gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 08:57:27 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  Zenderlijst overschreven...
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Zenderlijst overschreven...  (Read 9567 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #15 on: July 12, 2014, 12:12:27 PM »
Misschien kan je idd het best vanaf niets beginnen.
Het duur amper 15min voor je weer in gang bent.
En de kanaallijst niet meer vanaf je box downloaden.

Indien hulp nodig dan horen we het wel.

 
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline joristTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 12
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #16 on: July 14, 2014, 09:29:07 AM »
Hieronder is een uitleg van een paar jaar terug te lezen.
Ik ga vandaag eens opnieuw installeren.


TV Vlaanderen kijkers geconfronteerd met foute zaplijst

« on: September 25, 2010, 06:17:59 PM »



TV Vlaanderen zal versneld een software-patch uitgeven om een probleem met de zaplijsten op te lossen. Bij verschillende klanten voert de HD-ontvanger een spontane herstart uit en laadt daarbij de zenderlijst van het Nederlandse merk Canal Digitaal.

Bezitters van een gecertificeerde Philips DSR 7121, 7141 en 8121 ontvanger hebben eind augustus de nieuwe software versie SP 3.2b ontvangen op de decoder. Bij verschillende klanten voert de HD-ontvanger een spontane herstart uit en laadt daarbij de zenderlijst van Canal Digitaal. Dit is enorm verwarrend waardoor men via  Fabrieksinstellingen terug uw vertrouwde zenderlijst moest inladen.

TV Vlaanderen lanceert een software-patch die afrekent met het spontaan inladen van de zenderlijst van Canal Digitaal. Deze patch wordt momenteel getest door de software-leverancier. De officiële uitgave is verwacht voor begin oktober.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #17 on: July 14, 2014, 01:58:15 PM »
Hieronder is een uitleg van een paar jaar terug te lezen.


Bezitters van een gecertificeerde Philips DSR 7121, 7141 en 8121 ontvanger hebben eind augustus de nieuwe software versie SP 3.2b ontvangen


Ik gebruik een VU+ULTIMO met OPENPLI 4

Ik snap niet wat dat er nu mee te maken heeft als jij een VU hebt.  :P :P

Offline joristTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 12
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #18 on: July 15, 2014, 02:54:47 PM »
Ik ben de kluts kwijt en dan gebeuren zo'n dingen. Nu zou ik te weten willen komen hoe ik een zenderlijst kan samenstellen via mijn pc. Alles is er uit. maagdelijk schoon.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #19 on: July 15, 2014, 04:32:49 PM »
Nu zou ik te weten willen komen hoe ik een zenderlijst kan samenstellen via mijn pc. Alles is er uit. maagdelijk schoon.

Op dit forum kan je vragen stellen...dan krijg je antwoord !!  :twisted:
Dit forum kan je ook nalezen......dan krijg je ook antwoord!!  :-)

Lees b.v. dit topic wat Mebo870 gisteren nog schreef:  https://www.luxsat.eu/forum/index.php/topic,46973.msg256715.html#msg256715

**********

Beste is om dus met DreamSet te beginnen.
Er zijn verschillende mogelijkheden...b.v. om alle zenders op je box te scannen en ook op je box je eigen boeketten aan te maken en daarin de zenders plakken/kopieren.
dat is echter een heeeeeeeeeeeeeeeeeel werk...maar ja...het kan p.s ligt er ook aan WAT je allemaal wil zien in je boeketten.
Ik heb zelf een heel eenvoudige lijst met maar een stuk of 8 boeketten...dus dan is dat op je box nog te doen.

Je kan dus ook een goede zenderlijst van hier downloaden...die zijn vaak helemaal compleet met veel satellieten: https://www.luxsat.eu/forum/index.php/board,210.0.html
Je neemt b.v. die van Caught....die open je dan in DreamSet en dan kan je die zelf naar je hand zetten.

je begint dan b.v. met het maken van je EIGEN BOEKET....maar je kan sommigen ook nog laten staan.
Stel in Caught zijn lijst staat een Nederlands boeket met daarin dus de zenders.
dan kan je die al laten staan...of aanpassen dat jij bepaalde zenders op een ander plek wil.
Dan maak jezelf b.v. een boeket met de naam "Films" ...en daarin zet je nu je filmzenders in.
Soms kan het zijn dat je zenders dubbel wil...dus b.v. je hebt een boeket met naam "HD zenders" hierin staan nu alle HD zenders die er maar zijn.
Maar b.v. Film1 HD die in dit boeker zit kan je ook in het Film boeket hebben...

Maar de truc is dus om van al die zenders uit de Caught lijst te gaan "verplaatsen/kopieren" naar je eigen boeketten.
Als je dan b.v. één boeket uit de Caught ljst helemaal heb nagezien en alles uitgehaald hebt wat jou interesse had, dan kan je dat boeket alvast verwijderen.
Op den duur hou je dus alleen nog maar "je eigen boeketten" over in die lijst.....je kan die Caught lijst ondertussen dan b.v. ook al opslaan in een mapje als: "jorist lijst"

heb je b.v. maar 4 sats ( astra 1-2-3 en hotbird) en in die Caught lijst staan b.v. 50 satellieten, dan kan je in DreamSet voor je begint al eerst al die sats verwijderen die je toch niet heb....
1. open die Caught lijst in DreamSet --> klik op die button "Bewerken"
Nu krijg je daar een Sat te zien, met daarachter wat icoontjes ----> klik op dat rode kruisje "satelliet verwijderen"
Nu opent een popup schermpie met allemaal satellieten uit die caught lijst en die kan je dan allemaal aanvinken....Behalve natuurlijk Astra 1 - 2 -3 en hotbird.
Als je nu op verwijderen druk, zullen al die sat verdwijnen en hou je alleen nog maar jou 4 sats over in de lijst.
Je kan dan aan de boeketten zien of er zenders instaan die ACTIEF zijn....zo nee, dan kan je hem meteen al verwijderen
want die zenders doen het toch niet bij jou  :-x (ps kan zijn dat ze dan allemaal meteen al weg zijn  :P   :cool: )
Zo hou je dus alleen boeketen over die interessant KUNNEN zijn...dus die ga je napluizen en die zenders ga je dan eventueel verplaatsen na je eigen boeket.
Is dat (leen) boeket niet meer nodig ...hoppa weg ermee...en op den duur heb je alleen nog maar je eigen boeketten en dus je eigen zenders en ook op de juiste volgorde.
Weet je niet welke weg kan ?? geen probleem dan zet je hem gewoon in jou lijst als je denk dat dat nog wel eens een leuke zender kan zijn.
Als je de lijst na je box schrijft en je zapt zo'n boeket door, dan kan je pas zien of het een leuke zender is....zo nee of staat hij toch op zwart/gecodeerd dan verwijder je
hem meteen op je box zelf......je hebt dan b.v. nog 20 zenders weggegooid...en je boeket ( op TV/decoder) is nu goed....hoppa weer terug schrijven naar DreamSet
en opslaan als je Huidige lijst......dit hoef je niet allemaal in 1x te doen, maar daar kan je rustig dagenlang over doen.....boeket voor boeket....net zolang tot je tevreden bent.
Dus telkens schrijven na box en weer ophalen van je decoder.... dan kun je op TV zien wat het allemaal is qua zenders.
Is JOU lijst eenmaal compleet zoals JIJ het wil, dan kan je b.v. de volgende keer bij een zenderwissel dit gewoon aanpassen op je box zelf...gaat vaak maar om 1 of 4 zendertjes
dus makkelijk te doen op je box.....staat vaak ook al in je transponder dus alleen even verplaatsen in jou boeket....dan op PC weer een nieuw mapje aanmaken met huidige datum
en daarin je nieuwe lijst VAN DECODER weer ophalen en bewaren op PC.......op die manier kan je dus telkens met je eigen lijst doen en is die altijd up 2 date.  :cool:

P.s.
Maak eerst een mapje aan op je PC...b.v. jorist lijst.
Als je nu wat veranderingen hebt gedaan, en je wil hem opslaan, klik dan op "Bewaren als..." en je selecteert jou mapje jorist lijst....en daarin dus opslaan.
Nu zal in dat mapje dus de lameb komen te staan van jou lijst.

Als je nadien in deze lijst nog weer eens wat aanpast, dan kan je gewoon op de button "Bewaren" klikken.
Nu zal jou huidige lijst dus worden aangepast....dus worden OVERSCHREVEN....dus pas op dat je niet zomaar wat overschrijft,
want kan zijn dat je dat met een lijst doet die je juist NIET wil overschrijven...haha

kleine tip: maak een naam met datum en dan zo dat je nieuwste lijst altijd onderaan komt te staan op je PC...zo weet je altijd wat je laatste zenderlijst is.
Ik heb b.v. de namen.
DM_SET_2014_06_12
DM_SET_2014_07_15
of
Jorist_lijst_2014_07_15
Door eerst het jaartal te doen en dan de maand en dag, zal je PC dat in alfabet en op cijfer zetten...dus altijd makkelijk weer te vinden uit je lijsten die je bewaard.
Ik bewaar er dan ook altijd een stuk of wat....mocht er met mijn huidige lijst eens wat gebeuren, dan heb ik altijd de vorige nog.
En in die vorige is het dan alleen nog even de laatste zenderwissels weer opnieuw doen....is dan zo gepiept, en die sla ik weer opnieuw op als mijn Huidige lijst.
je kan je huidige lijst ook dubbel opslaan...de ene bewaar je goed en met de ander kan je dan weer wat experimenteren.
DM_SET_2014_07_15
DM_SET_2014_07_15_kopie

Offline joristTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 12
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #20 on: July 15, 2014, 09:00:27 PM »
Prachtig uitgelegd, Kanus.
Alles is er uit...maar ook CCCAM 2.3 en ik vind die niet meer terug, nergens. Hoe kan ik die er opnieuw inkrijgen?

Offline Anderlecht

  • Global Moderator
  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1592
  • Country: be
  • satelietfraek
    • https://www.rsca.be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #21 on: July 15, 2014, 11:22:24 PM »
Je hebt openpli als image
menu-plugins-groene knop plugins downloaden en softcams selecteren, daarCCam 2.30  opnieuw ophalen ,staat hij er niet in ga je hem eerst moeten verwijderen in plugin menu ,rodeknop verwijderen klikken en dan bij softcam eerst cccam 2.30 verwijderen ,dan procedure groene knop opnieuw uitvoeren 
DREAMBOX 800 NEWENIGMA
DREAMBOX 800SE OPENPLI
DREAMBOX 500HD 
MAX DIGITAL XP1000
XTREND ET9200
OPENBOX S10
en brol op zolder
TRIAX SCHOTEL MULTIRAIL
DRAAIBARE OPSTELLING ROTOR MOTECK 2100
  Groetjes Anderlecht

Offline joristTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 12
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #22 on: July 17, 2014, 09:54:31 AM »
Hallo, gisteren is het allemaal in de plooi gevallen. Nu afwachten. Indien er nog moeilijkheden komen dan zal ik het laten weten. Bedankt allemaal.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #23 on: July 21, 2014, 12:30:50 AM »
Nog een aanvulling op het steeds terug keren van zenderlijsten.
Wie bij het instaleren van open pli ook een zenderlijst van hun servers had gedownload.
Die kwam later, bij het plaatsen van een eigen zenderlijst voor een verassing te staan.
De eigen gemaakte lijst werd geregeld overschreven door de lijst van open pli.
Enige remedie : De lijst van open pli eerst verwijderen via de image zelf.

Om het helemaal af te maken, is er in Open Pli ook nog de fast scan functie.
Een fast scan functie haalt alle zenders op van een bepaalde provider, zoals Canaldigital - TV Vlaanderen - Télésat enz.
Als die geactiveerd werd, dan haalt die een boeket (favorieten lijstje) op telkens er een aanpassing is door gevoerd.
Dit boeket  wordt dan in uw eigen zenderlijst bovenaan bij geschreven .
Men mag dat boeket 100 maal deleten, die komt telkenmale terug.


Om de fast scan uit te schakelen 
Menu >> instellingen >> zenders zoeken >> fastscan

De optie  "enable auto fast scan"  op nee zetten.


   
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  Zenderlijst overschreven...
 

gfxgfx
gfx gfx