gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Bedankt om onze sponsors te bezoeken
Thank you for visiting our sponsors
Merci de visiter nos sponsors

gfx gfx
gfx
86278 Posts in 13720 Topics by 56893 Members - Latest Member: yoss29 August 15, 2018, 03:18:41 PM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Home Site | Translator Online | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  DREAMBOX RECEIVERS enigma2  |  Tips & Tricks  |  dm 500hd flashen probleem
gfx
gfxgfx

Author Topic: dm 500hd flashen probleem  (Read 5586 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline bjkli

• Silver Member
  • *
dm 500hd flashen probleem
« on: January 18, 2015, 07:19:37 AM »
hallo,

is effe geleden dat ik hier nog geweest ben , de dreambox heeft weinig problemen gehad ma bon. . .

mijn probleem is , ik had als image open pli op de 500hd en wou hem updaten ,na de update wou de dreambox neit meer opstarten kreeg gewoon een dreambox opstart logo op mijn tv.

wou hem gaan flashen via de webrowser, dacht dat ik het nog wist is effe geleden. . . .
dreambox met schakelaar uitgezet knopje van de dreambox ingeduwd dreambox aangezet terwijl knopje nog ingeduwd was een tiental seconden.

dacht dat ik een andere opstart scherm zou krijgen van de firmware boot op mijn tv ,maar dit deed hij niet , proberen via dcc mijn ip adres te achterhalen maar dit vond hij ook niet?

is lang geleden voor mij maar denk dat ik het nog kan. . .  zou dus via dreamup moeten denk ik oftewel de box is dood.

weet er iemand welke dreamup ik nodig heb voor de 500hd is een orginele dreambox geen kloon,trouwens hoe moet ik mijn ip adres gaan achterhalen als ik die via dreamup ga flashen ? laatste image was openpli van ik dacht nog verleden jaar in de zomer , had een vriend erop gezet , normaal gezien gebruik ik altijd new enigma ,spijtig dat ik die open pli heb erop laten zetten want nu zit ik met een probleem en zit te verbouwen thuis en heb ik zelf niet zo veel tijd voor de dreambox,straks worden de kinderen wakker krijg ik koppijn als de dreambox niet werkt

flashen  via dreamup duurt dit lang om een image te flashen ?heb nog een aantal progamma's zoals dcc en dreambox edit en heb nog kanalenlijsten.
welke progamma's heb ik nog nodig . . . .  . .? alle tips zijn welkom beste luxsatters

mvg.

Dm500hd
New Enigma 2
Half Neutrino style
7e-13e-19.2e-23.5e-42e

Offline bjkli

• Silver Member
  • *
Re: dm 500hd flashen probleem
« Reply #1 on: January 18, 2015, 09:49:11 AM »
miserie miserie , krijg dreamup niet geinstalleerd heb ze hier gedownload verschillende en op de dreambox pagina ook, heeft iets te maken comport !
nou op de dreambox site is er een driver cp 210 x voor mini usb,heb ze geinstalleerd, maar nogaltijd herkent hij de dreamup  niet ?

weet iemand de oplossing hiervoor is een win 7 ?
Dm500hd
New Enigma 2
Half Neutrino style
7e-13e-19.2e-23.5e-42e

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • : be
« Reply #2 on: January 18, 2015, 10:35:21 AM »
Heb je de bij dcc de "search" functie geprobeerd, die zou normaal het ip adres moeten tonen.
De regel is als de box nog iets of wat werkt, die toch altijd zijn laatste ip adres toe-eigent.

Bij een router is 192.168.0.1 altijd de router zelf, nummer 001 dus
al wat bekabeld is, zal volgens de volgorde van opstarten zijn ip nummer krijgen van de router, dat is oplopend en opeenvolgend,
opstart volgorde
pc = 192.168.0.2
dreambox =192.168.0.3
let op sommige routers delen adressen uit vanaf 192.168.0.100

ps als je de driver voor mini usb hebt geinstalleerd, de laptop of pc zeker rebooten.

Offline bjkli

• Silver Member
  • *
« Reply #3 on: January 18, 2015, 11:38:52 AM »
hoi mebo,

dcc search functie heb ik gebruikt dit was negatief,heb de pc opnieuw opgestart de drivers zijn geinstalleerd. . . .

dreamup werkt maar krijg hem niet geflasht,heb 2 maal de image geplaats en op flashen geklikt maar na een kwartier a 20 minuten deed hem niks balkje bleef leeg.

heb ik het stopgezet maar nu geeft hij telkens foutmelding als ik probeer te conecteren met dreamup heb geprobeerd met poort 1 tot en met poort 5 maar telkens lukte het mij niet. krijg nu deze melding als ik probeer te conecteren met dreamup: is not valeu integer value.

Dm500hd
New Enigma 2
Half Neutrino style
7e-13e-19.2e-23.5e-42e

Offline bjkli

• Silver Member
  • *
« Reply #4 on: January 18, 2015, 11:58:20 AM »
ik vrees dat de box dood is rip dreambox 500hd :-(
Dm500hd
New Enigma 2
Half Neutrino style
7e-13e-19.2e-23.5e-42e

Offline Rob007

• Super Member
« Reply #5 on: January 18, 2015, 12:02:19 PM »
Hallo BJKLI,

Onlangs heb ik ook mijn dm500 HD moeten opnieuw flaschen en hier mijn methode :

- TV scherm opzetten
- Verbinden van de 500 met Laptop met Notebook via Mini din Kabel.
- Ook met netwerk kabel op switch of router.
- Op scherm TV komt dan IP adress in het Groen en Box Type.
- Ofwel via de zoekfunctie het IP adres opzoeken zoals eerder beschreven in Luxsat.
- Bij VB  IP adress ; 192.168.1.16  ga dan via Internet Explorer en  http://192.168.1.16 ( hier je IP nr !! )
- Hier komt dan het Opstartscherm met de tekening en kun je beginnen met Flashen.

Druk dan de Flash toets in ofwel Firmware Update en zoek de .nfi File op die je eerst heb gedownload.
Dan Flashen en Reboot  ( duurt ongeveer  3/ 4 minuten.

Hierna moet de Box worden geconfigureerd : Spraak NL / LNB's instellen / zenders zoeken ...

Succes

DM7020HD ; DM600PVR ; DM500HD ; DM100 ; DM800HDseV2 ;
DM800 HD PVR ( Clone ? )
Visosat BigBisat 4 Quadro LNB / 4 Disecq Switch.
Triax 100 Draaibaar met ECI 9500S

Offline bjkli

• Silver Member
  • *
« Reply #6 on: January 18, 2015, 12:18:59 PM »
beste rob dit lukt niet ,ik ken da goed genoeg hoe je met u browser moet gaan flashen. . . .  . ik krijg hem niet aan de praat met dreamup vergeet dan maar met u browser te flashen. . . . . . .  effe de box laten rusten miscchien lukt het straks wel .

als ik moest kunnen flashen moet ik eerst een nieuwe bootloader flashen via dreamup of meteen de imaga nfi?open pli was van verleden jaar en ik vermoed dat dit 1 van de laatste images was ? dan zou het bootloader 84 zijn dacht ik ? de eerste 2 x heb ik geprobeerd met dreamup zonder netwerk kabel maar wel met mini usb via dreamup 1.3.3.11
te flashen de new enigma v2 die hier op luxsat staat ?
Dm500hd
New Enigma 2
Half Neutrino style
7e-13e-19.2e-23.5e-42e

Offline Caught

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #7 on: January 18, 2015, 01:29:28 PM »
Zeker niet met v2 flashen als het een DM500HD versie 1 betreft.
Wat je ook nog kan proberen is om je router en je dreambox te rebooten.
En misschien ook nog best eens je pc. Wie weet dat je terug via dcc kan zoeken.
Wat ik ook doe is gewoon gokken in de browser naar je ip adres,
normaal zal je nooit veel verder moeten zoeken dan wat normaal je ip adres van je box is. 
Zelf heb ik geen ervaring met Dreamup.

Succes  :cool:

Offline bjkli

• Silver Member
  • *
« Reply #8 on: January 18, 2015, 01:53:10 PM »
via dcc krijg ik geen verbinding! kan flashen maar weet nu niet meer wat ik moet doen welke image ik moet flashen, ik zie ook geen pli hier op luxsat  , v1  of v2 of een andere bootloader dreambox is ondertussen toch een 4tal jaren oud en was meestal voorzien van de laatse software,ik weet het niet meer kan het kwaad als ik zo andere images of verschillende bootloaders gebruik?ga  die box zeker kapot maken heb da gevoel want ben al van smorgens 7:00 bezig .. . . . tis alles of niks oftewel vliegt die dreambox eruit!

Dm500hd
New Enigma 2
Half Neutrino style
7e-13e-19.2e-23.5e-42e

Offline bjkli

• Silver Member
  • *
« Reply #9 on: January 18, 2015, 02:17:41 PM »
tis gelukt ,na een 6 tal uren , ben het wa verleerd:) new enigma v4 heeft hij toch geflasht.
Dm500hd
New Enigma 2
Half Neutrino style
7e-13e-19.2e-23.5e-42e

Offline nokirol

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #10 on: January 18, 2015, 02:25:38 PM »
das fijn om horen, de aanhouder wint  :cool:

( was wel een moeilijke bevalling he.)
groeten van Roland.

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ Vu+uno 4Kse +500gb hdd/ DB.525HD/ DB.8000HD+650gb hdd/ (DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)
Cas3 /Diablo /Dragon /Deltacam Twin/ enz.
Visiosat Bigsat 4 twin lmb's +4 singel lmb's / draaibaar 1.20 cm.

Offline bjkli

• Silver Member
  • *
« Reply #11 on: January 18, 2015, 03:49:06 PM »
was bijna een bevalling :) ik volg da niet meer laatste 2 a 3 jaar zelfs de homesite van luxsat was ik vergeten waar die files op staan, nochtans staan er veel images maarja bijna alles is opgelost! de kanalenlijst is ook wa verouderd  die ik op mijn pc heb  dus ma heb geen goesting niemeer.morgen na het werk terug wa bezig zijn
Dm500hd
New Enigma 2
Half Neutrino style
7e-13e-19.2e-23.5e-42e

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #12 on: January 18, 2015, 04:42:31 PM »
Die open pli kan heel hardnekkig zijn om iets anders te installeren, zelf een paar keer meegemaakt, de box wou niks installeren, enkel open pli ging
ik heb ergens gelezen dat ze zich daar een deel van de bios toe eigenen (als ik het zo mag noemen), iets waar ze geen zaken hebben.
Dan gaan ze nog eens een backup schrijven op de harde schijf, dat is zo goed als zeggen eens open pli, altijd open pli.

De beste methode is nog altijd, bij problemen, installeer eerst de originele dream-software, dat is 5 minuten werk, als het daarmee lukt weet je dat het niet aan de box ligt, en pas dan iets anders uittesten.

Hopelijk heb je uw lesje geleerd in verband met online updates, wat komt daar allemaal mee, voor hetzelfde geld krijg je een update voor een V2 versie.
Updates niet aan te raden. 

Offline bjkli

• Silver Member
  • *
« Reply #13 on: January 18, 2015, 10:10:33 PM »
heb meteen die online update gedeactiveerd. ma man wat een miserie. . . . .

eigenlijk was ik met de verkeerde image bezig ik had zelfs op de dream multimedia site een image voor de 500 gedownload,

en da was ook de v2 ik dacht v4 is nieuwer en pak de v2 achteraf was ik aan het sukkelen ermee ,wou niet zomaar vanalles gaan flashen in het begin

op het einde durfde ik dat wel en dat is ook goed gekomen, thx to sommige leden die ook hebben gezegd dat de v2 image voor de nieuwere versies zijn.

wel heb ik een heel oude kanalenlijst 7e -13e-19e-23.5e-42e en deze settings zijn moeilijk te vinden in deze combinatie,krijg regelmatig de melding als ik zap pid of sid niet gevonden dit begint meer en meer te worden wat mij enorm iriteert.kan ik niet die lijst via dreambox edit en kingfosat updaten dat ik de nieuwste frequenties krijg met een paar klikjes voor mijn bestaande settings? kan dit wel of bestaat dit wel?
Dm500hd
New Enigma 2
Half Neutrino style
7e-13e-19.2e-23.5e-42e

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #14 on: January 18, 2015, 10:58:57 PM »
ik zal straks mijn lijst eens opladen, die is nieuw ingeladen van kingofsat deze week, ook turksat zit erbij, helaas is daar geen boeket van. (besparingen)

Maar dat duurt niet lang om er een aan te maken met dreamset.

Open de zenderlijst , je zet de muis op een bestaand boeket, klikt nu met de rechter muisknop, (menu) en klik daar aan "Maak nieuwe Lijst" geef een naam aan dat boeket.
-----------------
Dan links in het programma, daar staan alle satellieten, selecteer daar turksat, sleep alles wat je wil hebben in je nieuw boeket, doe hetzelfde voor oost 7
je kan daarna nog gaan sorteren op naam, sateliet, provider , etc......

Die boekketen zelf kan je ook nog van plaats wisselen of hernoemen.

Op het einde de boel opslaan en dat is het, dan is de lijst klaar om te versturen naar je box, eerst wel de instellingen juist zetten , ip adres .....E2V4 versie enz.....

LuxSat Satellite  |  DREAMBOX RECEIVERS enigma2  |  Tips & Tricks  |  dm 500hd flashen probleem

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Copyright 30-10-2003-2018 LuxSat Satellite All rights Reserved.