gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Latest oscam all images 11766 (update) 20-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72187 Posts in 11150 Topics by 6359 Members - Latest Member: enbaldric April 24, 2024, 08:48:08 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Eén schotel 5 satellietposities en 3 satellietontvangers ?
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Eén schotel 5 satellietposities en 3 satellietontvangers ?  (Read 3166 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shrek-2008

  • Guest
Eén schotel 5 satellietposities en 3 satellietontvangers ?
« on: March 02, 2013, 02:40:07 PM »
Ik wil thuis drie satellietontvangers gebruiken die één schotel (zonder motor) moeten krijgen. Ik weet dat ik disecq swichs moet hebben, maar verder heb ik weinig verstand van.

Welke disecq-swichset (of schotel) moet ik hiervoor kopen? is er hier iemand die ervaring heeft?

Ik wil graag de volgende vijf posities ontvangen:

Eutelsat 8 West A
Hotbirds
Astra1
Astra2
Astra 3

Alvast bedankt.

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: Eén schotel 5 satellietposities en 3 satellietontvangers ?
« Reply #1 on: March 02, 2013, 05:54:03 PM »
Ik heb een Wave T90 schotel ben daar heel tevreden over
daar is wel enige instalatie kennis voor nodig maar alle gegevens vind jij hierover in de handleidingen zi linck
https://www.luxsat.eu/handleidingen/wavefrontier/index_Wavefrontier.htm
Voor de lnb is het wel afhankelijk welke ontvangers met hoeveel tuners jij wil gebruilen zo zijn er Quad(4ontvangers 1 tuner)  en octo (4 ontvangers met 2 tuners) lnbs
ook kun jij nog multischakellaar gebruiken maar dat kost wel redelijk wat €-kens
wanneer jij hulp nodig hebt stel uw vraag gerust
Veel suc6
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Shrek-2008

  • Guest
Re: Eén schotel 5 satellietposities en 3 satellietontvangers ?
« Reply #2 on: March 03, 2013, 08:56:20 AM »
Ik heb een Wave T90 schotel ben daar heel tevreden over
daar is wel enige instalatie kennis voor nodig maar alle gegevens vind jij hierover in de handleidingen zi linck
https://www.luxsat.eu/handleidingen/wavefrontier/index_Wavefrontier.htm
Voor de lnb is het wel afhankelijk welke ontvangers met hoeveel tuners jij wil gebruilen zo zijn er Quad(4ontvangers 1 tuner)  en octo (4 ontvangers met 2 tuners) lnbs
ook kun jij nog multischakellaar gebruiken maar dat kost wel redelijk wat €-kens
wanneer jij hulp nodig hebt stel uw vraag gerust
Veel suc6

Hartstikke bedankt voor de info.
 Ik ga verder met deze info aan de slag. Ik heb drie ontvanger van 1 tuner.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Eén schotel 5 satellietposities en 3 satellietontvangers ?
« Reply #3 on: March 03, 2013, 10:35:47 AM »
Heb je een bepaalde reden voor die EUTELSAT 8 WEST, want daar zitten niet veel zenders.
Een 8 tal fta, de rest zijn feeds of gecodeerd.
Deze extra satelliet maakt de zaak wel duurder en complexer, want een diseqc schakelt maar 4 satellieten
Het zijn nu 5 lnb's dat wil zeggen extra diseqcs, per decoder ofwel 1 diseqcs erbij of emp 8/1 switchen er tussen.    

qua ontvangst is het voor EUTELSAT 8 WEST wel oke


EUTELSAT 8 WEST A (ex. ATLANTIC BIRD™ 2)
  
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline budyump

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 164
  • Country: be
Re: Eén schotel 5 satellietposities en 3 satellietontvangers ?
« Reply #4 on: March 03, 2013, 11:54:22 AM »
hallo

Ik ga akkoord met mebo870 ; heb zelf Astra 1, 2, 3 en Horbird en ben daar zeer tevreden over.
Protek 9720 HD IP / Protek 9700 HD IP (zolder) / MVision HD-270CN / Humax HDCI-2000 (in doos)  / Dragon Cam (in de Humax) / Cas 3 Plus / Funkaart (ergens) / Sony KDL-40X2000 / Sony STR-DN1040 / Sony BDP-A6000 / Canton movie home cinema set (5.1) / Sony BDV-EF1100 (zolder) / schotel 1,50m met actuator, 42E-30W en Gbox V3000 positioner

Shrek-2008

  • Guest
Re: Eén schotel 5 satellietposities en 3 satellietontvangers ?
« Reply #5 on: March 03, 2013, 01:42:11 PM »
Inderdaad word de set wat duurder, daarom ga ik die alleen voor hotbirds, stra 1 tm 3 doen.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Eén schotel 5 satellietposities en 3 satellietontvangers ?
« Reply #6 on: March 03, 2013, 02:43:02 PM »
Inderdaad word de set wat duurder, daarom ga ik die alleen voor hotbirds, stra 1 tm 3 doen.

In dat geval heb je dus een schotel nodig die de 4 sats goed kan pakken.

Je hebt dan allemaal Quad LNB's nodig...zijn 4 aansluitingen waarvan jij er dan idg 3 per LNB van gaat gebruiken.
Je hebt dan ook 3x een diseqc nodig ...waarvan er dus 3 coax kabels naar je decoders gaan.

***
Misschien nog een tip is:
Als je dan toch 4x een Quad LNB hebt...en die ene aansluiting is dus nu niet nodig,
dan zou je nog kunnen overwegen om die dan toch aan te sluiten.
Dit kost je dan 1x een extra diseqc en lengte coax kabel.
In b.v.  je woonkamer heb je nu dus een decoder met 1 tuner, maar als je straks dus misschien een twindecoder wil met 2 tuners, kom je een kabel tekort.
Dus als je moeilijk bij je schotel kan of je hebt geen zin om eventueel straks die coax kabel weer helemaal door je huis te trekken
zou je dat nu allemaal meteen in één keer kunnen doen....nu ben je toch al bezig.
Die kabel ligt er nu dan wel LOOS bij....maar dan heb je hem in ieder geval al liggen mocht je ooit aan een twindecoder willen beginnen.

P.s. die extra diseqc en aansluiting op LNB's hoeft dan eigenlijk ook nog niet, zou je later kunnen doen als je echt die 4de aansluiting nog wil.
Maar je zou alleen die extra coax kabel WEL meteen aan kunnen leggen.
Kabels door huizen trekken is voor sommigen vaak een lastig karwei.

Shrek-2008

  • Guest
Re: Eén schotel 5 satellietposities en 3 satellietontvangers ?
« Reply #7 on: March 03, 2013, 06:54:27 PM »
In dat geval heb je dus een schotel nodig die de 4 sats goed kan pakken.

Je hebt dan allemaal Quad LNB's nodig...zijn 4 aansluitingen waarvan jij er dan idg 3 per LNB van gaat gebruiken.
Je hebt dan ook 3x een diseqc nodig ...waarvan er dus 3 coax kabels naar je decoders gaan.

***
Misschien nog een tip is:
Als je dan toch 4x een Quad LNB hebt...en die ene aansluiting is dus nu niet nodig,
dan zou je nog kunnen overwegen om die dan toch aan te sluiten.
Dit kost je dan 1x een extra diseqc en lengte coax kabel.
In b.v.  je woonkamer heb je nu dus een decoder met 1 tuner, maar als je straks dus misschien een twindecoder wil met 2 tuners, kom je een kabel tekort.
Dus als je moeilijk bij je schotel kan of je hebt geen zin om eventueel straks die coax kabel weer helemaal door je huis te trekken
zou je dat nu allemaal meteen in één keer kunnen doen....nu ben je toch al bezig.
Die kabel ligt er nu dan wel LOOS bij....maar dan heb je hem in ieder geval al liggen mocht je ooit aan een twindecoder willen beginnen.

P.s. die extra diseqc en aansluiting op LNB's hoeft dan eigenlijk ook nog niet, zou je later kunnen doen als je echt die 4de aansluiting nog wil.
Maar je zou alleen die extra coax kabel WEL meteen aan kunnen leggen.
Kabels door huizen trekken is voor sommigen vaak een lastig karwei.

Helemaal duidelijk bedankt. Je hebt wel gelijk wat de extra kabel betreft. Je weet maar nooit wat je in de toekomst zou kopen. Het is dus handige tip. Thanks.

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Eén schotel 5 satellietposities en 3 satellietontvangers ?
 

gfxgfx
gfx gfx