gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024
Latest oscam all images 11748 (update) 18-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 (update) 18-03-2024
Vu+ openvix: release 6.5.001 (update) 14-03-2024
Dreambox Merlin (update) 11-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72162 Posts in 11150 Topics by 6349 Members - Latest Member: Banderas76 March 19, 2024, 03:21:06 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Canal Digitaal  |  Canaal Digitaal in heel Europa ?
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Canaal Digitaal in heel Europa ?  (Read 43055 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21485
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #60 on: September 04, 2013, 10:05:58 AM »

Ok de betaling is nu duidelijk  :cool:
Nu de volgende bedenking van mij  :-x


Quote
1.telkens de 3 maandelijkse vooruitbetaling van je abbo als buitenlander.
2.je hebt een contract voor 2 jaar, dus zit zolang vast aan CD.
3.je betaalt natuurlijk ook voor de huur van de hardware terwijl dat dezelfde "brol" is als bij TVV en wij er niks mee kunnen doen! Kaart alleen met volledige paketten, dat willen wij graag.

Quote


1 Zelf vind ik drie maanden vooruit betalen aanvaardbaar want hier betaal ik zelf een jaar vooruit voor Tv Vlaanderen maar dat zal wellicht ook wel anders kunnen.

2 Het contract van twee jaar moet je met een korreltje zout nemen want als ik het goed voorheb zijn er nieuwere contract verbrekings termijnen uitgevaardigd door de overheid of geld dit enkel voor Belgische overeenkomsten  :sad: dat zou ik eens moeten uitzoeken.

3 Je schrijft dat je voor de huur van de hardware betaald  :P ik zie enkel maar een betaling voor het Abonnement of je nu enkel een kaartje hebt of heel de apparatuur de prijs is het zelfde.


O ja ik ben geen medewerker van Canaal Digitaal of Tv Vlaanderen hoor
 :)
  Groetjes van Jef

krieter

  • Guest
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #61 on: September 04, 2013, 10:16:13 AM »
Ok zo zie je maar, elke benadering is anders maar dat is met alles zo.

En wat vind je van die andere mogelijkheid?

Mvg, krieter.

Offline LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21485
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #62 on: September 04, 2013, 10:27:55 AM »
Quote
Wat ik ook raar vind is de volgende mogelijhkheid die zich nu aandient:

Stel:
Een Belg besteld het entertainment pakket bij Can Dig.(€29,95 p/maand)
Hij is wel 2 jaar abbo maar krijgt hardware, installatie en activatie gratis.
Maar omdat hij Belg is wil hij natuurlijk ook de Vlaamse zenders kunnen bekijken.
Van een vriend/familielid die TVV abonnee is bekomt hij de 2de kaart van TVV met de 14 basiszenders erop.
Nog een 2de basisontvanger en kijken maar op 2 locatie's.

Mvg, krieter.
Quote


Ik ben niet goed op de hoogte van de werking van zo een tweede kaart maar als het is zoals jij het stelt dan is dat een mooie en goedkope oplossing  :P
  Groetjes van Jef

krieter

  • Guest
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #63 on: September 04, 2013, 11:07:47 AM »
Bij TVV kun je max 2x een 2de smartcard aankopen(extra kaart) als je al minstens een basic abbo bij TVV hebt!
Met daarop een veertiental basis vlaamse zenders+ de bekendste radiostations zoals bvb vier, 2Be, vijf TV ed.
De kaart moet dan nog wel geactiveerd worden. €29,95 eenmalig
En dat bijkomend abbo kost dan €2,5 p/maand

mvg, krieter.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #64 on: September 04, 2013, 12:33:24 PM »


En wat vind je van die andere mogelijkheid?

Mvg, krieter.

Volgens mij lood om oud ijzer  :)  of ik begrijp je niet helemaal.

Maar stel je hebt als Belg GEEN abo bij CD, dan kan je toch ook gewoon op die 2de kaart van je kennis/familie kijken...m.a.w. je hebt dan zelf ook geen abo bij TVV

Als je bedoeld dat je wel een abo neemt bij CD en daar ook een 2de kaart neemt....en vervolgens met die kennis jullie kaartjes van beide providers uitwisselen,
ja dat zou dan kunnen. Maar bij CD is het dan zo dat je op de 2de kaart nooit het volle pond krijgt. met Entertainment pakket ga je dan ( dacht ik) terug na familie pakket.
En dat voor 5 euro extra per maand + die kaart moet je kopen en ook activatie e.d.
Film en voetbal zenders zul je nooit op je 2de kaartje kunnen zien.
En voor jullie zelf is het dan maar kijken op 1 decoder ( CD & TVV) op slaapkamer heb je dan geen kaartje meer voor...tenzij je er een 3de kaart bijneemt + onkosten
Dan zit je op den duur voor al dat geld ook nog steeds met een paar basis pruts zenders.

krieter

  • Guest
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #65 on: September 04, 2013, 03:41:46 PM »
Heb jij het aanbod in het "top" pakket van TVV (basic+) al eens vergeleken met het entertaintment pakket.  8-)
En indien je wilt kun je ook nog sport of film opties bijnemen bij can dig
en bij TVV "nada"

Dus daarom zeg ik:
Je kunt beter een abbo naar keuze afsluiten bij can dig
en om toch als belg naar de vlaamse zenders te kunnen kijken betaal je via een kennis €2,50 extra per maand.

De rest van de mogelijkheden!! dat is voor het members gedeelte.

mvg, krieter

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #66 on: September 04, 2013, 04:09:18 PM »


Dus daarom zeg ik:
Je kunt beter een abbo naar keuze afsluiten bij can dig
en om toch als belg naar de vlaamse zenders te kunnen kijken betaal je via een kennis €2,50 extra per maand.

ja daar heb je dan gelijk in.  :cool:

En nu CD dan toch in België probeert voet aan de grond te krijgen is het daarom ook veel beter dat CD en TVV echt samen gaan.
Is hier ook al vaak gezegd...want dan is jou oplossing met 2de kaart van vriend ook niet meer nodig, want dan sluit jij gewoon bij CD
een abo af met zowel Belgische zenders, wat ned. zenders en de film en voetbal zenders.
En ook vice versa kunnen Nederlanders dan kiezen om wat Belgische zenders te gaan zien...
Maar ja....daarom is dit topic ook interessant  Cheesy want met uitzendrechten en concurrentie van andere providers e.d. kan dat dus zomaar niet...helaas !

krieter

  • Guest
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #67 on: September 04, 2013, 04:51:42 PM »
Zoals gezegd "canaaldigitaaleuropees" opent mogelijkheden.

en die worden hier aangereikt   <welcome to luxsat>

mvg, krieter

Offline Kidje

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 204
  • Country: be
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #68 on: September 28, 2013, 03:17:36 PM »
Aangezien ik geen respons meer krijg van CD ( zie eerdere posts hier ) heb ikzelf eens gebeld naar het nummer dat krieter hier opgaf voor buitenlanders. De medewerker aldaar was vriendelijk en blijkbaar op de hoogte. Je kan dus maar 3 pakketten bestellen als Belg ( BasisHD, FamilieHD en EntertainmentHD ).  NA je twee jaar lopend contract, kan je eender welk pakket bijnemen ( voor nog eens twee jaar dus ) .  Maar niet gedurende de eerste twee jaar. Weer een andere uitleg dan sommige posts alhier.  Enige mogelijkheid om direct eender welk pakket te nemen, aldus de medewerker, was via een Nederlands adres en idem bankrekeningnummer. Wat ons terug brengt naar de situatie van voor de mogelijkheid om legaal een abo te nemen bij CD in België.
Wordt vervolgd...
Azbox Premium HD ( Open RSI ) 19.2-23.5
Max Digital XP 1000 (  Open Pli ) 19.2-23.5
Mutant HD 4K ( Open Pli 7.1 ) Wavefrontier 42,28.2,23.5,19.2,16,13,10/9,7,4.8 en 0.8W
VU+ Ultimo 4K ( Open Pli 8.1  ) 1 FCB Dual tuner, 1 single DVB S 2 tuner
Triax 110 cm draaibaar en Wavefrontier

Offline Kidje

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 204
  • Country: be
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #69 on: January 09, 2014, 08:29:56 PM »
Omdat ik geen reactie meer kreeg van CD (zie vorige posts), heb ik op 2 december 2013 nog eens het bestelformulier op de NBU landingspagina bij CD ingevuld ( Top HD Brits en tweede smartkaart aangevraagd ). Dinsdag 7 januari kreeg ik telefoon om te installeren. Heb hen uitgelegd dat dit niet nodig was. Alles zou opgestuurd worden. Vandaag (donderdag 9 januari) pakket thuis gekregen. Twee ontvangers (M7 SAT 801) en twee smartkaarten. Ze eens vlug getest, alle zenders gaan open, behalve de HBO kanalen en Fox Sports International. Deze laatste werkt wel in de bovengenoemde ontvangers. Reageren gaat (nog) niet, want een klantennummer heb ik (nog) niet gekregen. Geen schotelantenne - geen triplesat LNB - en geen rekening ! Hopelijk blijft CD deze lijn doortrekken !
Azbox Premium HD ( Open RSI ) 19.2-23.5
Max Digital XP 1000 (  Open Pli ) 19.2-23.5
Mutant HD 4K ( Open Pli 7.1 ) Wavefrontier 42,28.2,23.5,19.2,16,13,10/9,7,4.8 en 0.8W
VU+ Ultimo 4K ( Open Pli 8.1  ) 1 FCB Dual tuner, 1 single DVB S 2 tuner
Triax 110 cm draaibaar en Wavefrontier

krieter

  • Guest
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #70 on: January 10, 2014, 09:09:28 AM »
Tof dat het gelukt is kidje  :cool:

Misschien kunnen meerdere members hier voordeel mee halen.

suc6, krieter

Offline LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21485
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #71 on: February 15, 2014, 05:06:14 PM »
Hier een vraagje aan zij bij wie het dus gelukt is.
Hoe verloopt de betaling  :sad: is dit vooraf te betalen en voor hoelang , kan het per jaar of per maand  :sad: of komt er een domiciliëring aan te pas  :sad:
  Groetjes van Jef

Offline Kidje

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 204
  • Country: be
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #72 on: February 25, 2014, 07:01:43 AM »
Bij mij is het zo dat ik zes maand op voorhand betaald heb. Je kan ook maandelijks betalen via domiciëlering, maar dan kwam er 1 euro per maand bij. De voordelen die een nieuwe Nederlandse klant heeft, heeft een Belg niet - bv de actie pakket Sport1 voor 5 euro/maand geldt niet voor een Belg...
Azbox Premium HD ( Open RSI ) 19.2-23.5
Max Digital XP 1000 (  Open Pli ) 19.2-23.5
Mutant HD 4K ( Open Pli 7.1 ) Wavefrontier 42,28.2,23.5,19.2,16,13,10/9,7,4.8 en 0.8W
VU+ Ultimo 4K ( Open Pli 8.1  ) 1 FCB Dual tuner, 1 single DVB S 2 tuner
Triax 110 cm draaibaar en Wavefrontier

Offline LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21485
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #73 on: February 25, 2014, 08:07:38 AM »
Ach zo,ik vind een voorafbetaling dan nog het best want met zo een domiciliëring kan ook wat mis lopen en ga dan maar terug achter je geld aan  :-x
  Groetjes van Jef

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Canal Digitaal  |  Canaal Digitaal in heel Europa ?
 

gfxgfx
gfx gfx