gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 10:52:37 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR  (Read 16975 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fransdemers

  • Guest
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #30 on: April 16, 2012, 08:14:54 PM »
Ja, daar heb je een punt.

Ik hou die redenering bij voor mijn volgende betoog.

Ze zijn nog niet van mij af.

Zagen is toch gratis.


WOIIFTM

  • Guest
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #31 on: April 16, 2012, 08:44:15 PM »
Nog meer (lees)voer:

Quote
nmiddels heeft ook het Europese Hof voor de Rechten van de Mens zich uitgelaten over het verbod tot het plaatsen van een schotelantenne. En deze uitspraak zal naar mijn verwachting van grote invloed zijn op de Nederlandse rechtspraak op dit vlak.

In de zaak die speelde voor het Europese Hof ging het om een Iraakse familie die woonachtig is in Zweden. Zij had een schotelantenne geplaatst om nieuws en andere televisieprogramma's uit haar thuisland te kunnen bekijken. Deze familie werd door haar verhuurder gesommeerd de door haar geplaatste schotelantenne te verwijderen. De zaak liep uit op een gerechtelijke procedure waarin verhuurder in het gelijk werd gesteld. De rechter vond - zoals in Nederland ook vaak het geval - dat er voldoende alternatieven waren. De familie legde de zaak echter voor aan het Europese Hof. Deze oordeelde - eenvoudig gezegd - dat van het recht op vrije nieuwsgaring alleen kan worden afgeweken indien er sprake is van dringende redenen van algemeen belang. Dat een verhuurder een schotelantenne niet mooi vindt of dat hij bang is voor wildgroei, is hiervoor niet voldoende. Ook oordeelde het Europese Hof dat niet snel mag worden aangenomen dat er sprake is van een redelijk alternatief. Hiervan is pas sprake als dit alternatief minstens hetzelfde biedt als de schotelantenne. Daarbij geeft het Europese Hof nog nadrukkelijk aan dat het soort informatie niet belangrijk is. Ook pure entertainment valt onder de reikwijdte van artikel 10 van het EVRM. Om kort te gaan: de schotelantenne mocht blijven staan.

Deze uitspraak heeft inmiddels ook zijn weg gevonden naar de Nederlandse rechtspraak. In een recent gepubliceerd arrest van het Gerechtshof Amsterdam werd een vordering tot verwijdering van een schotelantenne, onder verwijzing naar het arrest van het Europese Hof, afgewezen. Vastgesteld werd dat middels de door verhuurder aangedragen alternatieven minder zenders waren te ontvangen dan via de schotelantenne. Gelet op de directe werking van artikel 10 EVRM en de uitleg die het Europese Hof hieraan heeft gegeven, kon het Gerechtshof niets anders doen dan de vordering van verhuurder tot verwijdering alsnog afwijzen.

Het tij lijkt dus gekeerd. Gelet op bovenstaande recente jurisprudentie komt het mij voor dat een contractueel verbod op het plaatsen van een schotelverbod in een gerechtelijke procedure geen stand meer zal houden. In plaats van de verwijdering van een schotelantenne af te dwingen, loont het mijns inziens meer om huurders ook daadwerkelijk een volwaardig alternatief te bieden, bijvoorbeeld door een centrale schotelantenne te plaatsen op het dak van een appartementencomplex. Alleen op deze wijze kan een wildgroei aan schotelantennes worden tegengegaan.
Bron: http://rechtennieuws.nl

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #32 on: April 16, 2012, 10:28:03 PM »
Even zo gezet want lees moeilijk die quote tekst

Inmiddels heeft ook het Europese Hof voor de Rechten van de Mens zich uitgelaten over het verbod tot het plaatsen van een schotelantenne. En deze uitspraak zal naar mijn verwachting van grote invloed zijn op de Nederlandse rechtspraak op dit vlak.

In de zaak die speelde voor het Europese Hof ging het om een Iraakse familie die woonachtig is in Zweden. Zij had een schotelantenne geplaatst om nieuws en andere televisieprogramma's uit haar thuisland te kunnen bekijken. Deze familie werd door haar verhuurder gesommeerd de door haar geplaatste schotelantenne te verwijderen. De zaak liep uit op een gerechtelijke procedure waarin verhuurder in het gelijk werd gesteld. De rechter vond - zoals in Nederland ook vaak het geval - dat er voldoende alternatieven waren. De familie legde de zaak echter voor aan het Europese Hof. Deze oordeelde - eenvoudig gezegd - dat van het recht op vrije nieuwsgaring alleen kan worden afgeweken indien er sprake is van dringende redenen van algemeen belang. Dat een verhuurder een schotelantenne niet mooi vindt of dat hij bang is voor wildgroei, is hiervoor niet voldoende. Ook oordeelde het Europese Hof dat niet snel mag worden aangenomen dat er sprake is van een redelijk alternatief. Hiervan is pas sprake als dit alternatief minstens hetzelfde biedt als de schotelantenne. Daarbij geeft het Europese Hof nog nadrukkelijk aan dat het soort informatie niet belangrijk is. Ook pure entertainment valt onder de reikwijdte van artikel 10 van het EVRM. Om kort te gaan: de schotelantenne mocht blijven staan.

Deze uitspraak heeft inmiddels ook zijn weg gevonden naar de Nederlandse rechtspraak. In een recent gepubliceerd arrest van het Gerechtshof Amsterdam werd een vordering tot verwijdering van een schotelantenne, onder verwijzing naar het arrest van het Europese Hof, afgewezen. Vastgesteld werd dat middels de door verhuurder aangedragen alternatieven minder zenders waren te ontvangen dan via de schotelantenne. Gelet op de directe werking van artikel 10 EVRM en de uitleg die het Europese Hof hieraan heeft gegeven, kon het Gerechtshof niets anders doen dan de vordering van verhuurder tot verwijdering alsnog afwijzen.

Het tij lijkt dus gekeerd. Gelet op bovenstaande recente jurisprudentie komt het mij voor dat een contractueel verbod op het plaatsen van een schotelverbod in een gerechtelijke procedure geen stand meer zal houden. In plaats van de verwijdering van een schotelantenne af te dwingen, loont het mijns inziens meer om huurders ook daadwerkelijk een volwaardig alternatief te bieden, bijvoorbeeld door een centrale schotelantenne te plaatsen op het dak van een appartementencomplex. Alleen op deze wijze kan een wildgroei aan schotelantennes worden tegengegaan.
  Groetjes van Jef

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #33 on: April 16, 2012, 10:42:19 PM »
Wat hier als  voorbeeld wordt aangehaald word bij ons de Belgische rechtbanken zo van tafel geveegd, er zijn 2 alternatieven zullen ze zeggen, belgacom en telenet.
Want Irakezen niet vergelijken met Belgen of Nederlanders, er zitten geen Irakese zenders op kabel.
Dat ander over vrije nieuwsgaring en zo, leggen ze wel naast zich neer.

De beste manier is laat Brugge maar in de aanval gaan, een verbod op iets wat al 10 jaar lang aan de muur hangt.
Benieuwd hoe ze dat gaan waar maken, proberen u af te schrikken met een boete, maar die betwist je.

 
The key to happiness
Stay away from idiots

WOIIFTM

  • Guest
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #34 on: April 16, 2012, 11:01:01 PM »
Het was eerder als voorbeeld bedoeld in welke context de Europese wetgeving gebruikt wordt.

Ik ben echter niet akkoord met het alternatieven verhaal:

"Een verbod op het plaatsen van 'schotels' stuit immers op 'artikel 10' van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Dat garandeert vrije ontvangst van radio en tv voor alle inwoners van alle lidstaten van de Europese Unie. Dit is niet enkel bindend, maar heeft voorrang op landelijke en lokale regelgevingen. "

Niet alle zenders zitten op de kabel of telefoonlijn (BBC 3 en 4 bvb) en vrij betekend nog altijd zonder beperking.

"Deze oordeelde - eenvoudig gezegd - dat van het recht op vrije nieuwsgaring alleen kan worden afgeweken indien er sprake is van dringende redenen van algemeen belang."

Van dringend lijkt mij hier helemaal geen sprake. Men kan net zo goed antennes op auto's gaan verbieden wegens niet passend.

En enkel of beperkt schotels gaan verbieden omwille van het argument "Dit leidt tot een negatief straatbeeld en vermindert de waarde van de huizen" lijkt zelf een discriminerende toets te hebben. Wie heeft er meestql een schotel?, juiste de migrante medemens en mensen met gezond verstand. Er is verder geen bewijs or studie dat een schotel de waarde van een huis verminderd. En als het om het vermijden van een negatief straatbeeld gaat ken ik nog wel een paar andere elementen die meer zinvol zijn: graffiti, vandalisme, leegstand, niet onderhouden gebouwen,...

Er zijn manieren genoeg om een schotel minder zichtbaar of opvallend te maken, maar die keuze geeft men schotelbezitters blijkbaar niet.

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #35 on: April 16, 2012, 11:11:28 PM »
Wij zullen moeten gaan werken aan zonepanelen met ingebouwde Lnb voor schotel ontvangst want die mogen op je dak het zij gelijk waar en brengen nog iets op ook  :-x
 :)
  Groetjes van Jef

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #36 on: April 17, 2012, 08:02:24 AM »
of de schotel zo schilderen dat hij er uit ziet als een zonnepaneel.  <dans>
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #37 on: April 17, 2012, 02:55:10 PM »
Wedden dat ze mag blijven staan als je de kleuren van Club Brugge er op schilderd  <Pease>
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline Anderlecht

  • Global Moderator
  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1592
  • Country: be
  • satelietfraek
    • https://www.rsca.be
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #38 on: April 17, 2012, 03:33:54 PM »
Wedden dat ze mag blijven staan als je de kleuren van Club Brugge er op schilderd  <Pease>

Denk het niet de burger van brugge is supporter van anderlecht  :-o
DREAMBOX 800 NEWENIGMA
DREAMBOX 800SE OPENPLI
DREAMBOX 500HD 
MAX DIGITAL XP1000
XTREND ET9200
OPENBOX S10
en brol op zolder
TRIAX SCHOTEL MULTIRAIL
DRAAIBARE OPSTELLING ROTOR MOTECK 2100
  Groetjes Anderlecht

WOIIFTM

  • Guest
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #39 on: April 17, 2012, 08:52:20 PM »
Wedden dat ze mag blijven staan als je de kleuren van Club Brugge er op schilderd  <Pease>

Deze wat groter als dish sticker en succes gegarandeerd:




Offline hobbit

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 161
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #40 on: April 18, 2012, 08:20:52 PM »
Dit alles wel een leuk om te lezen maar dat is het.
Praktisch komt er weinig uit de bus.
Hoe ons verenigen ?
Hoe een petitie oprichten?
Hoe bereiken wij de gedeputeerden? Bruggelingen of niet.
Zijn er all die gereageerd hebben via hun provider  zie : ( http://www.tovanet.be/2011/11/mobistar-verzet-zich-tegen-schotelverbod/

Via Facebook of Humo iets? Geen idee

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #41 on: April 18, 2012, 08:54:45 PM »
 :? voor de grappige noot tussen de postings.

Ik denk echter dat er maar één oplossing is dat jullie met enkelen overeenkomen gewoon niets te doen en de schotel te laten staan , wanneer zij dan toch zouden besluiten iemand van jullie voor de rechter te dagen wat ik trouwens betwijfel zou je gezamenlijk een advocaat onder de arm kunnen nemen.
Het voordeel is dan de de kosten verdeeld kunnen worden en je een grotere kans op slagen hebt.

Maar zelf geloof ik niet dat zij het ooit zover zullen laten komen.
 :-x

  Groetjes van Jef

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2292
  • Country: be
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #42 on: April 18, 2012, 09:39:45 PM »
he er heeft wel iemand uit Assebroek (Brugge) een krant ingelicht en er is een artikel over zijn schotel geplaatst en het is zelf op het TV nieuws geweest die avond na het kranten artikel maar verder niets nada einde verhaal  en Brugge doe maar verder. :sad: :sad: :sad: :sad:
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #43 on: April 19, 2012, 01:29:25 PM »
Als de pers ook niet meer helpt, gewoon schotel laten staan.
Lees mijn verhaal van een stukje terug, wil dit nog even aanvullen.

De gemeente Breda dreigde mij, de schotel zelf te komen verwijderen als ik het niet deed, en de kosten zouden op mij verhaald worden.
Pure bangmakerij.
En wel hier om, mijn koophuis, stond op eigen grond, met een hofke van voren en een grote hof van achteren.
Op privaat grond, mogen alleen mensen van de politie komen, voor als er iets ernstigs is gebeurd, de man van de post en de mensen die de conteur komen aflezen.
Voor de rest mag er dus niemand komen.
Hoe zou de gemeente die schotel dan weg hebben willen halen, met een kraan over het huis of zo?.
Dan komen ze wel aan privaat spullen en zijn ze zelf in fout.
Grote mond kunnen ze wel opzetten, maar in de praktijk staan ze meestal nergens.
Dus nogmaals, schotel laten staan en niet bang worden.
Zie ook wat LuxSat schrijft.

En ik nodig de gemeente ambtenaren en schepenen van de stad Brugge uit om eens hier naar Turkije te komen.
Kunnen ze zien dat iedereen hier minstens 2 schotels heeft, kunnen ze zich nog meer ergeren.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline satfinder

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 657
  • Country: be
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #44 on: April 22, 2012, 11:04:57 PM »
ik heb onlangs een schotel geplaatst in DeHaan  aan de zeedijk , daar mocht ook geen schotel staan ,
dat was bij duitse mensen  , die hadden een schotel meegebracht van thuisland ,
die schotel van 6O cm zat in een soort witte plastieke bak, was net een stoel met een beschermhoes er over ,
dat werkte perfect en er waren geen klagen , mss is dat ne idee  , ik heb er wel een foto van maar kweet nie hoe ik da hier moet plaatsen,   
  groeten satfinder
technomate 5402HD schotel 88cm motor technomate.LNB samsung .

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
 

gfxgfx
gfx gfx