gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 06:11:30 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  DVBS2 ontvanger voor evtl zwak signaal
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: DVBS2 ontvanger voor evtl zwak signaal  (Read 3256 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frinket

  • Guest
DVBS2 ontvanger voor evtl zwak signaal
« on: August 13, 2014, 11:16:15 PM »
(SAB Sky 4900 FTASC HD),ik laat de reciever achter in de vakantie woning zodat ze bvn kunnen zien.Ikzelf zou er mijn tvv kaartje kunnen insteken,zonder ci slot.
Ginds is't signaal nogal nipt,zeker die hoge freq 12721 A1.Ik neem telkens  de tvv Philips DSR7141 mede.Onpraktisch en signaalontvangst is niet zo goed denk ik.Afstellen doe ik met tv en de oude SD reciever.
Ik kan toch geen dure reciever achterlaten ginds.Nederlanders hebben hun rnw -zenders.Als Vlaming heb je DVBS2 nodig.

Frinket

  • Guest
Re: DVBS2 ontvanger voor evtl zwak signaal
« Reply #1 on: August 20, 2014, 11:05:39 PM »
In een winkel kon ik niks vinden.Er staat nog veel en dat moet eerst buiten denk ik.
Daarstraks ben in een buurt geweest met min 8 sat winkels. 2 Winkels stonden er.BB zijn de mensen het beu,het zoveelste kaartje of ci(ik was daar ook bij).
Omdat ik niks kon vinden van pro's or no's heb ik de reciever toch gekocht via 't net.
Een paar dagen geduld en dan kan ik een proefopstelling doen.Info later.....

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: DVBS2 ontvanger voor evtl zwak signaal
« Reply #2 on: August 20, 2014, 11:31:25 PM »
Ik ben benieuwd naar het vervolg  :-x
  Groetjes van Jef

Frinket

  • Guest
Re: DVBS2 ontvanger voor evtl zwak signaal
« Reply #3 on: August 27, 2014, 11:18:30 PM »
Nieuw is steeds wat zoeken.Als ge uw gsm kunt bedienen zul je met deze reciever ook weg kunnen.
Transponder moest ik bijvoegen van tvv .(installation-TP list-add)De 12721 zijn S/R is verhoogd naar 23500.
Met mijn 40 m coax en op de hoogste tvv-freq heb ik toch meer intensity en quality dan de tvv Philips DSR7141.
Echte signaalmeters .Dus alles bijna meer +'n dan de Phillips.
Er zit enkel digitale audio op.Er bestaat scart plug met audio tulpstekker,rca genoemd denk ik.Maar die kan in gebruik zijn voor je tv indien je nog geen tv met hdmi hebt.
Of je gaat via de koptelefoon van je tv.
Minder is de kl wazige foto's in het NL instruktieboekje. Voor zo weinig € heb je veel in huis vind ik.(DVB-S2 & HD &   kaartlezer voor tvv of CD)

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: DVBS2 ontvanger voor evtl zwak signaal
« Reply #4 on: August 27, 2014, 11:35:44 PM »
Mooi om te horen en  :Thanks: voor de nuttige info  :cool:
  Groetjes van Jef

Frinket

  • Guest
Re: DVBS2 ontvanger voor evtl zwak signaal
« Reply #5 on: August 29, 2014, 11:29:30 AM »
Ik zal de reciever een flash moeten geven.Vroeger kon men de cam aan/uit zetten voor updates.Wellicht is dat verborgen.
En 'vier'(zenders van A1 12721 H 23500) is weg uit de zenderlijst.TP stond er maar zenders waren weg.Na de scan zit 'vier' nog niet bij de verkenner(rood knopje boven,Find)
Dit alles tov kaart die uitviel  en de zogenaamde zenderlijst die niet veranderd na  automatische fastscans naar zenders.

Frinket

  • Guest
Re: DVBS2 ontvanger voor evtl zwak signaal
« Reply #6 on: August 30, 2014, 10:37:59 AM »
Zenders 'vier' enz staan wel ergens de zenderlijst.Ergens verloren bij nr 1000.....
Nochthans heb ik links boven een knopje 'Find' genaamd.Werkt als verkenner,je tikt een letter of woord aan en meteen staan de resultaten daar.'vier' was er niet bij.
En weeral moet ik het verbeteren.Nadat ik 'vier' verhuist heb naar plaats 7 vind de verkenner de zender wel.
http://www.sabsatellite.nl/sab-sky/613/sab-sky-4900-hd-ftasc  Hier staat wat voor de SAB 4900. Upgrade en channel list heb ik al geïnstalleerd.Nog niet in gebruik.
Nu ja de smartcard ,ergens zie ik 10° mnd 2014 staan.Of krijgt de kaart pulsen van tvv zodat ze stilvalt in een onofficiële reciever.?

Frinket

  • Guest
Re: DVBS2 ontvanger voor evtl zwak signaal
« Reply #7 on: September 24, 2014, 02:46:40 PM »
Goede reciever voor op reis.Met enkel A 1 had ik toch de niet HD zenders van TVV.
Wil je toch zenders bijvoegen in de SAB dan moet je gewoon de desbetreffende TP (freq) bijvoegen (add) in je SAB.
Te raadplegen via Internet of zo,bvb RVI radio Vlaanderen(FTA) of de verhuisde BVN.
1 Minpuntje had ik;van de scart krijg je bang als je die inplugt.'t Lijkt of die gaat losbreken.Is geplakt nu met dikke tec 7.

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  DVBS2 ontvanger voor evtl zwak signaal
 

gfxgfx
gfx gfx