gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 12:29:25 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Canal Digitaal  |  Canaal Digitaal in heel Europa ?
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Canaal Digitaal in heel Europa ?  (Read 43081 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline sjorss

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 313
  • Country: 00
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #30 on: August 26, 2013, 11:36:27 PM »
voor wie het wil proberen

CanalDigitaal klantenservice vanuit het buitenland is bereikbaar op +31 356 46 68 84 (maandag tot en met zaterdag, van 9:00 tot 21:00 uur).

Dit nummer is niet bereikbaar vanaf vaste lijnen in Nederland, Nederlandse mobiele nummers en buitenlandse nummers, waarvan de nummerherkenning is uitgeschakeld.
mvg

Sjorss

krieter

  • Guest
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #31 on: August 28, 2013, 07:29:59 PM »
Hoi,
Ik heb zojuist telefonisch contact gehad via het buitenlandse nr van Can Dig.

Vanuit Nederland moet je de 0900-9323 bellen!

Dus +31 356 46 68 84 .
Dit nr is zoals reeds aangegeven enkel voor klanten (ook toekomstige) uit het buitenland.
De medewerker bevestigde dat sinds kort het ook toegstaan is aan buitenlanders om abbonnee te worden van can digitaal.

Ze konden dan zelf haarfijn afspreken/aangeven welk abbo en welke hardware zij wensten.
Hij kon echter zelf geen actie ondernemen en verwees me door naar volgende site:

www.canaaldigitaal.nl/nbu
En de site bestaat dus wel degelijk al heb ik er nog niet verder op gekeken.

Zo, nu nog even de algemene voorwaaeden doornemen.

Mvg, krieter.

Online LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #32 on: August 28, 2013, 08:07:34 PM »
Als ik op deze link klik    www.canaaldigitaal.nl/nbu    dan kom ik op     http://ww2.canaaldigitaal.nl/?

En dan  :sad: ik zie daar van alles behalve wat ik zoek  :P
  Groetjes van Jef

krieter

  • Guest
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #33 on: August 28, 2013, 08:32:02 PM »
Hoi,
Dat weet ik ondertussen ook.  :?

Ik heb een 2de maal gebeld omdat ik er ook niet uitkwam. :-?

Die 2de medewerker gaf me deze URL :

http://www.canaldigitaal.nl/nbu/

Hier kun je volgens haar een keuze maken uit 1 van de 3 opties.
Meer mogelijkheden voor buitenlanders zijn er niet (voorlopig) via die site.

Daar ik hun apparatuur helemaal niet nodig heb stelde ik voor om enkel een kaart met een samengesteld abbo te nemen.

Entertaintement HD met standaard daarin Sport1 + Film1 + HBO.
Dat was echter niet mogelijk als buitenlander.

Het kon wel als je via een kennis in Nederland dat abbo bestelde en dus ook betaalde via zijn rekening.

Ik weet echter niet hoe een en ander werkt als bvb een bestaande Nederlandse klant van Can Dig een 2de kaart neemt met daarop zo'n samengesteld abbo.
ook wat betreft installatie en activatie of eventueel een extra ontvanger.

 <Jammer>

Mvg, krieter.




krieter

  • Guest
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #34 on: August 28, 2013, 08:40:33 PM »
Ik heb zojuist via de site het entertaintement pakket aangevraagd.
Dwz, ik heb alle gegevens ingevuld (Belgisch adres, tel nr, en E-mailadres) en verstuurd.

So far so good.

Nu zal Can Dig tel contact opnemen om de installatie te bespreken.  :o

Of weigeren  <achter>

We wachten af.

Mvg, krieter.

Online LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #35 on: August 28, 2013, 09:09:57 PM »
Ja en vermits die rommel van hun toch gratis is laat maar komen zou ik zeggen  :-x
Succes gewenst en hou ons op de hoogte.
  Groetjes van Jef

krieter

  • Guest
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #36 on: August 28, 2013, 09:23:49 PM »
Ik weet nog niet of ik hun aanbod, indien het er komt, zal aannemen hoor.
Was vooral bedoeld als test.
Achterliggend idee is om als  er geen verbetering komt in de toekomst het TVV abbo van onze dochter te annuleren.
En beide kaarten te delen via mijn ontvanger.

Hier 3 ontvangers en daar 2 ontvangers.

Moet toch kunnen.

Ben die freezes meer dab beu, zelfs de kids beginnen te reklameren.

Mvg, krieter.

Ps misschien wat off topic maar zo is het duidelijk.

Offline sjorss

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 313
  • Country: 00
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #37 on: August 29, 2013, 08:08:29 AM »
Er word nu al sinds juni over gesproken op diverse forums en nergens lees ik dat het daadwerkelijk is gelukt.
Volgens mij zal dat ook zoals het er nu naar uit ziet ook niet lukken.
De enige manier is volgens mij via een kennis in Nederland of postbus
mvg

Sjorss

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #38 on: August 29, 2013, 09:45:16 AM »
Het zal wel kunnen, maar zeer beperkt m.a.w het basis pakket, dus geen film of sport kanalen
The key to happiness
Stay away from idiots

krieter

  • Guest
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #39 on: August 29, 2013, 09:58:43 AM »
Volgens hun medewerker tijdens telefonisch contact gisteren:
1. je kunt inderdaad maar enkel 1 van die 3 opties on-line kiezen.
2. je krijgt er 1 maand gratis het film1 aanbod bij
3. daarna kan je bij die paketten  later extra paketten bijbestellen.
4. over de installatie kon hij echter geen uitsluitsel geven.
5. en mijn vraag over enkel het aankopen van de kaart als buitenlander kon ie ook geen antwoordt geven.

Postbus kost dan weer extra geld maar zou wel kunnen zelfs via een Belgische rekening

Mvg, krieter.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #40 on: August 29, 2013, 01:00:43 PM »


Ik weet echter niet hoe een en ander werkt als bvb een bestaande Nederlandse klant van Can Dig een 2de kaart neemt met daarop zo'n samengesteld abbo.



Met zo'n 2de kaart hebt je altijd een beperkt aanbod van de originele kaart.

Dus stel ik als Ned. heb het TOP pakket.....en ik neem een 2de kaart voor de slaapkamer, dan kan ik daar b.v. alleen maar het entertainment pakket zien.
Heb je het entertainment pakket, dan zal je op de 2de kaart alleen het familie  pakket kunnen zien enz.

Aan de ene kant heeft CD hierin wel gelijk, want anders zou iemand wel heel makkelijk zijn 2de kaart kunnen delen en samen voor de kosten opdraaien...kijk je beide voor half geld het TOP pakket.
Maar ook weer heel krom als je het als "eerlijke" klant bekijkt, want met een top pakket + 2de kaart betaal je al gauw 60 euri p/m ......en dan mag je op je slaapkamer enkel een paar prutzenders zien.

Eigenlijk zou CD hun eigen decoders moeten voorzien om intern ( dus alleen in je eigen huis) die kaart te delen.
dat zou b.v. kunnen met een soort van interne smartWi of kabel met een code zodat alleen die 2 geregistreerde decoders het signaal doorgeven.
Dus: CD weet b.v. dat jij 2 decders van hun hebt en die hebben elk hun eigen code....die codes worden dan op jou smartkaart gezet en daarmee kan je ze onderling uitwisselen
Als je buurman ook een CD decoder heeft zal dat nooit lukken want die code van hem staat dus niet op jou smartkaart.  ( update: LOL..je tenzij je met je buurman van decoder ruilt, maar dan heb je zelf niks meer op slaapk. hahaha)

Weer on topic  Cheesy
Ik blijf het toch vreemd vinden als je als Belg of Italiaan of Duitser dan het Entertainment pakket mag gaan afnemen.
Ik hoop het hoor.....maar moet het eerst nog zien.
Als dat echt waar is, dan ligt b.v. voor Sky Duitsland de weg ook open.  Cheesy

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #41 on: August 29, 2013, 02:55:48 PM »
Quote
Eigenlijk zou CD hun eigen decoders moeten voorzien om intern ( dus alleen in je eigen huis) die kaart te delen.
dat zou b.v. kunnen met een soort van interne smartWi of kabel met een code zodat alleen die 2 geregistreerde decoders het signaal doorgeven.
Dan koppel je in zekere zin, de kaart aan de box.
 
Ze hebben daar  jaren geleden, bij TV Vlaanderen alleszins proeven mee gedaan, om de kaart te delen, nog voor er sprake was van een 2de kaart.
Hoe dat afgelopen is weet ik niet, dikke kans dat ze op de software van hun begrensde dozen gestrand zijn.
Het systeem moet 100 % werkend te houden zijn.

Langs hun kant hebben ze nu voldaan wat de klanten vroegen, opnemen + kijken of kijken op meerdere tv's
Alleen de manier waarop dat nu gebeurd daar valt veel over te zeggen, ze hebben het probleem opgelost met die extra begrensde kaarten.

Het bedrag dat je nu als satelliet kijker kwijt bent om op hun legale manier 3 tv's te kijken thuis, is waanzinnig duur ten opzichte van de kabel.
Vooral omdat die kaarten nog eens aangekocht  en geactiveerd moeten worden.
Dan nog dit, wie alles wil zien op een tweede box, ziet zich nu verplicht een 2de abonnement af te sluiten op hetzelfde adres.

Beweer niet te snel dat sprookjes zoals "de kip met de gouden eieren" en "ezeltje schijt geld" pure verzinsels zijn.

Het bestaat echt, de decoder met de gouden smartcard en smartcard schijt geld.
 

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #42 on: August 29, 2013, 04:59:13 PM »
Dan koppel je in zekere zin, de kaart aan de box.
 
 

Ja klop die koppel, maar toch ook met wat vrijheid.

Die kaart zou altijd moeten werken in welke decoder je hem ook steekt.....en zo'n code op je kaart zou je zelf moeten
aanvragen zodat die geupload word via sat indien je hun decoder als 2de box wil gebruiken.

Bij de dream en VU e.d. is dat toch softwarematig ook mogelijk...dus hun zouden dat ook moeten kunnen in hun decoders
en dan niet eens dat het via een netwerk gaat, maar boxen die rechtstreeks op elkaar zijn aangesloten anders zal het niet werken.

***
Iets anders:
Ze zouden ook nog een samenwerking kunnen aangaan met een bedrijf zoals b.v. smartwi.
Die dan speciaal voor hun decoders en kaartje een apparaatje maakt waarmee je een paar meter je kaart kan streamen.
Dit apparaatje kunnen ze dan op hun site gaan verkopen ( $$$$$$$$$$  :-x ) voor mensen die hun decoders gebruiken....een dream en VU e.d. hebben hun eigen systeempie  :-o

Vroeger hadden mensen maar 1 TV thuis...tegenwoordig heeft elke huishouding toch wel minimaal 2 TV's en daarbij ook nog eens PC's, tablets, smartphones e.d.
Het is dus zeker niet meer van deze tijd, hoe CD en TVV daarmee omgaat dat je maar op 1 TV per klant kan kan kijken.
Maar ik ben het met je eens.....zal wel een geld kwestie zijn die ze uitbuiten.
Software maken of iets ontwikkelen KOST hun geld.....en met dat 2de kaartje met extra abo kost het hun niks, maar levert het alleen geld op.
En eigenlijk is dat een foute gedacht van hun, want als je op een normale manier die optie WEL had, zijn mensen bereid om dan ook een extra pakket te nemen als ze dat ook op hun 2de TV kunnen zien.
Ook zullen er klanten zijn die dan makkelijker een CD of TVV abo gaan afnemen...die doen dat dus nu niet want op kabel is zo'n 2de TV geen probleem en kost daar niks.
Sterker nog....mensen gaan dan gewoon een CD decoder kopen $$$$$ ipv een dure dream of VU e.d. die nu alleen mogelijk maakt.  :-x

En het zogenaamde "Buurman" probleem heb je overal.
Op glaskabel weet ik dat je dan een decoder krijgt waarop het mogelijk is om 4 TV's aan te sluiten.
Stel iemand heeft er aan 2 genoeg, en een buurman ook, dan boor je een gat door de muur met 2 kabeltjes die kant op. hahaha kijken beide buurmannen dus ook voor half geld.
Zoiets zal best gebeuren.......en heeft elke provider dus last van.
Het gaat erom dat grootschalig sharen niet mogelijk is...dus in mijn ogen kunnen CD en TVV best met de tijd mee.

krieter

  • Guest
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #43 on: August 29, 2013, 08:27:41 PM »
Mooie hersenspinsels heren  8-)
Maar ondertussen is mijn aanvraag weg.
En ik heb nog geen E-mail of telefoontje ontvangen !

We wachten af.

Mvg, krieter.

krieter

  • Guest
Re: Canaal Digitaal in heel Europa ?
« Reply #44 on: September 02, 2013, 06:34:24 PM »
Hoi,
Betreft abbo can dig in het buitenland:Misschien leuke info voor alle geintresseerden!

Vandaag tel gesprek met medewerker van Can Dig, aansluitend onderstaande E-mail aangekeregen.

Geachte ,

•   Graag bevestigen wij uw bestelling van een Complete HDTV-schotelset incl. satelliet schotel en HDTV-satellietontvanger t.w.v. € 299,- in bruikleen op basis van een twee jarig Basis HD abonnement voor € 16,95 per maand. De apparatuur blijft in eigendom van CanalDigitaal en dient geretourneerd te worden direct na opzegging van het bovengenoemde abonnement. Zie voor meer informatie de algemene voorwaarden, die als bijlage bij deze email zijn opgenomen.

Voordat onze installateur tot de installatie kan overgaan dient u vooraf een totaalbedrag van € 89,85 (driemaal € 29,95) over te maken op het volgende rekeningnummer: NL38 RABO 0340156740 t.n.v. CanalDigitaal te Hilversum, Nederland. Onder vermelding van uw abonneenummer 86557***, uw achternaam en woonplaats. Na drie maanden ontvangt u per email een betalingsherinnering voor de vervolgbetalingen.


Het schotelpakket bestaat uit de volgende producten:
HD-ontvanger (Type M7 SAT801) 
DuoSat-schotel met Duo-LNB (64 cm)
Aansluitkabel
Smartcard Kaartje met de sleutel die het signaal op zenders uit je pakket ontgrendelt.
Ophangsteun

Uw klantgegevens zijn:
Abonneenummer 86557***

Tijdens het telefoongesprek heeft ook aangegeven geinteresseerd te zijn in onze optie pakketen.
Het film1 pakket is €13,95
Het HBO pakket is: €13,95
ErediveLive/Fox paket is: €13,95

In vertrouwen u voldoende te hebben geďnformeerd verblijven wij.
Alvast veel kijkplezier toegewenst.

Mvg, krieter.

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Canal Digitaal  |  Canaal Digitaal in heel Europa ?
 

gfxgfx
gfx gfx