gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 07:11:46 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  problemen met DiSEQC H-H Motor SG-2100A
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: problemen met DiSEQC H-H Motor SG-2100A  (Read 3739 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

grazyna

  • Guest
problemen met DiSEQC H-H Motor SG-2100A
« on: November 15, 2014, 11:13:36 AM »
Ik heb nu beeld op 13 graden oost .  Wil ik nu van 13oost naar 23.5 dan krijg ik geen beeld via de afstand bediening van mijn dreambox 800hd. Terwijl de motor wel draait  Ga ik nu naar de schotel toe en ik druk op de knopjes die onder de motor zitten en branden en ik druk daar op een van de twee  met de hand  kan ik naar elke naar elke satelliet draaien die ik wil. En heb dan ook beeld Hoe los ik dat op

Online Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: problemen met DiSEQC H-H Motor SG-2100A
« Reply #1 on: November 15, 2014, 11:48:57 AM »
Ga naar je tuner instellingen en bij lengtegraad moet je de graden aanpassen.
Staat daar bv. 5.100 pas het dan aan naar 6.100 en kijk of je beeld hebt.
Heb je geen beeld pas dan aan naar 7.100 enz... het kan natuurlijk ook zijn dat je naar beneden moet aanpassen,
ofdat je kleinere stappen moet nemen.

 

 
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline Anderlecht

  • Global Moderator
  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1592
  • Country: be
  • satelietfraek
    • https://www.rsca.be
Re: problemen met DiSEQC H-H Motor SG-2100A
« Reply #2 on: November 15, 2014, 12:54:52 PM »
Ik heb nu beeld op 13 graden oost .  Wil ik nu van 13oost naar 23.5 dan krijg ik geen beeld via de afstand bediening van mijn dreambox 800hd. Terwijl de motor wel draait  Ga ik nu naar de schotel toe en ik druk op de knopjes die onder de motor zitten en branden en ik druk daar op een van de twee  met de hand  kan ik naar elke naar elke satelliet draaien die ik wil. En heb dan ook beeld Hoe los ik dat op
De schotel/motor staat niet goed afgeregeld
Gebruik Usals bij tuner configuratie , de 800hd ondersteunt toch Usals,vul de juiste waarden in bij Lengtegraad en Breedtegraad.
Kan je hier opzoeken http://www.dishpointer.com/ 
 
DREAMBOX 800 NEWENIGMA
DREAMBOX 800SE OPENPLI
DREAMBOX 500HD 
MAX DIGITAL XP1000
XTREND ET9200
OPENBOX S10
en brol op zolder
TRIAX SCHOTEL MULTIRAIL
DRAAIBARE OPSTELLING ROTOR MOTECK 2100
  Groetjes Anderlecht

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: problemen met DiSEQC H-H Motor SG-2100A
« Reply #3 on: November 15, 2014, 02:34:52 PM »
Ga naar je tuner instellingen en bij lengtegraad moet je de graden aanpassen.
Staat daar bv. 5.100 pas het dan aan naar 6.100 en kijk of je beeld hebt.
Heb je geen beeld pas dan aan naar 7.100 enz...
het kan natuurlijk ook zijn dat je naar beneden moet aanpassen,
ofdat je kleinere stappen moet nemen.

Dat zal niet lukken met 1°000  graad verschuiving tegelijk, dan loopt die het risico dat zijn schotel voorbij de satelliet  komt  te stoppen, die stap is te GROOT.
De methode is goed, maar beter is met stapjes van 0°100 graden te werken.
Waarbij iedere keer nadat er een ander getal werd ingevuld, een en weer dient gezapt worden tussen de testzender (A)* en een andere zender (B) op die satelliet.
Dat activeert de motor, doet men dat niet zal de motor ter plaatse blijven staan.

Als de satelliet gevonden is volgt nog een fijn -afstemming, dat moet met stapjes van 0°010

*Men moet hier een vaste testzender kiezen, waarbij de dB waarde kan opgevolgd worden.
The key to happiness
Stay away from idiots

grazyna

  • Guest
Re: problemen met DiSEQC H-H Motor SG-2100A
« Reply #4 on: November 17, 2014, 10:36:55 PM »
Dat staat allemaal goed .Hij heft het altijd goed gedaan.
Maar ik denk dat de satelliet instellingen in de  DREAMBOX  weg zijn.. MAAR IK WEET NIET HOE IK DE SATELIETEN IN  DE DREAMBOX IN MOET STELLEN. want ik weet wel dat ik elke satelliet apart vast moet zetten maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: problemen met DiSEQC H-H Motor SG-2100A
« Reply #5 on: November 18, 2014, 01:46:35 AM »
Dat was hier toch al eens aangehaald , hoe dat moest op een van uw vorige vragen.
in de handleiding van de DM800 staat het ook duidelijk uitgelegd.
https://www.luxsat.eu/handleidingen/Dreambox%20800%20Instellen/rotor%20zonder%20usals%20dreambox800/index.htm

Even terug komend op uw probleempje, als je de satellieten manueel moet gaan ingeven, dan staat de schotel 9 op 10 niet goed afgeregeld.

Vroeger voor USALS zijn intrede deed moest men altijd de satellieten manueel ingeven, dat is een omslachtig werkje.
Vandaag is het een stuk makkelijker gemaakt met USALS, dat is een reken programma dat voor elke satelliet automatisch gaat bepalen hoeveel de motor moet verdraaien.

Men hoeft enkel de coördinaten in te geven van de woonplaats en de rest doet het programma, dat legt die posities van elke satelliet vast.

VOORWAARDE
° Is dat de schotel correct is afgesteld op zijn nulpunt.
° De juiste coördinaten van de woonplaats ingegeven zijn.   
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  problemen met DiSEQC H-H Motor SG-2100A
 

gfxgfx
gfx gfx