gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Latest oscam all images 11766 (update) 20-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72187 Posts in 11150 Topics by 6359 Members - Latest Member: enbaldric April 24, 2024, 09:20:26 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR  (Read 16988 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fransdemers

  • Guest
Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« on: April 12, 2012, 12:54:42 PM »
Ik heb van het stadsbestuur een bouwovertreding aan mijn been.  Mijn schotel staat al 10 jaar op Astra 2 en nu hebben ze vorig jaar in 2011 een wet gestemd dat alle schotels zichtbaar vanop straat weg moeten, zoniet krijg je een boete.

Ik heb geprobeerd vanop de grond, maar er staan een paar joekels van appartementsgebouwen in de weg en ik heb geen signaal... Enige oplossing is het dak op, maar dat mag niet meer !

Wat kan ik doen ?

In Westelijke richting heb ik wel vrij uitzicht (eerder zuidwest).  Valt er daar iets uit de lucht te plukken FTA ?

Ik ben natuurlijk heel kwaad dat ik alle BBC's en ITV's en CBS moet missen...


Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21497
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #1 on: April 12, 2012, 01:09:14 PM »
Over welke regio hebben wij het  :sad:
 :-x
  Groetjes van Jef

fransdemers

  • Guest
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #2 on: April 12, 2012, 01:43:33 PM »
Ik woon in Brugge, West vlaanderen.

Had vroeger ideale ontvangst Astra2 en Eurobird
Astra 1 interesseert me niet.  enkel Engelstalig en/of Franstalig

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2293
  • Country: be
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #3 on: April 12, 2012, 04:30:40 PM »
he waar zit je ergens in Brugge .
ik heb vorig jaar het zelfde meegemaakt , heb alles gedaan om het ongedaan te krijgen maar neen hoor schotel moest weg.
maar ik kan wel alles ontvangen van op de grond daar stond ook nog een schotel ( big sat.) nu met 8 lmb's
de schotel bezitters van Brugge zouden zich moeten verenigen tezamen staan we veel sterker
om een klacht via de ombusman van de stad  in te dienen.

laat je maar horen.
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

fransdemers

  • Guest
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #4 on: April 12, 2012, 07:46:18 PM »
Tja Roland, ik vrees ook dat het niks zal worden.  De Burgemeester heeft al geschreven dat hij het aan zijn bevoegde diensten heeft voorgelegd, maar ja, de kleine man zal weer het onderspit delven.

Vanop de grond zit ik geplaagd met hoogbouw rondom en ik geloof dat het signaal niet tot aan de schotel geraakt.

Ik woon op st.Michiels langs de grote baan, niet ver van de esso...

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2293
  • Country: be
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #5 on: April 12, 2012, 11:25:07 PM »
ok laat je adres maar horen en telefoon via PM.  :cool:
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #6 on: April 13, 2012, 11:35:01 AM »
Spijtig  toch dat sommige mensen zo gepest en gekoeioneerd worden door hun gemeente.
Dat die ambtenaren eens écht gaan werken en niet zo zeuren. Ik heb het hier al meer geschreven, België heeft gemeentes met veel krottenwijken, op zich al erg genoeg.
Om het te verdoezelen, wordt dit gemaskeerd met reclame-panelen, zo groot als het huis zelf.
Pak die huisjesmelkers, die de boel laten verkrotten, eens aan.
Dat fleurt een gemeente op.
Maar nee, mensen pesten om hun schotel, het zou er eens op mogen lijken dat er een allochtoon woont.
En wat dan nog?.

Indertijd, woonde in Breda, had ik hetzelfde voor.
Ik was geheel in regel, maar de gemeente wilde het niet toegeven, de schotel moest weg.
Heb toen de gazet gebeld, de andere dag een artikel van een halve pagina, met eronder twee foto´s.
Werd de zelfde dag gebeld door de VARA, die de gazet ook hadden gezien, om bij hun in een programma te komen om er over te praten.
Ja, zo hoog liep het al op.
De VARA zou ook de gemeente Breda uitnodigen.
Gevolg, kreeg zeer snel een brief van de gemeente dat de schotel kon blijven staan. Daar wilden ze zich niet aan branden.

Dus Bruggenaren, haal de gazet of TV erbij, er is nog hoop.
Er zijn zoveel Europese wetten en verdragen, waar een gemeente zich aan moet houden, ze weten zelf niet hoe het in mekaar steekt.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21497
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #7 on: April 13, 2012, 12:47:58 PM »

Het grote probleem voor ons en dat weten de steden en gemeenten ook is dat wij de weg niet weten om zonder kosten die belachelijke stedelijke en gemeentelijk wetgevingen ongedaan te maken.
Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden als de schotel te groot is dat er een bouwvergunning voor nodig is en dat is altijd zo geweest.
Moest ik echter verplicht worden hem te verwijderen wel dan liet ik die gewoon staan en laat zij maar naar de rechtbank gaan , ik neem dan wel een advocaat en verhaal de kosten wel op hun.

Ik vraag mij af hoe deze staan tegenover zonnepanelen die ook in stedelijke gebieden meer en meer verschijnen , dus ook schuin opstaande modellen op een plat dak net zoals een schotel.
 :-?

Als zij die schotels in de grootsteden zoals Antwerpen en Brussel zouden willen verwijderen dan krijgen zij de hele allochtone gemeenschap tegen zich en geloof mij daar hebben zij meer schrik van dan van ons.
 :)
  Groetjes van Jef

Offline hobbit

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 161
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #8 on: April 13, 2012, 02:05:10 PM »
@ fransdemers
Ik woon ook in Sint Michiels tegen het Boudewijnpark.
Ik had mijn schotel aan de balkon gehangen. (Enkel zichtbaar vanaf een zijstraat)
Na het schrijven van de gemeente heb ik hem verplaatst naar op het balkon met een tegelvoet.
In mijn geval  was het met een multytenne maar een een andere schotel zou dat ook moeten gaan.

"Bruggelingen verenig u" Gemakkelijk gezegd
De stad zelf voorziet al de mogelijke reacties: Ze schrijven dat ze de schotel zelf niet verbieden (zou tegenstrijdig zijn met de wetgeving)
Maar dat de plaats waar hij staat niet volgens de (Brugse)wet is

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2293
  • Country: be
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #9 on: April 13, 2012, 02:19:26 PM »
he jongens ik ben vorig jaar naar de ombusman geweest en het werd ook niets
maar alleen staat ik niet sterk dus laat jullie maar horen bij de umbusman
met veel staan we wel sterk.    :cool:
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #10 on: April 13, 2012, 04:30:40 PM »
@ mensen met schotelproblemen ,
Doe zoals Togan haal de krant en de Media er bij daar hebben ze wel schrik van en er zijn Advokaten en Rechters die ook de kranten lezen en sommige zijn zeer geintreseerd hoor ik kan er van meespreken !!
Veel suc6
    Greetz...JEAN <love lux>

WOIIFTM

  • Guest
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #11 on: April 13, 2012, 10:30:02 PM »
Quote
Brugse schotelverbod strijdig met Europa

Mobistar is de schotelverboden die in steeds meer gemeenten opduiken, beu. Het bedrijf roep daarom iedereen op die met een dergelijk verbod geconfronteerd wordt, naar de rechter te stappen....

Mobistar wil in bepaalde gevallen de gerechtskosten en eventuele boetes zelfs voor haar rekening nemen. Aanleiding is de brief van de Stad Brugge naar zo'n zestig inwoners, die aangemaand worden hun schotelantenne weg te halen omdat deze vanaf de openbare weg zichtbaar is.

Brugge lijkt niet echt wakker te liggen van een uitspraak van het leidinggevende Europese Hof voor de Mensenrechten dat eerder heel duidelijk stelde dat een schotelverbod niet om deze reden, en vrijwel alle andere tot nu toe gebruikte argumenten, aan een bewoner van een Europese lidstaat mag worden opgelegd.

De schepen Ruimtelijke Ordening van Brugge stelt dat in de stedelijke bouwverordening staat dat schotelantennes niet vanaf de openbare weg zichtbaar mogen zijn. "Dit leidt tot een negatief straatbeeld en vermindert de waarde van de huizen". Maar daarmee lijkt de stedelijke bouwverordening van Brugge in strijd met het Europese Recht voor de Mens.

Patti Verdoodt van Mobistar: "Een stad mag helemaal geen schotelantennes verbieden. Er is een Europese wet die zegt dat geen enkele overheid beperkingen kan opleggen voor het plaatsen van schotelantennes.  Behalve in Brugge zijn er ook nog andere steden in Vlaanderen waar mensen soms brieven krijgen van de gemeente. Wij raden hen aan om de antenne niet weg te nemen.”

Ook bij TV Vlaanderen, is men deze mening toegedaan. "Als klanten van ons een brief krijgen om de antenne te verwijderen, sturen wij de Europese wetgeving daarover op naar de klant en naar de gemeente. Daarmee is de kous meestal af.”

Brugge lijkt zich overigens wel bewust dat men een mogelijk Europees probleem heeft. De stad zegt dat men schotelantennes niet verbiedt maar dat men bepaalde regels aan de plaatsing stelt.

Bron: TV Totaal

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21497
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #12 on: April 13, 2012, 10:41:34 PM »
Juist daarom dat ik schreef dat ik zelf die schotel nooit zou weghalen , zij gaan er gewoon vanuit dat je door hun dreigementen bang word en netjes de schotel gaat weghalen.
Maar zo rap ben ik niet bang hoor  <nono>
 :)

Moet wel een leuke baan zijn daar in Brugge een hele dag de straten aflopen met je kop naar de lucht gericht op zoek naar schotels.


Zou het zo mogen in Brugge  :sad:
  Groetjes van Jef

Offline jnn1

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 515
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #13 on: April 14, 2012, 12:12:22 AM »
En als alternatief voor de schotel zo'n platte Selfsat schotel  installeren? Ik heb er al 2 geplaatst bij kennissen. Zeer moeilijk te zien omdat ze lekker compact zijn...

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21497
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
« Reply #14 on: April 14, 2012, 08:03:47 AM »

Het probleem is dan dat vanaf 2013 de Engelse zenders niet meer te ontvangen zijn met een kleine schotel.

Lees hier even verder bij  satellitemagazine

 :-x
  Groetjes van Jef

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Schotel moet weg... wat doe ik nu ? GRRRR
 

gfxgfx
gfx gfx