gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Latest oscam all images 11766 (update) 20-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72187 Posts in 11150 Topics by 6359 Members - Latest Member: enbaldric April 25, 2024, 01:42:10 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Pro hulp gezocht schotel uitlijnen
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Pro hulp gezocht schotel uitlijnen  (Read 2122 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline JurgensTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 107
Pro hulp gezocht schotel uitlijnen
« on: December 27, 2011, 03:55:32 PM »
Vorige week heeft er een aannemer tegen mijn schotel gestoten en sindsdien geen signaal meer. Ik heb de voorbije dagen alles naar mijn kunnen geprobeerd maar het beeld blijft zwart. Mijn dreambox heb ik dan maar eens bij mijn schoonbroer gaan testen om zeker te zijn dat het probleem daar niet aan lag maar daar werkte die gewoon. Ik had 2 lnb's (op astra en hotbird). Om te zoeken heb ik de disecq ervan tussen gehaald en enkel nog op 19.2 gezocht. TV en ontvanger vlakbij de schotel geplaatst. Signaal op de dreambox blijft op 0 en geen beeld. Een paar keer kreeg ik wel signaal via de signaal zoeker (76% max) maar als ik dan naar een zender ging kreeg ik daar niets (signaal stond daar dan ook weer terug op 0)

Wie o wie kan en wil me helpen met het richten van mijn schotel. Ik woon in de buurt van Gistel (vlakbij Oostende). Moet natuurlijk niet gratis zijn... (maar dat mag uiteraard  :-o )



 :-D

ferrarisat

  • Guest
Re: Pro hulp gezocht schotel uitlijnen
« Reply #1 on: December 27, 2011, 06:30:22 PM »
Waar heeft de aannemer tegenaan gestoten?
Tegen de arm waar de lnb's aan zitten?
of aan de schotel zelf?

Offline cablekiller

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 813
Re: Pro hulp gezocht schotel uitlijnen
« Reply #2 on: December 27, 2011, 09:30:41 PM »
Helaas is Oostende voor mij te ver,  <Jammer> maar je moet eens kijken of de arm waar je LNB's op staan niet verbogen is., heb ik al eens bij iemand voorgehad.

ProX

  • Guest
Re: Pro hulp gezocht schotel uitlijnen
« Reply #3 on: December 27, 2011, 10:53:41 PM »
Ik zou de schotel opnieuw laten uitrichten door een bedrijfje in de buurt en de rekening bij die aannemer neerleggen. Zoveel is het niet, hier kost het € 25,-

Offline JurgensTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 107
Re: Pro hulp gezocht schotel uitlijnen
« Reply #4 on: December 28, 2011, 06:55:56 AM »
Aannemer heeft boven de schotel gewerkt (houten afwerking van oversteek dak) en nadien zat de schotel geklemd tegen dat hout. Ik vermoed dat hij ook tegen de arm heeft gestoten want heb nu een scheurtje in de schotel waar de arm vastzit. natuurlijk kan ik niet bewijzen dat hij dat heeft gedaan en zijn werknemer ontkent dat.

Ondertussen heb ik wel iemand gevonden om dat te komen doen, deze ochtend 8u komt die langs. Is wel iets meer dan 25€, de goedkoopste die ik vond, vroeg al 100€.

Hopelijk als ik vanavond thuis komt, weer beeld.

ProX

  • Guest
Re: Pro hulp gezocht schotel uitlijnen
« Reply #5 on: December 28, 2011, 11:52:52 AM »
Dat is wel heel duur naar mijn idee, maar goed dan is het wel voor elkaar. Lokale satboer hiero vraagt er € 25,- voor. Dan moet de schotel en aanverwanten er al hangen en aangesloten zijn en hij moet er goed bij kunnen. Ladder moet ook aanwezig zijn. Da lijkt me niet duur.

Offline JurgensTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 107
Re: Pro hulp gezocht schotel uitlijnen
« Reply #6 on: December 28, 2011, 12:01:24 PM »
Is ook wel duur, alles was aangesloten, schotel hing reeds omhoog en je kan erbij van op de grond, ladder is niet eens nodig. Maar hij is toch bijna twee uur bezig geweest om alles goed te krijgen. Heb nog niet kunnen zien hoe goed het signaal nu is maar ik ga ervan uit dat het in orde is natuurlijk.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Pro hulp gezocht schotel uitlijnen
« Reply #7 on: December 28, 2011, 05:23:31 PM »
Toch nog maar eens uw beklag gaan doen bij die firma die je schotel heeft geraakt, normaal zijn ze daarvoor verzekerd.
Of er moeten in jouw buurt zo'n zware duiven zitten, dat die in staat zijn een schotel_arm zodanig te verwringen dat de schotel schotel ervan scheurt.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: Pro hulp gezocht schotel uitlijnen
« Reply #8 on: December 29, 2011, 09:34:27 AM »
@Jurgens

Aannemer heeft boven de schotel gewerkt (houten afwerking van oversteek dak) en nadien zat de schotel geklemd tegen dat hout. Ik vermoed dat hij ook tegen de arm heeft gestoten want heb nu een scheurtje in de schotel waar de arm vastzit. natuurlijk kan ik niet bewijzen dat hij dat heeft gedaan en zijn werknemer ontkent dat.


Daar heb jij toch enkele foto's getrokken als bewijs <uitroep> <uitroep>
Grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline JurgensTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 107
Re: Pro hulp gezocht schotel uitlijnen
« Reply #9 on: December 29, 2011, 09:40:08 AM »
Dat scheurtje in de schotel kan ik nooit bewijzen dat dat door hun komt, ik zeg trouwens niet eens dat dat ook zo is. Misschien was het er al wel eerder in, heb er zelf ook al wel eens met een ladder tegengelopen. Wat wel zeker is dat de schotel niet correct meer stond nadat hij geweest was en de ochtend ervoor hadden we nog gewoon beeld.

Als hij zijn faktuur komt afrekenen zal ik hem zeker de rekening presenteren. Anderzijds, als ik geweten had dat de schotel zou klem komen te zitten hebben, dan had ik die vooraf moeten demonteren en had de schotel toch ook weel uitgelijnd moeten worden.

Ik ga er niet moeilijk over doen als hij dat wel doet, het belangrijkste is dat ik weer beeld heb.

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Pro hulp gezocht schotel uitlijnen
 

gfxgfx
gfx gfx