gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 06:38:34 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  Nieuwsflash
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Nieuwsflash  (Read 52633 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Meer Britten kijken tv op andere apparaten
« Reply #30 on: January 29, 2013, 10:32:48 AM »
Een derde van Britse consumenten zou zijn traditionele televisie willen inruilen voor een ander apparaat, zo laat een Britse studie zien.
Ongeveer 33 procent van de ondervraagden geeft de voorkeur aan tablet, smartphone of laptop en ruilt de vaste plek van de tv in voor een draagbaar toestel, dat overal inzetbaar is.
De studie voorspelt dat in 2017 het traditionele toestel wel eens zou kunnen verdwijnen nu er meer opties zijn om televisie te kijken.
Nu al kijkt 26 procent minder televisie via een traditioneel toestel dan tien jaar terug.
Vooral jongeren willen een ruime keuze aan mogelijkheden.
Gezien de huidige evolutie lijkt dat geen enkel probleem.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Vlaamse zenders lanceren online tv dienst
« Reply #31 on: January 29, 2013, 10:55:52 AM »
Onlangs schreeuwden de Vlaamse omroepen nog moord en brand omdat er al eens een aflevering van een serie via internet verspreid werd.
Vandaag bekennen ze kleur, de kleur van het geld.  
 
De reden is nu gekend, eind februari gaan de Vlaamse zenders een gezamenlijk online televisieplatform lanceren voor smartphones en tablets, waar kijkers live en uitgesteld tv kunnen kijken.

In navolging van het Nederlandse Uitgesteld Kijken en de iPlayer van de BBC, komen VRT (Eén, Canvas), VMMa (vtm, 2BE) en SBS Belgium (Vier, Vijf) binnenkort aanzetten met een on-demand dienst voor mobiele apparaten, in een later stadium ook voor televisietoestellen, via de digitale tv decoder.

Met deze app, die de werktitel Rumble gebruikt, kun je programma’s live kijken of herbekijken, en kan je ook doorspoelen.
De toepassing is interessant voor adverteerders, die via een dergelijk platform kunnen stoeien met (korte) reclame op maat van de kijker.

Is een dienst als Rumble dan dé toekomst voor het Vlaamse televisielandschap?
Zo’n vaart zal het wellicht niet lopen.
Een recent onderzoek van marktonderzoeker GfK wees uit dat smartphones en tablets vooralsnog geen grote invloed uitoefenen op ons kijkgedrag. Er wordt nog geen 1 procent van de kijktijd via alternatieve schermen naar tv gekeken.

Rumble zou een doorn in het oog kunnen zijn voor Telenet en Belgacom, die met respectievelijk Yelo en TV Overal al enige tijd Vlaamse tv-content op smartphone en tablet aanbieden.
De distributeurs hebben nog niet gereageerd op het digitale initiatief van de zenders, maar Telenet lijkt alvast niet bij de pakken te blijven zitten.
De Mechelse kabelaar stelt weldra een volledig vernieuwd Yelo voor.

Rumble is nu nog in de testfase en zou eind februari officieel aangekondigd worden als "Stievie", maar komt pas later naar het grote publiek.
Welke prijzen gehanteerd zullen worden, is nog niet bekend.

Hiermee voert België weer een uitzondering in ten opzichte van andere landen waar deze diensten gratis zijn via internet en hbbtv
Dat ook de openbare omroep betaald met geld uit belastingen, in dit project stapt is er wel helemaal over.
 
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Youtube stapt in betaaltelevisie
« Reply #32 on: January 30, 2013, 09:25:53 AM »
gaat het voor kanalen mogelijk maken om geld te vragen voor een abonnement.
Zo zou het aantrekkelijker moeten worden voor producenten van video's om hun materiaal op Youtube te zetten.
De eerste kanalen zouden tussen de 1 en 5 dollar per maand willen vragen.
Naast betaling voor kanalen die losse afleveringen maken, zou Youtube het op termijn ook mogelijk willen maken om te betalen voor het livestreamen van evenementen.

Een klein aantal betaalde kanalen zou op zijn vroegst in het tweede kwartaal van 2013 van start gaan.
Het is niet duidelijk welke producenten als eerst geld zullen vragen, maar waarschijnlijk zijn dat bedrijven die eerder hebben aangetoond grote hoeveelheden kijkers te trekken met exclusief voor Youtube gemaakt materiaal.

Afschrikken
Een woordvoerder van Google, eigenaar van Youtube, zegt de mogelijkheid van een betaalmodel te bekijken.
"We zijn al lang van mening dat verschillende verdienmodellen geschikt zijn voor verschillende toepassingen."

Youtube waarschuwt zijn kanalen wel om goed na te denken of ze wel geld willen vragen, want dat zou het publiek ook wel eens kunnen afschrikken.

Auteursrecht
Mogelijk bieden abonnementen ook een oplossing voor allerlei rechtenproblemen. In Duitsland bijvoorbeeld kunnen kijkers als gevolg van een juridische strijd over de rechten met Gema, de Duitse versie van Buma Stemra (NL) of Sabam (B), een groot deel van de populairste muziekvideo’s niet bekijken. Op 8,4 procent van de filmpjes rust in Duitsland daadwerkelijk auteursrecht.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Google helpt overheden
« Reply #33 on: January 30, 2013, 11:03:33 AM »
Google weet veel over ons, en daarom wenden politiediensten zich steeds vaker tot de zoekgigant wanneer zij iets willen weten.
Over u, over ons, over iedereen...

Het moet Google nagegeven worden: het bedrijf is daar heel transparant over.
Men geeft bovendien die informatie niet zonder slag of stoot vrij, en eist, ook voor oudere e-mails, een rechterlijk bevel om die mail te mogen doorzoeken.

Elk jaar publiceert Google ook een transparantierapport.
Daaruit blijkt dat men in de voorbije zes maanden in totaal 21.000 verzoeken ontving voor het vrijgeven van data over 33.000 gebruikers.
Dat is een stijging met 70% tegenover 2010, toen Google voor het eerst cijfers publiceerde.
De Verenigde Staten zijn goed voor 40% van de verzoeken, met 8.438 in totaal, een stijging met 33% tegenover 2011.

Voor België waren er in het voorbije halfjaar 120 verzoeken, voor 153 gebruikers, liefst 63% daarvan werd ingewilligd.
Het rapport zelf kan je bij Google bekijken.
http://googleblog.blogspot.be/2013/01/transparency-report-what-it-takes-for.html
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Voor de zomer vrije frequentie voor commerciële radio geveild
« Reply #34 on: January 31, 2013, 10:41:43 AM »
Nog meer radio nieuws, voor deze zomer wordt een frequentie voor commerciële FM-radio geveild, het gaat om frequentieruimte voor een landelijke zender.
De frequentieruimte is nu niet gebruikt en dus 'vrij', en daarom kan er na de veiling snel worden begonnen met uitzenden.
'Met de veiling van deze frequentie kan een nieuwe zender meteen aan de slag en wordt het aanbod voor de luisteraars groter'.
De vergunning is ook meteen een vergunning voor digitale radio, waarmee de nieuwe vergunninghouder zijn programma ook digitaal kan uitzenden.

De frequentieruimte kwam vrij toen in 2009 de vergunningen van Arrow (Classic Rock en Jazz FM) werden ingetrokken, omdat betalingsverplichtingen niet konden worden nagekomen.
Afgelopen jaar is de frequentie tijdelijk gebruikt om ontvangstproblemen in Noord-Nederland op te vangen, die ontstonden na de brand van de zendmast Smilde.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Miljoen gebruikers interactieve tv van KPN
« Reply #35 on: January 31, 2013, 10:49:45 AM »
KPN heeft meer dan 1 miljoen abonnees die gebruik maken van interactieve tv, Dat maakte de aanbieder van mobiele telefonie, internet en tv bekend.
Bij KPN bestaat het aandeel interactieve tv-gebruikers nu uit bijna 59 procent van het totale aantal tv-abonnees.
Het concern introduceerde interactieve tv in 2006, sindsdien breidde KPN het pakket onder andere uit met de mogelijkheid om ook via laptops, tablets en smartphones tv te kijken.
Daarnaast is sinds de oprichting het aantal zenders uitgebreid.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Belgacom wil tv decoder overbodig maken
« Reply #36 on: January 31, 2013, 11:03:28 AM »
Telecommunicatiebedrijf Belgacom onderhandelt momenteel met hardwarefabrikant Samsung om het digitale tv-signaal te laten decoderen door de televisie zelf. Op die manier zouden consumenten geen extra decoder meer moeten aanschaffen of huren. Dat meldt de financiële krant De Tijd.
Door gebruik te maken van de ingebouwde functies van hedendaagse televisies, worden decoders overbodig.
Dat zou zowel voor Belgacom als voor de consument positief uitdraaien, voor Belgacom zelf gaan de kosten omlaag.
Ze moeten enkel nog een modem installeren, maar geen decoders meer moeten leveren, onderhouden en ontwikkelen.
De gebruiker zal dan weer een lager stroomverbuik krijgen, geen decoder meer moeten installeren en ook nog maar één afstandsbediening moeten gebruiken.
Ook bij Telenet bestaan plannen om in de toekomst een CI + smartcard te lanceren. 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Regionale omroepen moeten zich gaan groeperen
« Reply #37 on: February 01, 2013, 10:52:59 AM »
Vlaams minister van Media wil dat de regionale TV omroepen, die al enkele jaren gebukt gaan onder de economische crisis, meer gaan samenwerken. Dat is een van de elementen in een discussietekst die werd voorgelegd aan de zenders. De aanbieders van televisie, met Belgacom en Telenet als grootste, krijgen het voorstel om de omroepen voortaan te vergoeden op basis van bereik in plaats van marktaandeel.

De regionale omroepen hebben erg te lijden onder een daling van de advertentie inkomsten als gevolg van de economische crisis. Bovendien wil marktleider Telenet de auteursrechten voor de zenders drastisch verlagen. Alle omroepen hebben de voorbije jaren dan ook moeten afslanken.

Mediaminister Lieten stelt de zenders voor om een strikte scheiding te maken tussen de vergunninghouders van het zendgebied, die instaan voor de nieuwsproductie, en de exploitanten. "Per zendgebied blijft er één vergunninghouder, zodat de onafhankelijkheid en het lokale karakter van de nieuwsgaring gegarandeerd blijven", licht Lieten toe. "Die vergunninghouders kunnen zich echter wel groeperen bij een overkoepelende exploitant, die instaat voor de reclamewerving."

De exploitanten mogen ook de randprogramma's, zoals lifestyle- of kinderprogramma's, produceren. "Zo kan er een grotere kwaliteit worden nagestreefd en wordt het makkelijker om adverteerders binnen te halen."

De televisie aanbieders krijgen het voorstel om de regionale zenders voortaan op basis van bereik in plaats van marktaandeel te vergoeden, met een maandelijks bedrag per abonnee tussen 0,10 en 0,30 euro.
Marktleider Telenet betaalt nu 1,69 euro per abonnee per jaar, maar dreigt dat af te bouwen naar 0,18 euro.

"Er is nog geen deal met Telenet, maar er zijn wel al gesprekken", aldus de minister. "Ik denk dat ze zich bij deze regeling kunnen neerleggen."
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Film1 en Sport1 doorbreken grens half miljoen abonnees
« Reply #38 on: February 01, 2013, 11:00:09 AM »
Het aantal abonnees van de digitale tv-zenders Film1 en Sport1 is in 2012, net als een jaar eerder, met 7 procent toegenomen, tot 525.000.
Het is voor het eerst dat het aantal abonnees boven het half miljoen uit komt en bovendien waren beide zenders afgelopen jaar winstgevend.
De abonneegroei was vooral te danken aan de verdere thematisering van de kanalen. De verdubbeling van de onlineverkoop van internationale voetbalwedstrijden ten opzichte van een jaar geleden droeg in sterke mate bij aan de verbetering van het resultaat.
Met de lancering van Film1 Series breidde Film1 het aantal themakanalen begin 2012 uit van vier naar vijf. Op Film1 Series zijn voornamelijk hoogstaande producties als Breaking Bad, Once Upon A Time en Revenge te zien.

Daarnaast werd in maart Film1 Sundance, de Nederlandse versie van Sundance Channel, wereldleider op het gebied van de onafhankelijke kwaliteitsfilm, gelanceerd. Deze bijzondere samenwerking met The Sundance Channel brengt abonnees het beste wat beide zenders op dat gebied te bieden hebben samen en zorgt voor een ruime uitbreiding van het filmaanbod.
Ook Sport1 breidde afgelopen jaar de thematisering verder uit en introduceerde begin augustus het vierde 24/7-kanaal, Sport1 Voetbal. Met Sport1 Voetbal dat 24 uur per dag zeven dagen in de week live voetbal, samenvattingen en documentaires in HD brengt, kwam de groei van het aantal abonnees in een stroomversnelling en waren er minder uitvallers.
‘Film1 en Sport1 hebben een topjaar achter de rug. Uit onderzoek en ervaring met Sport1 Golf en Sport1 Tennis bleek dat de abonnees behoefte hebben aan duidelijkheid in de programmering. Vandaar ook dat we de thematisering van de kanalen hebben doorgezet. Een stijging van het aantal abonnees met opnieuw zeven procent tot meer dan een half miljoen is duidelijk het resultaat van een verdere herkenbaarheid van beide zenders,’ aldus Will Moerer, Vice-President Sport1/Film1.

Vanaf vrijdag 1 februari zijn alle sportwedstrijden, die Sport1 op het eerste kanaal Sport1 Select, uitzendt, voor iedere Nederlander die digitale televisie kijkt via de kabel, CanalDigitaal of KPN i-TV, een maand lang gratis te zien. Dit houdt dus in dat de live voetbalwedstrijden uit de Engelse Premier League, de Spaanse Primera División, de Duitse Bundesliga en de Italiaanse Serie A beschikbaar zijn voor een breed publiek. Daarnaast zijn ook de achtste finales uit de UEFA Champions League rechtstreeks via Sport1 te volgen. Uiteraard besteedt Sport1 in deze maand ook veel aandacht aan tennis met onder andere het ABN Amro Tennis Tournament,  het NBA en Euroleague basketball en diverse golftoernooien.
Op 24 februari zendt Film1 tevens, op deze zender van de maand, live en exclusief de uitreiking van de belangrijkste filmprijzen uit,  de Oscars. Met voorafgaand een uitgebreid verslag van de rode loper waar heel Hollywood zal samenkomen om te zien wie deze prestigieuze beeldjes in ontvangst mag nemen. 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Ultra HD belangrijkste uitdaging broadcastindustrie
« Reply #39 on: February 01, 2013, 11:04:25 AM »
Na HD is Ultra HD de nieuwe en belangrijkste uitdaging voor de internationale broadcastindustrie in de komende jaren. Ultra HD komt voor de consument eerst in de 4K-uitvoering. Later komt 8K.

In een snel veranderend medialandschap is naar de toekomst kijken erg moeilijk, maar kenners zijn het erover eens dat met nu beschikbare informatie Ultra HD over de gehele broadcastindustrie gekeken de belangrijkste uitdaging is. Dat is ook de mening van de Europese mediakenner Chris Forrester, die hij onlangs tijdens een presentatie in Hilversum bij SES Benelux gaf.
Murdoch neemt het initiatief
De Europese Sky tv-ondernemingen van de Australische mediamiljardair Rupert Murdoch nemen wat betreft Ultra HD het initiatief. In Europa gaan Sky UK en Sky Deutschland naar verwachting als eerste actief Ultra HD-content aan de consument aanbieden. Daarbij lijkt Sky Deutschland in de onderlinge strijd de beste kaarten te hebben. Om naar Ultra HD te kunnen kijken, is een nieuwe decoder nodig die de nieuwe videostandaard H.265 – ook wel HEVC genoemd – ondersteunt. Bij Sky Deutschland heeft men minder nieuwe decoders nodig omdat het aantal abonnees veel minder is dan bij Sky UK. In de beginfase van Ultra HD zullen deze nieuwe decoders slechts in kleinere getallen beschikbaar zijn.

EBU neemt afwachtende houding aan
De European Broadcast Union (EBU) neemt op dit moment ten aanzien van Ultra HD een afwachtende houding aan. Bij de EBU zijn vrijwel alle Europese publieke omroepen aangesloten. De EBU is huiverig om de eerstkomende Ultra HD 4K-technologie te omarmen. Het adviseert leden om met Ultra HD te wachten tot de 8K-technologie verder doorontwikkeld is. De eerste uitzendingen met Ultra HD 8K worden in Japan in 2016 verwacht. Een grotere doorbraak vindt volgens kenners niet voor 2020 plaats.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Bertelsmann wil RTL aandelen verkopen
« Reply #40 on: February 03, 2013, 10:45:12 AM »
Het Duitse mediabedrijf Bertelsmann wil haar belang in de Luxemburgse RTL Group terugschroeven.
Bertelsmann heeft momenteel  92 % van de aandelen in handen maar zou deze willen terug brengen naar 75 %, daarmee behouden ze nog steeds de meerderheid.
Bertelsmann wil de aandelen van de RTL Group openbaar gaan verhandelen op de beurzen van Luxemburg en Brussel, het wachten is op een gunstige kapitaalmarkt.
RTL Group is onder meer eigenaar van de mediabedrijven RTL Nederland en RTL Belgique.
De waarde van de 17,3 procent aandelen men van de RTL Group wil verkopen ligt momenteel rond de twee miljard euro.
Bertelsmann wil het geld gaan gebruiken om het bedrijf sneller te laten groeien.
Verder willen ze zich internationaal gaan profileren  en zich voornamelijk “digitaal” gaan richten.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
R.I.P. Minidisk
« Reply #41 on: February 03, 2013, 11:04:46 AM »


Sony kondigde in september van het afgelopen jaar al aan te gaan stoppen met het maken van MiniDisc-spelers, maar over twee maanden is het dan echt zover.
Naar verwachting rolt dan de laatste MD-speler van de band.
In totaal heeft de MiniDisc het wonderwel 20 jaar vol weten te houden, het digitale schijfje had de opvolger van de CD moeten worden, maar moest het afleggen tegen de  mp3-speler.
Volgens de Japanse krant Asahi hebben MD-fans nog een kleine houvast, concurrent Onkyo heeft al laten weten voorlopig nog wel door te gaan met de techniek.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Minidisc

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Vier haalde in januari 10,7 % marktaandeel
« Reply #42 on: February 03, 2013, 11:10:41 AM »
In januari heeft Vier tussen 17 en 24 uur gemiddeld 10,7 procent marktaandeel gehaald in de doelgroep "verantwoordelijken voor aankoop" (kijkers van 18 tot 54 jaar).
Voorganger VT4 klopte in januari 2012 af op 10,1 procent marktaandeel in die commercieel belangrijke doelgroep en in die uurschijf.
Dat maakt SBS België, het moederbedrijf van Vier en Vijf, vandaag bekend.

De eerste aflevering van het nieuwe seizoen van "Scheire en de schepping" had donderdagavond 405.728 kijkers (uitgesteld en live) en 19,6 procent marktaandeel op de Vier-doelgroep.
Ter vergelijking: naar de eerste aflevering van "Scheire en de schepping", in mei 2012 op zondagavond op Eén, keken ongeveer 1,2 miljoen mensen.

Naar de herhaling van de prestigieuze fictieserie "Met man en macht" op Vier keken donderdagavond 166.396 mensen.
De eerste aflevering van de reeks had maandag 596.283 live kijkers, met uitgesteld kijken groeide dit aantal intussen tot 867.213.
De eerste aflevering wordt zondag om 22.15 uur voor een tweede keer herhaald.

Overigens werd Vier gisterenavond op de uitreiking van de Merit Awards 2012 bekroond als Medium of the year. Met deze award bekroonde de redactie van Media Marketing en de jury het meest verdienstelijke medium van 2012.
Het tijdschrift MM reikt met de Merit Awards elk jaar een reeks prijzen uit aan de meest verdienstelijke reclamemedia en campagnes van het afgelopen jaar.

Vier ging pas op 17 september 2012 van start, ook Vijf groeide de voorbije maand: van 4,9 procent op de doelgroep vrouwen 20 tot 49 jaar in januari 2012 naar gemiddeld 5,5 procent op diezelfde doelgroep.


The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Telecom operatoren beboet voor beperkte info op facturen
« Reply #43 on: February 04, 2013, 07:26:06 PM »
De telecomregulator BIPT heeft de operatoren Telenet, Mobistar en Scarlet een boete opgelegd voor gebrekkige informatie op facturen van hun abonnees. Telenet en Mobistar moeten elk 30.000 euro betalen, Scarlet krijgt een boete van 10.000 euro. Dat meldt het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie.

Het BIPT controleerde vorig jaar de facturen voor particuliere klanten van de telecomoperatoren. Daaruit bleek dat Telenet en Mobistar niet minstens één keer per jaar op de factuur vermeldden welk tariefplan voor de abonnee het meest gunstig is.

Beide verwezen hun klanten wel door voor meer informatie over de goedkoopste tariefplannen, maar "de telecomwet verplicht de operatoren om zélf het meest gunstige tariefplan te vermelden in de factuur zonder dat de abonnee daarbij verdere stappen dient te ondernemen", aldus het BIPT.

Vervaldatum
Scarlet van zijn kant liet na om op een aantal basisfacturen de vervaldatum van contracten van bepaalde duur te vermelden. "Zodoende maakte Scarlet het abonnees moeilijker om op geïnformeerde wijze van operator te veranderen", luidt het.

De boetes moeten binnen de zestig dagen na ontvangst van het BIPT-besluit betaald worden. De telecomoperatoren kunnen tegen de beslissing nog in beroep gaan bij het hof van beroep van Brussel.


The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Nigeriaanse politie arresteert 20 internetoplichters
« Reply #44 on: February 06, 2013, 10:35:57 AM »
De Nigeriaanse autoriteiten hebben 20 mensen op verdenking van internetoplichting en fraude gearresteerd. De arrestaties door de Economic and Financial Crimes Commission (EFCC) werden samen met het Nigeriaanse leger uitgevoerd. De verdachten hielden zich in een oud gebouw schuil.
Na inlichtingen over de activiteiten van de bende gingen de autoriteiten tot actie over.

Tijdens de inval werden 45 verschillende laptops, 28 telefoons, acht mobiele internetmodems en één Nissan in beslag genomen. De meeste oplichters zijn tussen de 20 en 30 jaar en bekenden schuldig te zijn aan online dating met buitenlandse weduwen.
Ook bekenden de verdachten verschillende aliassen te hebben gebruikt om potentiële slachtoffers te misleiden.

Datingfraude
Bij datingfraude doen oplichters zich als iemand anders voor en wordt er met anderen op datingsites contact gemaakt. De oplichters proberen het slachtoffer vervolgens geld over te laten maken voor zaken als een ticket en reisdocumenten.
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  Nieuwsflash
 

gfxgfx
gfx gfx