gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 11:46:05 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Hardware  |  beeldschermresolutie instellen
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: beeldschermresolutie instellen  (Read 1781 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline sjsjengTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 300
  • Country: nl
beeldschermresolutie instellen
« on: January 29, 2014, 09:40:35 PM »
 :o

Ik heb een HP pc met een intel HD graphics-familie videokaart (op het moederbord). De pc heeft 2 uitgangen: VGA en DVI. Nu heb ik onlangs 2 gelijke monitoren (samsung 24 inch) gekocht. 1 heb ik op de DVI ingang aangesloten, 1 op de VGA. Op de pc heb ik uitgebreid beeldscherm ingesteld. De optimale resolutie voor beide beeldschermen is 1920x1080.
De monitor aangesloten op de VGA uitgang kan ik op de optimale resolutie van 1920x1080 instellen, de monitor op de DVI uitgang krijg ik niet hoger ingesteld dan 1680x1050.
Kan de DVI uitgang geen hogere resolutie aan? Ik had graag beide beelschermen op maximale resolutie ingesteld.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Jruss van der Sjeng

1x VU+ Duo PLI 4
1x Dreambox 800 HD PLI 4
1x Dreambox 7020 HD PLI 4

Offline hellum

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 445
  • Country: nl
    • Gerard Nieborg
Re: beeldschermresolutie instellen
« Reply #1 on: January 30, 2014, 06:42:43 PM »
Ik denk dat je even een betere videokaart moet kopen, het zal me niks verbazen als de grafische chip niet 2x full hd aan kan sturen.

gr. Gerard

Offline sjsjengTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 300
  • Country: nl
Re: beeldschermresolutie instellen
« Reply #2 on: January 30, 2014, 10:20:37 PM »
Daar was ik ook al bang voor, echter wanneer ik maar 1 scherm aansluit op de dvi krijg ik ook geen hogere resolutie. Sluit ik 1 scherm aan op vga wel. Dus moet het iets met de dvi uitgang te maken hebben, al zou ik zelf denken dat deze geavanceerder is omdat vga al gedateerd is.

 :-?
Jruss van der Sjeng

1x VU+ Duo PLI 4
1x Dreambox 800 HD PLI 4
1x Dreambox 7020 HD PLI 4

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: beeldschermresolutie instellen
« Reply #3 on: January 30, 2014, 11:39:48 PM »
Wat geeft dat als je enkel de DVI  uitgang benut, gaat dan de resolutie hoger.
Want vergeet niet, je gebruikt hier analoog en digitaal door elkaar.
 
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: beeldschermresolutie instellen
« Reply #4 on: January 31, 2014, 01:48:00 AM »
Misschien kan je ook nog eens testen met zo'n verloopstukje ertussen.

Dat is zo'n DVI plug waar je dan een VGA kabel aan doet....die heb je voor mannetje/vrouwtje  Cheesy en krijg je er altijd bij als je een scherm/pc koopt...heb er zelf een hele zooi van  :)

Op mijn vorige PC/monitor moest ik op de monitor ook de VGA ingang gebruiken en op PC de DVI....anders gaf dat dubbele/wazige letters met volledig DVI

****

Btw ..misschien weet je het wel....maar als je dubbele schermen gebruikt is daar nog een handige sneltoets voor.
Ik gebruik dat zelf voor mijn Wacom Cintiq 22 HD en werkt lekker snel.

Je drukt dan op je toetsenbord de "Windows toets" in en vasthouden ( die tussen Ctrl en Alt) en dan druk je de letter P in.
Dan komt er een schermpie opzetten en kan je vervolgens door die letter P telkens in te drukken schakelen tussen schermen.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: beeldschermresolutie instellen
« Reply #5 on: January 31, 2014, 10:11:53 AM »
Quote
Dat is zo'n DVI plug waar je dan een VGA kabel aan doet....die heb je voor mannetje/vrouwtje

Dat valt nog te bezien welke DVI er op de kaart aanwezig is, aangezien er 4 verschillende types zijn:

DVI-A: Deze interface stuurt enkel een analoog signaal door, met als nut om een gewone connector-overgang te maken. Dit type is gelijkwaardig met DVI-I, zoals onderstaande:

DVI-I: Dit was de oorspronkelijke interface, die een combinatie maakte van een digitaal en analoog signaal dat compatibel was met Pc's voorzien van een CRT (of eventueel een digitale) monitor. Kortom, een oplossing om de weg tussen analoog en digitaal onzichtbaar te maken.

DVI-D: De interface die enkel een digitaal signaal draagt. De DVI-D-aansluiting is een tijdje de digitale standaardaansluiting geweest op consumentenproducten (zoals digitale televisie en monitors of tv-toestellen) maar met de komst van hdmi wordt hij eigenlijk alleen nog gebruikt bij pc-monitors, omdat DVI net als de meeste monitors geen geluid ondersteunt.

DVI-D HDCP: Dit is een DVI-D interface waarbij het doorgegeven signaal naar het aangesloten apparaat is beveiligd met HDCP encryptie. De gedachte erachter is dat hiermee het kopiëren van het signaal onmogelijk wordt gemaakt en daarmee het illegaal kopiëren van bijvoorbeeld films kan worden voorkomen. HDCP is vereist voor sommige vormen van multi-media zoals Blu-ray.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: beeldschermresolutie instellen
« Reply #6 on: January 31, 2014, 12:18:49 PM »


DVI-I: Dit was de oorspronkelijke interface,

DVI-D: De interface die enkel een digitaal signaal draagt.



Yep  Cheesy Cheesy

En bij mijn Cintiq tablet lees ik in de handleiding ook dat het niet alleen met de kabel te maken heeft.
Je moet dan kijken of in je PC een DVI-I kaart zit of een DVI-D kaart.

Maar met de resolutie zou dat toch niet uit mogen maken ????  :P

Offline sjsjengTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 300
  • Country: nl
Re: beeldschermresolutie instellen
« Reply #7 on: January 31, 2014, 12:42:57 PM »
 :-o :-o :-o

Probleem opgelost, na wat googlen ben ik via apparaatbeheer - beeldschermadapter een update van het stuurprogramma op internet gaan uitvoeren.
Nu kan ik wel voor beide monitoren de maximale resolutie instellen.

Toch dank voor jullie tijd in het meedenken.

gr
 <love lux>
Jruss van der Sjeng

1x VU+ Duo PLI 4
1x Dreambox 800 HD PLI 4
1x Dreambox 7020 HD PLI 4

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Hardware  |  beeldschermresolutie instellen
 

gfxgfx
gfx gfx