gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024
Latest oscam all images 11748 (update) 18-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 (update) 18-03-2024
Vu+ openvix: release 6.5.001 (update) 14-03-2024
Dreambox Merlin (update) 11-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72164 Posts in 11150 Topics by 6349 Members - Latest Member: Banderas76 March 19, 2024, 10:17:40 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Canal Digitaal  |  Nog meer beperkingen Canal Digitaal
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Nog meer beperkingen Canal Digitaal  (Read 25095 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline rof-felTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 179
  • Country: 00
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #15 on: October 22, 2013, 11:53:11 AM »
Ik heb een abbo maar helaas daarmee geen beeld op mijn dm's

Dus erg handig is dit niet. Ik zit te hopen op een oplossing. Maar ik lees / zie er maar heel weinig van.
Is er al duidelijk wat voor soort beveiliging dit is en hoe dit werkt.
(en als dit zo goed werkt om alle enigma machines buiten werk te stellen ) waarom niet implementeren over de volledige abonnementen ?
(dat is althans waar ik bang voor ben)


Online mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8356
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #16 on: October 22, 2013, 01:14:52 PM »
Beeld op een Dreambox ga je voorlopig alleen krijgen met zo'n (witte) CI+ module, maar maak u geen illusies, dat blijft niet.
Nu gedraagt die CI+ cam zich voorlopig nog als gewone Cam module, omdat een deel van de beveiliging AF staat.
Maar eens ze dat ding gaan wakker maken, kan zelfs dat niet meer.

CI+ is een vorm van versleuteling, een geactiveerde CI + Cam module werkt dan enkel nog op toestellen die deze Cam aan kunnen, dat gebeurd aan de hand van CI+ software in de box waarop een betalende licentie rust.
Hierdoor worden de CI+ module, box en smartcard aan elkaar gekoppeld, en vormen vanaf dan één geheel
Waardoor men beperkingen kan gaan opleggen, daar alles via de CI+ Cam module gecontroleerd en aangestuurd wordt.

Die software (en licentie) is niet aanwezig bij Dreambox.
Misschien dat de nieuwere software voor de Enigma2 V2 boxen  (gesloten software) het wel aan boord heeft.   
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2292
  • Country: be
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #17 on: October 22, 2013, 06:23:09 PM »
is dit dan het begin van het einde  :-?  :o

of juist een nieuwe start  :sad: :sad: :sad:
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #18 on: October 22, 2013, 07:21:54 PM »
is dit dan het begin van het einde  :-?  :o

of juist een nieuwe start  :sad: :sad: :sad:
Alle 2  :-x ....ik zie ( in mijn geval) dan ook het einde in het Sat tijdperk.....
een nieuwe start ??? ja maar dat zijn dan alle TV providers....en als eenmaal dat CI+ gemeengoed is
waarom zou ik dan nog bij CD blijven ? Door hun beperkingen ( 8psk) heb ik nu al vaak geen beeld meer als het maar ietsie pietsie regent.
Dat is dan nog te compenseren doordat je op Sart de vrijheid hebt qua opnames en naar PC halen e.d.
Als dat afgelopen is op Sat....ben ik meteen naar glasvezel of het oude kabelTV

CD graaft in mijn ogen dan ook hun eigen graf.
Sat was vroeger voor mensen die buitenaf woonden en geen kabel TV hadden...hebben ze nu nog niet en glasvezel al helemaal niet.
De laatste jaren heeft Sat dus een opmars gemaakt door de technische mogelijkheden en de vrijheid en de grote keuze aan FTA zenders e.d.
Als je die vrijheid weg neemt en de techniek blokkeert op de goede ontvangers en je een k*t decoder van hun gebruiken moet....tja wat blijft er dan over.....NIKS ..sterker nog....nog MINDER dan op kabel TV
Want daarop heb ik dan WEL mooier/scherper beeld ( ook met regen)  en rommelen ze niet steeds met zenderwissels en hebben geen mager aanbod en een decoder die het wel doet.

Als het dus door CI+ niet meer uitmaakt of je Sat of kabel hebt, dan kiezen mensen ook voor een alles in 1 pakket ( Inet - TV - telefoon)
Ik heb b.v. nu Inet op glas  - TV op sat en telefoon via mobiel....voor mij is het veel goedkoper om TV en Inet samen te nemen.
Dus m.a.w. ...als ik een "nieuwe start" moet maken, dan ZEKER niet bij CD op satelliet......en zo zullen er dus heeeeeeeel veeeeel mensen denken als je ook beschikt over kabelTV / glaskabel.
CD zal het dan weer van een paar "boeren en buitenlui" moeten hebben....tja en met steeds minder klanten gaan ze het misschien een keer niet redden.
Niet voor niets proppen ze nu alles al in een minimaal transpondertjes en knijpen het signaal af en hebben we b.v. niet alle Film1 en HBO HD zenders.  :-x
En als de hoeveelheid klanten dus af zal nemen ( ook door ontwikkelingen als Netflix e.d.) .....welk signaaltje moeten ze dan nog verder afknijpen en welke zenders zullen er dan verdwijnen e.d. ??

Als ik hier vaak lees hoe het al bij TVV gaat  :-?  dat komt gewoon omdat ze niet voldoende klanten hebben en proberen het hoofd boven water te houden.
Dan gaan ze spartelen en zie je dat e.e.a. niet lekker meer gaat zoals b.v. het opzeggen en de bereikbaarheid e.d.....waarom?? omdat er geen geld is om dat goed te doen.



Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21485
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #19 on: October 22, 2013, 07:32:50 PM »
Wat een doemdenkers hier allemaal  :-?
Hoeveel scenario's hebben wij in het verleden al meegemaakt  :P en telkens kwam er toch een oplossing.  :P
  Groetjes van Jef

Online mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8356
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #20 on: October 22, 2013, 10:16:20 PM »
Het is hier nog lang niet zoals in Amerika waar alles big, bigger en biggest is, zeker over die auteursrechten valt nog een woordje te zeggen.

Het draait allemaal om centen en overleven.
Ook in Duitsland , satellietland bij uitstek is men weer eens gestart om FTA zenders achter een codering te krijgen, met name dan de RTL groep.
Aan de ander kant ziet men in de Uk een toename van FTA zenders, er zijn nog enkele landen.
Jammer genoeg haalt de techniek hier weer de bovenhand, met precies gerichte beams kunnen ze nu specifiek gaan uitzenden op dat land.

Satelliet tv evolueert meer en meer in een vorm zoals de kabel, alles potdicht voor buitenstaanders, 1 of 2 providers per land, met elk hun eigen pakketten en provider bakken.

Hoe het allemaal verder zal evolueren is koffiedik kijken, het gaat zo snel.
Ik zie alvast een mooie combinatie, tv voor het nieuws, het weerbericht en mijn lotto.
Voor de rest mijn avond zelf samenstellen, aanbod genoeg via internet.
Bill Gates had het 15 jaar geleden al over internet die de tv zou vervangen, we staan er niet zo ver meer af.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #21 on: October 22, 2013, 11:41:36 PM »
Wat een doemdenkers hier allemaal  :-?
Hoeveel scenario's hebben wij in het verleden al meegemaakt  :P en telkens kwam er toch een oplossing.  :P
Ben ik niet met je eens Jef.

We hadden dan die keys... ik heb dat zelf niet lang meegemaakt ( 1 jaartje ) en toen was het afgelopen.
Je las hier toen overal: duurt niet lang of ze hebben die keys weer gekraakt.......
En ondertussen hebt je hier nog die duimpies staan...hahahaha....maar staan al jaren nu met de duim naar onderen.

Er mag dan nu CS over Inet zijn...( ik doe daar zelf dan niet aan) maar ook dat leggen ze aan banden met nu nog maar 4 signalen
Je kan dus zeggen dat ik als eerlijke klant de dupe ben geworden...maar goed, meer dan 4 heb ik persoonlijk toch niet nodig.

Maar dat CI+ is dus geen geintje  :-x :-x  DAT BESTAAT DAADWERKELIJK.
En nu gebruikt men het zelfs al....bij dat voetjebal dus.
En is idd koffiedik kijken, maar ik voel het aan mijn water dat het hierbij niet blijft. Dit zijn dus de eerste stapjes.

Dit soort dingen en veranderingen doen ze ook niet even in 1 jaartje want zulke veranderingen ineens is veel te groot en mensen zouden in opstand komen.
Daar zit volgens mij dus een heel groot plan achter waar ze ( pek 'm beet) 10 jaar over doen.

Je kan je afvragen en eens even logisch gaan nadenken  :-x
Waarom zou CD een decoder bouwen waar een CD - CI+ module in werkt ook qua software en alle tests die ze daar voor moeten doen.
Dat kost klauwen en klauwen geld.....en dat alleen omdat er 2 voetbal zendertjes achter moeten omdat ene grote baas van Fox boos is ??  :)

Nee ...daar beginnen ze mee om te testen en omdat voetjebal populair is waar mannen niet buiten kunnen....dus hopen ze dat ze makkelijk om zijn.
Duurt weer even tot de storm is overgewaaid en dan komen b.v. de film zenders.
Voor je het weet zit dus alles achter CI+........want erg naief om te denken dat dat alleen voor het voetjebal is en blijft.

En omdat ik het niet alleen over Sat heb, maar ook over Kabel TV ...ja want daar is dat CI+ ook.....dat willen voornamelijk ook de TV zenders zelf zoals RTL en SBS
Het gaat daar ook alleen maar over geld geld en geld via de reclame inkomsten.
Ja het gaat bij iedereen over geld dus.....en klanten mogen daarvoor gaan betalen....dat is nu al zo.
Ik zie op Mokkels.nl dat veel mensen daar caps maken van Uitzendinggemist....vroeger was dat van je eigen TV kaart of videorecorder.
Maar mensen kunnen vaak zelf niks meer opnemen op hun decoders, dat laat die provider niet meer toe....en met CI+ zal het nog erger worden.
Maar om dus programma's weer te zien mogen dit soort mensen nu al extra dik betalen   :-x iets wat ik nog zelf in HD kwaliteit kan opnemen om weer te zien.

En wat Mebo870 zegt.....het mag dan zijn dat UK wat FTA zenders extra hebben gekregen....hier is het huilen met de pet op.
Ik kijk eigenlijk nooit op 28 oost....het enige waar ik dan wel eens naar keer was Movies4men.
Maar sinds kort staat dat allemaal op zwart en krijg ik geen Lock meer....ze zijn verhuist naar die F2 met dat gerichte beampie.
Dus die Sat 28 oost is "voor mij"al niet meer interessant.
Helaas de Duitse zenders wil ik wel zien, maar dat RTL en SAT1 en Vox e.d zit qua HD allemaal achter slot.

Oja..en dan was er vandaag het bericht dat OpenPli ermee stopt de DM te ondersteunen.
Dream gaat over tot gesloten software met ( waarschijnlijk) een CI+
Zij zien dus de bui ook al hangen en willen ze bij Dream straks nog een decodertje verkopen dan moet daar dus wel een CI+ in anders geen beeld.

En als straks dat CS zo is aangepakt d.m.v. dat CI+ dan wil ik het nog wel eens zien welke zenders jullie dan gaan zien.
Dan zit je alleen met het laffe TVV pakketje  :cool:
Voor mij is het geen reden dat CS want zoals ik zei dat heb ik toch al niet.
Voor mij is de vrijheid heel belangrijk en dat ik kan en mag opnemen wat ik zelf wil zonder de hele avond naar RECLAME te moeten kijken
en programma's kan weer kijken in HD wanneer ik wil, zonder dat te moeten doen met extra kosten op een LQ streampie.
Maar als straks in Ned. al die providers en TV aanbieders dat CI+ hebben, dan is het dus lood om oud ijzer en zit iedereen ermee.
En dan bedoel ik dus dat ik bij CD weg ben.....want waarom zou ik dan bij die prutsers blijven terwijl ik veel goedkoper uit bent bij een goede provider die goed beeld heeft ?? :-x

Je mag me een doemdenker vinden....maar we gaan echt die kant op...we zijn namelijk al onderweg.   <Jammer>

Offline Anderlecht

  • Global Moderator
  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1592
  • Country: be
  • satelietfraek
    • https://www.rsca.be
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #22 on: October 23, 2013, 01:20:56 AM »
Sat tv is een hobby en je moet er zoveel mogelijk uithalen als je ook maar kan, die handjes die naar beneden wijzen die zijn inderdaad niet meer te zien via emu dan moet je het anders zoeken  ,ik heb hier niet de minste problemen .En wat betreft die beperkingen met die 4signalen vindt ik larie en apekool , voor mij is dit geen struikelblok.
Ik heb hier 3 dreams en een maxdigital xp 1000 staan ene in de living twee in de veranda en ook nog ene in de slaapkamer ,Neem ik een programma op in de living  terwijl de vrouw lekker op Vtm zit te kijken ga ik lekker voetbal of film kijken in de veranda neem dan ook een ander programma op de harde schijf op de dream . Maak dan gebruik van de max digital  in de veranda om op andere transponder te kijken waar ik dan zelf nog in de slaapkamer mijn opgenomen programma van zowel de living of van de veranda kan bekijken indien ik dit wil ,hoewel dit nooit gebeurd   .Ik wil maar zeggen mogelijkheden genoeg om er nog altijd het maximum uit te halen
En waarom een dure dream kopen als je zoals je zelf zegt enkel maar de CD zenders kijkt ,je kon je evengoed dan een decoder gekocht hebben en de CI module dan was je nog goedkoper af of met je 8000 .Nee ben het niet met je eens en vraag mij eigenlijk af waarom je nog niet overgestapt bent alhoewel dit jou keuze is maar ik zou zeker geen dream 8000 aanschaffen om enkel maar fta zenders en CD zenders te ontvangen. Optimist blijven en pakt de problemen aan als ze zich werkelijk voordoen maar niet zitten gissen dit of dat is op komst. Omdat er nu ene zender zoals fox2 hd op zwart is er zijn nog genoeg sport zenders te ontvangen buiten fox 2hd, sky italie novasport en nog veel meer      
DREAMBOX 800 NEWENIGMA
DREAMBOX 800SE OPENPLI
DREAMBOX 500HD 
MAX DIGITAL XP1000
XTREND ET9200
OPENBOX S10
en brol op zolder
TRIAX SCHOTEL MULTIRAIL
DRAAIBARE OPSTELLING ROTOR MOTECK 2100
  Groetjes Anderlecht

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #23 on: October 23, 2013, 03:04:17 AM »
en vraag mij eigenlijk af waarom je nog niet overgestapt bent
Optimist blijven en pakt de problemen aan als ze zich werkelijk voordoen maar niet zitten gissen dit of dat is op komst.
Omdat er nu ene zender zoals fox2 hd op zwart is er zijn nog genoeg sport zenders te ontvangen      

LOL  :-o mensen lezen weer niet goed  :-x

Ik heb nu ook GEEN problemen en haal er ook uit wat ik wil....vice versa streamen - dingen naar PC halen -CS binnenshuis enz enz
Ik zeg ook nergens dat ik alleen CD kijk en sport zender interesseert mijn geen ene hol....ik geef alleen een toekomst visie van logica zoals ik denk wat er op komst is als je het een beetje volgt
Dat ik ( nog) niet ben overgestapt is dus de vrijheid die je op Sat hebt.....net zoals jezelf al zegt wat de mogelijkheden voor jou zijn doe ik min of meer ook.
Op dit moment is er dus nog niks aan de hand,dus ik hoef nog niet over te stappen  Cheesy

Maar wat wil ik nu zeggen ?:
Met dat CI+ wat op komst is ( en er eigenlijk nu al is) is dat alles wat jij en ik nu zo leuk met onze decoder doet een keer ten einde.
Ik las hier ergens al dat mensen die CS dus nu niet meer dat Fox kunnen krijgen...dus optelsom:
Als dat op meer zenders gebeurd zullen de CD en TVV een keer zijn afgelopen......ook de Duitsers en Engelsen e.d. zullen dan een keer komen.
Dan kan jij nog wel leuk aan CS blijven doen, maar dan zit je de hele avond met vreemde talen..ALS je ze dan nog kan zien.

Dus om dat Fox sport met CI+ maak ik me niet druk....dat hele Fox zal me een worst zijn.
Het gaat erom dat CD met CI+ bezig is....en dat zal niet bij dat ene sport zendertje blijven....en het zal ook niet alleen bij CD zijn, maar ook andere providers op Sat.
Als jij en ik straks onze Dream alleen nog maar kunnen gebruiken voor de buitenlandse zenders, dan mag jij daar blij mee zijn maar ik niet.
Ik wil dus ook nog normaal de Ned. zenders kunnen zien...die ik idd het meeste kijk ( raar he ? maar dat komt omdat ik Ned. ben hahaha)
En als zowel op Sat als op Kabel/glas straks alles CI+ is.....tja dan is het tijd om bij CD op te zeggen....op dat moment is kabel ( in mijn geval) dan beter.

Dat jij dan HUN decoder wil gaan gebruiken met smartkaart en module ( lees ook wat mebo schrijft een paar berichten terug over het koppelen van kaart en box)
tja dat moet jezelf dan weten...maar ik begin daar dus niet aan met die rommel die ze verkopen dat de helft van de tijd niet doet.
Zoals de vraag was ( ook een paar berichten terug) dan moet je dus "opnieuw" beginnen.
Mijn Dreams kan ik dan nog gebruiken voor buitenlands ( zolang die er zijn) maar de Ned. pakketten ga ik dan niet meer bij CD afnemen.
Dat heeft dus ook helemaal niks met hobby te maken zoals je zegt, maar gewoon aan welke ( Ned.) provider je dan je abo geld geeft voor ned. zenders.

Je schrijft: "pak de problemen aan als ze zich voordoen"
Ik ben dan alvast benieuwd hoe jij CI+ aanpakt.... :-x want er gaan zenders volgen zoals op dat Fox.

Want je denkt toch niet dat CD 1000de euries heeft uitgegeven om dat hele CI+ circus aan de praat te krijgen om vervolgens 1 of 2 sport zendertjes extra te beveiligen  <nono>
Denk daar maar eens over na  <uitroep>  :-o

Offline sjorss

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 313
  • Country: 00
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #24 on: October 23, 2013, 08:52:50 AM »
Pfff

Het is nog nooit anders geweest.
Als je eens terug kijkt van na het luxcrypt tijdperk wat er allemaal veranderd is en wat het heeft gekost.
Ben onlangs nog naar het containerpark geweest om ruim 25 jaar satellietgeschiedenis weg te gooien.

Ook toen was er verzet tegen de vernieuwing.

Neem nu de omzetting van analoog naar digitaal er werd geen melding gemaakt van verandering het was een kwestie van een paar weken om de overstap te maken.
er was toen ook niet veel keuze als je wou blijven kijken moest er een Pace 500 komen die toen ook ruim 900 euro koste.
Die na een 6 a 7 jaar later ook niet meer voldeed en vervolgens dan o.a. Nokia Mediamaster 9500, Humax 5400, de revu zijn gepasseerd en ben inmiddels een Dreambox of 3 verder op ruim 25 jaar satelliet tv te kijken.

Ik kan maar een ding zeggen over heel die CI+ affaire.
Er zal wel weer een of andere Chinees er iets op vinden waar een prijskaartje aan vast hangt.
Denk ook eens aan al die kaartjes die de afgelopen 15 jaar de revu zijn gepasseerd vanaf de eerste videocrypt en piccards met de welbekende 16c84 chip, funcard, zebracard, titaniumcard enz. te decoderen tot nu het sharen of het nu een dreambox is of een protek.

Dit is en was ook het gevolg van de verandering en dat zal nu ook niet anders zijn.

Niet zeuren is de boodschap als je mee wil moet je betalen hoe je het ook bekijkt illegaal of legaal dit  is nooit anders geweest.
mvg

Sjorss

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2292
  • Country: be
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #25 on: October 23, 2013, 01:18:03 PM »
@ Sjorss: zo is het, en zal het altijd zijn.  :cool:

groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

Online mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8356
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #26 on: October 23, 2013, 03:03:50 PM »
CI+ is vergif, niet voor niks is er in Duitsland zo veel weerstand tegen, terwijl net de Duitsers een ruime keuze uit zenders hebben, en niet de nood hebben om naar anderstalige zenders te kijken.
Er zit meer achter dan de boel dicht te willen dicht timmeren, voor niet klanten.
Hier was onlangs een verhitte discussie tussen de kabelmaatschappij (Telenet) en VMM , het moederbedrijf achter,  VTM, 2BE, Jim, Vitaya, VTMkazoom.
Het ging over de sterke terugloop van reclame inkomsten, veel abonnees nemen nu programma’s op om ze uitgesteld te kijken (lees de reclame overslaan)
Volgens VMM kon dat niet langer, men wou dat Telenet ingreep, waardoor opnames niet langer door te spoelen zijn, tenzij men extra betaald ter compensatie van het inkomsten verlies.
Beide partrijen staan lijnrecht tegen over elkaar, daar zijn ze nog niet uit
Men wil ook een opname verbod voor eigen gemaakte series, of alweer een compensatie.  

Dat is een van de mogelijkheden van CI+, als ze dat morgen activeren is er geen ontkomen aan.
Maar CI+ doet meer, kan verhinderen dat opnames nog bekeken worden na een periode, tenzij men een vrijgave koopt, op zijn eigen box.
CI+ verhinderd ook dat een opname bekeken wordt op een ander toestel, zelfs al is daar een CI+ module en smartcard aanwezig.
De opnames zijn alleen te bekijken op het toestel waarmee is opgenomen, d.w.z.  de combinatie smartcard, CI+module en box(key)
CI+ kan zelfs verhinderen dat er opgenomen wordt.
De CI+ module of software is een toegevoegd onderdeel dat rechten uit deelt en uitleest.  

Nu komen we terug bij satelliet, het is zoals Kanus schrijft, ze zijn daar al een poosje mee bezig.
Die witte CI+ cam module is enkele maanden geleden in alle stilte geïntroduceerd, nog voordat er sprake was van Fox sport in Nederland.  
Als zelfs hun brakke dozen al overweg kunnen met CI+, betekend dat ze een betaalde licentie hebben voor hun boxen
CanaalDigitaal gaat echt niet betalen voor iets wat ze misschien ooit eens gaan gebruiken.
Wees er maar zeker van dat we de richting van CI+ op gaan.
Het word nu geïntroduceerd met de grootste smoes die voetbal heet, omdat ze weten dat sommigen alles doen om toch maar dat voetbal te zien, ongeacht op welke manier of prijs.
De volgend stap zal HBO zijn, ook weer zogezegd om auteursrechten op films, en zo zal steeds meer verdwijnen achter CI+.

Maar er is meer,  CI+ koppelt smartcard en box(key) aan elkaar.
Dat wil zeggen wie straks denkt naar een andere provider te kijken zoals TV Vlaanderen voor Nederlanders of CanaalDigitaal voor Belgen, die zal zich een 2de decoder met CI+ module en smartcard moeten kopen.
Het zal niet meer volstaan om snel het kaartje te wisselen, want decoder , CI+ module en kaart zijn voortaan één geheel.
Dan moet je al goede redenen hebben om die kosten te maken voor 1 extra provider, dan spreken we over een legaal abonnement, tenminste als het al kan.

Let op, dit is pas een overstap naar de volgende generatie “de box zonder kaart”  die worden hier nu  al gebruikt bij de kabelmaatschappij Telenet.
Daarom dat ik gisteren al schreef , satelliet tv gaat meer en meer lijken op kabel tv, een gesloten systeem net zoals de kabel, alleen de manier van aanvoer verschilt.
Het draait al lang niet meer om beveiliging alleen, maar om het geld dat ze ermee kunnen genereren door beperkingen in te voeren.

Ik vrees dat de gouden tijden van satelliet kijken voorbij zijn, zelfs als het systeem gekraakt wordt.
En 9 op 10 is het al gekraakt, maar het zal nooit openbaar gemaakt worden.
De mensen die dit weten en kunnen gaan het deze keer wel voor zich houden.
Ze gaan zich geen 2de keer stoten aan dezelfde steen, door alles te grabbel te gooien en criminelen het systeem te laten misbruiken, zoals met cardsharing.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21485
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #27 on: October 23, 2013, 03:24:45 PM »
Rustig aan jongens , het zijn allemaal maar gissingen en mogelijkheden die wel zouden kunnen maar waar nog geen sprake van is.
Men zegt gewoonlijk waar rook is ook vuur , de vraag is nu wie is de rook aan het maken want ik lees hier veel dat ik nog nergens anders in zoveel woorden heb gelezen en dit omdat de fox sport zender zich afgeschermd heeft en die voorwaarden aan Canal Digitaal oplegt , is Canal digitaal daar zelf wel zo gelukkig mee ?
Trouwens werkt sky al enkele jaren met een box die gehuwd is met een kaart en kijk ook die zenders worden vlotjes doorgegeven.  :P

Ik ga het nooit ontkennen of zeggen dat het allemaal niet kan maar voorlopig houd ik het maar bij gissingen en roddels  :-x


  Groetjes van Jef

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #28 on: October 24, 2013, 02:22:33 AM »
en dit omdat de fox sport zender zich afgeschermd heeft en die voorwaarden aan Canal Digitaal oplegt ,


Jef...even logisch nadenken  :-o

Volgens mij is dat een smoes..zoals mebo ook denk.
Het is juist CD die deze CI+ wil....hoe kan het ook anders....Fox baas wil een beperking en hoppa binnen NO TIME heeft CD het voor elkaar...jaja
dat ze een box en CI+ module hebben  :-x en dat klanten dan ook beeld hebben hahaha ja daar is al veel langer mee getest e.d.
Ze vragen dan aan FOX willen jullie die beveiliging en jawel hoor zegt de Fox baas probeer maar uit, komt ons goed uit.
Het gaat nog om 2 zenders, dus er kan dan weinig mis gaar dat alle klanten bij CD zonder beeld komen bij een grote fout ofzo.

En zoals ik al zei.....dat hele CI+ circus bij CD kost veel geld....en al die moeite voor 2 zendertjes ??
CD kennende zou in het geval zeggen als het echt van Fox een eis was.....doei Fox !!!!!! en tegen de klanten dat er geen voetjebal mogelijk is om technische reden en die zenders dus weg gaan.
Hoe vaak gooien ze er geen mooie zenders af ? !!  :-x  en ze blijven ijskoud om de filmliefhebbers geen HD zenders aan te bieden: HBO 2 en 3 HD en Film1 heeft ook 3 HD zenders waar we er maar 1 van krijgen.
Dus die gooien ze er niet af, maar zijn er zelfs nog nooit geweest......terwijl het abo geld even hoog is bij de kabel TV alwaar ze al die HD wel hebben.

*****

Als CD nu zou zeggen dat dit CI+ binnen een maand voor AL HUN ZENDERS zou gelden, dan zitten er plots 1000de kijkers zonder beeld.
Zo'n hele grote groep klanten zou in opstand komen en gaan opzeggen....ze hebben immers ook niet allemaal het geld om een nieuwe decoder en module e.d. te kopen.
Dus doen ze dat heel slim in kleine groepjes, pakketje voor pakketje....volgens mij is het wettelijk ook niet toegestaan om een heel land plots zonder beeld te zetten en ze te dwingen een CD product te moeten aanschaffen om weer beeld te krijgen.

Dus eerst het voetbal....kan men niet buiten dus men hoopt dat ze dan al een tig klanten zover hebben.
Daarna b.v. HBO en Film1......nu komt het: de voetballiefhebbers hebben dus dan al CI+ dus hun maakt het geen fluit meer uit dat HBO dat ook krijgt...ze kunnen ongestoord verder kijken mocht je ook HBO hebben.
Stel dat er dus weer een grote groep die film wil zien nu ook overgestapt is....dan komen de kinderzenders.
Let op: de voetbal en film kijkers, maakt het geen zak meer uit want die hebben toch al CI+ en die kunnen weer ongestoord verder kijken.
Daarna andere populaire zenders en zo stukje bij beetje gaan ze te werk.....steeds maar een kleine groep en daarmee maken ze dus zo weinig mogelijk slapende honden wakker.
Klanten blijven kalm zolang jij beeld heb........en daarvoor zorgen ze ook dat iedereen telkens wel beeld heeft.....je merkt dus weinig verschil dan alleen net dat ene pakketje waarvoor je nu CI+ nodig hebt.   :-x

Zo ging het min of meer ook met de overstap van HD zenders en de invoering van mpeg4....waarvoor elke klant een HD decoder nodig heeft.
Maar dat ging alleen nog maar over een decoder....die koop je....en van alles wat je gewend was kan je verder van genieten.
Met CI+ is dat dus anders want alles wat jij nu met je decoder doet en normaal vind dat het zo werkt, dat kan dan niet meer.
En zoals mebo ook zegt...het is niet alleen CD maar ook de zenders zelf zoals RTL en SBS willen dat graag.
Jij kan dan b.v. een programma NIET meer opnemen ...je kan die avond geen TV kijken ivm verjaardag ofzo...dus die serie die je volgde mag je dan terug kijken via
uitzending gemist op hun site....dat zijn vaak LQ streams en kosten je zomaar 6 euri stuk.....op kabelTV hebben ze dan nog b.v. een betaalde on demand
Als je wel mag opnemen ( zijn vaak programma's die geen hond wil zien) kan je b.v. de reclame niet doorspoelen....dit is echt wat zo'n zender graag wil, want reclame jongens
klagen nu al steen en been bij lage kijkcijfers en omdat mensen reclames doorspoelen.
Dus dat CI+ is niet iets wat alleen CD graag wil....maar ook de zenders.
 


Offline rof-felTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 179
  • Country: 00
Re: Nog meer beperkingen Canal Digitaal
« Reply #29 on: December 05, 2013, 01:19:38 PM »
Toevallig deze week bij het rondzappen gemerkt dat fox sport international weer gewoon geopend word door mijn DM

Ik heb deze gewoon binnen mijn abo maar sinds de nieuwe beperking kon ik deze niet kijken.

Kunnen andere dit bevestigen ?

Niet dat ik klaag hoor maar waarom zou dit zijn?

Mvg

Roffel

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Canal Digitaal  |  Nog meer beperkingen Canal Digitaal
 

gfxgfx
gfx gfx