gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 10:37:24 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Algemeen  |  Ideeenbus  |  nieuw topic: smart tv
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: nieuw topic: smart tv  (Read 6433 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline sjsjengTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 300
  • Country: nl
nieuw topic: smart tv
« on: September 19, 2011, 12:37:56 PM »
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe tv gekocht, een samsung ue46d6500. Het is een led met internetopties. Bovendien een ingebouwde sattuner.
Met deze t.v.'s blijkt ook veel mogelijk (gadges, apps aansluitmogelijkheden etc). Ook werkt niet alles naar behoren (software).
Is het misschien een optie om gezien de opkomst van de smart tv een topic hieraan te wijden. Ook op het gebied van zelf schrijven van apps (ik kan het niet even voor de duidelijkheid) zijn er mogelijkheden voor geinteresseerden.
Net als de sat-receivers enkele jaren geleden leuk speelgoed waren (nu iets minder doordat het openen van zenders steeds moeilijker is) zijn volgens mij de nieuwe generatie tv's leuk speelgoed.
Is dit misschien een ideetje?

gr.

Sjeng
Jruss van der Sjeng

1x VU+ Duo PLI 4
1x Dreambox 800 HD PLI 4
1x Dreambox 7020 HD PLI 4

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: nieuw topic: smart tv
« Reply #1 on: September 19, 2011, 02:24:42 PM »
Steeds bereid tot medewerking als hier interesse of vraag naar is , dus laat even horen of het voor jullie wat zou betekenen  :sad:
 :-x
  Groetjes van Jef

Offline sjsjengTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 300
  • Country: nl
Re: nieuw topic: smart tv
« Reply #2 on: September 21, 2011, 09:06:41 PM »
 :-?   Jammer, blijkt weinig animo voor dit topic.

Misschien kan ik de discussie aanzwengelen:

Ik heb onlangs een led tv van samsung gekocht met smart tv. Wat ik graag wild is o.a. you tube filmpjes bekijken, op internet surfen en uitzending gemist van de nederlandse zenders kunnen bekijken. Dus ik dacht ben maar eens niet te zuinig en koop een laatste model en wel van het merk Samsung (toch wel een goede op tv gebied). Na aansluiten en verdiepen in de mogelijkheden ben ik toch wel teleurgesteld in de mogelijkheden die smart tv biedt.
you tube als app werkt niet lekker (het invoeren van zoekvelden). Internet t.v. is belabbert. Je kunt geen filmpjes bekijken die met Silverlight afgespeeld moeten worden. PDF bestanden kunnen niet geopend worden en ga zo maar door.
Wat ik nog het ergste vind is dat er geen app op zit van uitzending gemist. Via de web browser is dit ook niet mogelijk omdat silverlight niet ondersteund wordt.

Zoals jullie zien is een topic voor dit soort aankopen geen overbodige luxe en kan velen bewust maken welke keuze ze moeten maken.

Ik had beter een veel goedkopere t.v. Led zonder smart en groot formaat kunnen kopen en een fatsoenlijke db (b.v. 800 hd se of 8000) en daar deze toepassingen op kunnen uitvoeren dan de manier waarop ik het heb gedaan.

gr

s

sjeng
Jruss van der Sjeng

1x VU+ Duo PLI 4
1x Dreambox 800 HD PLI 4
1x Dreambox 7020 HD PLI 4

Offline wvv

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2276
  • Country: nl
Re: nieuw topic: smart tv
« Reply #3 on: September 21, 2011, 10:26:03 PM »
In u optiek had ik dat wel gedaan.

Mooie led of lcd tv met en mooie Dreambox of clarke tech et 9000 of vu duo box erbij

Maar ja dat is achteraf snel gezegd.

 :-x
1.Dreambox 800 HD se
2.Zgemma-Star H1 Sat en Cabel
 




>19,2°>23,5°>28,2°>13°Hotbird.

Offline pearlpeter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2760
  • Country: nl
  • Dreambox Veteraan
Re: nieuw topic: smart tv
« Reply #4 on: September 21, 2011, 10:34:47 PM »
Er zijn vele forums te vinden, die over dit onderwerp gaan, speciaal over tv's
Ook zijn er kopers ervaringen te vinden van de meeste tv's

Maarja er zitten vaak te veel dingen op een apparaat, die na gebruik toch tegen vallen voor sommige.
Zo heb ik laatst ook een nieuwe tv gekocht, uit noodzaak omdat bij een inbraak hier thuis, ze ook mijn 42" plasma tv mee genomen hadden.
Hier zitten ook veel toeters en bellen op, die ik nooit gebruik, en daar de huidige tv niet voor gekocht heb. (zoals 3d)
Het ging me vooral om het beeld kwaliteid, en grootte van het scherm ( 50" full HD), en de aansluit mogelijkheden.
En het moest voor mij toch weer een plasma scherm worden, omdat deze gewoon het mooiste beeld geeft, wat kleuren betreft.

De tv is zoals op de oude tv gewoon via een hdmi kabel aangesloten op de pc, en dan kun je alles wat je op de pc kunt zien en horen, ook op de tv bekijken.
Is net zo makkelijk, en scheelt je vaak een hoop geld, inplaats van een dure tv te kopen.
Groetjes Peter

Offline sjsjengTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 300
  • Country: nl
Re: nieuw topic: smart tv
« Reply #5 on: September 23, 2011, 08:22:33 AM »

Pearl Peter: hier heb je groot gelijk in. Ik heb dit ook al gedaan. 1 probleem heb ik wel: op de pc krijg ik wel geluid en op de tv niet (als kloon aangesloten).

gr

sjeng
Jruss van der Sjeng

1x VU+ Duo PLI 4
1x Dreambox 800 HD PLI 4
1x Dreambox 7020 HD PLI 4

Offline chevrolet

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 444
  • fortuna vitrea est
Re: nieuw topic: smart tv
« Reply #6 on: October 06, 2011, 07:47:39 AM »
@Sjsjeng,
Inderdaad zijn dat fijne tv's van Samsung en ook ik heb er laatst een aangekocht.
Enorm practisch vind ik het, via de dingle van Samsung,  streamen van bestanden (video,MP3 etc) vanaf de pc naar de tv via het programma "Allshare" , dit werkt echt goed.


Misschien is er nog iets haalbaar in het "serv.menu"

Zet de tv uit. en dan op de afst.bed. achterelkaar direct intikken:
Info-Menu-Mute-Power,.........ff wachten en de tv zal aangaan met het "serv. menu"'

Let wel: 

alles wat je daar in veranderd is op EIGEN RISICO

Via een fijne zoekmachine kan je hierover het e.e.a. vinden en misschien zit er wat nuttigs bij.

suc6
VU+

WOIIFTM

  • Guest
Re: nieuw topic: smart tv
« Reply #7 on: October 06, 2011, 10:07:30 PM »
Misschien is er nog iets haalbaar in het "serv.menu"

Zet de tv uit. en dan op de afst.bed. achterelkaar direct intikken:
Info-Menu-Mute-Power,.........ff wachten en de tv zal aangaan met het "serv. menu"'

Let wel: 

alles wat je daar in veranderd is op EIGEN RISICO

Via een fijne zoekmachine kan je hierover het e.e.a. vinden en misschien zit er wat nuttigs bij.

suc6


Klasse tip, opnieuw een manier om de hotel mode aan te passen. Eerst voor Panasonic TV's en nu voor Samsung!  :cool:

Nu nog een manier om via dlna iets meer soorten bestanden te streamen (zoals mkv) en ik en helemaal blij.  :-x

LuxSat Satellite  |  Algemeen  |  Ideeenbus  |  nieuw topic: smart tv
 

gfxgfx
gfx gfx