gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 09:58:02 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Overige ( buitenlandse ) abbo's  |  Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen  (Read 8902 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
« on: March 17, 2015, 06:53:30 PM »
Daar ik niet zo hoog meer op loop met die TV Vlaanderen, en op zoek ben naar een alternatief om de Vlaamse zenders digitaal binnen te halen.
Had ik me rechtstreeks tot de helpdesk van Telenet gewend, omdat toch niemand een sluitend antwoord kan geven of we nu wel of niet kunnen kijken via een dreambox met een CI+ module.
Wie kan het beter weten, dan de helpdesk van de aanbieder zelf.

Het antwoord is al even rampzalig als dat van TV Vlaanderen.
Technische zaken zijn daar niet aan hun besteed.
Wat moet je nu met zo'n antwoord.
 




Beste ,

U nam contact met ons op over uw telenet diensten.

Wij hebben onze C+ module getest met verschillende Televisie toestellen.

Hier kan u de types nakijken : http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-weet-ik-of-mijn-tv-toestel-geschikt-is-voor-tv-met-een-kaartje-ci-module?gasearch=1

Voor de aansluiting op een Dreambox zijn geen testen gedaan en kunnen wij helaas geen antwoord geven.

Voor verdere vragen kan u bij onze Klantendienst terecht op werkdagen van 8 tot 22 uur. In het weekend en op feestdagen van 9 tot 22 uur.

Ik vertrouw erop dat ik u voldoende informatie heb gegeven over uw Telenet diensten en wens u nog veel Telenet-plezier!

Met vriendelijke groeten,
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
« Reply #1 on: March 17, 2015, 07:10:48 PM »
Mebo,
Heb jij iemand in de familie of vriendenkring die reeds een ci+ module heeft van telenet
Indien wel, zou ik zeggen ga eens met uw dreambox met kabeltuner op visite en test het eens uit
Want een zinnig antwoord geven kunnen zij daar toch niet  :)
grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
« Reply #2 on: March 17, 2015, 07:58:29 PM »
Ik vind hun antwoord anders vrij normaal en kan mij best inbeelden dat zij niet alle decoders die niet door hun verdeeld worden gaan testen op de werking  :P
  Groetjes van Jef

Offline pearlpeter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2760
  • Country: nl
  • Dreambox Veteraan
Re: Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
« Reply #3 on: March 17, 2015, 11:47:48 PM »
Volgens mij werkt een CI+ module niet in een dreambox als ik me goed herrinner.
Groetjes Peter

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
« Reply #4 on: March 17, 2015, 11:50:15 PM »
Ik vind hun antwoord anders vrij normaal en kan mij best inbeelden dat zij niet alle decoders die niet door hun verdeeld worden gaan testen op de werking  :P
Ben het niet met je eens....dat horen ze gewoon wel te weten.

Als jij als provider aan een systeem begint ...dus aan CI+ dan hoor je daar alles technisch van te weten.
Er zullen best ergens tests zijn gedaan ....niet door telenet, maar wel door andere mensen die bij de ontwikkeling van CI+ betrokken waren/zijn.
Als Telenet het dan zelf niet weet, oke dat kan, maar dan moeten ze daar achteraan gaan om het WEL te weten te komen.
Desnoods kopen ze na aanleiding van zo'n vraag die nu op hun dak valt zelf een Dream en laten hun technische mensen testen doen.....ze zullen die vraag wel vaker gaan krijgen dus het is niet voor niets of 1 man.
Het is immers HUN systeem waarmee ze de klant opzadelen....je kan van een klant niet meteen verwachten dat die de juiste mensen kent om dergelijke info te achterhalen.

Een helpdesk moet in mijn ogen dan ook geen vage antwoorden geven maar gewoon een JA of een NEE want je belt een ( kuch) deskundige en geen aap.

Online mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
« Reply #5 on: March 18, 2015, 09:49:25 AM »
Het was naar de technische dienst dat ik die mail gestuurd had, daar horen ze dat te weten.
Ik wou er gewoon uitkrijgen of die CI+ aktief staat of dienst doet als gewone CI cam module.
Men kon nu toch gewoon antwoorden dat het niet op alle tv’s werkte, daarmee zou ik genoeg info hebben.
Hun lijstje met tv’s dat ze daar opgeven, betreft dan nog enkel de vrij recente modellen, mijn samsung van 4 jaar oud staat er niet eens bij.
“Als uw tv niet gecertificeerd is kunnen wij u niet garanderen dat Digitale Kabel-TV en Radio werkt op uw tv.”
Ze zeggen hier niet expliciet dat het NIET zal werken,

 
Ik heb op Google “tv software ci+ module installeren” eens ingevuld , uit de linken die daarop volgen, blijkt toch dat er software aanwezig moet zijn om die CI+ module te herkennen en werkend te krijgen, het ging dan wel over Ziggo en UPC, maar het principe is hetzelfde.
De activering van de CI+ Module kan tot 20 minuten duren, dat is vrij lang, er zal dus wel een en ander gebeuren in de TV of CI+ module.
Er moet vaak nog een software update gedaan worden voor de tv, om het werkend te krijgen.
Leuk, als je daar als leek komt voor te staan.
Dat updaten loopt niet altijd even vlot, waardoor andere dingen weer fouten krijgen.
Daarnaast blijken er verschillende versies van die CI+ cam modules in omloop te zijn.
Dat zal identiek zijn aan de nieuwe cam modules van Canaaldigitaal om Fox spart te kijken.
Op den duur ziet men het bos niet meer door de bomen.



The key to happiness
Stay away from idiots

Online mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
« Reply #6 on: March 18, 2015, 11:54:48 AM »
Ik weet al iets meer, alles wordt aan elkaar gepaard, geen certificaat voor CI+ = geen pairing.
En zelfs al zou men er in slagen om de kaart werkend te krijgen mits de boxkey, dan loopt men tegen een ander probleem aan.
Namelijk de updates en de keys voor de kaart, dat wordt versleuteld doorgestuurd en kan alleen ontcijfert worden door de CI+ module, die gegevens worden dan naar de kaart gekopieerd.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
« Reply #7 on: March 18, 2015, 02:05:33 PM »
, geen certificaat voor CI+ = geen pairing.


 Ja Mebo...we weten allemaal dat dat CI+ eigenlijk niet tegen te houden is.  :D Mijn idee hierover is dat het stapje voor stapje steeds verder zal gaan.
TV zenders willen nu eenmaal hun content beschermen en daar zoveel mogelijk geld uitslaan...dat kan alleen als de kijker NIKS meer mag en kan.
Hier zijn ze dus al jaren mee bezig, steeds iets verder de shit in voor de kijker.....net zoveel dat men er wel weer genoegen mee neemt.

TV zenders zetten na mijn mening een provider onder druk.  Ik bedoel zo'n provider moet betalen om die zender in hun aanbod te krijgen.
Dan zegt zo'n zender b.v. als dat bij jullie CI+ is met die en die voorwaarden, dan kost je dat goedkoper.
Een provider gaat daar graag op in omdat die dan hoopt op meer klanten  als hun abo goedkoper kan.
Dit kan ook zomaar b.v. de reden zijn waarom CD dat HBO en Film1 niet volledig in HD heeft. Op sat is er namelijk "vrije opname mogelijkheden"

En nu gaan ze zelfs zover dat met er ook de bedrijven voor inschakelt die de TV's en decoders maken.
Precies hetzelfde verhaal....b.v. Samsung krijgt zo'n opdracht om een TV te maken die volledig aan de software voldoet die de TV zenders en providers willen.
Samsung gaat daar graag in mee, want een heel land als België of Ned. heeft nu geen keus meer om zelf een TV te kopen die je mooi/goed vind.
Nee, je MOET nu wel zo'n ding van Samsung kopen anders kan je niet eens TV kijken bij je provider.
Dus Samsung doet daar graag aan mee om veel TV te verkopen terwijl ondertussen de TV's van hun concurrenten in de schappen blijven staan die deze software niet hebben.

Je ziet ook nu dingen als TV's waar speciaal Netflix op kan draaien...en Apple komt nu ook met hun eigen zenders en TV's waar dat op kan.

Kortom...we worden met z'n allen naar een systeem gedrongen die volledig in handen is van een klein groepje mensen die klauwen met geld gaan verdienen.
Straks is er dus niet de vrije keuze van kijken en opnemen meer....maar zelfs het apparaat/merk wat je wil kopen is al voor je bepaald.

Online mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
« Reply #8 on: March 18, 2015, 04:31:49 PM »
Vooral die laatste zin kan tellen.
En dan krijgen we van die goedkope provider bakken, die ze in China per miljoen bestellen voor misschien 20 € het stuk, die dan voor geen meter werken, omdat er belabberde software opsteekt .
Die dan zware beperkingen hebben, tenzij men het magische woord ingeeft (EURO)
The key to happiness
Stay away from idiots

lenti

  • Guest
Re: Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
« Reply #9 on: April 03, 2015, 09:07:37 PM »
Goede  avond  Graag  wat  hulp  van    jullie

IK  WOON  IN  TENERIFE  EN  MIJN  VRAAG  IS..... DE BELGISCHE VOETBAL COMPITIE  WORDT  UITGEZONDEN  VIA  TELENET.... IS  DIT  MOGELIJK  DIE  MATCHEN  DOOR  TE  STRAEMEN  NAAR  HIER  IN  TENERIFE..

HEB IN  ENKELE BARS  HIER  GEZIEN  DAT  ER  TWEE  MATCHEN  WERDEN  UITGEZONDEN  TER  ZELFDE  TIJD , AF  EN  TOE  KUNNEN  WE  EEN  MACTH  ZIEN  OP  SPORT  1   MAAR  NIET  TWEE  TEGELIJK ....

dUS  IS  ER  EEN  ANDERE  MOGELIJKHEID  ???  SLINGERBOX....CCCAM ???  STREAMING ???   WIE  KAN  ME  HELPEN

GE  KUNT  ME  PRIVE  MAIL  STUREN

DANK

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
« Reply #10 on: April 03, 2015, 09:22:17 PM »
Heb in uw ander topic ook gereageerd
Wat jij wil is mogelijk maar wat heb jij ter beschikking
Het kan met een i-net verbinding via verschillende hardware 
Met en degelijke enigma2 box ok
via pc/ laptop ok
via raspberry of andere media speler ok
wat en hoe wil jij werken???
grts peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

lenti

  • Guest
Re: Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
« Reply #11 on: April 03, 2015, 09:47:40 PM »
Dank   voor  vlugge  antwoordt

Kunt  ge  dat  eens  met  handen  en  voeten  uitleggen  wat  er  juist  kan--hoe  het  kan  ---kan  dat  voor  een  tv   of  meerdere-- is  het bleeld  van  goede  kwalitiet ,.. is  dit  alleen  via  internet  .... waar  kan  ik  dan  aan  die  soft  geraken  ???  ik  veronderstel  via  iemand  die  telenet  aan  sluiting  heeft  waarschijnlijk....  ik  stel  veel  vragen maar  daar  ben  ik  wel  nog  een  leek  in
Of  waar  kan  ik  terecht  voor  ales  daarover  te  vinden  op  internet ??

romt@telefonica.net

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
« Reply #12 on: April 03, 2015, 09:57:27 PM »
Dank   voor  vlugge  antwoordt

Kunt  ge  dat  eens  met  handen  en  voeten  uitleggen  wat  er  juist  kan--hoe  het  kan  ---kan  dat  voor  een  tv   of  meerdere-- is  het bleeld  van  goede  kwalitiet ,.. is  dit  alleen  via  internet  .... waar  kan  ik  dan  aan  die  soft  geraken  ???  ik  veronderstel  via  iemand  die  telenet  aan  sluiting  heeft  waarschijnlijk....  ik  stel  veel  vragen maar  daar  ben  ik  wel  nog  een  leek  in
Of  waar  kan  ik  terecht  voor  ales  daarover  te  vinden  op  internet ??

romt@telefonica.net
één antwoord Kodi het vroegere XBMC google dit eens en kijk op welke manier jij wil werken
als jij weet hoe kunnen wij jou verder helpen
grts peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Overige ( buitenlandse ) abbo's  |  Helpdesk Telenet al even rampzalig als TV Vlaanderen
 

gfxgfx
gfx gfx