gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 10:32:28 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Algemeen  |  Forum Helpdesk  |  Schotel of glasvezel
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Schotel of glasvezel  (Read 14024 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #15 on: January 29, 2014, 01:26:19 PM »
Ja ooit zal er wel weer eens iets veranderen maar tot zover blijft het bij roddels en gissingen  :-x
  Groetjes van Jef

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #16 on: January 29, 2014, 04:39:11 PM »
Ja ooit zal er wel weer eens iets veranderen maar tot zover blijft het bij roddels en gissingen  :-x

Ja oke daar ben ik het ook helemaal mee eens hoor....zal nog best een tijd lang goed gaan en hopelijk komt het CI+ helemaal niet...dus waar maken we ons dan druk om... :)

Maar dat was dus ook niet de vraagstelling waar dit topic over gaat.
Member ronjes wil dus nu misschien op Sat gaan kijken en moet beslissen waar hij nu een investering in gaat doen.  :-x
Op Sat kijken of toch de kabel op glas....en hij had geen idee over CI+ waar het dan plots over ging als je wat voor en nadelen naast elkaar legt.

Stel dat niemand iets over dat CI+ had gezegd hier.....en hij nu veel geld in decoders stopt e.d....hij heeft nl. ook graag nog 4 decoders nodig...dus een heel systeem.
Nee joh...sat kijken is het beste bla bla bla.....en dan ( misschien) volgend jaar erachter komen dat hij dan beter op glas had gekund en het weggegooid geld was.
Voor ons Sat kijkers is het niet anders dan afwachten want wij zitten al met onze spulletjes.....maar als ik NU zou moeten kiezen zou ik me dat ook afvragen of Sat ?  of Kabel ?

Dus ik probeerde dan ook uit te leggen dat dat CI+ lood om oud ijzer is, want op Kabel TV is dat al meer een feit op dit moment dan op Sat.


Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #17 on: January 29, 2014, 07:01:00 PM »
Satelliet tv zal mee evolueren met kabel, stapje per stapje.

Dit is nu mijn persoonlijke visie, ik heb hier een dreambox 8000, wat er met dat toestel allemaal mogelijk is zal men bij kabel tv nooit terug vinden.
Meerdere gelijktijdige opnames, satelliet radio beluisteren, internet radio, een internet stream bekijken,
Dan zelf zenders streamen naar een andere box, pc en nu zelfs al tv.
Die box speelt daarnaast nog eens films af die van internet komen, naast naast de honderden mp3 bestandjes die op een HDD passen.
En niet te vergeten opnames kunnen zo naar een computer gebracht worden.
Men kan zelf zenderlijstjes samen stellen.     
We zitten op de 1ste rij zitten wat betreft zenders uit de UK, en daar is momenteel wel enige beweging wat betreft FTA zenders.
Met de subtitle plug-in hebben we meteen Nederlandse ondertiteling op hun films.

Wat de betreft de keuze tussen glasvezel of satelliet, mocht satelliet ooit dichtgetimmerd worden, veel extra kosten om over te schakelen naar kabel gaat men niet meer hebben
In elke nieuw tv toestel zit vandaag al een DVB_C / DVB_T tuner.   
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline ronjesTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 96
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #18 on: January 30, 2014, 09:46:07 PM »
Poehpoeh wat een verhalen maar ik heb het aandachtig doorgelezen en er weer heel wat van opgestoken, ik wist niet dat er waarschijnlijk zoiets aan zat te komen met dat CI+.....dus toch maar ff 3 keer erover denken om 4 nieuwe enigma ontvangers te gaan kopen.

Nogmaals thx  <love lux>

Offline sjsjeng

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 300
  • Country: nl
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #19 on: January 30, 2014, 10:32:11 PM »
 :-?    Amen
Jruss van der Sjeng

1x VU+ Duo PLI 4
1x Dreambox 800 HD PLI 4
1x Dreambox 7020 HD PLI 4

Offline ronjesTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 96
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #20 on: January 31, 2014, 08:48:55 PM »
Ik heb nog wel contact gehad met mijn leverancier waar ik zo`n 10 jaar geleden al mijn spullen heb gekocht....heb hem voorgelegd wat ik van plan was en hij adviseerd mij 3 goedkope VU ontvangers te kopen voor de slaapkamers met daarin een dongel om verbinding te maken met internet en in de woonkamer evt een dreambox 800 eerste editie omdat daar nog een DVI aansluiting achterop zit en dan alle ontangers via 1 CD kaart te sharen.

De Dreambox eerste editie heeft de leverancier nog wel voor weinig op de schap liggen maar is dit relatief een goede bruikabare ontvanger ?

Dan ben ik toch voor zo`n goeie 500 euro klaar....(hoop ik)  :o

Ik vertelde hem ook nog dat ik na 10 jaar nog steeds met een SmartWii werk en schoot wel ff in de lach....iets vooroorlogs zei hij...maar het heeft al die jaren perfect gewerkt voor 4 ontvangers

Vinden jullie dit een goed plan ?

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #21 on: January 31, 2014, 09:18:09 PM »
Lijkt mij dat die leverancier van die dreambox 800 eerste editie er vanaf wilt omdat hij er niet meer vanaf is geraak en is het dan wel een echte  :P
Ik vind als je voor een Dreambox gaat ga dan niet voor een verouderd model dat op termijn geen ondersteuning meer krijgt maar ga dan minstens voor de 500Hdv2 of 800Hdv2

  Groetjes van Jef

Offline ronjesTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 96
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #22 on: February 01, 2014, 12:16:29 PM »
Beste Jef,

Klopt wat je zegt maar het probleem is hier dat ik geen HDMI aansluiting heb op m,n plasma scherm en ik wil geen ander scherm gaan kopen omdat dit NEC 42 inch scherm een perfect beeld heeft.

Dus ik zoek een ontvanger met een DVI aansluiting dan kom ik alleen bij een 800 of een 8000 lijkt me iets anders bestaat niet volgens mij...

Verlopen van HDMI naar DVI is geen optie omdat ik dat heb geprobeerd met de CD phillips ontvanger krijg dan geebn goed beeld op wat voor manier dan ook.

Dus ik zit eigelijk gevangen....ggrrrr

Thx voor je reactie <love lux>

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #23 on: February 01, 2014, 01:00:30 PM »
Nieuwe boxen met DVI aansluitingen ga je niet meer vinden, dat was destijds door dreambox ingevoerd om de licentie kosten van HDMI te ontduiken, vandaag zitten er overal HDMI aansluitingen op.
DVI-naar-HDMI-kabel is principieel hetzelfde als een HDMI-naar-DVI-kabel, alleen ligt hij dan andersom.
Daar moet je op letten 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #24 on: February 01, 2014, 02:26:23 PM »
Beste Jef,

 en ik wil geen ander scherm gaan kopen omdat dit NEC 42 inch scherm een perfect beeld heeft.


Hoe oud is die die TV eigenlijk ???  Ja hij kan het dan nog goed doen, maar het is een keer afgelopen hé en als de techniek ook verder gaat
met HD e.d. dan moet je wel een keer met de tijd mee.
Persoonlijk zet ik dan altijd zo'n "oude" TV naar de slaapkamer voor zolang hij het nog doet en dan koop ik voor de woonkamer weer wat nieuws wat voor de huidige tijd van toepassing is..
Ik heb er toen zelf ook van gebaald dat ik toen net een nieuwe TV had, en toen kwamen ze plots een paar maandjes later met die HDMI Ready TVs voor HD maar met nog lage resolutie
....en nu zijn al die TV schermen dus full HD met beeldlijnen van 1080
Ik moest me ook een paar jaar redden met component kabel en afwijkende resolutie en dat ging best goed maar je baalt wel omdat het geen echt full HD TV scherm was
..die TV doet het nog steeds op mijn slaapkamer nu.

Ik weet nu niet welk model je hebt, maar op GOOGLE vond ik wat...ik lees o.a. dat die TV uit het jaar 2000 is...en b.v. ook dit op Tweakers:

Beide modellen hebben een fysieke resolutie van 852x480, maar kunnen een resolutie van 1280x1024 weergeven.
Van de Nec 42MP1 kon ik helaas geen info of plaatjes vinden, maar als hij op de 42MP2 lijkt, doet hij qua resolutie niet onder voor de Sony-panelen...
Die resoluties lijken misschien niet zo geweldig voor een scherm van deze omvang, maar je moet er wel rekening mee houden dat deze schermen bedoeld zijn voor presentaties en dergelijke.
Die bekijk je van een afstandje, en dan wordt het met hoge resoluties wat lastiger om alles te ontcijferen


Wat ik wil zeggen is dat je nu ook weer niet teveel rekening moet gaan houden met een oude TV.  :-x
Ik zou dan kijken of er een goede decoder is met component kabel aansluiting en dan zolang die TV het doet het nog daarmee zien te redden....
of anders toch misschien als je geluk hebt dat een DVI verloop werkt.
Als je straks een keer een nieuwe TV gaat kopen dan is het vanzelf dus allemaal HDMI
Ik kan niet in je knip kijken  :)  maar je gaat nu dus nu geld investeren in HD decoders ( want CD is daar ook naar overgestapt ipv SD) en dan moet
al die techniek kunnen samenwerken met een oude TV ...en dat houdt dus ook een keer op.  :oops: 

Dus wat Jef ook al zei.....je moet dan nu niet gaan voor een "oude" decoder, want dan zit je dus voor veel geld nu nog met oude zooi.

1. oude TV en oude decoder kopen.
2. oude TV en nieuwste decoder kopen wat op de oude TV kan en straks ook op nieuwe TV.
3. nieuwe TV kopen en nieuwste decoder kopen

Ik zou gaan voor optie 2 .......en als ik genoeg poen had voor optie 3.   :)


Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #25 on: February 01, 2014, 02:59:16 PM »
ik zou voor opties 4 gaan een kabel  HDMI >>  DVI : 35 €

ik snap het weer niet goed, de correcte info wordt gegeven en daar worden weer allerlei andere conclusies uitgetrokken.
Dat de test met een kabel vanop die philips doos niet werkte, dat is niet meer dan normaal, omdat het signaal niet op de correcte pin terecht komt.

Er is een wezenlijk verschil tussen een  DVI naar HDMI kabel en HDMI naar DVI kabel.
Je kan ze wel omdraaien maar werken is wat anders.

Wie vroeger al eens met scart kabels heeft gewerkt op video recorders, die zal wel gemerkt hebben dat er kabels waren die enkel opnames toelieten vanuit de TV.
Dat soort scart kabel was ongeschikt voor weergave, dat moest dan via RF kabel naar de tuner.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline ronjesTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 96
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #26 on: February 01, 2014, 04:40:14 PM »
Tja optie 3 is het beste natuurlijk maar als optie 4 zou werken dan zou ik dat doen voorlopig, ik heb in het verleden een HD ontvanger gehad met een DVI aansluiting en deze gaf een superstrak beeld maar deze ontvanger kon later de prullebak in omdat het alleen overweg kon met Irdeto heb het toen ook geprobeerd om met een cam te laten werken met daarin een seca II kaart maar ging niet lukken ontanger liep telkens vast en updates kwamen ook niet.

Wel nu...ik heb een HD Phillips ontvanger van CD om te proberen en de met een HDMI male/DVI female verloop direct te verlopen op mijn bestaande DVI kabel maar krijg geen beeld althans wel beeld maar ziet er niet uit.

Dus als ik het goed begrijp....een vaste kabel zonder verloop stekkers ertussen met aan de ene kant een HDMI male en aan de andere kant een male DVI zou het wel moeten lukken ?

Moet de DVI dan single link 18 + 1 polig zijn of dual link  24 + 1 polig ???

Bij www.alllekabels.nl is het dan productcode  1081250     OF       1018544

Met de Phillips ontvanger had ik deze ertussen zitten productcode 963 maar dat werkt niet.

Oh ja een nieuwe TV of scherm kopen ff wachten op de Ultra TV,s tot die goedkoper worden jeetje wat een beeld moet het aanbod natuurlijk wel in deze resolutie zijn anders werkt het nog niet

Offline ronjesTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 96
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #27 on: February 24, 2014, 06:40:40 PM »
Nog ff een update op dit topic, ik ben van plan om een Vu+ Ultimo met 1 tuner en een harddisk erin van 500GB in de woonkamer te plaatsen, de keus is hierop gevallen omdat dit nog 1 van de weinige ontvangers is met een RGB (component) aansluiting aangezien mijn scherm geen scart of hdmi heeft.

Voor in de 3 sl-kamers is de keus gevallen op 3 identieke VU+ Solo`s

Deze 4 ontangers aan elkaar hangen met UTP op het netwerk en cardsharing toepassen

Mijn vraag aan jullie is dit een goed keus of is er wat op aan te passen.

Alvast bedankt

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #28 on: February 24, 2014, 07:15:43 PM »
Ik weet niet of het veel prijsverschil uitmaakt, maar dan zou ik een iets grotere harde schijf erin zetten.
En met prijsverschil bedoel ik dan ook wat je ervoor terug krijgt....dus b.v. 500 Gb of 1 Tb....je hebt wel de helft meer data, maar kost dus niet die helft meer.

Ik weet ook niet of jullie veel gebruik maken van "opnames maken", maar je heb dus de mogelijkheid om met 4 decoders van die ene HDD gebruik te gaan maken  Cheesy ( mounten )
Dus is extra opslag altijd handig....tegenwoordig is alles in HD en een film is bij CD al gauw zo'n 5 à 7 Gb
Ligt aan de bitrate (kwaliteit) of aan de lengte van de film....b.v. een film van ARTE ( Duits) kan zo'n film zomaar 10 of 13 Gb zijn.

Offline ronjesTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 96
Re: Schotel of glasvezel
« Reply #29 on: February 24, 2014, 09:29:02 PM »
Ik weet niet of het veel prijsverschil uitmaakt, maar dan zou ik een iets grotere harde schijf erin zetten.
En met prijsverschil bedoel ik dan ook wat je ervoor terug krijgt....dus b.v. 500 Gb of 1 Tb....je hebt wel de helft meer data, maar kost dus niet die helft meer.

Ik weet ook niet of jullie veel gebruik maken van "opnames maken", maar je heb dus de mogelijkheid om met 4 decoders van die ene HDD gebruik te gaan maken  Cheesy ( mounten )
Dus is extra opslag altijd handig....tegenwoordig is alles in HD en een film is bij CD al gauw zo'n 5 à 7 Gb
Ligt aan de bitrate (kwaliteit) of aan de lengte van de film....b.v. een film van ARTE ( Duits) kan zo'n film zomaar 10 of 13 Gb zijn.

Oke dank je voor de info ik wist niet dat ik met bv. de decoder op de SL/kamer iets kon
 opnemen op de harddisk van de decoder in de w/kamer.

Dan is de keus gauw gemaakt een grotere harddisk dus.

LuxSat Satellite  |  Algemeen  |  Forum Helpdesk  |  Schotel of glasvezel
 

gfxgfx
gfx gfx