gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024
Latest oscam all images 11748 (update) 18-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 (update) 18-03-2024
Vu+ openvix: release 6.5.001 (update) 14-03-2024
Dreambox Merlin (update) 11-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72162 Posts in 11150 Topics by 6349 Members - Latest Member: Banderas76 March 19, 2024, 03:11:14 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam  |  Settings (Moderator: Lawsons)  |  Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"  (Read 17729 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8355
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« on: February 15, 2014, 10:57:07 PM »
Ik wil graag mijn collectie picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD" vervolledigen. 
Die van Astra 19.2 en 23.5 heb ik al in mijn bezit, ik zoek nog die voor astra 28.2 en hotbird 
Mocht er iemand zijn die deze vind, laat het eens weten, (please)
want ze zijn de moeite waard met een levendiger weergave dan die saaie picons van vroeger.
 
Oorspronkelijk zijn ze 500 x 300 of 220 x132 vermoedelijk gemaakt voor de oled schermpjes, ik maak ze dan kleiner en Zo kan ik ze ook weergeven in mijn infobalk, nieuwe enigma 2 images staan dit nu toe   

voorbeeldje


The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« Reply #1 on: February 16, 2014, 01:12:00 AM »
Wauw ...zijn wel hele mooie.

Alleen als ze dan zo moeilijk te vinden zijn, zal je dan soms wel zelf aan het knutselen moeten bij
die zenderwissels van CD en TVV....maar ach dat is dan ook nog wel te doen in fotosoep of Fireworks e.d

Kan je je gehele picon mapje ( deze mooie + oude  aanvullende 13 en 28) niet hier op de site zetten.
Zou ze ook best wel willen hebben.  :twisted:





Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8355
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« Reply #2 on: February 16, 2014, 01:36:17 AM »
ik zal ze morgen eens online zetten, het zijn er iets van een 1900,
ze zien er wel super uit op het scherm, tegenover die andere.
Voor de picons van astra 28.2 e hotbird, ze worden een aantal keer genoemd, alleen werkten die linken niet meer.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8355
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« Reply #3 on: February 16, 2014, 11:24:58 AM »
ze staan online in de map tijdelijke bestanden

https://www.luxsat.eu/forum/index.php/topic,46371.0.html
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« Reply #4 on: February 16, 2014, 01:17:58 PM »
ik zal ze morgen eens online zetten, het zijn er iets van een 1900,
ze zien er wel super uit op het scherm, tegenover die andere.
Voor de picons van astra 28.2 e hotbird, ze worden een aantal keer genoemd, alleen werkten die linken niet meer.

Thanx...die ga ik vandaag of morgen eens even erin zetten.  :twisted:

Ik zie ook die "naamloos.psd" file dus je kan ze dan ook zelf makkelijk maken. ( stel dat het om een paar picons gaat)
En als het er niet teveel zijn, kan je ook zelf die namen aanpassen....als je de zender in VLC bekijkt zie je daar welke naam hij heeft.

En ik ken het niet, maar er is volgens mij ook een speciaal programma waarmee je picons kan onderhouden en veranderen e.d.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8355
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« Reply #5 on: February 16, 2014, 02:31:28 PM »
ja, onderhoud kan met dreamboxedit, de gekoppelde picon wordt daar getoond wanneer men de picon directory ingeeft onder hulpmiddelen en opties.
Bij dreamboxedit kan men snel een (zelfgemaakte) picon toewijzen aan een zender, waardoor de picon automatisch dezelfde naam krijgt als het ID nummer van de zender.
Bijvoorbeeld cartoon network 19.2.png wordt dan hernoemd naar 1_0_1_1D2B_2FA8_13E_820000_0_0_0.png

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« Reply #6 on: February 26, 2014, 04:23:11 PM »
Ik heb vandaag eens de tijd genomen om deze erin te zetten.
Jammer is wel dat hij niet up2date is  :D vele Ned. zenders doen het niet.
Ik heb er al wat terug gevonden die ik dan de juiste naam kan geven, maar ik mis er zo te zien ook wat.
Waaronder b.v. de Film1 en HBO zenders en de Sport 1 en Travel Channel......( en nog een paar onbeduidende)

Heb je de Film1 en HBO toevallig nog??

Btw ik zie ook dat er een fotosoep ( .psd) erin staat om ze te maken (BE2).....echter deze heeft niet die ronde hoekjes.
Tip: als je in fotosoep dus een formaat neemt van b.v. 1000x600 px dan kan je daarin een laag maken...b.v. een rode kleur. ( kleur maakt niet uit)
Hier kan je dan die ronde hoekjes aan maken......dit is nu steeds je basis picon....kan je nadien dus verkleinen naar 100x60px
Stel je wil een nieuwe maken dan zet je over die "rode laag" dus een nieuwe laag met de bewuste zender plaatjes.

Gebruik nu in deze plaatjes laag de functie "Create Clipping Mask" en dan zal het de vorm aannemen van dat rode plaatje met ronde hoekjes.
je kan dan ook nog schuiven e.d. met de plaatjes....de vorm blijft....aan de zijkant van de layer komt nu ook zo'n pijltje omlaag dat hij aan die andere layer zit verbonden
( dus met muis in bewuste layer gaan staan en rechtermuis klik --- schermpie opent en kies 'Create Clipping Mask' )

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8355
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« Reply #7 on: February 26, 2014, 09:43:42 PM »
die psd file was daar tussen gesukkeld, dat was een master
ik heb ze nu allemaal voor tv vlaanderen en canaal digitaal, dat denk ik toch.
ik ga ze in de tijdelijk map zetten, ik hoor het wel als er dingen zijn die niet kloppen. astra 28.2 is nog niet compleet.

Ben nu nog bezig met de astra 28.2 , ik doe er zo'n  20 a 30 per dag.
Als er lieden zijn die photo soep onder de knie hebben en zich geroepen voelen om mee te helpen, voor de hotbird of een andere sat graag !!! eeuwige roem gegarandeerd en nog 3 maagden erbij.
transparante png bestanden maken van 500 x 300 met de naam van de zender.

ik zet die dan wel om naar naar de juiste zenderbenaming en 100x60.
   
   
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« Reply #8 on: February 27, 2014, 12:14:33 AM »

ik ga ze in de tijdelijk map zetten, ik hoor het wel als er dingen zijn die niet kloppen.
   
 

Ik zag al dat de Film1 en HBO er nu in staan  :twisted:

Echter ik heb deze nu in de picon map gezet en zag dat de naam niet goed staat van sommige
In dit geval is b.v. Film1 HD en HBO HD wel goed, maar die andere 3 van film1 en andere 2 van HBO dus niet....en nog enkele

b.v.  Film1 action.

het plaatje heeft de naam:          1_0_19_51B8_C96_3_EB0000_0_0_0   
terwijl hier die zender staat op:   1_0_16_51B8_C96_3_EB0000_0_0_0
in dit geval dus verschil in 19 en 16

Nu weet ik niet of dit nog voor TVV en CD kan verschillen ???
Verder geen probleem want die kan ik zelf ook even aanpassen......maar tis maar dat je het weet he

**

Ik wil er ook wel wat maken....probleem is dat ik wel 13 en 28 oost heb, maar alleen de FTA zenders.
En 28 oost zie ik alleen maar nu de bomen geen blad meer hebben
En ik heb er daarvan ook maar een paar die ik in mijn boeketten heb...al die dia- en Arabische zenders e.d. zijn die nog een picon waard ??

heb je dan ook nog die master .psd die jij gebruikt in fotosoep....dan blijven ze iig hetzelfde ...ik doel op de ronde hoekjes
En is altijd handig om dan te hebben voor als er een zender bij komt of veranderd van logo e.d.



Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8355
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« Reply #9 on: February 27, 2014, 10:19:51 AM »
Daar is wel wat werk aan

Die afrondingen maak ik zelf per picon afbeelding, met een hoek van 30°
alle picon afbeelding worden in het groot gemaakt 500 x 300, d.w.z. niet te klein en te groot.
Eventueel figuurtjes of logootjes bijvoegen en al of niet van een achtergrond voorzien.
Daarna alle lagen samen voegen.

Dan volg ik de eerste stappen van deze handleiding om de afgeronde hoeken te maken.
http://www.gratiscursus.be/PhotoshopExtras/PhotoshopExtras_Tip071.html

Dat alles sla ik op als png transparant, onder de zender naam in het formaat 500x300, bijvoorbeeld BBC 2 HD.

via dreamboxedit kan ik dan de picon afbeelding aan een zender koppelen, dreamboxedit  maakt een kopie aan met de zender id naam, het origineel blijft behouden en kan hergebruikt of gecorrigeerd worden.
Dat is nog wel in 500x300 formaat 

Als ik genoeg nieuwe picon afbeeldingen heb, (500x300) haal ik die er uit met de windows verkenner (selecteren op formaat)
die plaats ik apart in een map en met photoshop, via een batch opdracht zet ik die allemaal in een ruk om naar 100x60 

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« Reply #10 on: February 27, 2014, 02:34:48 PM »
Oke, maar je kan een hoop werk besparen om telkens niet meer die ronde hoekjes eraan te maken.
Er zijn meerdere manieren voor die ronde hoekjes, maar ik heb het nu even precies gedaan volgens die link die je gaf om dezelfde
rondingen te krijgen  ( 30 )

Ik heb dus nu even een master gemaakt ...een psd die je dan meteen in fotosoep kan openen en aan de slag kan. ( link bijgevoegd onderaan )


Als je nu deze opent en je sleept er een nieuwe foto in dan is dat dus de eerste layer.
Deze foto layer selecteren en met rechtermuis klik in schermpie kiezen voor "Create Clipping Mask"
Je kan nu van alles met dat plaatje doen....vergroten en verkleinen..verschuiven....kleuren aanpassen enz enz enz
Dan b.v. het TV logo al layer erin en ook aanpassen zoals gewenst
Eventueel deze 2 layers ( fotoplaatje en logo) samenvoegen....en je kan meteen door met een volgende layer voor een nieuwe picon.
Zo kan je er dus meteen een hele zooi maken....

Het volgende zal je wel weten  Cheesy
Maar tijdens opslaan hoef je ook niet altijd eerst alles samen te voegen....dus die master kan gewoon in z'n eentje blijven.
Al die andere picons die je als layer hebt kan je 1 voor 1 opslaan......
Ikzelf doe dat vaak met caps maken......ik zet dan alle "oogjes" UIT van elke layer en begin dan onderaan met deze layer het oogje AAN
deze kan je dus nu zien in je werkgebied......en telkens wat je in fotosoep dus voor je ziet zal hij zo opslaan....en ik sla hem dan op.
dan het 2de oogje AAN in de volgende layer en deze weer opslaan....enz enz...zo loop ik 1 voor 1 naar boven met de layers.


De link naar tijdelijk bestanden ( heb ze wel in dat bestaande topic gehouden)

https://www.luxsat.eu/forum/index.php/topic,46371.new.html#new

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21485
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« Reply #11 on: February 27, 2014, 02:44:54 PM »
Gelieve het bijgevoegde bestand te verwijderen en enkel een bestand te plaatsen op de plaatsen die daar voor voorzien zijn dus bij de tijdelijke bestanden want anders staan er bestanden over heel het forum en dat geeft op termijn problemen :-x
  Groetjes van Jef

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« Reply #12 on: February 27, 2014, 03:08:24 PM »
Sorry Jef...had ik niet bij stilgestaan ...heb het aangepast  :cool:

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21485
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« Reply #13 on: February 27, 2014, 04:41:22 PM »
 :merci:  :cool:
  Groetjes van Jef

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
« Reply #14 on: February 27, 2014, 05:47:04 PM »
ja, onderhoud kan met dreamboxedit, de gekoppelde picon wordt daar getoond wanneer men de picon directory ingeeft onder hulpmiddelen en opties.
Bij dreamboxedit kan men snel een (zelfgemaakte) picon toewijzen aan een zender, waardoor de picon automatisch dezelfde naam krijgt als het ID nummer van de zender.


Heb hier nog even een vraagje over....heb DreamboxEdit wel aan de praat, maar picons worden niet overgezet.
Waarschijnlijk heb ik een instelling niet goed staan.

Bij Optie - Picon....heb ik nu staan:
Vinkje aangevinkt  - 100x60 px
Lokale map:  D:\sat\dm\picon\metrixHD  ( dus de map op mijn schijf van PC met de picons

**
Ook bij Opties - Profielen

Alle instellingen zijn verder OK en heb verbinding

Pad voor picons op DM
/media/usb/picons/
-----------------------------
Lokaal Pad voor bestanden
Lokaal pad voor Picons

(deze optie is nu nog leeg)


**********

Vraagje:
Bij die eerste optie stond daar dus standaard al media/usb/picons
kan het zijn dat dat moet zijn:  media/usb/picon  .........dus zonder de s  want zo heet dus ook die map op usb

En wat moet er nu in dat lege gedeelte staan?
Hetzelfde lokale pad als dat ik al onder ( optie -picon) heb staan dus die: D:\sat\dm\picon\metrixHD
Of kan deze leeg blijven ?

ps.  Upload picons tijdens het versturen heb ik ook aangevinkt.

LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam  |  Settings (Moderator: Lawsons)  |  Zoek de picons "DVB-S_XPicons_MetrixHD"
 

gfxgfx
gfx gfx