gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.002 (update) 10-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72201 Posts in 11152 Topics by 6356 Members - Latest Member: nights April 18, 2024, 10:30:34 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Technisat Multytenne 45 in de Sweetspot tunen
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Technisat Multytenne 45 in de Sweetspot tunen  (Read 1880 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

metalgear873

  • Guest
Technisat Multytenne 45 in de Sweetspot tunen
« on: January 06, 2011, 11:59:17 AM »
Hi Mensen,

Ik heb zo'n schotel nu al meer dan 2 jaar, ewrkt perfect. Alleen nu zit ik met een probleem. Nu dat Canal D*gitaal alles heeft verschoven naar 23,5 heb ik slecht beeld op de zenders die op 23,5 staan. NED1 2 en 3 HD werken goed, maar RTL 4 5 6 7 HD werken ok tot slecht. Al maar niet te spreken over de nieuwe Sport1 Golf etc, dat is helemaal belabberd.

heeft iemand deze schotel en wat is de zogenaamde sweet spot van de schotel zodat je alle 4 de satellieten gewoon redelijk kan ontvangen met de meeste kanalen. Ik hoef niet op elke satelliet boven de 95% te hebben, maar gewoon een goede algemene ontvangst zodat ik de meeste kanalen kan ontvangen.

Als ik bijvoorbeeld 19.2 op 96% doe heb ik over het algemeen slecht beeld op 13 oost. Dus, vertel me jullie instellingen  <love lux>

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Technisat Multytenne 45 in de Sweetspot tunen
« Reply #1 on: January 06, 2011, 01:21:53 PM »
Het hangt er wel een beetje vanaf hoe en waar die schotel opgesteld is , hier had ik in het begin ook wat last met te weinig signaal op 23,5 en daarom heb ik de schotel iets beter afgesteld op 23,5 . Dat heeft voor gevolg dat ik een beetje minder signaal heb op 19.2 maar daar heb ik dan geen hinder van.
  Groetjes van Jef

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Technisat Multytenne 45 in de Sweetspot tunen
« Reply #2 on: January 06, 2011, 02:22:35 PM »
De grondregel is: Vrij zicht op alle satellieten, de mast waar de schotel op staat moet perfect verticaal staan en tot slot, eerst precies uitrichten op Astra 1. Dit is de satelliet waar de SD zenders van Can. Dig zitten en o.a. Eins Plus en ZDF Theater.
Als dat allemaal klopt, dan moet je ook op Astra 3, 23.5 oost, een goede ontvangst hebben. Hooguit bij een hoosbui of zeer zware sneeuw, kan het fout gaan, maar dat gebeurt dan meestal ook bij grotere schotels.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Technisat Multytenne 45 in de Sweetspot tunen
« Reply #3 on: January 06, 2011, 02:57:12 PM »
NED1 2 en 3 HD werken goed, maar RTL 4 5 6 7 HD werken ok tot slecht.

Even een punt waar je ook rekening mee moet houden als je de kwaliteit van HD zenders gaat vergelijken.

HD is NIET altijd wat in de volksmond als HD omschreven wordt.

Je hebt native FULL HD wat ook als HD is opgenomen.....en zo zou het moeten zijn. (hierin heb je ook nog verschillende formaten: 720p - 1080p  -1080i - e.d. )

Maar je hebt ook het zogenaamde UPSCALEN van programma's.
Deze worden dan ook uitgezonden met 1080i, maar je kan het verschil duidelijk zien...( het zogenaamde  SD+ )
Sommige normale SD zenders zijn kwalitatief nog beter/gelijkwaardig dan die Upscale HD zenders.
En hoe groter je TV scherm is, hoe eerder het opvalt als je een "slechte" zender hebt, om over de bitrate's nog maar niets te zeggen.

Op de Nederlandse zenders zie je dan ook nooit het HD logo bij de zender logo  (en logo's is iets wat de zenders O zo graag op het beeld plakken  :-x  )
Zo mondjesmaat beginnen ze nu dan ook met dat HD logo....  NET5 HD op donderdagavond b.v. met die Amerikaanse series  en ook zag ik van de week bij SBS6
een programma en hadden ze ook een SBS6 HD logo.....het volgende programma was de HD vermelding alweer verdwenen.


En dan heb je nog mensen die door de verkoper is wijsgemaakt dat ze "deze dure scartkabel" rustig tussen hun HD decoder en TV kunnen gebruiken om HD te kijken.
Tja, dat gaat ook niet echt werken.  :)

metalgear873

  • Guest
Re: Technisat Multytenne 45 in de Sweetspot tunen
« Reply #4 on: January 06, 2011, 04:04:01 PM »
Bedankt voro jullie reacties, ik zal is gaan kijken :)

Kanus, ik bedoelde meer van dat het signaal slecht is, dus minder dB op RTL 4 5 HD etc, misschien komt het omdat die op een andere transponder zitten dan NED 1 HD etc.

Groeten,

Martijn

skippy2646

  • Guest
Re: Technisat Multytenne 45 in de Sweetspot tunen
« Reply #5 on: January 06, 2011, 05:49:10 PM »
Ik heb hier toch ook al een hele tijd een multytenne hangen
De instalatie heeft iets langer geduurd dan met een normale schotel
Maar het resultaat is perfecte afstelling en dan is het beeld op alle 4 perfect
Zelden uitval met deze schotel ook niet met slecht weer
Nu heb ik nog geen hd tuner maar die komt er wel (soon)
dan kan ik mijn ervaringen delen
Anders kan ik nog overstappen op mijn grotere draaibare systeem

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Technisat Multytenne 45 in de Sweetspot tunen
 

gfxgfx
gfx gfx