gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 19-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72202 Posts in 11152 Topics by 6356 Members - Latest Member: nights April 19, 2024, 08:24:18 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Brugge
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Brugge  (Read 14134 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Brugge
« Reply #30 on: May 13, 2011, 07:37:51 AM »
 :cool:  <dans>
  Groetjes van Jef

Offline lelange007

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2898
  • Country: be
  • Le Forum LuxSat,le lien incontournable pour le Sat
    • Luxsat .eu
Re: Brugge
« Reply #31 on: May 13, 2011, 08:13:51 AM »
 :)

Offline rof-fel

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 179
  • Country: 00
Re: Brugge
« Reply #32 on: May 13, 2011, 08:16:19 AM »
Haha  :-o
misschien een serieuse opmerking
maar eerlijk is eerlijk die schotels zien er niet uit  :idea:


WOIIFTM

  • Guest
Re: Brugge
« Reply #33 on: May 14, 2011, 07:44:59 PM »
Iets van een Engelse website

Quote
DIGITAL SATELLITE PIPE ANTENNA
REF: PUL-LX2000



The LX2000 digital satellite pipe antenna provides a unique alternative to the parabolic dish in digital television reception. It is discrete and unobtrusive and is installed in the same fashion as a dish. The LX2000 antenna will receive all the satellite transmissions that a Zone 1 dish is capable of receiving. The beauty of it is, you can install this on grade 2 listed buildings or in schemes where a standard satellite dish is prohibited.

PARTICULARLY GOOD FOR THE SOUTH OF ENGLAND.
PERFECT FOR THE SOUTH EAST INCLUDING LONDON.



Performance compares favorably with dishes of 50cm

Unique, discrete appearance
Simple installation, minimum assembly, you just point it at the satellite and you get your picture, it is advised to use a meter but it's not essential.
Straightforward alignment
Manufactured from non-ferrous material and will not rust
Ideal for aggressive environments
Virtually indestructible
Only has 1 LNB which is included with the model.
Weight: 2.25kg
Dimensions (LxD): 940mm x 120mm

THIS IS A SUPERB WAY TO DISCRETELY PICK UP THE MOST INTENSE SIGNAL ZONE FROM ANY EUROPEAN SATELLITE BROADCAST TOO, NOT ONLY THE UK ( SKY )

DO NOT PURCHASE IF YOU ARE NOT IN THE STRONGEST SIGNAL FOOTPRINT FOR YOUR COUNTRY.

Offline hobbit

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 161
Re: Brugge
« Reply #34 on: February 12, 2012, 10:44:27 AM »
Brugge Sint Michiels. Hier is het zover.
Een brief ontvangen van de stad voor het verwijderen van mijn schotel.
Uit nazicht van onze diensten blijkt dat er op het gebouw een schotelantenne geplaatst werd zichtbaar vanaf de openbare weg.
Hiervoor werd er geen stedenbouwkundige vergunning aangevraagd.
Voor deze schotelantenne kan bovendien geen vergunning worden geleverd. De plaatsing is immers strijdig met de bepalingen van art 6§1.2 vzn de gemeentelijke sterrenkundige verordening op het bouwen, verkavelen en op de beplantingen, goedgekeurd door de Deputatie in zitting van 7 April 2011.
Aangezien deze schotelantenne niet in aanmerking komt voor regularistie verzoeken wij u die te willen verwijderen of verplaatsen naar een plaatst die niet zichtbaar is vanaf de openbare weg binnen de 30 dagen na ontvangst van dit schrijven.
Na deze termijn doen onze diensten een nieuw nazicht; als blijkt deat geen passend gevolg werd gegeven aan ons verzoek zien wij verplicht deze overtreding te behandelen conform de vigerende wetgeving

....

ps
Het gaat hier over een relatieve kleine schotel  (Multytenne) bevestigt op het balkon (achterzijde van de straat).
Maar wel met een nadeel dat de schotel zichtbaar is van een zijstraat.
Men zou inderdaad van een hetze kunnen spreken hier in Brugge.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Brugge
« Reply #35 on: February 12, 2012, 11:14:52 AM »
pure heksen jacht , mag je daar sowieso wel een schotel hangen.
Ik heb onlangs een virtueel ritje gemaakt met google streetview, en heb geen enkele schotel opgemerkt.
   
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Brugge
« Reply #36 on: February 12, 2012, 11:56:32 AM »
Nu vind ik als Nederlander, Nederland een kloteland en ben daarom jaren geleden naar Antwerpen verhuisd. Heb daar 15 jar gewoond en nu woon ik in Turkije, lekker aan de zee. Dus delen van Vlaanderen worden nu ook al klote om te wonen.
Die ambtenaren zouden hier eens moeten komen zien, elk huis heeft één of meerdere schotels en balkons van flatgebouwen hangen er ook vol mee.
In steden als Antalya, Mersin of Ankara hebben ze ook kabel tv, dat wordt hooguit genomen voor op de slaapkamer. Maar in het salon, voorzien van groot LCD scherm, staat altijd een satellietontvanger en schotel-verboden kennen we hier helemaal niet.
Het is zo als anderen al gezegd hebben, airco´s, geen probleem, zeer grote reclamepanelen, geen probleem, conclusie; het wordt geassocieerd met buitenlanders en dan moet het weg. Ik ben blij dat ik weg ben uit dat bekrompen Avrupa.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Brugge
« Reply #37 on: February 12, 2012, 12:09:19 PM »
Of dit allemaal zomaar kan in Brugge daar heb ik toch mijn twijfels over en in hoever zo een gemeentelijke wetgeving in strijd is met een Nationale wetgeving die iedereen het recht geeft op vrije nieuwsgaring valt toch wel verder te onderzoeken vind ik.
Of Tv Vlaanderen hier mee akkoord gaat is ook maar de vraag want het is toch ook hun die benadeeld worden.
Ik kan mij niet voorstellen dat zij dit in grote steden zoals Antwerpen , Brussel , Luik enz zouden toepassen want dan krijgen zij gelijk een opstand van de allochtone bevolking.
 :-?
  Groetjes van Jef

Offline hobbit

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 161
Re: Brugge
« Reply #38 on: February 12, 2012, 12:31:54 PM »
Of dit allemaal zomaar kan in Brugge daar heb ik toch mijn twijfels over en in hoever zo een gemeentelijke wetgeving in strijd is met een Nationale wetgeving die iedereen het recht geeft op vrije nieuwsgaring valt toch wel verder te onderzoeken vind ik.
 :-?
De vraag is wat doe je er aan zonder in hoge gerechtskosten te vallen.
TVV en Mobistar schuiven dit ook van hun af.
De algemene Vlaamse reactie is nog steeds van als er een schotel staat "Daar wonen zeker Turken of Marokanen"
En waar gaan wij naar toe als iedereen er enen moest plaatsen

Offline nokirolTopic starter

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2293
  • Country: be
Re: Brugge
« Reply #39 on: February 12, 2012, 05:44:10 PM »
neen hoor verjaard niet in Brugge mijn schotel was zichtbaar van op straat uit 3 verschillende punten voorkant, zijstraat en achterkant (wandel en fietspad).
stond daar al 7 jaar en moest deze verwijderen.vorig jaar zomer 2010,heb ook eerst stappen ondernomen naar de ombusman, hebben argumenten aan
gebracht dat het een hoekhuis
was en buiten de stad maar in de rand gemeente Koolkerke maar niets kon baten.
heb me zelf moeten melden bij de politie om mijn te laten ondervragen en dit op bevel van de pro...enz.
er werden zelf vragen gesteld die niets te zien hadden met de schotel.
en TV Vlaanderen deed niets dan ff melden dat  er een europese wet zeg dat dit niet mag .
en verder doe het zelf maar.

schotel staat nu op de grond max 1.50m boven het maaiveld das ok, is nog steeds zichtbaar van op straat (zijstr.) en achterkant wandel en fietspad maar das ok.
alleen staan we nergens dus Bruggelingen schotel bezitter vormt een front.
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Brugge
« Reply #40 on: February 12, 2012, 06:47:26 PM »
Hebben ze in Brugge dan een andere wet dan elders ?
Ben je daar al eens mee naar een advocaat gestapt, de Belgische wetgeving primeert nog altijd boven die van de gemeente
7 jaar een schotel en nu zou die weg moeten op een gemeentelijk reglement gemaakt in 2011, zulks raakt toch kant noch wal.

Staat het er dan expliciet in dat dit alle voorgaande bepalingen overschrijft ?
 
Bij mij zou er snel een schotel staan op een tegelvoet en goed in het zicht, niks bouw_overtreding meer, aangezien het demonteerbaar en verplaatsbaar is.
En dat van de politie vind ik zelf nog sterker, als ik het was, ik zou daar niet eens iets aftekenen, laat ze maar schrijven en vaststellen.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Brugge
« Reply #41 on: February 12, 2012, 07:02:27 PM »
Vlaamse Overheid en Ruimtelijke Ordening

Werken aan en rond de woning
zonnepanelen en Schotels Plaatsen van zonnepanelen en schotelantennes

Het plaatsen van zonnepanelen en schotelantennes is in de meeste situaties vrijgesteld van stedenbouwkundige vergunning.

 
Vrijstelling*

Op een plat dak is de plaatsing van zonnepanelen vrijgesteld als de installatie niet hoger dan 1 meter boven de dakrand komt.

Op een hellend dak is de plaatsing van zonnepanelen vrijgesteld zolang ze geïntegreerd worden in het hellende dakvlak. Onder zonnepanelen geïntegreerd in het hellende dakvlak wordt verstaan :

    ofwel bovenop de feitelijke dakbedekking en dus in dezelfde helling maar ertegen of enkele centimeters erboven worden gemonteerd,
    ofwel tussenin of ter vervanging ervan zijn geplaatst en bijgevolg zelf als dakbedekking fungeren.

Het plaatsen van een schotelantenne met een maximale diameter van 80 centimeter op hellende daken achter de dakrand of tegen de achtergevel van gebouwen, in de kleur van de gevel of in een neutrale, onopvallende kleur is vrijgesteld van vergunning.

Het plaatsen van een schotelantenne met een maximale diameter van 120 centimeter op een plat dak of in de achtertuin, op voorwaarde dat de hoogte beperkt blijft tot 150 centimeter is vrijgesteld van vergunning.

Let op: alle andere plaatsingen van zonnepanelen of schotelantennes, zoals bijvoorbeeld in de voortuin of op de voorgevel, zijn vergunningsplichtig.

Melding*

Binnen deze categorie zijn er geen meldingsplichtige werken.


Bron /  http://www.ruimtelijkeordening.be/Default.aspx?tabid=14865
  Groetjes van Jef

Offline nokirolTopic starter

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2293
  • Country: be
Re: Brugge
« Reply #42 on: February 12, 2012, 08:17:23 PM »
he he ik ben vorig jaar dit topic gestart  en ik was niet van plan om daar € aan uit te geven voor advocaten.
er staat nog altijd een Big sat waar nu 6 lmb's opstaan en er komen er nog 2 bij.
en die staat op de grond iedereen tevreden.
en eentje om testen 0,90 van 1 tot 4 lmb's of draaibaar.
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Brugge
« Reply #43 on: February 12, 2012, 08:30:00 PM »
Zoals hobbit het aangeeft valt het niet binnen de bouwaanvraag vrijstelling die Ruimtelijke Ordening aangeeft en moet er voor deze wel een bouwvergunning zijn , die gaan zij natuurlijk niet geven.
Quote
ps
Het gaat hier over een relatieve kleine schotel  (Multytenne) bevestigt op het balkon (achterzijde van de straat).
Quote

Quote
Let op: alle andere plaatsingen van zonnepanelen of schotelantennes, zoals bijvoorbeeld in de voortuin of op de voorgevel, zijn vergunningsplichtig.
Quote
  Groetjes van Jef

ribeira

  • Guest
Re: Brugge
« Reply #44 on: February 22, 2012, 11:04:26 AM »
een oplossing zou zeker deze zijn voor voor de balkon in Brugge en ook in andere gemeentes, nammelijk de satstoel, wel nog een beetje kostelijk maar dit zou wel kunnen veranderen, en volgens de uitleg op de site zijn er ook mogelijkheden voor 2 LMB's
www.sateuropa.co.uk
groetjes
ribeira

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Brugge
 

gfxgfx
gfx gfx