gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 11:17:34 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Software  |  Windows 8
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Windows 8  (Read 4487 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Windows 8
« on: February 23, 2013, 12:03:06 PM »
Wat zijn jullie bevindingen met Windows 8  :sad:

  Groetjes van Jef

skippy2646

  • Guest
Re: Windows 8
« Reply #1 on: February 23, 2013, 01:32:33 PM »
Werkt perfect super snel en heel overzichtelijk
Nu is mijn bureaublad tenminste een keer goed opgeruimd :-o

Offline mouloudia

  • Full Member
  • **
  • Posts: 38
  • Country: nl
    • Thanks for visiting nothing
Re: Windows 8
« Reply #2 on: February 23, 2013, 02:38:47 PM »
Hey

ik Moet him nog installeren?

Thanks
Thanks for visiting

Nothing

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Windows 8
« Reply #3 on: February 23, 2013, 03:58:11 PM »
Ik heb windows 8 alleen nog maar op Smartphone
En met die tegels e.d. werkt dat best fijn.
Op PC draait hier nog windows 7 en zal nog wel een tijdje zo zijn tot ik een keer aan een nieuwe PC toe ben

ProX

  • Guest
Re: Re: Windows 8
« Reply #4 on: February 23, 2013, 04:05:45 PM »
Heb em virtueel draaien op m'n W7 laptop met VMWare. Draait daar met 1gb geheugen toegewezen al lekker. Mis. toch maar een keer de stap wagen en gewoon installeren.

Offline LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 8
« Reply #5 on: February 23, 2013, 04:40:41 PM »

Mis je de start menu knop  :sad: ja zij zijn zo dom geweest die weg te doen  :-?
Maar geen nood hier heb je hem , even klikken en hem ophalen  :-x


  Groetjes van Jef

skippy2646

  • Guest
Re: Windows 8
« Reply #6 on: February 23, 2013, 06:45:17 PM »
Startknop werkt perfect bedankt
is tenminste niet zo omslachtig
Nu een klik en weg wezen super bedankt  :-) Jef

Offline LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 8
« Reply #7 on: February 23, 2013, 06:49:10 PM »
Om gemakkelijk te schakkelen tussen het Metro uitzicht en het bureaublad doe je het volgende.
Werkt in beide richtingen

Alt en X
 :-x
  Groetjes van Jef

Offline bjkli

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 977
Re: Windows 8
« Reply #8 on: February 24, 2013, 01:15:49 AM »
ik heb hem op mijn smartphone de wp  7.8 versie,werkt wel lekker vloeiend.
Dm500hd
New Enigma 2
Half Neutrino style
7e-13e-19.2e-23.5e-42e

Inkman

  • Guest
Re: Windows 8
« Reply #9 on: February 24, 2013, 11:33:18 AM »
Werkt perfect super snel en heel overzichtelijk
Nu is mijn bureaublad tenminste een keer goed opgeruimd :-o
He ventje,
ben al overal geweest maar... je wet  t wel he!!

Offline LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 8
« Reply #10 on: March 10, 2013, 03:06:50 PM »

Voor wie graag het winmetro scherm op zijn windows 7 of Xp heeft

Hier heb je hem , even klikken en hem ophalen  :-x

  Groetjes van Jef

Offline LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 8
« Reply #11 on: March 10, 2013, 06:38:15 PM »


Microsoft moet Windows 8 aanpassen zodat consumenten het systeem makkelijker kunnen gebruiken. Dan trekken de tegenvallende verkoopcijfers misschien ook wat aan. Dat heeft het toonaangevende onderzoeksbureau IDC gezegd in een interview met de technologiewebsite CNET.

Windows 8 is sinds oktober op de markt en de verkoopscijfers vallen erg tegen. Bovendien moeten gebruikers wennen aan het Metro-startscherm en het ontbreken van een Start-knop. Microsoft zou Windows 8 moeten aanpassen zodat mensen er beter mee overweg kunnen, zegt analyst Bob O'Donnell van IDC.

"Microsoft heeft keuzes gemaakt die achteraf bekeken niet de beste waren. Denk aan het feit dat mensen niet direct op het Bureaublad terechtkomen en dat er geen Start-knop meer is. Die twee zaken komen iedere keer terug in onze onderzoeken. Mensen missen het."

Uit de bevragingen blijkt dat veel mensen direct het Bureaublad aanklikken als ze de computer starten en nauwelijks met Metro werken. Volgens IDC kan het best zijn dat Microsoft die problemen serieus neemt. "Misschien komen ze met een update van Windows zodat mensen meteen naar het Bureaublad gaan. Computerverkopers zouden dat in ieder geval graag willen."
  Groetjes van Jef

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Windows 8
« Reply #12 on: March 11, 2013, 01:34:27 PM »
Tja zo'n grote verandering qua gebruik is misschien dan toch net iets te veel van het goede.
Ik zeg niet dat Microsoft foute beslissingen heeft genomen, want dan zou je NOOIT iets nieuws kunnen ontwikkelen.
Omgekeerd: als ze het hetzelfde maken, zeurt iedereen dat er niks is veranderd en waarom ze dan iets nieuws duur moeten kopen
Hetzelfde als met die Apple phone die met veel tam tam voor heel veel geld te koop is en eigenlijk maar een simpel updatetje is van z'n voorganger.

Soms moet je de mensen dus gewoon dwingen om met iets nieuws te leren omgaan.
Soms pakt dat goed uit, en soms ook niet...........en daar komen ze nu achter bij MS dat de gebruikers ( lees: de beta testers)
het net iets te veel van het goede vinden.......en dan heb je nog de media die grote invloed heeft.
Kan best zijn dat velen best tevreden zouden zijn, maar als je dan 100.000 x leest dat iets niet goed is, ga je het vanzelf ook al afkraken.

Misschien is dan zo'n startknop inderdaad nog goed als een "tussenstap"
Mensen moet je dan vaak aan zo'n overgang laten wennen en zo'n startknop zou men er dan b.v. in de volgende versie uit kunnen laten
want dan is iedereen dat tegel scherm gewend en ken je het systeem veel beter waar iets is weer te vinden.

Ik heb zelf Windows 8 op mijn smartphone en ben daar erg tevreden over.....maar heb het nog niet op de PC zelf.
Maar een startknop zou ik iig al nooit missen want die gebruik ik (bijna) NOOIT op de PC....ook mijn bureaublad is altijd helemaal LEEG ( staat een mooie foto op)
Alles wat ik dagelijks nodig heb staat onderaan in de taakbalk (die pas in beeld komt als het nodig is)  

En nogmaals ik ken Windows 8 voor PC nog niet, maar ik kan me voorstellen dat je van dingen die je dagelijks snel wil oproepen
toch gewoon een "tegeltje" van kan maken !!!???? dus ook van die dingen die je bij de startknop ziet staan.

Conclusie:
Soms moeten mensen zich dus gewoon ergens doorheen bijten als het allemaal nieuw is...je went er vanzelf aan.
Tis net als wanneer ze het stuur in je auto plots aan de andere kant maken hahaha dan gaan mensen ook klagen dat ze geen
auto meer kunnen rijden...maar ja het tegendeel is dat ze in Engeland daar geen enkel probleem mee hebben, dus het KAN wel.  :)



Offline LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 8
« Reply #13 on: March 11, 2013, 02:10:57 PM »
Quote
Conclusie:
Soms moeten mensen zich dus gewoon ergens doorheen bijten als het allemaal nieuw is...je went er vanzelf aan.

Ieder zijn conclusie maar ik werd gedwongen een Windows 8 te nemen en alles werkt nu wel goed maar ik heb eerst wel wat toepassingen moeten aanpassen om het even vlot en vertrouwd werkbaar te maken als de Windows 7.

Weet je veel bedrijven die nu met Windows 7 werken gaan niet over naar de 8 versie gewoon omdat zij met vaste programs werken.
Zij zien het dan ook niet zitten hun personeel telkens als Windows zin heeft om wat structureel te veranderen een opleiding te gaan geven hoe al die veranderingen te verwerken.
Veel van die gebruikers zijn gewoon werkende mensen die weinig van Pc afweten of zeker niet de tijd hebben zich bij elke verandering daar in te gaan verdiepen.
 <Jammer>

Volgens mij zit de grote fout erin dat zij die versie hebben uitgebracht voor touch on screen laptops en smartphone zonder rekening te houden met de anderen die nog duidelijk wel in de meerderheid zijn.
Trouwens die touch on screen laptops mogen zij van mij ook houden, heb je die al eens getest  :sad: wel ik wel en ik kan je zeggen dat je armen na een uurtje pijn doen.  :-?


  Groetjes van Jef

skippy2646

  • Guest
Re: Windows 8
« Reply #14 on: March 11, 2013, 02:54:27 PM »
Ik weet niet of er mensen zijn die de startknop die @Jef hier heeft geplaats hebben geinstalleerd???
Ik heb dat dus wel gedaan, en na wat instellingen te hebben gewijzigd (welke weet ik niet meer) :)
Maar staat nu in het Nederlands en als ik mijn laptop opnieuw opstart,komt zelfs Metro niet meer te voorschijn Natuurlijk wel als ik hem zelf oproep met Alt X
Dus werkt grandioos
Bedankt @Jef
 :-)

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Software  |  Windows 8
 

gfxgfx
gfx gfx