gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Latest oscam all images 11766 (update) 20-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72189 Posts in 11150 Topics by 6359 Members - Latest Member: enbaldric April 25, 2024, 11:45:57 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  eeklo maldegem aalter
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: eeklo maldegem aalter  (Read 10068 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #15 on: March 31, 2015, 05:15:03 PM »

Nu snel mijn apparatuur aanschaffen en experimenteren.


Ik zeg het maar even....pas op dat je geen clone box koopt.

ja als je nieuw bent met deze decoders is zo'n ding al gauw via zo'n Inet site ofzo gekocht, en dan kan dat experimenteren wel eens heel gauw afgelopen zijn.  :-x

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8363
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #16 on: March 31, 2015, 05:43:23 PM »
Als doorgewinterde sat freak is dat normale kost, als starter Tsss tss er valt veel over te vertellen over die dreamboxen of de VU+,
Dat zijn semi computers, met computers is veel mogelijk.
Dat wordt lezen , lezen en lezen, maar eens dat je dat wat door hebt ga je daar enorm veel geniet en plezier aan beleven.
Vooral omdat je zulke boxen volledige naar je hand kan zetten, en dat is niet allen CS , ook filmen streamen, opnemen, muziek zenders via internet of satelliet beluisteren.
Een timer voor opname starten van op je computer zelfs al zit je dan 100 km daar vandaan, het kan allemaal.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline wim1966Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 42
  • Country: be
  • Carpe Diem
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #17 on: March 31, 2015, 11:17:25 PM »
Ik zeg het maar even....pas op dat je geen clone box koopt.

Hoe herken ik een clone box?

En wat wordt naast een dreambox nog aangeraden?
Wellicht zijn hier menig topics aan besteed en kan ik daar alleen al uren over lezen.
 <Pease>

Offline Anderlecht

  • Global Moderator
  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1592
  • Country: be
  • satelietfraek
    • https://www.rsca.be
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #18 on: March 31, 2015, 11:43:47 PM »
Hoe herken ik een clone box?

En wat wordt naast een dreambox nog aangeraden?
Wellicht zijn hier menig topics aan besteed en kan ik daar alleen al uren over lezen.
 <Pease>
Een nieuwe dreambox daar ligt de prijsklasse tussen de 350 en 900 euro ,al die goedkoper verkocht wordt als nieuw zijn clones 
 Koop gewoon bij een dealer dan ben je zeker van dat je geen Clone hebt. Goedkope boxen via Marktplaats/ebay /kapaza of andere zelfde soort sites, kun je er van uitgaan dat het voor 80% Clone is.Anders worden ze niet aangeboden (veel problemen met updates).Ook goed kijken bij het opstarten, verschijnt er in het display iets als sim 2.10 of ferrarie sim dan mag je er zeker van zijn dat je een clone in handen heb. Naast dreambox heb je nog tal van andere zoals er zijn Xtrends vind ik persoonlijk een zeer goede ontvanger. De VU ontvangers alhoewel ik deze niet bezit vallen ook goed in de smaak ,en er is ook veel ondersteuning voor die ontvangers .Ga je als beginner voor iets goedkoop dan heb je nog de Maxdigital XP 1000
Er zijn nog tal van merken ontvangers maar ga er geen oordeel over zeggen daar ik deze niet heb
 Je kan ook effen kijkje nemen bij de sponsors hier
DREAMBOX 800 NEWENIGMA
DREAMBOX 800SE OPENPLI
DREAMBOX 500HD 
MAX DIGITAL XP1000
XTREND ET9200
OPENBOX S10
en brol op zolder
TRIAX SCHOTEL MULTIRAIL
DRAAIBARE OPSTELLING ROTOR MOTECK 2100
  Groetjes Anderlecht

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21497
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #19 on: April 01, 2015, 08:01:44 AM »
Een goede en veilige oplossing is bij onze sponsors te kopen met de vermelding dat je via luxSat bij hun terecht komt.
https://www.luxsat.eu/forum/index.php/board,269.0.html
  Groetjes van Jef

Offline wim1966Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 42
  • Country: be
  • Carpe Diem
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #20 on: April 01, 2015, 09:15:05 AM »
Daar was ik inderdaad al terecht gekomen en die optie had ik momenteel in gedachte wat niet laat staan dat ik open sta voor alternatieven.
Eind deze week koop ik aan wat nodig is om volgende week te experimenteren en te spelen.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8363
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #21 on: April 01, 2015, 10:22:17 AM »
ik weet uit ondervinding dat je beter wat spaart voor de degelijke en betrouwbare merken, toch voor de primaire huiskamer box, dan het risico te lopen op een kater.

Toen ik begon met satelliet kijken, heb ik afdankertjes van anderen gekocht als tweedehands, daar nog een hoop CI modules en programmers voor aangekocht om te spelen met gecodeerde zenders.
Op het einde was ik met al die "koopjes van de week" meer geld kwijt, dan wat ik voor een Dreambox 7020 zou betalen, en ik had nog niks degelijks, want die ondingen hielden te pas en te onpas op met werken.

Dan ben ik toch maar gegaan voor een DM 7020, nooit problemen mee gehad.
Die is vervangen door een DM8000 wegens omschakeling naar HD anders stond dat toestel hier nog te spelen. 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #22 on: April 01, 2015, 01:54:54 PM »


En wat wordt naast een dreambox nog aangeraden?


Het kiezen van een decoder heeft ook wel met jou persoonlijke situatie te maken.
Ik had b.v. op slaapkamer een VU gewild, maar mijn TV heeft daar geen HDMI en alleen maar component aansluiting...dus dat werd toen toch maar een DM8000  :cool:
Een VU decoder heb ik nog nooit gehad, maar je leest daar goed dingen over en zijn vaak qua CPU al beter dan de DM's en ze kosten ook nog eens minder.

Je moet ook kijken wat je sat opstelling is.....dus heb je b.v. maar 1 tuner nodig op een single LNB of heb je b.v. een duo lnb
of twin LNB's en dus ( op z'n minst) 2 tuners in de decoder nodig ( kijken en opnemen)

Dan kan vervolgens niemand in jou portemonnee kijken dus daar moet je zelf een keuze over maken in welke prijsklasse je wil kopen.
Je zou b.v. voor de thuissituatie een VU kunnen kopen en dan voor je andere huisje een echt goedkope Maxdigital.
Persoonlijk zou ik het liever doen om dan 2 dezelfde te kopen....vooral als beginner, want dan hoef je je maar op 1 decoder te concentreren en op die andere doe je dan hetzelfde  :cool:
dat heeft echt voordeel dat je b.v. maar 1 Image hoeft te downloaden ipv 2 verschillende en niet steeds hoeft te kijken waar is dit voor en waar hoort dat bij,
hoe instal ik dit en dit op deze en hoe op die andere en waar vind je in het menu iets want die andere heeft dus weer een heel ander menu structuur...of de knoppen van AB die anders werken.
Uiteindelijk is het vaak allemaal wel hetzelfde, maar ziet er vaak net even anders uit .......dus het is dan O zo makkelijk als je 2 dezelfde decoders hebt.

1 ding kan ik alvast wel zeggen.....van een enigma2 decoder zal je geen spijt krijgen  :-)  er zal een nieuwe wereld voor je open gaan.
En ze doen wat ze moeten doen....neem alleen de software maar eens. Ik heb nog een DM7025 die ik eigenlijk niet meer gebruik omdat alles nu HD is, maar daar is nog steeds een Image voor.
Ik heb als beginner ook zo'n Phillips gehad ( zo'n zogenaamde "goedgekeurde" door CD).....kreeg een keer een update van CD en het was afgelopen met dat ding.
Heb ook een page puma gehad...die stond hier 1 week en had ik gelukkig nog niet betaald dus die heeft de satwinkel weer terug ontvangen....toen een Humax2000 en dat was een kat in de zak.
20 versies software heb ik erop gehad en moest elke keer weer terug flashen naar een van de eerste software versie want die ging dan nog maar net  .....uiteindelijk kwam er van fabriek af geen software updates meer want ze gaan dan verder op nieuwe decoders.
Een box van M7 kon ik gratis krijgen van CD, maar heb daarvoor bedankt ...ik wil die zooi niet eens.



Offline wim1966Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 42
  • Country: be
  • Carpe Diem
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #23 on: April 02, 2015, 03:31:30 PM »
Ik zit nu met 2 decoders van M7 en precies omdat ik er nu miserie mee heb (zie ander topic) ben ik weer gaan uitkijken naar een goeie oplossing.
Mijn idee is inderdaad om uiteindelijk met 2 gelijke apparaten te werken maar eerst even kijken of ik 1 speeltje aan de praat krijg en wat ik ermee kan en kort erna decoder 2 aanschaffen.
In mijn kort onderzoek heb ik momenteel volgende bovenaan mijn lijstje liggen: Xtrend ET-10000 HD, VU+ Duo2 HD of een Dreambox.
Stemmen of reageren kan vanaf nu  :-o
Morgen of ten laatste in 't weekend hak ik de knoop door.

 <Pease>

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #24 on: April 02, 2015, 07:15:05 PM »
Xtrend ET-10000 HD, VU+ Duo2 HD of een Dreambox.
Stemmen of reageren kan vanaf nu  :-o
Morgen of ten laatste in 't weekend hak ik de knoop door.

 

Nogmaals het is jou geld en jou beslissing....en ik ben ( of iemand anders is) ook maar 1 persoon met een mening.

Paar jaar terug was het echt allemaal dreambox wat HET merk was.
Ik heb zelf ook alleen nog niks anders gehad dan dreamboxen en die zijn gewoon TOP  :cool:
Maar ja je betaald nu toch ook wel voor "de naam" en daarom zijn ze ook duurder dan anderen.
Tegenwoordig heb je dus ( dankzij het succes van DM  :-x ) de andere merken die even goed zijn...maar wel goedkoper.

Ik denk dat de VU ( en jij wil dan de VU+ Duo2 HD) een hele goede keus zal zijn.
De cpu die daar in zit is veeeeeel meer dan bij de DM8000 die ik nog heb....ja je heb nu de nieuwste DM's die dat ook hebben
maar DM heeft een aantal zaken nu ook veranderd....dus of je daar nu zo blij mee moet zijn???
Hoe dat precies ook al weer zit weet ik niet, maar dat zal hier wel te lezen zijn of iemand moet het precies kunnen vertellen.

Een Xtrend zal ook goed zijn, maar ik denk dat de meeste mensen toch een VU hebben....dus is daar ook de meeste support voor e.d.
B.v. de nieuwste dreamboxen daar is van OpenPli al niks meer van te krijgen  :-x

Dus ondanks dat ikzelf DM's heb, zou ik nu voor de VU+ Duo2 HD  gaan.


Offline wim1966Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 42
  • Country: be
  • Carpe Diem
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #25 on: April 04, 2015, 03:52:14 PM »
Collega's (zo mag ik het nu noemen),
de beslissing is genomen en de bestelling is geplaatst. Mijn (eerste) kind zal een Xtrend ET-10000 zijn. Die heeft dezelfde CPU en specs als de VU+

Ik hoop 'm deze week te mogen ontvangen zodat ik binnenkort aan de slag kan.

Jullie zijn nog niet meteen van me af :)

 <Pease>

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4174
  • Country: be
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #26 on: April 04, 2015, 04:31:11 PM »
Proficiat met de aankoop alvast een goeie keuze!
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8363
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #27 on: April 04, 2015, 04:42:31 PM »
Je zal snel het verschil merken tussen dat goed gekeurd prul en de ET-10000, nu zal je tenminste ten volle kunnen genieten van satelliet tv en radio.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #28 on: April 04, 2015, 04:47:24 PM »
 :cool: :cool: :cool: met je aankoop.....ja LOL, je zal je straks meteen al verbazen wat die decoder ( enigna2) allemaal al kan na de eerste instal.
Zenders die snel zappen...een "eigen" zenderlijst die erin kan...hbbtv tot de mogelijkheden...EPG voor een hele week...geen cam module meer nodig  e.d.

En daarna blijf je je nog steeds een tijdje verbazen hahaha wat je allemaal nog verder ontdekt of leest hier op dit forum wat óók nog mogelijk is.
Eigenlijk gezegd, en dat heb ik ook nog steeds, blijf je je altijd verbazen wat een mooie en goede decoders die enigma2 boxen zijn.  :cool:
Oke...er zullen ook probleempies zijn/komen....maar er is altijd dit forum voor hulp.  :twisted:

Offline Anderlecht

  • Global Moderator
  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1592
  • Country: be
  • satelietfraek
    • https://www.rsca.be
Re: eeklo maldegem aalter
« Reply #29 on: April 04, 2015, 05:30:31 PM »
Goede keuze Wim ,maar dit wist ik al dat je voor de Xtrend 10000 zou gaan
DREAMBOX 800 NEWENIGMA
DREAMBOX 800SE OPENPLI
DREAMBOX 500HD 
MAX DIGITAL XP1000
XTREND ET9200
OPENBOX S10
en brol op zolder
TRIAX SCHOTEL MULTIRAIL
DRAAIBARE OPSTELLING ROTOR MOTECK 2100
  Groetjes Anderlecht

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  eeklo maldegem aalter
 

gfxgfx
gfx gfx