gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11753 (update) 25-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 09:11:10 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  MBC en Melody ontvangen van Nilesat 7° West of Badr 26° East ontvangen
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: MBC en Melody ontvangen van Nilesat 7° West of Badr 26° East ontvangen  (Read 12064 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Brasc0

  • Guest
Dag beste luxsatters,

Nu het weer wat beter weer is ben ik het een en ander gaan proberen. Aschami, ik heb geprobeerd wat je aangaf. Voor zover ik weet staat mijn opstelling correct. Heb op 12054 getuned en gezocht maar kon geen lock krijgen op deze transponder. Ik zet de rotor dan op een zender van 28E en tune dan via de dreambox positionersetup op 12054 V 27500 3/4, maar zonder succes helaas. Het vreemde is ook dat ik als ik op de groene knop druk in de zenderlijst scherm verschillende satelliten zie maar Badr zit daar niet bij, dit terwijl ik deze wel in de satellite.xml heb opgenomen. Kan iemand dit verklaren ? En kan dit de problemen veroorzaken, de andere satellieten (hotbird, astra, hispasat etc) zie ik hier wel staan?

 8-)

Offline minplus

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 194
Stem eens af op de astra2 op 28 oost. Zet dan je tuner op diseq 1.2 en op een zender van de Badr op 12054 V en draai de schotel met de fijnafstelling in kleine stapjes naar het westen. Je moet dan vrij snel een lock krijgen op deze zender. Daarna opslaan en je kunt de tuner terug setten op usals en dan moet je hem nog steeds goed krijgen. Dit werkt hier op deze manier prima.
Verder heb ik de ervaring dat het bij een rotor nog wel eens uitmaakt van welke kant je naar een sat gaat. Als ik een sat niet ontvang na het draaien ga ik een sat verder en daarna terug en dan ontvang ik hem wel. Vooral bij zwakke transponders is dat een punt. Ik ontvang hier in Noord Nederland trouwens een 160 zenders met een 90 cm Gregorian schotel op de Badr en met meer moeite een 140 (verticaal) op de Nilesat
VU+ Duo met open pli, Max 2100+ en 220, Gregorian, Big bisat, LCD en een glasbak

Offline minplus

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 194
En?
VU+ Duo met open pli, Max 2100+ en 220, Gregorian, Big bisat, LCD en een glasbak

Brasc0

  • Guest
En?

Hi Minplus,

Ben net terug van een tripje, ik zal het morgenmiddag na werk eens proberen! Dank voor je input, ik zal het resultaat morgen vermelden.

Gr

Offline minplus

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 194
succes!
VU+ Duo met open pli, Max 2100+ en 220, Gregorian, Big bisat, LCD en een glasbak

Brasc0

  • Guest

Yes!!! Het werkt eindelijk super bedankt minplus! Dit gaat mijn vrouw heel leuk vinden :).

Mijn hartelijke dank gaat uiteraard ook naar Aschami en mijn vriend Togan. 

 :Thanks: guys!

Offline minplus

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 194
Congratulations en veel plezier! :smiley: :smiley:
VU+ Duo met open pli, Max 2100+ en 220, Gregorian, Big bisat, LCD en een glasbak

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  MBC en Melody ontvangen van Nilesat 7° West of Badr 26° East ontvangen
 

gfxgfx
gfx gfx