gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 09:50:58 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Astra is gelijk aan Eutelsat 2A
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Astra is gelijk aan Eutelsat 2A  (Read 3796 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frinket

  • Guest
Astra is gelijk aan Eutelsat 2A
« on: September 03, 2014, 11:23:56 PM »
A2 A & B zouden te ontvangen in Barcelona.Momenteel heb ik Eutelsat 2A 28,2 ingevoerd bij mijn satellietenlijst van de reciever.
Wegens gebrek van TP's  ben ik een blind scan begonnen.
Ik jaag achter die Foodnetwork omdat die fta is.
Bij Kingofsat is hij fta.

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Astra is gelijk aan Eutelsat 2A
« Reply #1 on: September 03, 2014, 11:40:07 PM »
Ik kan wel bevestigen dat die free to air zit op Eutelsat 2A 28,2 maar dan zonder onderschriften zoals nu op 23,5 via Tv Vlaanderen en Canaal Digitaal.
 :-x

Eutelsat 28A    11344.00  H   DVB-S   QPSK   27500      2/3
  Groetjes van Jef

Frinket

  • Guest
Re: Astra is gelijk aan Eutelsat 2A
« Reply #2 on: September 04, 2014, 11:15:41 AM »
Die foodnetwork en Fine Living zitten toch niet in basic van TVV.Speelt niet.
De grote vraag is :wat ontvang ik in N Spanje?  BBC ,Treu Movies,die 28° oost heeft meerdere satellieten.
Die footprints bvb,ik kan niet zien of ze verouderd zijn.Dan is het A2 F ,dan weer A2 E  die je normale schotel ginds zou kunnen ontvangen.
Dan zit er weer ééntje op 30° oost,allemaal verwarrend.

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Astra is gelijk aan Eutelsat 2A
« Reply #3 on: September 04, 2014, 11:31:56 AM »
Dat klopt die zit niet in basic
  Groetjes van Jef

Frinket

  • Guest
Re: Astra is gelijk aan Eutelsat 2A
« Reply #4 on: September 04, 2014, 10:53:25 PM »
Bij Astra2 zit Food network en de +1(11344H27500).Ze zaten ergens verloren in de zenderlijsten.
Ik word wel een beetje gek van de Engelsen.Dan weer D,dan weer F en de groottes van de dish ter hoogte N Spanje.Het lijkt of de oude info heeft men nog  niet verwijderd(warboel).

Frinket

  • Guest
Re: Astra is gelijk aan Eutelsat 2A
« Reply #5 on: September 24, 2014, 02:32:09 PM »
Eutelsat 28 speelde ,maar Astra 2F zou ook spelen in N Spanje(BBC1).Hoe doe je dat dan ?
De TP van A2 F bijvoegen bij Eutelsat 28.Het is nogal veel werk dan.Of vice versa,TP van Eutelsat zijn minder in aantal en die bij A 2 zetten.
Probleem is dat Eutelsat 28 op poort 2 zit.Vink je sat A 2 aan dan kun je de lnb van Eutelsat niet meer op 2 zetten of je hebt een twin lnb en die op poort 3 zetten.
Uitprinten wou ik ook doen met freq-lijst maar dat is een ganse gazet.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Astra is gelijk aan Eutelsat 2A
« Reply #6 on: September 24, 2014, 05:39:49 PM »
Je bent blijkbaar nog niet goed ingelicht hoe satelliet werkt.
Je moet niet gaan ingeven per satelliet, maar per satelliet positie, 19.2 | 23. 5 | 28.2  enz...

Hier moet ik toch wat uitleg bij geven.
 
Voor de Engelse zenders hangen er momenteel nog 4 satellieten:  Eutelsat 28A , Astra 2E , Astra 2F en Astra 2A
Eutelsat hangt op 28.5 en de Astra op 28.2, in principe zijn dat 2 posities.
Aangezien de meeste zenders op Astra zitten, gaat men de schotel afregelen op 28.2
Omdat de Eutelsat daar kort bij hangt kan men deze satelliet ook probleemloos binnen halen, zonder iets aan de schotel te wijzigen, het nadeel is dat de Eutelsat dan ietsje zwakker zal binnenkomen.
Andersom, de schotel afregelen op de  Eutelsat (28.5) zal resulteren in een zwakkere ontvangst van de Astra’s (28.2)
Het is daar altijd wat opletten welke zender men kiest voor het afregelen van de schotel, het moet een zender zijn die op een van de Astra satellieten zit.
Dus nooit afregelen op Food netwerk want die zit op Eutelsat.
http://en.kingofsat.net/sat-eurobird1.php


Nu, om transponders toe te voegen moet je enkel kijken naar de satelliet positie, zelfs al hangen daar 4 satellieten,
je ontvangt ze allemaal op dezelfde lnb.
Dat maakt niks uit voor een ingave van nieuwe frequenties, ze zenden allemaal uit op een verschillende frequentie, anders zouden ze elkaar storen.
Die satellieten worden wel vernoemd in de menu van een ontvanger, maar dat is niet belangrijk en dient alleen als herkenning.
 
Men is al een poosje bezig met de satellietvloot te vernieuwen, en op termijn zullen er maar 2 of 3 overblijven
Een deel zenders van de Eutelsat satelliet gaat trouwens naar een Astra satelliet, of de Eutelsat daar blijft hangen is maar de vraag.
Sinds de activering van 2 nieuwe satellieten, Astra 2E en 2F gebruikt men nu ook de UK beam, die uitsluitend uitzend op het verenigd koninkrijk en Ierland, voorheen was dat heel Europa, en heeft te maken met uitzend rechten.
In een deel van België , Nederland en Frankrijk is de ontvangst vrijwel ongewijzigd gebleven.
Maar hoe verder van de UK verwijderd, des te zwakker het signaal wordt.
Dan moet men overstappen op de grote formaten schotels.


ps

Dit is de link waar alle zenders (frequenties ) van 28.2 en 28.5 opstaan.
http://en.kingofsat.net/pos-28.2E.php
The key to happiness
Stay away from idiots

Frinket

  • Guest
Re: Astra is gelijk aan Eutelsat 2A
« Reply #7 on: September 24, 2014, 07:55:09 PM »
Mijn SAB Sky 4900 FTASC HD is normaal voor Engeland bestemd.Ik heb hier in B 1 week de beams aan het bezien geweest voor Engelse zenders in NO Spanje.
A2F zou juist gaan  met een TDA 78.Ginds stond A1 en Eutesat28 op multifeed al opgesteld.Normaal heb je een grotere schotel nodig ginds voor Eutelsat.S/Q was 73 % op hoge TP.
Ik ben nu terug in B en ik zie dat je Eutelat 28 en Astra2 samen op poort 3 kunt zetten(had ik dat geweten!).
Dus TP's van de satellieten op positie 28,..° oost samenvoegen is niet nodig.


Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Astra is gelijk aan Eutelsat 2A
« Reply #8 on: September 24, 2014, 08:16:34 PM »
Mijn SAB Sky 4900 FTASC HD is normaal voor Engeland bestemd.Ik heb hier in B 1 week de beams aan het bezien geweest voor Engelse zenders in NO Spanje.
A2F zou juist gaan  met een TDA 78.Ginds stond A1 en Eutesat28 op multifeed al opgesteld.Normaal heb je een grotere schotel nodig ginds voor Eutelsat.S/Q was 73 % op hoge TP.
Ik ben nu terug in B en ik zie dat je Eutelat 28 en Astra2 samen op poort 3 kunt zetten(had ik dat geweten!).
Dus TP's van de satellieten op positie 28,..° oost samenvoegen is niet nodig.

Astra 2F en 2E kan je vergeten met een 78 cm ginds in Spanje.

Dit is de beam van astra 2F, die van 2E is identiek.





Dus TP's van de satellieten op positie 28,..° oost samenvoegen is niet nodig.

juist wel samen voegen zodat alles via 1 lnb komt.
Hoe ga je anders dat verschil van 0.2 graden wegwerken, zo'n smalle lnb's bestaan er nog niet.
Tenminste hier in België want in spanje is de situatie anders, omdat je daar dichter tegen de evenaar en de satellieten zelf zit.
En dat hangt er nog van af waar je zit.

http://en.kingofsat.net/pos-28.2E.php
al wat op de bovenstaande pagina van kingofsat staat, moet men ingeven op sateliet positie 28.2, dat een bepaalde satelliet zoals 2F of 2e daar ontbreekt, negeer je maar,
Het zijn de frequenties en de parameters die er bij horen, dat alleen telt, want daarop gaat uw box scannen.
The key to happiness
Stay away from idiots

Frinket

  • Guest
Re: Astra is gelijk aan Eutelsat 2A
« Reply #9 on: September 24, 2014, 09:15:59 PM »
Ik las zojuist een artikel dat  de BBC's wegvallen in Spanje deze maand.Enkel met internet en een set top box of zoiets nog te ontvangen.Triestig.
De beams bezie ik volgend jaar nog wel eens.Denkelijk speelt Movie4Men nog,reuzezender.
Wat ik versta onder je uitleg.Maak en voeg een nieuwe sat aan (bvb Astra 28 oost) en gooi alle freq en data (TP) van die 28,2 & 28,5° erbij.En scan maar.

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Astra is gelijk aan Eutelsat 2A
 

gfxgfx
gfx gfx