gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Latest oscam all images 11766 (update) 20-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72191 Posts in 11150 Topics by 6359 Members - Latest Member: enbaldric April 24, 2024, 07:47:15 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  nilesat,optimale ontvangst met rotor
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: nilesat,optimale ontvangst met rotor  (Read 2115 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline sattosTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 273
nilesat,optimale ontvangst met rotor
« on: April 08, 2012, 09:47:27 PM »
hallo,


sinds enige tijd ontvang ik nilesat met rotor(moteck sg enz)het signaal was op enkele zenders max 78%,ik heb vervolgens een nieuwe lnb gekocht inverto ultra black en hiermee heb ik een singaalsterkte van 84% behaald,er waren zelfs zenders die ik niet kon ontvangen,maar met inverto was het wel mogelijk.

ik wil graag mijn schotel handmatig buiten fijnafstellen,maar wil graag weten op welke zender ik deze moet afstellen.
met motor is dat best lastig om het fijn af te stellen,want bij geringste draai,heeft de ene tp meer signaalsterkte terwijl juist de ander in signaalsterkte zwakt.en deze wil ik juist voorkomen.

hoe komt het dat ik bijv onder 1 tp 80% van de zenders ontvang?bijv zender EDUC,je hebt hier 8 zenders van maar ik ontvang er 4 maar.

ontvanger; dreambox 7020
schotel:120 no name
lnb:inverto ultra black
kabel:koka 799

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21503
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: nilesat,optimale ontvangst met rotor
« Reply #1 on: April 09, 2012, 08:28:29 AM »
Ik denk dat het echt moeilijk is hier een verklarend antwoord op te vinden want eerlijk gezegd ben je al bij de gelukkigen die nilesat kan ontvangen.
De inverto is een gekende Lnb die prima resultaten geeft en 83% op nilsat is ook een prima resultaat.
Er zijn nu eenmaal op alle satellieten zenders die op verschillende tp minder of meer signaalsterkte geven en eerlijk gezegd denk ik dat daar weinig aan te doen is  :P
Handmatig buiten verder afstellen zou ik niet doen want het zou zo een klein verschil kunnen zijn dat je met al de rest in de problemen komt.
 :-x
  Groetjes van Jef

Offline sattosTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 273
Re: nilesat,optimale ontvangst met rotor
« Reply #2 on: April 09, 2012, 07:32:40 PM »
hahah ik had nog hoop,zoals vandaag bewolkt en regenachtig weer,zijn veel zenders zwart of blokkerig

Offline kabiela

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 292
  • Country: be
  • transmissie Belg
Re: nilesat,optimale ontvangst met rotor
« Reply #3 on: April 11, 2012, 09:42:38 PM »
hahah ik had nog hoop,zoals vandaag bewolkt en regenachtig weer,zijn veel zenders zwart of blokkerig
voor een heel goed ontvangst voor deze sat heb je een schotel van 1.80M nodig en dan heb je nog beeld als het regent he zonder blokjes :-)

Offline sattosTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 273
Re: nilesat,optimale ontvangst met rotor
« Reply #4 on: April 13, 2012, 05:31:52 PM »
ik dacht met nieuwe lnb moet dat tot het verleden behoren

aschami

  • Guest
Re: nilesat,optimale ontvangst met rotor
« Reply #5 on: May 31, 2012, 09:27:29 PM »
ik wil je attent maken dat je alleen de verticaal tp kan ontvangen
de horizontale zijn heel moeilijk misschien met je nieuwe lnb kan een paar van ontvangen dat had ik ook met een schotel van 130 cm
maar ik verzeker je als slecht weer is dan gaat alles weer weg

nilesite is alleen met groter schotels te ontvangen in Nederland boven de 150 cm


 

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  nilesat,optimale ontvangst met rotor
 

gfxgfx
gfx gfx