gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11753 (update) 25-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 09:40:20 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam  |  Settings (Moderator: Lawsons)  |  Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten  (Read 4383 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« on: September 23, 2011, 04:52:52 PM »
De meesten onder ons maken regelmatig gebruik van de kant en klare zenderlijsten voor een Dreambox of andere Linux ontvanger.
Sommige lijsten zijn degelijk, het onderhoud ervan beperkt zich vaak tot Astra 1 en Hotbird.
Anderen maken een zeer uitgebreide lijst, maar ook zij lopen eindeloos achter, door de vele wijzigingen in het satelliet gebeuren.
Het is en blijft een lastige klus om bij te benen.
Daarom deze oproep aan alle leden die hiervan gebruik maken.
Hoe moet een goede zenderlijst er uit zien, welke boeketten dienen er zeker in te zitten.
En hoe moet de rangschikking . 
Per taal alles door elkaar zoals FTA en providers , per taal maar onderverdeeld volgens provider, enkel per provider,  satelliet positie.
Is het wenselijk dat er speciale boeketten zijn voor sport, HD, kinderzenders, nieuws, film of documentaires.
Volstaat het om de zenders van de buurlanden op te nemen en de rest te negeren.
Als iedereen hier nu eens neer schrijft wat volgens hem de belangrijkste punten zijn waaraan zo’n zenderlijst moet voldoen.
De bedoeling hiervan is trachten te achterhalen wat er absoluut in moet en eruit laten wat er niet in thuis hoort.

Mag ik met aandrang vragen om voor een keertje te reageren, het is in ieders belang dat we dit kunnen achterhalen.

The key to happiness
Stay away from idiots

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« Reply #1 on: September 23, 2011, 05:24:38 PM »
Zelf houd ik het meest van de LuxSat lijst zonder al teveel boeketten , enkel maar de boeketten die door ons het meest gebruikt worden en verder alles per satelliet.
Een boeket - nieuws - film - kinderzenders en noem maar op dat vind ik maar niets.
Daarom dat een lijst maken zo moeilijk is , het is iets persoonlijk.
  Groetjes van Jef

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« Reply #2 on: September 23, 2011, 07:25:27 PM »
Het is idd persoonlijk zoals een image of skin vind ik, zelf hou ik van mijn eigen lijst.
Ik probeer die zo goed als mogelijk up-to-date te houden en ben ook blij als anderen die gebruiken Cheesy
De grote verscheidenheid aan lijsten is naar ik denk voor iedere gebruiker ook weer een leuke of minder leuke ervaring.

Dit is mijn gedacht erover, maar misschien hebben andere mensen een andere mening :P



   
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

stauffie

  • Guest
Re: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« Reply #3 on: September 24, 2011, 09:07:52 AM »
is heel moeilijk
die wil dat voorop die ander dat
belgen willen en perfecte lijst voor tv vlaanderen
nederlanders een perfecte lijst voor canaal D*gitaal
duitser voor sky de
enz enz enz enz enz enz
de enige heel belangrijke zaak is dat de satellieten ieder 14 dagen ingescand worden
zo heb je tenminste een lijst met alle zenders erin ook al passen de favorieten niet helemaal altijd
dat kan die betreffende zelf wel aan passen als hij de zender maar heeft in de complete lijst

Offline wvv

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2276
  • Country: nl
Re: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« Reply #4 on: September 24, 2011, 10:13:57 AM »
Een up to date lijst ,is van belang.

Het is niet zozeer hoe ze zijn gerangschikt,en met boeketten.

Dat kan je zelf sorteren,en zonodig de boeketten wissen indien je deze niet wenst :-x
1.Dreambox 800 HD se
2.Zgemma-Star H1 Sat en Cabel
 




>19,2°>23,5°>28,2°>13°Hotbird.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« Reply #5 on: September 27, 2011, 04:16:12 PM »

Daarom dat een lijst maken zo moeilijk is , het is iets persoonlijk.
Ten eerste Hoera ik ben weer normaal online ivm een kapotte PC


Maar Luxsat heeft 100% gelijk.

Je hebt naar mijn idee ook eigen 2 verschillende dingen.
1. een zenderlijst
2. een bouquet lijst

Het is daarom WEL handig als je een zenderlijst kan download waar alles en alles instaat
En die kan je verder dan heel eenvoudig maken met b.v. 1 of 2 bouqueten
1 bouquet met alles van CD en TVV ( ook HD )
1 bouquet met alles wat een beetje regulier is aan buitenlandse zoals BBC en ZDF e.d.


*****
Dan heb je dus een soort van standaard lijst die men gewoon kan gebruiken als je wil
En van daaruit kan iedereen zelf een persoonlijk maken door zelf bouguets te maken en zenders te verplaatsen
Ik doe dat ook altijd al en echt....je moet er even voor gaan zitten maar dan heb je ook wat, want die persoonlijke
lijst kan je zelf dan vanaf die tijd gaan bijhouden en dan stelt het niks meer voor dan af en toe wat zenders in een bestaande
bouquet bijzetten of er 1 of 2 oude niet niet meer doen te deleten.
Die nieuwe persoonlijke lijst meteen daarna weer even saven op je PC  :cool:

Het gaat dus eigenlijk om die complete zenderlijst van satellieten/zenders die je nodig hebt als je b.v. een nieuwe decoder hebt
of dat je je persoonlijke lijst kwijt bent....of gewoon om eens helemaal opnieuw te beginnen als je weinig hebt
bijgehouden en er op den duur teveel is veranderd.

Offline Smolly

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 80
Re: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« Reply #6 on: September 29, 2011, 02:02:04 PM »
Ikzelf download gewoonlijk een lijst die ingedeeld is per provider ,voor de bekende 4 populaire satellieten .
Altijd handig om alle kanalen zowat bij de hand te hebben van de 4 lmb's op men schotel en maakt me voor de rest niet uit in hoeveel bouquet lijsten die is samengesteld.
Daarin laad ik de standaard fastcan tvv Hd lijst van satelliet die ik daarna op de 1ste positie zet in bouquet lijst en daarna grondig bewerk met de pc .
Ik ga graag via nr. toetsen naar de verschillende taal fta pakketten , bvb duits fta begint op 99 met ard hd  , engels  op nr 222 met bbc HD , en van daar is het dan makkelijk om verder door te zappen als je al direct in de buurt bent .
Ow nederlanders niet vergeten natuurlijk, ned 1HD begint op nr. 11 bvb  :twisted:
en zoverder natuurlijk ... kopieer gewoon wat onbeduidende zenders tussen men gewenste zenders tot die op een bepaald gemakkelijk nr. uitkomen en plaats natuurlijk ook nog bijkomende kanalen die ik wil gebruiken in de tvv fastscan lijst achter de gemakkelijke nr's .

Probleem is natuurlijk als je eens een bijgewerkte lijst van je gedownloade basis lijst zet , dat je dan volledig opnieuw moet beginnen met je aangepaste tvv hoofdlijst
VU+ duo
cinegry S2 pci HD   htpc + Benq W500 projector
Triax 79cm + multiholder 4 lmb , hotbird , astra 19.2 ; 23.5 ;28.5

Online mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« Reply #7 on: September 29, 2011, 04:45:23 PM »
Ha mooi zo , er komen toch stilaan reacties binnen.
als we het nooit eens vragen gaan we er nooit achter komen.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« Reply #8 on: September 29, 2011, 05:05:42 PM »
Voor mij is het provider en dan satelliet.

Zoals bijv. 1 - CD 23.5E alle standaard NL kanalen, NGH en discovery, dan die van de kinderen en daarna mijn hobbykanalen zoals sailing channel, extreme.....
Dan 2 - TVV 23.5E, 3 - D+ etc etc.. en vervolgens dezelfde volgorde voor 19.0E.

Het blijft toch voor ieder een eigen pre denk ik, wel prettige bijkomstigheid als de lijst up to date is alvorens zelf te gaan editten.... liefst met de mooiste picons :-o
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2292
  • Country: be
Re: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« Reply #9 on: September 29, 2011, 05:30:22 PM »
Zelf houd ik het meest van de LuxSat lijst zonder al teveel boeketten , enkel maar de boeketten die door ons het meest gebruikt worden en verder alles per satelliet.
Een boeket - nieuws - film - kinderzenders en noem maar op dat vind ik maar niets.
Daarom dat een lijst maken zo moeilijk is , het is iets persoonlijk.


dat vind ik ook en een boeket dat maak je dan zelf naar eigen smaak.
de kanaal lijsten die hier te vinden zijn vind ik top.  :cool:
en nogmaals  :Thanks: aan de makers.  :cool: :cool:
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

Offline Smolly

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 80
Re: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« Reply #10 on: September 29, 2011, 09:18:34 PM »
Ha mooi zo , er komen toch stilaan reacties binnen.
als we het nooit eens vragen gaan we er nooit achter komen.


Ben je wat van plan dan met settingslijsten ofzo?
Zou wel mooi zijn , een settinglijst pagina met settings voor de be ,ne  ,en lux er ook nog bij in alle soorten en wensen en op maat gemaakt .
Neem een stuk of 4 mensen in dienst om de ontworpen op maat gemaakte lijsten continu up to daten , en we zijn klaar  :-)
Grapje , als je na een post of 7 kijkt hoe elk zijn eigen systeem gebruikt, weet je dat iedereen wel een heel ander systeem gebruikt om zenders te vinden , en dan (meestal) gebaseerd op de logica van de man in huis die de ontvanger configureert gewoonlijk  <Please>  .
Het meisje in huis heeft ongetwijfeld weer een andere logica ( zal nooit vrouwen begrijpen )  <dans>
Bedoel maar dat iedereen denkt dat hij het beste systeem heeft , maar dat hangt waarschijnlijk af van zelfs het geslacht ????

Hopeloos dus om een ideale settingslijst te maken voor iedereen
VU+ duo
cinegry S2 pci HD   htpc + Benq W500 projector
Triax 79cm + multiholder 4 lmb , hotbird , astra 19.2 ; 23.5 ;28.5

Offline dreka

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 227
  • Country: nl
  • Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.
Re: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« Reply #11 on: October 09, 2011, 02:51:01 PM »
HAllo. <welcome to luxsat>

Het zoals hier genoemd , is het  echt moeilijk om een lijst up to date te houden, ik zet er altijd bij dat als iets niet goed is aan de lijst ze dat gerust mogen laten weten.

Helaas heb ik eenmaal het verzoek gehad of ik Telesat wilde toevoegen, ben nu ook weer bezig met een nieuwe lijst , maar nu is bbc op 28.5 weer zenders aan het veranderen.

Maar iets meer feedback via pm zal best helpen om de zenderlijst te verbeteren, echter ik kijk ook niet alle zenders die ik , in mijn lijst heb staan dus zullen daar ook wel zenders instaan die niet meer werken helaas.

Groetjes dreka  <love lux>


Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« Reply #12 on: October 09, 2011, 03:57:38 PM »
Dat iedere lijst wel wat teveel of te weinig zenders bevat staat als een paal boven water  :)

Maar zolang we steeds nieuwe in elkaar flansen zijn we denk ik goed bezig  :cool:
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline michel-1972

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 135
  • Country: be
Re: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« Reply #13 on: October 09, 2011, 04:40:50 PM »
Het zou al handig zijn dat de satellieten van 45E-45W de beschikbare zenders worden gezocht. :cool:
Achteraf kan iedereen die zelf naar wens indelen.
Mijn voorkeur gaat naar een bouquet per satelliet met onderverdeling per provider

13,0° Mediasat
19,2° Tv-Vlaanderen
19,2° Canal Digital
...

Humax 5400 ~ Dreambox 7000-S ~ Cas Interface 3 ~ Diablo Cam 2.2 ~ Matrix Cam Reloaded ~

Offline dreka

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 227
  • Country: nl
  • Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.
Re: Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
« Reply #14 on: October 09, 2011, 06:38:43 PM »
Nou Micheal-1972.

Ga het eens proberen, hahaha en Caught zoals jij erover denk zo denk ik er ook over hoor.

Groetjes dreka
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen

LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam  |  Settings (Moderator: Lawsons)  |  Oproep i.v.b.m. zenderlijsten
 

gfxgfx
gfx gfx