gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Latest updates
New Custom Arm/Aarch64 Oscam edition r-11539 for Dreambox and Vu+ 17-08-2019
New Custom Oscam edition r-11539 for OE2.0, PLi and FPU -17-08-2019
Update Vu+ Image Pur E2 6.2 - 17-08-2019
Update Vu plus OpenATV V6.2 ° USB - 16-08-2019
Update Vu+ Image Pur E2 6.3 - 12-08-2019

gfx gfx
gfx
83655 Posts in 13513 Topics by 57820 Members - Latest Member: fadilh66 August 18, 2019, 01:04:42 AM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Nieuws | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  LuxSat Cam / Files (CI)  |  Cams (CI)  |  Ccam.cfg
gfx
gfxgfx

Author Topic: Ccam.cfg  (Read 7797 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline soevel

• V.I.P Member
Ccam.cfg
« on: January 20, 2015, 11:53:58 PM »
ik wil de file om intern te kunnen sharen zetten via dcc onder /var/etc/ccam.cfg maar dit blijkt me niet te lukken, de attributen staan op 755 en toch wil hij dit niet bewaren. Doe ik dan iets verkeerd? Ik heb wel zelf dat bestand aangemaakt via wordpad want dit stond er niet tussen na install van de EMU.  :-D :?

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
  • : nl
Re: Ccam.cfg
« Reply #1 on: January 21, 2015, 12:09:24 AM »
Je geeft niet aan welk Image je gebruik, maar ik lees hier wel eens dat de plek waar hij staan moet ook elders kan zijn.
In OpenPli is dat in etc/CCcam.cfg

Ook lees ik hier dat jij de naam fout schrijft zowel topic naam als  met /var/etc/ccam.cfg

het is dus geen ccam....maar CCcam.

Of dat er soms mee te maken heeft weet ik ook niet, maar ik zeg het maar even voor de zekerheid

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • : be
« Reply #2 on: January 21, 2015, 12:14:21 AM »
Hoe heb je dat bestand weggeschreven in wordpad ?
Dat moet als tekstdocument, daarna wijzig je de extensie .txt in .cfg, dan overzetten met DCC naar /var/etc/
Hierna kan je via atributes de rechten toe kennen 644.

Offline soevel

• V.I.P Member
« Reply #3 on: January 21, 2015, 07:47:15 AM »
Hallo, Sorry, file noemt effectief CCcam.cfg en is aangemaakt met wordpad.
Ik heb de Blackhole image staan, de allerlaatste versie.

Je geeft niet aan welk Image je gebruik, maar ik lees hier wel eens dat de plek waar hij staan moet ook elders kan zijn.
In OpenPli is dat in etc/CCcam.cfg

Ook lees ik hier dat jij de naam fout schrijft zowel topic naam als  met /var/etc/ccam.cfg

het is dus geen ccam....maar CCcam.

Of dat er soms mee te maken heeft weet ik ook niet, maar ik zeg het maar even voor de zekerheid

Offline soevel

• V.I.P Member
« Reply #4 on: January 21, 2015, 07:51:47 AM »
Alles net nog eens geprobeerd, nieuwe file aangemaakt en via dcc naar /var/etc/ trachten te zetten maar wederom zonder resultaat,
upload verschijnt maar hij doet niets ...

Hoe heb je dat bestand weggeschreven in wordpad ?
Dat moet als tekstdocument, daarna wijzig je de extensie .txt in .cfg, dan overzetten met DCC naar /var/etc/
Hierna kan je via atributes de rechten toe kennen 644.

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #5 on: January 21, 2015, 12:10:47 PM »
Hoe heb je die file benoemd , Linux maakt onderscheid tussen hoofdletters / kleine letters, het bestand moet CCcam.cfg heten en niet cccam.cfg.

Offline soevel

• V.I.P Member
« Reply #6 on: January 21, 2015, 01:01:34 PM »
Noemt wel degelijk CCcam.cfg, begrijp het niet zo goed. Heb al andere dingen onder de /tmp kunnen zetten. Zou het kunnen dat het toch op een andere locatie zou moeten staan?

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #7 on: January 21, 2015, 01:23:14 PM »
Je zou zeggen dat wanneer CCcam is geinstalleerd, dat dat automatisch ook die .cfg ergens neergezet is.
Jij zegt dat hij niet onder /etc staat....dus misschien staat hij dan idd in dat Image ergens anders  :P :P
Ik lees hier op forum dat men het ook heeft over " /usr/keys/  " ...dat gaat om ATV Image, maar misschien ook bij jou dus...je kan eens kijken.

Van Wordpad weet ik niet of anderen dat ook gebruiken om een file als .CCcam.cfg aan te passen en dat dat normaal moet werken  :P
Ik weet wel dat je eerder ( of nog steeds) het programma Word had....en dat ik daar stukken tekst in aangeleverd kreeg voor een website die ik onderhield.
Dat was dan vaak onmogelijk om dat GOED op een webpage te krijgen omdat dat "Word" gebruik maakt van eigen "tekst codes"
die zijn normaal verborgen in zo'n programma maar blijven wel actief. Alles vloog door elkaar heen en was geen touw meer aan vast te knopen.
Ik moest dan eerst zulke tekst in "KLADBLOK" plakken ...daar alles aanpassen ....en dan opslaan als .txt en dan waren al die rare andere codes eruit.

Ik zou dan ook eens Kladblok ( .txt) gebruiken....en die extensie  .txt kan je dan veranderen in .cfg

Offline soevel

• V.I.P Member
« Reply #8 on: January 21, 2015, 02:05:02 PM »
Kan ik zoeken via dcc naar die file?

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #9 on: January 21, 2015, 02:17:00 PM »
Kan ik zoeken via dcc naar die file?

DCC gebruik ik al een paar jaar niet meer, maar dat moet daarin ook gewoon kunnen.
Je kan ook een ander goed FTP programma hiervoor gebruiken om in te loggen in je box.
Ik weet niet of het in Blackhole gaat, maar je kan ( OpenPli) ook gewoon op je PC in je 'netwerk' kijken bij "Windows Verkennen" p.s.je hoeft dan niet meer speciaal in te loggen.
Netwerk ---> DM500 ---> staan nu 2 mapjes: harde schijf en root  ---> klik op root
En nu kan je gewoon in alle mapjes eens ( voorzichtig haha) rondklikken op je box en kijken of die .cfg ergens al staat.
Vanuit Windows Verkennen kan je dus ook "drag/drop" je files van PC naar je DM slepen..en vice versa

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #10 on: January 21, 2015, 03:54:33 PM »
 @Soevel nu spreek je weer van de tmp,  <nono> op die plaats moet je dat niet zetten.
De map tmp is bedoeld om iets te installeren, bijv een ipk, dat zijn verschillende bestanden die in een pakketje zitten, zoiets als een Zip of Rar file, een ipk is hetzelfde maar dan voor Linux. 
Die bestanden worden eerst uitgepakt en daarna weggezet naar een bepaalde locatie, zo’n ipk file bevat ook opdrachtregels, die zeggen waar de bestanden moeten komen ,dat zijn vaak meerdere directory’s.

Dat is niet van toepassing op een alleenstaand bestand, dat zet men meteen op de plaats waar het hoort, met een FTP tooltje.
Voor CCcam.cfg is dat de map /etc of bij oudere modellen /var/etc. (behalve bij open ATV daar wordt het usr/keys)

Je schreef daar eerder zelf al, het moet in de map var/etc , is het dan nooit bij je opgekomen om eens te proberen om dat daar neer te zetten, daar kan je niks mee misdoen.   

Daarom dat ik het niet snap dat je daar zo mee sukkelt, en volg nu a.u.b
ik heb deze morgen een bestandje aangemaakt in wordpad , opgeslagen op de pc als tekstbestand  onder de naam CCcamtest.txt, daarna hernoemd naar CCcamtest.cfg.
Dat bestandje heb ik met DCC E2 in de FTP modus overgezet van de pc naar naar de map /etc op de dreambox.
Hierna probleemloos met hetzelfde DCC E2 in de directory van /etc , CCcamtest.cfg opgezocht , aangeklikt en de attributes van CCcamtest.cfg  gewijzigd naar 644.

Ps als je goed kijkt zie je daar mijn CCcam.cfg file ook staan op de screenshot.

LuxSat Satellite  |  LuxSat Cam / Files (CI)  |  Cams (CI)  |  Ccam.cfg

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Copyright 30-10-2003-2019 LuxSat Satellite All rights Reserved.