gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 29, 2024, 12:23:56 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  diseqc motor met speling wel gewoon beeld
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: diseqc motor met speling wel gewoon beeld  (Read 1210 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline johcarlosTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 788
diseqc motor met speling wel gewoon beeld
« on: January 08, 2012, 11:30:56 AM »
 :sad: in een ander topic gaf ik aan dat mijn lnb misschien defect was,maar ben achter gekomen dat doordat de wind de schotel iets

naar bovern tilt ,waardoor de lnb kabel los kwam te liggen (want er zit speling in de arm van de motor,die naar beneden wijst en waar de schotel op hangt) verder geeft het goed beeld.  

de speling is toch denk ik zeker 1 tot 2 cm.

zag dat er wel een schroef op zat  kan ik hier iets mee of moet ik de motor vervangen.

 :-?    :drink:
Dreambox 800hd met 250 GB HDD,USB stick
Schotel 99cm (funke)
Motor ? (volgende keer als ik dak op ga) Router vigor 2200 we,wanadoo internet  verbinding ,db met kabel naar router.

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: diseqc motor met speling wel gewoon beeld
« Reply #1 on: January 08, 2012, 11:57:41 AM »
Een schroef zal het niet zijn, eerder een bout en deze moet goed vast gedraaid zijn.
Verder is het normaal dat de schotel wat "wiebelt", dit komt o.a. door de tandwielen.
Zou dit niet zo zijn, dan zou de schotel veel stroever draaien, met evt. wat meer geluid.
Als het echt problemen oplevert, dan kan je ook gaan voor een of meerdere vaste schotels met meerdere LNBīs. Dan hoef je ook niet te wachten met het zappen, door de DiSEqC-schakeling verloopt dit zeer snel.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  diseqc motor met speling wel gewoon beeld
 

gfxgfx
gfx gfx