gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 07:14:14 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  enkel beeld op V-positie
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: enkel beeld op V-positie  (Read 3511 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sdv21

  • Guest
enkel beeld op V-positie
« on: July 24, 2014, 02:35:20 PM »
Hallo,

Ik hier een andere schotel opgesteld met diseqc motortje erop, ik heb hem kunnen instellen maar merk nu dat ik alleen signaal heb op de kanalen met V-positie niet op de horizontale kanalen.
zou ik iets over het hoofd hebben gezien?

Groetjes Sander

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: enkel beeld op V-positie
« Reply #1 on: July 24, 2014, 04:04:23 PM »
Ja dat zit er dik in.

Hoe staat uw lnb ? hopelijk niet schuin, een lnb op een gemotoriseerde schotel moet recht naar beneden staan.

Probeer eens, als je op een positie staat waar de horizontale transponders niet doorkomen, om de coax rechtstreeks aan te sluiten op de lnb.
Het gebeurt al eens dat de motor het stuursignaal voor de lnb blokeert, dat is 5 minuutjes werk en een stap dichterbij de oplossing.

The key to happiness
Stay away from idiots

sdv21

  • Guest
Re: enkel beeld op V-positie
« Reply #2 on: July 29, 2014, 03:45:03 PM »
Lnb staat recht naar beneden, ik heb de coax eens rechtstreeks op de lnb aangesloten, probleem blijft hetzelfde.

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: enkel beeld op V-positie
« Reply #3 on: July 30, 2014, 12:34:08 PM »
Voor een paar centen koop je een nieuwe LNB voorkeur ; Inverto Black Ultra**

*= Deze haalt zelfs zwakke signalen binnen en is in de BeNeLux aanbevolen om de Nilesat te ontvangen, in ieder geval een groot deel ervan.
Het kan wel zijn dat je dan de H-frequenties niet of slecht ontvangt, die zijn namelijk zwakker.

Je huidige LNB zou ook wel eens ten dele kapot kunnen zijn.
Normaal gezien mag de motor geen signalen tegenhouden.
Ik heb jaren een Moteck sg2100 gebruikt, met een Triax 110 cm*-*., en dit zonder problemen.

*-*= Deze grote is alleen voor de Nilesat nodig.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: enkel beeld op V-positie
« Reply #4 on: July 31, 2014, 11:41:44 AM »
Dank U Togan voor de extra info.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

sdv21

  • Guest
Re: enkel beeld op V-positie
« Reply #5 on: July 31, 2014, 05:03:23 PM »
ok, we zullen dit eens bekijken.. :-x :-x

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: enkel beeld op V-positie
« Reply #6 on: July 31, 2014, 09:36:00 PM »
Dank U Togan voor de extra info.

Word tegenwoordig nog al eens vergeten Togan ,een klein woordje  :Thanks: of een  :merci: maar jouw info`s zijn voor mij zeker steeds te gebruiken en zeker nuttig Thank U.
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: enkel beeld op V-positie
« Reply #7 on: August 01, 2014, 11:43:17 AM »
Ik verwacht geen dank u, eerder een antwoord wat zegt of ze iets aan de info hebben en het ook begrijpen.

Een ander kan daar misschien ook zijn voordeel mee doen.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Frinket

  • Guest
Re: enkel beeld op V-positie
« Reply #8 on: August 03, 2014, 10:07:14 PM »
Met tegenwoordig HD en dvb s2 moet  je lnb skew nogal nauwkeurig staan.En elke sat positie is telkens ietwat verschillend.
Bij de gewone SD zenders zou zo'n motor-draaischotel nog gaan omdat die de Clarke belt volg en de lnb ook mee draait.
Er bestaat iets wat waar je je lnb in plaatst .Je lnb skew verdraait dan,automatisch is dat nog niet.
Tijden veranderen en al vlug heb je antiek spul.('k had vroeger nog D2mac)

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: enkel beeld op V-positie
« Reply #9 on: August 04, 2014, 12:01:46 AM »
En laat ons ook niet vergeten dat men bij alle Astra satellieten met een verschil van 7 graden zit in de skew, ten opzichte van de andere satellieten.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: enkel beeld op V-positie
« Reply #10 on: August 04, 2014, 11:38:19 AM »
mebo 870,

Dat klopt, heb daar, toen ik nog een draaibare wok had, gelukkig nooit geen last van gehad.

Mijn advies is, op het 0-punt van de motor stand, de LNB recht zetten, met de kabeluitgang recht naar beneden.
Als alles zo goed is afgesteld, dan volgt de skew mooi mee met de schotel.
Behalve dan de Astra satellieten.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: enkel beeld op V-positie
« Reply #11 on: August 04, 2014, 11:54:03 AM »
Ik wou dat nog eens onder de aandacht brengen, want veel mensen zijn daar niet eens van op de hoogte.
Dan gaan ze op hun draaibare schotel de lnb skew nog wat fine_tunen op een astra satelliet, dan merken ze met die ietsje schuin te zetten dat de ontvangst nog beter wordt.
Terwijl men op dat moment eigenlijk de ontvangst van niet Astra satellieten verzwakt.
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  enkel beeld op V-positie
 

gfxgfx
gfx gfx