gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 06:09:48 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Sommige hd zenders zappen traag!
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Sommige hd zenders zappen traag!  (Read 4206 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline senajaTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 25
Sommige hd zenders zappen traag!
« on: November 14, 2014, 02:28:47 PM »
Beste forumleden,

Ik heb Dreambox 800HD SE met A8P simkaart met Openpli 4.0 en Canal Digitaal. Ik heb probleem dat sommige HD zenders ( Nat Geo Wild HD DUT, History HD DUT en nog een paar andere) bij het zappen heel traag laden ( 6 seconden en soms langer). Andere HD zenders laden normaal.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Sommige hd zenders zappen traag!
« Reply #1 on: November 14, 2014, 04:13:37 PM »
Zou het Image kunnen zijn....of CCcam IN dat bewuste image
Ik heb op DM8000 (slaapkamer) alwaar mijn kaart inzit OpenPli 4
Als ik daar zap, bevriest het beeld even 3 à 5 sec. en dan komt de andere zender pas in beeld.
Normaal als je zapt zou dat beeld dus even 'zwart' moet zijn.....maar bij mij lijkt het alsof je het op pauze zet.

Op DM8000 ( woonkamer) heb ik ook OpenPli maar nog de vorige 3.0. versie.
daar gaat zappen ook niet altijd goed.....vooral de Film1 zenders en een aantal pr0n zenders hebben daar heeeeeeeeeel vaak last.
Btw. dat zijn wel de transponders alwaar de Belgische zenders opzitten ( lijkt wel of die veel zwakker zijn) .....NPO e RTL e.d. heb ik nooit last.
Maar tijdens zappen komt die cccam regel: "IPnummer:1200@1(0,327s)" dan regelmatig niet meteen in beeld en blijft dus weg
Duurt soms wel 10 sec. (of langer) of komt helemaal NOOIT....dus dan heb ik geen beeld meer....vaak even heen en weer zappen om weer "contact" te hebben.
De FTA zenders gaan allemaal als een speer op beide decoders.

Ik vermoed zelf dat dit dus met het Image te maken heeft in OpenPli.....
En de CD en TVV zijn dus gecodeerd ....dus dat duurt sowieso al langer als FTA...en bij CD is dat volgens mij helemaal pet op die (Belgische) transponders

Ik ben vaak wel te lui om er weer even iets anders op te zetten.  :)
Ik test altijd eerst even op DM8000 slaapkamer voordat ik hem ook op de woonkamer zet.
En omdat ik niet echt nog tevreden was met versie 4 van Pli heb ik dat dus nog (steeds)  niet op DM8000 in woonkamer gezet + luiheid
Maar dat in Pli 4 zou dus ook nog aan "de versie van de dag" kunnen liggen....misschien dat hij nu weer anders is
En dus bij jou zou dat ook aan de versie van de dag kunnen liggen......moet je wat geluk mee hebben dat je net de juiste treft hahahaha



Offline rof-fel

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 179
  • Country: 00
Re: Sommige hd zenders zappen traag!
« Reply #2 on: November 14, 2014, 04:38:30 PM »
A8P ?

Dan is dit toch een clone box ? Uitkijken dan hoor met welke images je het erop zet.

Offline senajaTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 25
Re: Sommige hd zenders zappen traag!
« Reply #3 on: November 14, 2014, 06:14:46 PM »
Zou het Image kunnen zijn....of CCcam IN dat bewuste image
Ik heb op DM8000 (slaapkamer) alwaar mijn kaart inzit OpenPli 4
Als ik daar zap, bevriest het beeld even 3 à 5 sec. en dan komt de andere zender pas in beeld.
Normaal als je zapt zou dat beeld dus even 'zwart' moet zijn.....maar bij mij lijkt het alsof je het op pauze zet.

Op DM8000 ( woonkamer) heb ik ook OpenPli maar nog de vorige 3.0. versie.
daar gaat zappen ook niet altijd goed.....vooral de Film1 zenders en een aantal pr0n zenders hebben daar heeeeeeeeeel vaak last.
Btw. dat zijn wel de transponders alwaar de Belgische zenders opzitten ( lijkt wel of die veel zwakker zijn) .....NPO e RTL e.d. heb ik nooit last.
Maar tijdens zappen komt die cccam regel: "IPnummer:1200@1(0,327s)" dan regelmatig niet meteen in beeld en blijft dus weg
Duurt soms wel 10 sec. (of langer) of komt helemaal NOOIT....dus dan heb ik geen beeld meer....vaak even heen en weer zappen om weer "contact" te hebben.
De FTA zenders gaan allemaal als een speer op beide decoders.

Ik vermoed zelf dat dit dus met het Image te maken heeft in OpenPli.....
En de CD en TVV zijn dus gecodeerd ....dus dat duurt sowieso al langer als FTA...en bij CD is dat volgens mij helemaal pet op die (Belgische) transponders

Ik ben vaak wel te lui om er weer even iets anders op te zetten.  :)
Ik test altijd eerst even op DM8000 slaapkamer voordat ik hem ook op de woonkamer zet.
En omdat ik niet echt nog tevreden was met versie 4 van Pli heb ik dat dus nog (steeds)  niet op DM8000 in woonkamer gezet + luiheid
Maar dat in Pli 4 zou dus ook nog aan "de versie van de dag" kunnen liggen....misschien dat hij nu weer anders is
En dus bij jou zou dat ook aan de versie van de dag kunnen liggen......moet je wat geluk mee hebben dat je net de juiste treft hahahaha

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had eerst openpli 2.1 met ferrari sim en had (in de eerste instantie) geen last van! Ik heb hiervan ongeveer 1 maand last van!
Wat is jouw advies. Ik zou ook originele image kunnen proberen, ik weet alleen niet wat ik zou moeten proberen! Met A8P simkaart kan ik ook originele images flashen (dat werd me verteld). Klopt dit? Misschien nog iemand anders met een oplossing!

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Sommige hd zenders zappen traag!
« Reply #4 on: November 14, 2014, 06:16:34 PM »
traag zappen of heb je een cardsharing ? die traag is
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline senajaTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 25
Re: Sommige hd zenders zappen traag!
« Reply #5 on: November 14, 2014, 06:21:50 PM »
traag zappen of heb je een cardsharing ? die traag is

Ik neem aan dat dan alles traag zou zijn! Bij mij zijn dat stuk of 5 zenders! Andere HD zenders werken perfect.

Offline Sjef

  • Full Member
  • **
  • Posts: 33
Re: Sommige hd zenders zappen traag!
« Reply #6 on: November 22, 2014, 09:55:02 AM »
Je zou ipv cccam oscam kunnen gebruiken. Oscam zapt sneller.

Offline senajaTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 25
Re: Sommige hd zenders zappen traag!
« Reply #7 on: November 27, 2014, 10:46:59 AM »
Welke versie oscam moet ik hebben?

Offline Sjef

  • Full Member
  • **
  • Posts: 33
Re: Sommige hd zenders zappen traag!
« Reply #8 on: December 14, 2014, 09:26:43 AM »
Sorry voor de late reactie maar bij openpli kun je deze gewoon uit de feeds nemen.

ProX

  • Guest
Re: Sommige hd zenders zappen traag!
« Reply #9 on: December 14, 2014, 09:41:39 AM »
Zat idd ook te denken aan transponder die dit veroorzaakt.  Als het de Cam of netwerk is zou je denken dat alles traag zou zijn. Hoe zit het schakelen in de switch? Is dat alleen voor schakelen tussen te ontvangen satelliet of ook transponder. Als laatste de lnb? Had een kapotte erop zitten die naar een half uur bv geen SBS6 meer gaf. Na kanaalwissel gewoon goed ontvangst, na half uurtje geen beeld meer.

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Sommige hd zenders zappen traag!
 

gfxgfx
gfx gfx