gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.002 (update) 10-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72201 Posts in 11152 Topics by 6356 Members - Latest Member: nights April 18, 2024, 11:07:19 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Multytenne Twin
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Multytenne Twin  (Read 16922 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Multytenne Twin
« Reply #45 on: November 01, 2010, 08:19:42 AM »
Ik heb geen reply gegeven met Uw nickname maar gewoon Uw laatste posting bewerkt / aangepast  :-x
Voor zover ik kan zien staat die schotel goed en staat er niets in de weg .
  Groetjes van Jef

Offline mobilhome

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 675
  • Country: be
  • Welkom op het leukste forum !
Re: Multytenne Twin
« Reply #46 on: November 01, 2010, 08:57:56 AM »
hallo,

ik volg deze zaak zo een beetje en ik denk dat ten eerste de juiste kabel niet is gebruikt (RG58) deze wordt voor andere doeleinden gebruikt en ten tweede denk ik dat de afstand van schotel naar decoder veel te lang is... misschien met een andere soort coax dat het nog net lukt,maar dat zal moeten geprobeerd worden.

mvg
Mijn opstellingen:
Xtrend ET 9000 op Triax 88cm multifeed(19,2-23,5-13-,28,2)op Samsung 55"
GT Media Combo 4K voor de mobilhome
Mutant HD51 4K /vizyon motor op Samsung 55"
Nvidia Shield pro
Androidplayer A95X F3 Slim 4GB/32GB

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Multytenne Twin antw
« Reply #47 on: November 01, 2010, 09:56:41 AM »
Soevel we zijn op de goede weg nu de foto er is.

De garage zit zeker niet in de weg, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Maar ik zie wat anders, dat is geen montage buis, maar een vlaggenstok, de buis is veel te lang.
Rekening houdend met het gewicht van de technisat (7 kg) buigt die naar voor, zeker weten.
Loodrecht zal deze opstelling niet staan, dat kan niet.
Deze opstelling is ook niet goed om een 2de reden, heel de zaak zal ook nog eens bewegen als het waait.
Dus hou je montage buis zo kort mogelijk, dat is al een deel van je ontvangst probleem.

PS een schotel hoeft niet op een hoogte te staan, die mag zelfs op de grond staan, enige voorwaarde is dat de schotel de satelliet kan zien zonder obstakel er tussen.

En dan terug komend op wat "mobilhome" hier aanhaalt, en waar ik je ook al eens op wees op 15/09.
Is de coaxkabel RG58 nog steeds in gebruik of heb je die vervangen ? want de demping van  de RG58 is veel te hoog en ongeschikt voor satelliet ontvangst.

Weet dat koper een hogere weerstand krijgt naarmate de frequentie stijgt, de RG58 is voor kabel tv en daar liggen de frequenties een pak lager.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline eddy33xx

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 232
  • Country: be
Re: Multytenne Twin
« Reply #48 on: November 01, 2010, 05:18:31 PM »
een rg58 of 59 is maar bruikbaar tot 30 Mhz op de HF banden, met andere woorden
voor hogere banden tot/met 70cm (433Mhz) werkt men beste met celflex en andere betere kabels
voor sat moet je satkabel gebruiken, deze kabels zijn niet te vergelijken met een gewone coaxkabel

vb: met een rg58 op 3Ghz heb je al een verlies van 40db per meter, en je sprak daar in het begin over een kabel van 40 a 50 meter
kan je evengoed een breinaald gebruiken als antenne hehehehe

wij hebben hier in de club een multitenne staan en die staat niet 100% waterpas (vreed oud gebouw) en moet zeggen we halen op de 4 sats toch een mooie 88% met een db7020
voordeel van deze kleine antenne steekt op geen mm voor uitlijning mocht het een spel zijn van 1 meter dan zal da wel wa juister moeten staan, hoe grooter de schotel des te moeilijker om af te regellen

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Multytenne Twin
« Reply #49 on: November 01, 2010, 05:27:25 PM »
Op een db7020 kan dat wel zijn dat het niet 100% moet zijn maar als je daar een 800 of 8000 HD aanhangt zul je snel merken om alle HD zenders te ontvangen dat het 100% moet zijn en zelfs met een licht verlies van signalen op de sd kanalen.
Zolang je beeld hebt op alles hecht ik zelf niet zoveel belang aan die waarden temeer het ook erg afhankelijk is van Uw locatie.
 :-x
  Groetjes van Jef

skippy2646

  • Guest
Re: Multytenne Twin
« Reply #50 on: November 01, 2010, 05:37:58 PM »
Quote
hoe grooter de schotel des te moeilijker om af te regellen
Dat ben ik dus niet met je eens
Ik heb hier altijd een 1.80 prime focus gehad
en het afstellen met deze schotel was veel simpeler dan bv een 60 cm schotel
of nog kleiner......het brandpunt van een grote schotel is  groter dan van een kleine

Offline eddy33xx

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 232
  • Country: be
Re: Multytenne Twin
« Reply #51 on: November 01, 2010, 08:00:16 PM »
idd de ene ontvanger geeft veel meer signaal dan de andere, maar kan je erbij vertellen dat wij hier meten met een spectrumanalyse

Hoe groter de schotel hoe beter signaal dat is een feit,
maar omdat de openingshoek kleiner wordt bij grotere schotels
is een grote schotel moeilijker uit te richten dan een kleine

en om het in ham termen eens te vertellen analoog   B-5 supper beeld  = digitaal B-1 iedem supper beeld
mee andere woorden in digitaal heb je niet zo een sterk signaal nodig om een evengoed beeld te hebben dan in analoog
maaraanderzijds  aan de zender kant heeft men wel meer vermogen nodig om een even sterk signaal te bekomen zoals in analoog


soevel

  • Guest
Re: Multytenne Twin
« Reply #52 on: November 02, 2010, 07:43:40 AM »
Ik heb een 62% met de Satlook Micro meter aan de antenne zelf EN ik heb 60% aan de receiver dus het verlies is voorlopig verwaarloosbaar volgens mij. Heb/had ook wel bang voor lange afstand etc ... maar 2% is niet echt veel vind ik.
Zondag komt er hulp aangeboden via Luxsat dus al serieus bedankt allemaal


hallo,

ik volg deze zaak zo een beetje en ik denk dat ten eerste de juiste kabel niet is gebruikt (RG58) deze wordt voor andere doeleinden gebruikt en ten tweede denk ik dat de afstand van schotel naar decoder veel te lang is... misschien met een andere soort coax dat het nog net lukt,maar dat zal moeten geprobeerd worden.

mvg

soevel

  • Guest
Re: Multytenne Twin
« Reply #53 on: November 02, 2010, 07:46:09 AM »
Kan zijn dat ie naar voren zou buigen als ik hem gewoon zou monteren maar dan heb ik het toch zo geregeld dat ie recht staat want volgens mijn waterpas staat ie perfect. Is inderdaad een lange paal, wel van dik materiaal maar wel waarschijnlijk windgevoelig, hoe zou ik dit anders kunnen oplossen zodat die garage niet in de weg komt te zitten? Bedankt

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Multytenne Twin
« Reply #54 on: November 02, 2010, 07:52:54 AM »
 :o
Heb je al overwogen die garage af te breken
 :) grapje
  Groetjes van Jef

soevel

  • Guest
Re: Multytenne Twin
« Reply #55 on: November 02, 2010, 08:43:33 AM »
Al dikwijls want die is van de buurman en staat op de scheiding  :) maar de buurman wil dit zo niet echt precies

:o
Heb je al overwogen die garage af te breken
 :) grapje

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Multytenne Twin
« Reply #56 on: November 02, 2010, 02:20:28 PM »
heb je er al eens aan gedacht om je positie te checken met http://www.dishpointer.com/
Hier kan je per satelliet zien naar welke richting de schotel kijkt, je kan via de rode bol, hoogte en de afstand verkrijgen van een obstakel dat in de kijklijn staat.
Onderaan een afbeelding van de situatie hier voor astra 1, en als ik kijk vanaf de schotel heb ik het idee dat de woning aan de overkant in de weg staat.
Terwijl ik er helemaal geen last van heb, voor Hispasat moet ik zelfs over de bomen en ook dat werkt hier vlekkeloos.
Ik heb ruimschoots ontvangst omdat het signaal van omhoog komt

The key to happiness
Stay away from idiots

soevel

  • Guest
Re: Multytenne Twin
« Reply #57 on: November 02, 2010, 03:14:56 PM »


Dit is zoals het bij mij zou staan maar die rode bol ben ik niet helemaal mee, mijn obstructie bevind zich namelijk lager dan de LNB en de schotel, dus heeft ie toch geen vat op het signaal denk ik, ofwel?

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Multytenne Twin
« Reply #58 on: November 02, 2010, 04:41:05 PM »
die rode bol kan je verzetten , net zoals de groene (schotel) en nee als hij al stukken lager staat heeft die geen invloed op je ontvangst, trouwens de richting van astra lijkt me toch mooi naast het obstakel te gaan.
dwz dat je niet zo hoog hoeft te gaan ivbm buis.
 
en ps kijk ook eens naar je kaartje lnb skew -3.7 , daarom is het belangrijk dat een montage buis bij een technisat loodrecht moet staan, opdat de skew van de lnb's al bepaald is in de kop.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Multytenne Twin
« Reply #59 on: November 02, 2010, 06:35:53 PM »

Ik denk dat de kaart van soevel niet helemaal klopt en dat deze er meer zal op lijken hé soevel   :sad:  :-x

  Groetjes van Jef

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Multytenne Twin
 

gfxgfx
gfx gfx