gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Latest oscam all images 11766 (update) 20-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72185 Posts in 11150 Topics by 6359 Members - Latest Member: enbaldric April 24, 2024, 04:59:47 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Schotel buis in beton
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Schotel buis in beton  (Read 2059 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Schotel buis in beton
« on: July 01, 2012, 08:03:46 PM »
ik zou mijn nieuw te plaatsen schotel in de tuin willen gaan plaatsen, d.w.z de mast gaan in betonneren.
De schotel is 1 meter en met een rotor, dat alles zal op ongeveer 1,5 meter hoogte moeten komen
nu zou ik graag eens weten of er dingen zijn waar ik speciaal op moet gaan letten.
De diepte van de buis in de grond, en vooral het materiaal, moet die mastbuis uit metaal zijn of voldoen aluminium buizen hier ook, zou daar geen risico van breken zijn, aangezien een schotel van die omvang toch wat wind vangt   
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Schotel buis in beton
« Reply #1 on: July 01, 2012, 09:23:38 PM »
Ik zou dan een 3 poot ( of 4 poot ) maken van ijzer en die dan in beton vast storten.
Je hebt dan een stevig betonnen platform en door de 3 poot geen last van heen en weer zwiepen.
Als je nl. zo'n 3 poot weer op losse tegels of stuk voor stuk in beton zet, kan het onderling toch gaan verzakken
daar heb je met een platform veel minder/geen last van.

Als je alleen 1 mast in een klomp beton stort ( soort waslijn  Cheesy ) dan is de kans groot dat die uit balans waait.

Als je niet goed begrijpt wat ik bedoel wil ik wel even een tekeningetje maken van hoe ik zo'n 3 poot zou maken.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Schotel buis in beton
« Reply #2 on: July 01, 2012, 10:58:01 PM »
ja ja ik snap wat je bedoeld, het is zo...
Er stond hier ooit een houten telefoonpaal voor een TV antenne in een degelijke betonen voet, die paal is jaren geleden afgezaagd tot aan de grond, de betonen voet is nog aanwezig en in goede staat
De restanten van de paal, die nu deels verrot zijn ga ik er uithalen, dan heb ik een cirkelvormig gat van 25 cm doorsnede in een bestaande voet en daar wou ik de mastbuis inzetten, uitlijnen en dat gat opvullen met beton
Maar ik zal dan toch maar zorgen dat er een pootje of 3 meegaat, vooral dat verzakken zou wel eens kunnen kloppen.

en eerst eens zien of ik alle satellieten wel kan ontvangen op die plaats, want het is het ideale plekje, uit het zicht en de schotel zou op de nulstand recht op het zuiden kijken
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Schotel buis in beton
« Reply #3 on: July 01, 2012, 11:17:03 PM »
de betonen voet is nog aanwezig en in goede staat
De restanten van de paal, die nu deels verrot zijn ga ik er uithalen, dan heb ik een cirkelvormig gat van 25 cm doorsnede in een bestaande voet en daar wou ik de mastbuis inzetten, uitlijnen en dat gat opvullen met beton


Ik had al even een tek. gemaakt in fotosoep  Cheesy


  
    

Maar je hebt dus al een betonplaat ...met een gat erin van 25 cm
Dan word die tek. iets anders..hahaha  maar ipv van dat stelvoetje zou je de mast door die 3 poot kunnen doen en dan dat gat van 25cm in.
Daar hem onderaan gaan stellen  zodat de mast precies horizontaal staan en vastzetten....daarna aangooien met cementspecie of beton

Ipv dat je de bouten meteen al in de betonplaat had kunnen storten, kan je ook gaten boren met pluggen erin en dan de 3 poot vastschroeven.

In de BUS kan je een bout schroeven door dwars door alles heen te boren,
maar je kan ook alleen in de BUS gaatjes boren en dan met zelftappers zover doorschroeven dat de punt van de schroef
tegen de mast aankomt zodat die niet meer los in de bus zit...b.v. met 2 zelftappers.  (zoals een kerstboom in een standaard )

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Schotel buis in beton
« Reply #4 on: July 01, 2012, 11:41:37 PM »
oke bedankt
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Schotel buis in beton
 

gfxgfx
gfx gfx