gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 07:03:38 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Software  |  Windows 8
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Windows 8  (Read 4485 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Windows 8
« Reply #15 on: March 11, 2013, 03:20:28 PM »


Volgens mij zit de grote fout erin dat zij die versie hebben uitgebracht voor touch on screen laptops en smartphone zonder rekening te houden met de anderen die nog duidelijk wel in de meerderheid zijn.
Trouwens die touch on screen laptops mogen zij van mij ook houden, heb je die al eens getest  :sad: wel ik wel en ik kan je zeggen dat je armen na een uurtje pijn doen.  :-?


Ja, daar heb je zeker wel gelijk in waarmee je dan zo'n systeem gaat gebruiken, maar dat is toch iets anders dan hoe en waar welk knopje nu precies ook alweer zat.
Ik heb Windows 8 voor PC nog niet gebruikt, dus ik mag hier eigenlijk nog niet over meepraten he..hahaha
maar ik kan me niet voorstellen dat bedrijven hun personeel zo dom vinden dat ze moeten worden bijgeschoold...omdat er geen startknop opzit en ze nu b.v. niet meer weten hoe de PC uitgezet moet worden.
Maar als ik nu op "icoontje" Firefox klik, dat is dan toch hetzelfde als ik op "tegeltje" Firefox klik ??

Die touch on screen is na mijn mening ook idd grote onzin dat men die voor laptop en PC maakt.
Een PC (monitor) en laptop is daar NIET voor gemaakt.....dus nooit voor ontwikkeld, dus geen wonder dat je pijn gaat krijgen in je armen.
Dat is alleen handig voor smartphone en tablet....want als je daar een toetsenbord en muis moet aanhangen is dus ook lastig om die in je broekzak mee te slepen..hahaha

Met dat touch screen zit men dus ook in een soort van overgang hoe gebruikers dat moeten gaan en kunnen gebruiken.
Ikzelf zie het als volgt voor me:
Je heb een soort "hoofd PC" b.v. in je meterkast.
Je hebt TV schermen ( voor normaal TV kijken en dus nu ook tevens voor Inet)
Je hebt een tablet (en smartphone) die je met touch kan bedienen als een soort van vervanging van muis en toetsenbord en AB
En een laptop zoals we die nu kennen met toetsenbord en scherm kan dus eigenlijk compleet naar het museum.

Dus je zit met tablet/phone op de bank of achter je bureau en bediend daarmee de hoofdcomputer die alles weergeeft op TV scherm of monitor.
Natuurlijk heeft zo'n tablet dan ook een eigen PC en scherm aan boord, maar een PC zelf hoeft dan niet speciaal want daar is de hoofd PC voor.....
en TV kijken en Inet zijn dan volledig geïntegreerd zodat je ook geen AB meer nodig hebt, maar dat op je tablet allemaal doet.
Ik heb zelf last van artrose, dus ik heb 24 uur per dag al pijn in mijn armen ( en rest van lichaam) vingers zijn vergroeid dus touch screen is voor mij
ook niet altijd handig als het met 2 vingers tegelijk moet en al helemaal niet als je daarbij je armen moet strekken...dus dat ga ik nu ook niet eens testen, want weet het antwoord al wel...haha
Maar ik gebruik wel een Wacom tablet ( met pen) en dat ook vaak als vervanging voor muis en toetsenbord....maar eigenlijk ook gewoon om te tekenen in fotosoep.
Voor mij zou een touch screen dus wel gaan, maar dan moet hij vast voor je liggen ( zoals die Wacom tablet) dan lijkt het me dus nog handig ook ipv van muis en toetsenbord.

**
Dus als je in de trein zit gebruik je de tablet om in te loggen naar je hoofd PC thuis om b.v. een filmpie te kijken.
Bij thuiskomst ga je op de bank zitten met die tablet en kijk je naar je (grote)  TV scherm om TV programma's te zien of b.v. Internetten.
of je legt je tablet op je bureau en bedien je hem daar ( op tablet scherm zelf of op grote monitor)

Online Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: Windows 8
« Reply #16 on: August 28, 2013, 09:18:31 PM »
Ja uiteindelijk vandaag ook de definitieve overstap gemaakt naar Windows 8
Achter alles valt het nog mee lijkt me.
En we mogen niet te ver achter blijven hé want Windows 8.1 komt er al aan :-?

Moet wel nog een beetje configureren  Cheesy
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 8
« Reply #17 on: August 28, 2013, 09:39:13 PM »
  Groetjes van Jef

Online Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: Windows 8
« Reply #18 on: August 28, 2013, 10:01:46 PM »
Ok bedankt misschien installeer ik het wel,
maar eerst even zo proberen.
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Windows 8
« Reply #19 on: December 31, 2014, 12:33:46 AM »
Op de laptop van de vriendin staat nu windows 8.1
Ik had het niet begrepen op windows 7 en 8.0, maar de 8.1 versie valt echt mee.
Op een uur tijd was ik met vrijwel alles weg, dan kon ik van de vorige versies niet zeggen, daar heb ik uren aan verspild om iets te vinden en aangepast te krijgen.
Nu zit het terug logisch in elkaar en dat is belangrijk.
The key to happiness
Stay away from idiots

Online Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: Windows 8
« Reply #20 on: December 31, 2014, 03:06:23 AM »
Je moet anders eens de  Windows 10 proberen, deze vind ik eigenlijk nog beter.
En de virtuele bureaubladen zijn superhandig wanneer je met verschillende projecten bezig bent.
Momenteel kan je nog zeker 6 maanden gratis proberen.
 
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Software  |  Windows 8
 

gfxgfx
gfx gfx