gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 11:19:45 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam  |  Tools / Plugins / CCcam / OsCam Emu Pack / Bootlogo's  |  luxsat toolbox op linux mint 16
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: luxsat toolbox op linux mint 16  (Read 1656 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline tokkioTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 260
  • Country: be
luxsat toolbox op linux mint 16
« on: December 19, 2014, 05:32:04 PM »
Ik heb op een oude laptop de linux mint 16 opgezet, en updates en er de aanbevolen software opgezet , draait goed,maar ik heb heb probleem met  de Luxsat toolbox, die kan ik er wel op installeren, maar gaat niet open,.
Werkt er iemand onder linux die het wel open krijgt op zijn PC?
Alle tips zijn welkom.
Dank bij voorbaat.
Tokkio

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: luxsat toolbox op linux mint 16
« Reply #1 on: December 19, 2014, 06:19:54 PM »
Als het lukt zal het met wine moeten gaan anders is het noppes
De enige goede manier om met uw box en linux te comuniseren  is met FileZilla
Ik heb ook geëxperimenteerd met ubuntu en ben van misere terug naar windows gegaan
Enkel kwestie van connectie met de ontvanger en qua filpmrogjes zoals tv overal en tevens met XBMC had ik problemen 
grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline tokkioTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 260
  • Country: be
Re: luxsat toolbox op linux mint 16
« Reply #2 on: December 20, 2014, 05:13:00 PM »
De toolbox 5.7 kan ik wel installeren met wine ,maar er gaat niets van open  :-?, ga nu eens proberen met de nieuwe toolbox 6.
Och het is maar een amusement dat ik doe met dat oud laptopje,maar dat wil niet zeggen dat het niet moet werken he :-o.
maar er zijn nog genoeg distro's in linux , de Linux Mint 13 "Maya" Xfce zou ook goed zij,of de Linux-Zorin, die zou het meeste weg hebben van Windows ,we zien wel, maar alle tips zijn welkom. :Thanks:

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: luxsat toolbox op linux mint 16
« Reply #3 on: December 20, 2014, 08:57:10 PM »
Dat is ergens normaal dat je geen respons krijgt met de Toolbox onder Wine.

Wat is de toolbox?
Dat is in de eerste plaats een installatie pakket dat andere programma ’s uitpakt en installeert op harde schijf samen met een Toolbox menu.
Wanneer men later, onder Windows de toolbox aanklikt, krijg men die Toolbox menu te zien, met daarop alle programma’s die geïnstalleerd werden.
Elk van die knopen met een naam op, bevat een link naar de exe van het gewenste programma, bijvoorbeeld de “E2 signaalmeter” daaronder zit een link naar C:/ESM/ESM.exe.
Dat gebeurt op dezelfde manier als een snelkoppeling op uw computer scherm.
Dat is niks meer dan een opdrachtregel die onder een knop of naam zit, van ga naar ….en voer uit.

Om nu terug te komen op Linux en Wine.
Wine opent Windows programma’s
In dit specifieke geval ga je naar de exe van de toolbox en die zal perfect openen, maar hier stopt het.
Die snelkoppelingen in de menu van de toolbox openen normaal een nieuw venster onder Windows, met Windows opdrachtregels.
Onder Linux met Wine zal dat nooit lukken, want zou betekenen dat er eerst een 2de Wine moet opgestart worden in een nieuw venster en dat Wine het gewenste programma opent en dat kan dus niet.

Wat wel kan, is met Wine rechtsreeks het gewenste programma opstarten.
In het geval van de “E2 signaalmeter” via wine naar C:/ESM/ESM.exe
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam  |  Tools / Plugins / CCcam / OsCam Emu Pack / Bootlogo's  |  luxsat toolbox op linux mint 16
 

gfxgfx
gfx gfx