gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

gfx gfx
gfx
83557 Posts in 13492 Topics by 57779 Members - Latest Member: FCFCNN271268 July 16, 2019, 12:06:36 AM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Nieuws | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Route Navigators / Gsm / telefoon /Smartphone / iPhone / iPad  |  Gsm / telefoon / Smartphone / iPhone / iPad  |  Xiaomi - advies gevraagd
gfx
gfxgfx

Author Topic: Xiaomi - advies gevraagd  (Read 5941 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
  • : nl
Xiaomi - advies gevraagd
« on: January 23, 2015, 07:01:48 PM »
Hey...ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe smartphone. Ik heb nu de HTC windows 8x ....al 2 jaar
Maar ik baal daar al een tijdje van, want met zon windows kan je eigenlijk helemaal niks....apps zijn er NOOIT !!! en heb een bloedhekel aan dat IE

Dus ik wil nu ook maar een een android kopen   Cheesy
Ik ben verder niet zo technisch met al die smartphones, maar er zullen hier toch mensen zitten die daar alles over weten  :cool:

Nu las ik van de week toevallig op NOS nieuws over een Xiaomi ( Chinees merk) en die zou nu al wereldwijd op plaats 3 staan
Alleen 1. Samsung en 2. Apple gaan dat bedrijf nog voor:   http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS25224914

Officieel zijn die nog niet in Europa te koop, maar je kan ze hier in Nederland en BelgiŽ wel gewoon kopen bij sommige sites.
Ik heb de Mi4 op het oog..... en vroeg me af of iemand die kent of misschien al wel zelf heeft.....En zo ja...hoe bevalt hij dan ???

De Mi4 word zo een beetje vergeleken met een iPhone6 ( ik zie het niet) maar is wel voor meer dan de helft minder te koop. ( kijk dat horen we graag haha)
En zoals ik al zei heb er weinig kennis van, maar als ik de specificaties lees en ik vergelijk dat met andere merken dan ziet dat er toch wel TOP uit.

Maar ik ben dan altijd bang ( omdat hij hier niet officieel is) dat je er dan weer bepaalde dingen hier in ons land er niet mee kan  :P :P
Dus b.v. apps of updates of netwerk e.d....btw. je kan op zo'n mi4 wel de Nederlandse taal selecteren.....las ik al wel.

Online LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
  • : be
    • LuxSat Satellite
Re: Xiaomi - advies gevraagd
« Reply #1 on: January 23, 2015, 08:41:57 PM »
Hey...ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe smartphone. Ik heb nu de HTC windows 8x ....al 2 jaar
Maar ik baal daar al een tijdje van, want met zon windows kan je eigenlijk helemaal niks....apps zijn er NOOIT !!! en heb een bloedhekel aan dat IE

Euu niets kunnen met een Windows smartphone  :P Ik heb hier een Nokia Lumia met Windows en die doet al wat ik vraag hoor en apps  :sad: die zijn er met honderden  :P
IE werkt hier anders ook prima maar er zijn ook andere internet browsers beschikbaar   :P

Ik denk dat je beter eerst Uw toestel en zijn mogelijkheden leert kennen want met een andere is het ook beginnen vanaf nul  :P
  Groetjes van Jef

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #2 on: January 23, 2015, 11:11:30 PM »
Nou in die 2 jaar dat ik hem heb, heb ik hele andere ervaringen.
Die IE browser werkt wel, maar daar kan je niet ( net als op PC) gaan adblocken,
Ik wil dus Firefox als browser want die ken ik goed....maar is dus geen app voor.
Als ik plaatjes wil openen van fora's (staan op picture host met popups) dan krijg je die gewoon niet weg.
Ik heb er idd ook niet veel kennis van....maar ik heb ook nog geen app gezien waarmee ik in mijn DM kan....als die er wel is heb ik niks gezegd.

Ik heb HBO go en Film1 go ...maar ja ...voor windows is daar geen app voor.
Ik wil zien wanneer ik hier het vuilnis aan de straat kan zetten....maar ja...is voor windows geen app
Overal als ik eens wat zie wat ik leuk vind b.v. ook op TV met programma's als die quiz Koning Voetbal,
of zelf dingen van de overheid ( zag laats een van de overheid de app voor een veilig reisadvies wat tegenwoordig nodig is)....
altijd en eeuwig lees ik dat het alleen maar: "Download on the App Store" en "Get it on Google play"
Dus android of apple.....en voor windows is het er gewoon niet.....of je moet zo'n namaak app ( als het er al is) van e.o.a. hobbyist erop zetten die het ook niet/half doet.
Ik heb hier b.v. een simpel iets al buienradar pfffff dat ding heeft nog nooit goed en volledig gewerkt en dat komt ook niet want buienradar steekt daar geen geld in.

Ik zit al 2 jaar te klooien om een goede batterij app.......heb er velen op gehad maar werken altijd maar half zelfs diegene die ik nu al een tijd heb want dat is nog de beste
die geeft telkens updates dat het weer kut is. Dan loopt plots je batterij binnen 1 dag leeg terwijl je de smartphone niet eens gebruik..
live tegel van batterij werkt dan b.v. niet ..staat hier al 2 maanden op 66%
De zaklamp...ja die doet het goed.  :twisted:  maar een iets te zwaar spelletje zuigt je batterij van 100% met zo'n klein half uurtje leeg tot 0%
Video kijken op b..v. NOS...tja zit je met het vastlopen van filmpies en niet goede werking app....ook er dus afgegooid
Ik kan nog wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer opsommen maar heeft geen zin....ik ben erachter dat windows niet mee kan komen met alles.

Ik kijk regelmatig dus op de site van windows voor apps ( staat hier zelfs al bladwijzer in FF).....maar ik kom nooit eens wat tegen wat ik er nu op zou willen hebben...allemaal onzin wat mij niet aanspreekt. En moet je die commentaren daar eens gaan lezen....60 tot 70 % is altijd negatief dat b.v. zo'n app niet werkt of (namaak)troep is.

Ik vind het fijn dat jij er wel wat aan heb, maar ik vind persoonlijk die Windows phone dus jammer van m'n geld....hij werkt verder wel goed, maar ja...!!!!
Destijds waren ze in opmars en er werd veel beloofd, maar ze zakten weer weg......... windows kan zich nu gewoon niet meten met android en apple.
Goede apps maken kost veel geld en dus kiezen die bedrijven en instellingen e.d. voor het systeem dat de meeste mensen gebruiken ( logisch ook )
en windows valt buiten de boot.

Dat is dus waarom ik nu naar android wil....heb ik ook nog nooit gehad hoor en is ook voor mij nieuw, maar dan kan ik ook eens wat apps erop zetten die mij boeien.
Zal best kunnen dat in windows 8 phone meer mogelijk is, maar ik ben maar een eenvoudige huis tuin en keuken gebruiker...als het niet op site van windows apps staat houdt het voor mij al op.

Online LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
  • : be
    • LuxSat Satellite
« Reply #3 on: January 24, 2015, 09:54:03 AM »
Weet je velen willen dat ding gaan gebruiken als een echte Pc en daar is hij eigenlijk niet voor bedoeld.
Van de apps die ik gebruik heb ik geen klagen en om alles nog vlotter te laten lopen staan die samen met andere zaken zoals foto's op een SD kaartje.
 :P

Vergeet ook niet dat enkele jaren geleden hier allemaal nog geen sprake van was en wij toegewezen waren op pen en papier enz.
De toekomst zal dit allemaal nog wel verbeteren.  :-x
  Groetjes van Jef

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #4 on: January 24, 2015, 01:08:22 PM »
Weet je velen willen dat ding gaan gebruiken als een echte Pc en daar is hij eigenlijk niet voor bedoeld.

O zo'n type ben ik zeker niet hahaha om even aan te geven...ik doe nu met de batterij ( 1800 mAh) van mijn smartphone zo'n 4 a 5 dagen.  :-x
Sociale media zoals Facebook e.d. wil ik niet eens aan meedoen. Ik heb ook geen Inet abo op de phone....maar dat doe ik alleen via Wifi
Ik bel en sms zelf heel weinig en heb nog minder dan 100 fotootjes erop en nog een stuk of 8 filmpies van 1 of 2 min.
Het meeste doe ik gewoon op mijn PC zoals Email, filmpies en foto kijken en surfen.

En dat komt ook wel "in mijn geval" omdat die Windows 8 toch heel beperkt is en je het gewoon niet kan...of wel kan maar dan met problemen.
Dus dan laat je zo'n ding al gauw een beetje links liggen...en echt Jef....je leest op sites altijd alleen maar bij apps: te downloaden bij Apple en Google
Zou mooi zijn als ik daar ook eens wat mee kon spelen..dus b.v. streamen met je DM.....of films kijken van HBO go en Film1 go via een Chromecast in je TV.

Maar is er ondertussen al iemand die die Xiaomi mi4 kent ???  Cheesy

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #5 on: February 06, 2015, 06:46:25 PM »
Ik heb Xiaomi mi4 toch maar gekocht en gisteren ontvangen  :twisted:

Ik kende nog eigenlijk niks van android, maar m'n neefje heeft me even op weg geholpen.

Tot nu toe moet ik zeggen dat het een super mooie phone is.  :cool: ben er iig heel blij mee.  Cheesy

LuxSat Satellite  |  Route Navigators / Gsm / telefoon /Smartphone / iPhone / iPad  |  Gsm / telefoon / Smartphone / iPhone / iPad  |  Xiaomi - advies gevraagd

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Copyright 30-10-2003-2019 LuxSat Satellite All rights Reserved.