gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 07:47:49 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam  |  Settings (Moderator: Lawsons)  |  Picons en openpli
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Picons en openpli  (Read 1993 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Picons en openpli
« on: May 04, 2014, 08:38:30 PM »
Wie gebruikt er picons en open pli .

ik zit hier al langere tijd te worstelen met iets waar ik kop noch staart aan krijg.
ik maak normaal gebruik van kingofsat om de zenderlijst in te laden en aan te passen via dreamset,  dat lukt allemaal.
Nu had ik daar ook picons voor gemaakt, ook dat werkte vlekkeloos op de box hier.

Maar nu komt het, veel van die picons bleken nadien niet te kloppen op anderen hun box omdat ze een andere zenderlijst gebruiken of zelfs inscannen en hun lijstje zelf maken.

Daarom heb ik zelf een test gedaan en een scan met de dreambox hier, en inderdaad er zit een verschil tussen dat wat kingofsats op het net zet en de eigen scan.
Het meest opvallend hierbij is dat het bijna altijd gaat om canaaldigitaal, tv vlaanderen, telesat, sky link en CS link.

Waarschijnlijk zit het hem in de benaming die ze bij kingofsat gebruiken voor de providers, want het sid nummers van de zenders komen wel overeen.

Bij kingofsat gebruiken ze nog steeds de benaming van canaaldigitaal, tv vlaanderen en zelfs nog Mobistar
Op de eigen scan komt voor al de providers (canaaldigitaal, tv vlaanderen, telesat, sky link en CS link) M7 Group te voorschijn.

ik had de picons dus allemaal aangepast op de eigen scan en kingofsat en dacht daarmee het probleem opgelost te hebben.
Nu doe ik gisteren een scan via openpli op provider en kies TV Vlaanderen, wat schets mijn verbazing, de picons doen het weer niet  :-(

Nu snap ik het niet meer.

kan er eens iemand een testje doen en die tv vlaanderen lijst eens downloaden via openpli en het resultaat meedelen, of de picons van hier het doen.

Het moet ergens een oorzaak hebben, alleen vind ik het verband niet

bijgevoegd een snapshot van de TV Vlaanderen zenderlijst, daar staat bij provider ook een afwijking i.p.v. M7 Group staat er hier basic light, basic of basic + , net op deze die ingekleurd zijn werkt er geen enkele picon.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam  |  Settings (Moderator: Lawsons)  |  Picons en openpli
 

gfxgfx
gfx gfx