gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.002 (update) 10-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72201 Posts in 11152 Topics by 6356 Members - Latest Member: nights April 18, 2024, 03:58:36 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  op zoek naar een satellietmeter
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: op zoek naar een satellietmeter  (Read 3157 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fryelectro

  • Guest
op zoek naar een satellietmeter
« on: April 26, 2015, 03:22:09 PM »
Welke satellietmeter verkiezen jullie? Ik zoek namelijk een nieuwe:

Eisen:
- compatibel met DVB-S2
- compatibel met Diseqc switches

Ik moet er niet per definitie tv op kunnen kijken etc, gewoon snel en zo eenvoudig mogelijk de schotel uitrichten of bijrichten.

Nu moet ik op mijn dreambox de satellietmeter opstarten om dan per telefoon met iemand op het dak communiceren om de boel correct te krijgen= goed voor 1 keer, en dan nooit meer:)

Mij leek deze wel iets: http://www.amazon.de/gp/product/B00KXKFKRA/ref=s9_psimh_gw_p23_d0_i1?pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_s=center-2&pf_rd_r=0G2HGKW0KWDTSMAZT0AQ&pf_rd_t=101&pf_rd_p=455353807&pf_rd_i=301128

Alvast bedankt voor jullie tips!

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: op zoek naar een satellietmeter
« Reply #1 on: April 26, 2015, 03:34:58 PM »

Nu moet ik op mijn dreambox de satellietmeter opstarten om dan per telefoon met iemand op het dak communiceren om de boel correct te krijgen= goed voor 1 keer, en dan nooit meer:)



Ik heb het zelf niet en ken het daarom ook niet wat je er precies mee kan, maar ik lees hier op het forum wel eens over een "Signalmeter" voor op je smartphone.

Dus het signaal wat jij nu in de woonkamer op TV ziet van je dreambox, kan je dan denk ik op het dak bij de schotel in je eentje op je smartphone zien.

mensen die dit op hun phone hebben zullen het precies kunnen zeggen of het klopt wat ik nu schreef.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: op zoek naar een satellietmeter
« Reply #2 on: April 26, 2015, 03:42:40 PM »
Voor de prijs moet je het niet laten, bovendien geschikt voor dvb_s 2
ik las daar wel een negatieve beoordeling, als men signaal heeft en verder in het menu gaat, dat het signaal verdwijnt, dan moet de kabel terug aangesloten worden.
de schrijver dacht aan een fabricage fout.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline wim1966

  • Full Member
  • **
  • Posts: 42
  • Country: be
  • Carpe Diem
Re: op zoek naar een satellietmeter
« Reply #3 on: April 27, 2015, 03:27:14 PM »
Recent kreeg ik hier op deze site de tip om de android app tiMote te installeren om je ontvanger via je smartphone te kunnen bedienen.
Deze app kan gebruikt worden om via je telefoon opnames in te stellen, te switchen van kanalen, volume bijregelen, enz ...

In deze app zit ook een stuk Signalfinder en dan kun je vanop je dak precies zien hoe goed je ontvangst is per zender (maw per satelliet).
Ipv je telefoon te gebruiken om te telefoneren naar iemand beneden voor je TV heb je alle informatie meteen voor je.

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: op zoek naar een satellietmeter
« Reply #4 on: April 27, 2015, 09:50:08 PM »
Recent kreeg ik hier op deze site de tip om de android app tiMote te installeren om je ontvanger via je smartphone te kunnen bedienen.
Deze app kan gebruikt worden om via je telefoon opnames in te stellen, te switchen van kanalen, volume bijregelen, enz ...

In deze app zit ook een stuk Signalfinder en dan kun je vanop je dak precies zien hoe goed je ontvangst is per zender (maw per satelliet).
Ipv je telefoon te gebruiken om te telefoneren naar iemand beneden voor je TV heb je alle informatie meteen voor je.
maar wel opletten dat dit met enige vertraging gebeurd
Dus uw signaalmeter reageert met enige vertraging
Ik heb het reeds gedaan via de iPhone gewoon via de browser en uw ip adres van de box daar is ook een singnaal/satfinder in te vinden
Is eigenlijk de OpenWebif maar dan via de GSM i-net browser
grts peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  op zoek naar een satellietmeter
 

gfxgfx
gfx gfx