blijven, een samenraapsel van tools en programma's waar A niet weet hoe B het in elkaar zette.
Ze moeten daar eens dringend gaan inzien dat er mensen zijn die een pc gebruiken om mee te werken en mensen die het gebruiken voor hun plezier. 
Maar ze willen beide daar combineren en dat lukt niet.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Windows 8.1
« Reply #8 on: May 07, 2015, 02:25:43 PM »


Mijn beeldscherm krijg ik voor geen meter in orde.
Hun voorgestelde resolutie is het enige waarop ik scherp beeld krijg, de rest is wazig of met spookbeelden.

En hun verhoudingen kloppen ook al niet, mijn cirkels zijn ovaal.


Die resolutie heeft dat ook niet met je 'videokaart' te maken ?...Je zegt nu ook dat je een al wat oudere PC hebt, dus misschien zit daar het euvel.
Nou ja..misschien ook niet....ik had zelf een paar jaar terug dus een compleet nieuwe PC toen Windows 7 nieuw was en ook een nieuwe monitor erbij
en ik hou ervan om een goede ( wat duurdere ) videokaart erin te hebben.
Maar ik had toen ook het probleem dat met die DVI aansluiting ( wat dan het beste moest zijn) ik ook wazig beeld zag ..dat waren van die dubbele letters
alsof je scheel zag en het geheel gaf dan zo'n rode gloed tussen die letters.
De enige manier om scherp te zien was dus weer met een VGA kabel....tja en dat is dus wel een stuk minder als DVI.....maar goed, zat niks anders op.
Waar dat probleem in zat ben ik nooit achter gekomen.

Dat je ovaal ziet ipv een cirkel heeft dacht ik wel met je resolutie te maken...ook van je beeldscherm.
Ik heb hier b.v. een 24 Inch en als ik die opmeet LxB is dat 52 x 32,5 cm. Hierop heb ik normaal beeld, dus een perfecte 'cirkel'
Ik heb hier ook een Wacom 22 HD teken tablet ( dus 22 Inch) LxB is 47,5 x 27 cm. die verhouding is dus wat anders als monitor.
en als ik de Wacom gebruik schakelt dus de resolutie om...ik heb dan ook daarop perfect een 'cirkel'
Maar nu komt het:
Ik zit b.v. op de Wacom en nu kies ik ( Windows toets + P ) voor "dupliceren of uitbreiden" zodat het beeld ook op mijn normale monitor komt.
Dan zit ik dus met de resolutie van Wacom nu ook op mijn monitor en dat klopt dan niet qua verhouding....dus worden daarop de cirkels ovaal.

Ja zit heel raar in elkaar hahaha mijn wallpaper is dus 1920x1200 px en past perfect op monitor PC
Op de Wacom word daar dus onder en boven een stukje afgesneden, maar de foto blijft goed.
Als ik dan vervolgens kies voor dupliceren of uitbreiden dan zie ik op mijn monitor dus de wallpaper zoals die op Wacom staat en schermvullend betekend dat
dat de wallpaper naar boven en onder uitgetrokken word....m.a.w. nu zie ik daarop dus ook ovaal ipv cirkel en pc schermen, teksten e.d. zoals ook dit forum vervormd dan.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Windows 8.1
« Reply #9 on: May 07, 2015, 03:09:29 PM »
Natuurlijk ligt die ovale cirkel aan de resolutie, maar als ik die wijzigde zodat de cirkel rond is, zoals hij hoort
dan krijg ik spookbeelden.
Op xp heb ik daar nooit enig probleem mee gehad, nu bij die win 8.1 wel, en men mag toch veronderstellen als het beeldscherm herkend wordt met naam en toenaam dat men weet hoe zo'n monitor aan te sturen.
Idem met de grafische kaart, ik had laatste drivers van de site er op staan.
Als ze dat nog niet aankunnen dan moeten ze visboer worden en op de markt gaan staan ipv besturingssystemen uitbrengen die maar half af zijn.
Mijn grafische kaart is een Nividia GeForce 9600 GT, die geeft loepzuiver en haarscherp beeld nu met XP in alle resoluties.
Waarom kan het onder xp wel en weer niet onder win 8 vraag ik me dan af.
Omdat ze er met hun klak naar gooien.

Enfin back to Xp we zullen hem zo wel verslijten.
   
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Windows 8.1
« Reply #10 on: May 07, 2015, 03:53:23 PM »

Als ze dat nog niet aankunnen dan moeten ze visboer worden en op de markt gaan staan ipv besturingssystemen uitbrengen die maar half af zijn.

 

Tja...misschien is het juist allemaal wel bewust. Hetzelfde als dat ik vroeger had met 2 scanners.
Ik weet al niet eens meer welke Windows dat het precies was...ik dacht Windows 98, maar ik had daarbij een scanner.
Toen kwam er XP en die scanner die zelf nog helemaal goed was kon ik wegdoen want werkte niet op XP  <nono>
Dus een nieuwe scanner moeten kopen....die was ook nog redelijk goed toen Windows 7 kwam, maar ja...daarop werkte hij niet meer en ook geen drivers voor te krijgen.
Dus een scanner hoef ik nu niet meer....let wel in die dagen kosten die dingen een vermogen he, tegenwoordig misschien een paar tientjes maar dat is me nog teveel als je
al 2 goedwerkende in de container heb moeten pleuren.

M.a.w. ze hebben liever dat je weer nieuwe spullen koopt.

*****
Btw. je hebt het steeds over XP en Windows 7 en 8....maar er was ook nog dat ( jawel) VISTA  <achter> Wat een ellende was dat...
Mijn laptop nieuw gekocht 1400 euri en daarop zat Vista....heb er 2 weken plezier van gehad en toen deed ik een gebrande DVD erin om af te spelen op dat Media gedoe van hun.
Prrrrrrr een vastloper.....en toe was het plezier over, vanaf die tijd is er met dat ding wat mis en is zo traag als dikke stond.
Heb er nog uit frustratie Windows 7 opgezet ( weer 100 euri ) en het ging iets beter, maar die laptop is nog steeds super traag alsof er nog steeds ergens wat hapert .
Als ik hen opstart duur het wel 10 min. tot bureaublad.....open ik vervolgens Firefox dan met ong 3 of 4 min gaat de browser open voor gebruik.
Ik had daar toen leuke plannen mee, maar als het allemaal niet vooruit te branden is dan blijkt dat je dus zo'n ding vanzelf laat staan en er niet vaak meer naar omkijk.

Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: Windows 8.1
« Reply #11 on: May 07, 2015, 06:07:29 PM »
XP Jongens????

Om en om zijn het goede OS'en:
goed xp, slecht vista, goed w7 slecht w8.1 goed w10....etc.

Maar kom op, XP? Kan echt niet meer.
Neem Windows7 en google naar nummers, of als je een bedrijfs laptop hebt met w7 dan kun je de sticker zelf prive gebruiken, want normaal is die laptop met een zakelijke W7 licentie geinstalleerd....  :-o

Kun je het niet vinden? Haal de accu maar los, daar staat die dan... :cool:
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Windows 8.1
« Reply #12 on: May 07, 2015, 06:34:40 PM »
Weet je wat het is, ze creëren een nieuw besturingssysteem en volgens hen moet je dan maar alles vernieuwen, voor de fabrikanten het excuus van de eeuw.
pc , printer, scanner, allemaal vernieuwen, minstens 1000 € kwijt aan hardware
Dan spreken we nog niet over de software.
ik heb hier behoorlijk wat liggen dat niet meer draait onder windows 8 en nog lang niet zo oud.   
En 2 jaar later loopt men weer achter, en herbegint het spel weer.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline pearlpeter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2760
  • Country: nl
  • Dreambox Veteraan
Re: Windows 8.1
« Reply #13 on: May 07, 2015, 06:51:33 PM »
 :) :) :)
Die Mebo is goed over de rooie over die windows 8.
Eerst even een bakje koffie nemen, en dan lukt het allemaal wel.

Win 8 is volgens mij eigenlijk net als win vista, een soort tussen versie, om te testen.
Ik heb die 8 ook even op de laptop getest, maar snel weer er af gegooid.

Ik blijf voorlopig mooi bij Win 7, die doet tenminste wat je zelf wilt.

BTW wat Kanes schrijft over die vista op de laptop, en daar dan een andere firmware op zetten, met daarna problemen, komt vaak omdat er vanaf de fabriek op de harde schijf windows opgezet wordt.
Deze staat dan vast in een verborgen map.
Dit is dat als de laptop vastloopt , je hem meteen zonder schijfje weer kunt installeren.
Maar als je een andere versie installeerd, blijft er veel rommel van de oude versie op de achtergrond meedraaien, wat wel eens conflicten kan geven, waaronder traag opstarten.

Daarom is het belangrijk, om voordat je een nieuwe versie van windows er op zet, de gehele harde schijf te formatteren, en ook de verborgen mappen eerst tevoorschijn tovert.

Zelf  doe ik bijna elk jaar  mijn schijf formatteren, en zet er dan windows weer schoon opnieuw er op.
Op de C schijf staat dan ook alleen maar het besturings systeem op, en verder bijna geen andere files of programma's.

Ook een hele grote aanwinst die ik dit jaar gekocht heb is een SD schijf in de pc, die ik nu als systeem schijf gebruik.
Nou dat scheelt echt dag en nacht met de snelheid van het opstarten opstarten, en het opstarten van andere programma's op mijn pc van een jaartje of 6 oud.
Binnen een paar tellen is windows 7 opgestart.

BTW Windows versie zijn overal te verkrijgen, zonder dat die geld kosten.
Groetjes Peter

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Windows 8.1
« Reply #14 on: May 08, 2015, 12:08:00 AM »
Opgelost met nieuwe tool

The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  Windows 8.1
 

gfxgfx
gfx gfx