gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Latest oscam all images 11766 (update) 20-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72187 Posts in 11150 Topics by 6359 Members - Latest Member: enbaldric April 25, 2024, 03:38:04 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  ontvangst 23.5
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: ontvangst 23.5  (Read 4164 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Dream TimmyTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 247
ontvangst 23.5
« on: January 10, 2013, 07:48:21 AM »
Sinds gisteren heb ik maar 60% ontvangst op 23.5. Mijn systeem bestaat uit een triax schotel met 4 Quatro lnb. Deze 16 kabels gaan naar een Chess multiswitch 17/6.
Hoe kan ik nu weten wat er defect is: lnb, multiswitich, kabels tussen deze twee? Kan ik dit met iets uitmeten?
Voor de rest op de andere Astra's en Hotbird, heb ik 92% ontvangst. Dus kan het niet liggen aan de kabel tussen de switch en de woonkamer.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21497
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: ontvangst 23.5
« Reply #1 on: January 10, 2013, 10:15:43 AM »
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er met ontvangst iets mis is want het kan gewoon weers afhankelijk zijn , het is niet omdat het hier goed weer is dat het elders op de baan even goed is.
Dus volgens mij gewoon even afwachten of er geen verbetering komt. :P
  Groetjes van Jef

Offline Dream TimmyTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 247
Re: ontvangst 23.5
« Reply #2 on: January 10, 2013, 10:47:22 AM »
Eergisteren kreeg ik geen beeld op Vier en 2be (19.2) van tv vlaanderen en gisteren was het dan geen beeld op de 23.5.
Als het weersgebonden is, moeten er toch nog personen zijn met dit probleem en zou ik op de andere sat's toch ook niet zoveel percentage ontvangst hebben of ben ik verkeerd?
Het is wel bewolkt, maar dat is ook alles, is al veel erger geweest en toen had ik nog beeld.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: ontvangst 23.5
« Reply #3 on: January 10, 2013, 11:26:29 AM »
ik had eergisteren ook problemen met de ontvangst, er zat duidelijk een hoop water tussen ons en de satellieten.
de MBC zenders op de 26 oost, die ik normaal wel ontvang , waren niet meer te ontvangen.
Volg het eens op, het kan dat er wat mis is met je multiswitch
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Dream TimmyTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 247
Re: ontvangst 23.5
« Reply #4 on: January 10, 2013, 03:23:31 PM »
ik had eergisteren ook problemen met de ontvangst, er zat duidelijk een hoop water tussen ons en de satellieten.
de MBC zenders op de 26 oost, die ik normaal wel ontvang , waren niet meer te ontvangen.
Volg het eens op, het kan dat er wat mis is met je multiswitch
Hoe kan ik gemakkelijk te weten komen of mijn multiswitch stuk is?

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: ontvangst 23.5
« Reply #5 on: January 10, 2013, 03:34:03 PM »
Sluit eens een van de andere lnb's op de 4 ingangen van  de 23.5 aan en controleer dan of die inganen het doen.
controleer dan wel alle ingangen daarvan met een zender die op een lage en hoge frequentie zit en ook op horizontaal en verticaal 

houd er rekening mee dat die lnb dan op die poort ingang zal zitten, dwz ook even aanpassen in de box  zelf
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Dream TimmyTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 247
Re: ontvangst 23.5
« Reply #6 on: January 10, 2013, 07:21:37 PM »
ik heb even het volgende gedaan. Ik heb de lnb laten zitten dan heb ik  op alle sats eens naar het signaal gekeken. Blijkt dat op alle 4 de sats het horizontaal signaal steeds maar 64% geeft en Agc op horizontaal 34%. Ga ik alle sats af op alle vertikale positie dat heb ik steeds 92% ontvangst en agc ook steeds 90%.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: ontvangst 23.5
« Reply #7 on: January 10, 2013, 07:27:01 PM »
Tsja , dan ligt het misschien wel aan je ontvanger zelf, heb je daar toevallig nog iets anders staan waarmee je dat kan proberen?
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Dream TimmyTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 247
Re: ontvangst 23.5
« Reply #8 on: January 10, 2013, 07:40:00 PM »
ik heb dit getest op mijn oude dreambox 500+. ik heb nog een M7 sat staan in de living. Hoe kan ik dat daarmee zien?

Offline Dream TimmyTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 247
Re: ontvangst 23.5
« Reply #9 on: January 10, 2013, 09:05:16 PM »
ik heb even het volgende gedaan. Ik heb de lnb laten zitten dan heb ik  op alle sats eens naar het signaal gekeken. Blijkt dat op alle 4 de sats het horizontaal signaal steeds maar 64% geeft en Agc op horizontaal 34%. Ga ik alle sats af op alle vertikale positie dat heb ik steeds 92% ontvangst en agc ook steeds 90%.

Bij nader inzien heb ik niet op alle zenders die verticaal zijn goede ontvangst maar toch in 95% van de gevallen. Dit zal misschien normaal zijn. Maar zoals gezegd op alle sats horizontaal maar 60% en krijg dit niet beter.

Zou dit ook aan de swich kunnen liggen?

Offline cablekiller

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 813
Re: ontvangst 23.5
« Reply #10 on: January 10, 2013, 09:52:01 PM »
Kijk eens naar het signaal als je één van die mindere lnb's rechtstreeks aansluit zonder switch ertussen?

Offline Dream TimmyTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 247
Re: ontvangst 23.5
« Reply #11 on: January 11, 2013, 12:33:13 AM »
ik heb het volgende gedaan met mij M7 ontvanger. Van sat 19.2 heb ik de vier kabels uit de swicht gehaald. De coax  Horizontaal low van de lnb heb ik direct aan de sat gekoppeld. De volgende zenders kon ik onder ander ontvangen: das erste hd, Zdf Hd, tageschau, eins, eins plus.
Dan de Horzontaal high van die lnb gaf me het volgende beeld: 3sat, rtl televison, rtl, super rtl, prosieben, vox, kabel 1, eins festival hd,  ard das erste, zdf, wdr hd, wdr fernsehen, sat 1, BVN, discovery channel, nat geo, delux music, hustler, euronews, skynews, Nederland 1 kanaal 111, NL2 kanaal 112 en NL3 kanaal 113.

Het is raar dat ik bij geen beide ontvangst krijg op bv Vier, 2BE, Vijftv, vitaya en acht hoewel deze zenders ook op 19.2 horizontaal liggen.


Hou er wel rekening mee dat ik basic light heb van tv vlaanderen.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: ontvangst 23.5
« Reply #12 on: January 11, 2013, 11:13:16 AM »
Dat is inderdaad vreemd, van de tv Vlaanderen zenders, die zitten in de hoge band op 12721.75 Ghz en Horizontaal.

Er is dus iets anders aan de hand, heb je op de Astra 19.2 LNB [uitgang Hoog – Horizontaal] beeld op de Duitse FTA zender “Hitradio OE3” ?
Die zit in hetzelfde kwadrant en qua frequentie dicht tegen de transponder van tv Vlaanderen.
Als je deze ook niet ontvangt, dan moet je het gaan zoeken in uw kabel (aansluiting )
Ik vermoed dat er iets is gebeurd met die kabel of de conectors die naar je ontvanger loopt,
Heb je daar de mogelijkheid om te testen met de coax rechtstreeks op die lnb of de kabel om te wisselen ?   

Hoe hoger de frequentie, des te hoger de weerstand wordt en het verlies in die kabel.
Ook op de Astra 23.5 zitten de zenders vrij hoog in frequentie. 
Als er nu bijvoorbeeld door oxidatie of water insijpeling verlies optreed in die kabel, dan is het signaal onvoldoende voor een goede ontvangst, de hoogste frequenties die vallen dan weg.

Staar je niet blind op ontvangst van andere satellieten.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Dream TimmyTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 247
Re: ontvangst 23.5
« Reply #13 on: January 11, 2013, 06:05:05 PM »
Dat is inderdaad vreemd, van de tv Vlaanderen zenders, die zitten in de hoge band op 12721.75 Ghz en Horizontaal.

Er is dus iets anders aan de hand, heb je op de Astra 19.2 LNB [uitgang Hoog – Horizontaal] beeld op de Duitse FTA zender “Hitradio OE3” ?
Die zit in hetzelfde kwadrant en qua frequentie dicht tegen de transponder van tv Vlaanderen.
Als je deze ook niet ontvangt, dan moet je het gaan zoeken in uw kabel (aansluiting )
Ik vermoed dat er iets is gebeurd met die kabel of de conectors die naar je ontvanger loopt,
Heb je daar de mogelijkheid om te testen met de coax rechtstreeks op die lnb of de kabel om te wisselen ?   

Hoe hoger de frequentie, des te hoger de weerstand wordt en het verlies in die kabel.
Ook op de Astra 23.5 zitten de zenders vrij hoog in frequentie. 
Als er nu bijvoorbeeld door oxidatie of water insijpeling verlies optreed in die kabel, dan is het signaal onvoldoende voor een goede ontvangst, de hoogste frequenties die vallen dan weg.

Staar je niet blind op ontvangst van andere satellieten.

Op welke nummer staat deze op de zenderlijst van tv vlaanderen?

Offline Dream TimmyTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 247
Re: ontvangst 23.5
« Reply #14 on: January 11, 2013, 06:41:07 PM »
ik heb de zender Hitradio OE3 gevonden op mijn oude DM500+.
Als ik de kabel van de 19.2 lnb Horizontaal-hoog van de switch afdoe en deze rechtstreeks aan de ontvanger koppel heb ik 94% ontvangst op die zender.
Sluit ik de kabel horizontaal-hoog terug aan aan de switch en van de switch naar de ontvanger is er geen beeld meer en maar 64% ontvangst. Zou het kunnen dat mijn ontvanger die switch niet meer kan aansturen of is het de switch?

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  ontvangst 23.5
 

gfxgfx
gfx gfx